Nakomelingen Kreator xx

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie88

Re: Nakomelingen Kreator xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 14:40

@Marjan en Carmen.
Ijzers aftrappen doet die van mij gelukkig niet.
Wel tikte ze continu met haar achterhoeven tegen haar voorijzers aan.
Dus heeft de smid ze bij mij anders gelegt, waardoor ze haar voorhoeven sneller en makkelijker kan afrollen en dus eerder van de grond haalt.
Werkt tot nu toe perfect.
Lijkt me echt vreselijk als de ijzers er steeds onder vandaan gaan, bah.

@Beli:
Fijn dat dressuurmatig wel gereden akn worden voor je. Staat ie toch niet helemaal stil in training, maar wat ontzettend zuur zeg, bah.

@Carmen: Ik haal je ook over om op Red te stappen hahahah

Wat een gave foto trouwens van Arany. Geweldige actie met der linker beentje ook hahahah

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 15:15

@ Beli, hadden ze die van jou niet verdoofd dan bij het er uit halen? Die man die bij mij is geweest die ging eerst op zn gemakje kijken daarna heeft ie de andere paarden gedaan en die van mij verdoofd terwijl ie heel rustig was en toen gewacht totdat het goed werkte en t was eigenlijk ook zo klaar (gelukkig)

Hoop dat ie nu wat rustiger wordt met zn hoofd en anders is t gewoon stug blijven volhouden ;)

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 15:52

he wat een samenspanning weer hier. Nou... ok dan, jullie hebben me overgehaald. Wat een moeite he ;)

@ Beli, ik stuur je wel ff een pb. Lijkt me onwijs leuk om een x met Red te springen. Moet ff kijken hoe we dat gaan regelen en wanneer enzo.

@ kimmie, dat ze nu ijzers heeft die beter afrollen zal vast ook stukken prettiger lopen voor haar. Hoe gaat het nu met opbouwen van de training etc?

@ marjan, hopelijk heeft het nu geholpen! Maar waarschijnlijk zal hij je nog wel even voor de gek blijven houden, net doen alsof er nog wat aan de hand is. Het blijft een kreator, altijd weer geintjes uithalen. Waarschijnlijk als je nu de kans krijgt om lekker door te trainen zonder rare dingen als kreupel, zere tanden etc, dan is hij er vast met een paar weekjes wel doorheen!

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 16:07

Nou de eerste x had ik er iemand bij die niet verdoofde. sindsdien accepteerd red het echt niet meer als de DA in zijn mond zit. dus weet dat hij vet verdooft moet worden.

Hoop idd daat zowel Boris als Angel nu ook lekker kunnen bij trainen. met dit brave paarden weer moet dat lukken!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:39

@Carmen.
Vrijdag had ik les En dat was echt de eerste echte les na 1,5 jaar. Zo raar... Maar uiteindelijk liep ze zo heerlijk ontspannen

Donderdag weer een lesje en hoop dat we nu eindelijk een stijgende lijn blijven maken en niet weer een terug val krijgen

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:40

Beli:
Ik ben 'blij' dat jij er even uitligt, dan wordt de meeting wat opgeschoven en heb ik nog even de tijd om haar klaar te maken hahahah

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:42

Hahaha als je mij maar niet inhaalt :=

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:42

Nlou nee, dat gebeurd niet hoor hahahah

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 06:49

Kan ik misschien ook nog wel mee ;) Maar ga er niet vanuit aangezien het elke keer 1 stap vooruit en 2 achteruit is.. Gister smid erbij om de 2 ijzers weer onder te slaan en die stond toch wel even raar te kijken. Beide ijzers compleet recht nagels nog recht en niks aan de hoeven te zien, net of ie zelf professioneel smid is haha. Vind het toch wel heel gaaf om te zien dat ie gewoon los kan staan en de smid de ijzers er onder kan maken zonder dat ie ook maar een stapje doet en dat voor de 2e keer dat er ijzers onder komen. Dus ben toch stiekem wel trots op mn Borisje

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:09

Dan mag je zeker trots zijn.
Maar wat bizar dat er zowel aan de ijzers als aan de hoeven niks te zien is hahaha

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:47

Ja he? Helemaal geen scheuren ofzo hoop wel dat ze er zo nog wel onder zitten als ik em zo uit de wei ga halen... Heb nu maar weer springschoenen omgedaan en vanavond maar weer eens kijken of ie nog braaf is onder het zadel :)

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:28

Hopen dat hij ze nu dan eens laat zitten idd

Wanneer krijgen we dan weer foto's van jou kanjer??

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 22:03

:) ze zaten er nog onder! Rijden ging ook goed dus ben weer helemaal blij! Zal eerdaags eens kijken of iemand foto's wil maken als ik erop zit. Heb van de week wel een filmpje gemaakt toen ie in de bak liep zal eens kijken of ik die erop kan zetten eerdaags

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:49

JEEE! goed nieuws! Ik mag weer een beetje gaan bewegen, en proberen auto te rijden.
Als de foto over 5 weken goed is: Mag ik weer gaan rijden, sporten en tillen!!! *\o/* *\o/* *\o/*
Alles toch met een sisser afgelopen. Nu mijn ouders nog overtuigen dat die cross niet zo gevaarlijk is!

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 10:57

Gelukkig!! Fijn voor je zeg!

En wat betreft je ouders... tja. Dat bokken had net zo goed kunnen gebeuren tijden een dressuurproefje of een buitenrit. Heeft niet perce wat met cross te maken toch?

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 11:06

Ja dat probeer ik ze ook uit te leggen maar dat valt niet mee...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 11:53

O kijk dat is mooi nieuws! Tja ouders.. denk dat het gewoon een kwestie van tijd is ze zijn nu natuurlijk nog heel erg geschrokken.

Hier wat foto's van borisje op de wei die probeert een nieuw vriendje te krijgen haha

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:19

Jeetje wat is ie mooi hoog benig. Leuke foto's.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:40

Cool he :) Haha ja hij heeft best lange benen denk dat t een dressuur carrière gaat worden.. weet alleen nog niet helemaal wat ik daarvan vind maar dat zien we ook wel weer :)

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:43

Erg chique

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:58

Jep :) Haha alleen ben ik meestal niet geconcentreerd genoeg om een goede dressuurproef te rijden haha rijd meestal wel een keer verkeerd ofzo ;) Dus hoop dat ie ook kan springen heb alleen een paar keer los over een laag hindernisje laten springen en dan is ie veel te makkelijk en let dan ook echt niet op maar vind het wel leuk. Dus dat wordt afwachten.

Lig jij nu hele dagen op de bank? Of mag je wel een beetje bewegen?

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:15

HE!!
T is een Kreator die kan heus wel springen hoor komt goed!!

Nee mag weer wat doen dus rommel weer een beetje. Morgen weer even kijken op stal
Vandaag lekker in het zonnetje zitten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:17

Ja zon is idd erg lekker :) Ik heb griep dus mag ook lekker thuis blijven van de baas..

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:31

Beli schreef:
Erg chique

inderdaad erg mooi gebouwd paard !
Wat lijken ze toch weer op elkaar !

Tjee balen zeg van je val, maar inderdaad kan ook gebeuren met dressuur, hoop dat je snel weer opknapt !

Wanita gaat echt fijn lopen, na zadelstres en losse slaande achterbenen gaat het nu de goede kant op, middendraf komt
er mooi uit met die lange benen alleen galop moet nog meer op het achterbeen maar als alles meezit wil ik in mei gaan starten
in het M1 dressuur !
Ik heb een ander zadel euroriding diamant en geef haar nu smooth locomotion, wat een verschil, ze wordt echt heel los ........
weet niet of het hieraan ligt maar ben er wel blij mee.
Ga volgende week dinsdag voor het eerst lessen bij rien van de schaft, ben benieuwd !

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 13:54

@ Marjan! Ik ben nog geen kreator tegengekomen die niet kan springen, dus dan zou die van jou wel echt de eerste zijn! Zou hem eens los over wat hogere hindernissen laten springen in een lijntje (balkje, kruisje, oxer), dan zie je het vast wel. Die van mij doet ook niet haar best op lage hindernissen, compleet met verontwaardigde blik "daar ga je je energie toch niet aan verspillen, zet eens wat hoger".

Maar wat een mooi beest zeg! Hopelijk kun je nu lekker fanatiek met hem aan de slag.

@Valinsky, wat super dat je haar nu zo fijn aan het lopen hebt! Wat doet smooth locomotion? Is dat een voedingssupliment? Ik ben ook aan het rondkijken voor een zadel, wil er graag een dressuurzadel bij (2e hands bij voorkeur ivm budget). Hoe is Wanita gebouwd? Arany heeft een vrij strakke rug met een mooi doorlopende schoft, niet heel breed. Aandachtspunt bij een zadel is de ligging tov haar schouder, net daarachter kan het bij haar op de spieren drukken als het niet goed ligt. (beetje vaag om uit te leggen)
Misschien is het model wat jij gekocht hebt ook wel wat voor Arany. Ik ga eens even googlen.

Veel plezier met je les bij Rien, heel benieuwd hoe ze daardoor gaat lopen!