Sir Oldenburg nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sannetje55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 22:20

Hoi allemaal,

Kei leuk al die foto's van die SO tjes. Ik heb zelf ook een SO 1,7 jarige. Ze wordt in juni 2 jaar.
Ik weet alleen niet hoe ik van haar een foto op deze topic moet zetten. Vind ik wel jammer.

Heb haar wel op mijn facebook staan.

Gr.
Sandra van Berkel uit Vught

MariekeA

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 22:39

Sandra, als je de foto op facebook heb staan, dan klik je daarop met je muisknop, dan verschijnt er een keuze menu en kies je voor eigenschappen. Er staat daar een link naar de foto. Die kopier je dan even en plak je hier op deze manier:

[img]link%20foto[/img]

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 12:44

Gister foto's gemaakt van mijn toppertje ;)

Electro!
Afbeelding

Electro aan het spelen!
Afbeelding

Vandaag even wat stallen bezocht waar hij eventueel zou kunnen komen te staan. Als ik die keuze heb gemaakt, dan weet ik ook bij wie en wanneer ik hem zadelmak laat maken.

Het kriebelt nu wel steeds meer om met hem aan de gang te gaan!

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:34

Mara, hij heeft echt het hoofd van zijn vader!!

Esprit heeft haar eerste predikaat binnen: PROK!!! *\o/* *\o/* *\o/*

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:46

Mara, wat een knapperd!!! Mooi hoofdje en zijn ontwikkeling heeft niet stilgestaan! :D

Hoe groot meet hij momenteel ongeveer? Su6 met het zoeken van een geschikte stalling! ;)

Marieke, wat gaaaaaaaaaaaf!!!!!!! Gefeliciteerd!!!!!!!! *\o/*

Ik klim vanmiddag weer ff op mijn SO, over een paar weken weer foto's maken en vergelijken met die van vorige week. :j

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:57

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:15

Zier er goed uit Marieke! Als je zo doorgaat zoals op de laatste foto dan heb je over 3 a 4 maanden al een veel meer gevuld paard qua spieren, ik blijf haar erg mooi vinden! _/-\o_

Ik heb vandaag ook weer gereden en ondanks dat er geen zon was toch maar ff wat foto's gemaakt, helaas zijn ze dan nooit superscherp maar het geeft wel een beeld. ;)

De mijne begint nu, na 5x los te hebben gereden in de rijbak, op eigen benen te lopen. Hij is erg stabiel in zijn gangen, weinig geslinger en een heerlijk zacht mondje! Vandaag voor het eerst los de galop meegenomen, ik had een glimlach van oor tot oor...dan weten jullie wel hoe fijn het ging!!! *\o/*

Geniet vd foto's zou ik zeggen! *-:)

http://imageshack.us/photo/my-images/35/cimg5011d.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/851/cimg5140.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/17/test4hv.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/210/cimg5275z.jpg/

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:35

De jouwe ziet er ook goed uit zo!

74Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:53

@ Wittedirk
Wat fijn dat het zo goed gaat! Ik lees heel veel enthousiastme in je verhaal. Wordt er zelf helemaal enthousiast van haha!

Inmiddels heb ik er vrijdag en zaterdag al opgezeten en in de longeerring los gereden (stap en draf), vanmiddag pak ik hem weer even.
Met hangen was hij erg braaf maar de eerste passen met voorzichtig weg rijden vond ie het wel heel erg spannend. Ik beleer net als jij diverse paardene elk jaar en ik heb ze vele malen minder lief gehad. Dus dit is ook wel fijn. Hij is heel speels op het bit. Deze week pak ik hem nog een paar keer in de longeerring voor ik de bak in ga, mijn dochter rijd dan mee op een ervaren paard, daar heb ik zelf goede ervaringen mee.

@ Sannetje
Welkom. Ik kan je een hand geven wat betreft foto`s plaatsen

@ Mara
Stevige typje, met Special D in de moederlijn vroeg ik me af of hij uit een Special D-typige merrie komt? Die van jou lijkt sprekend op zijn vader SO zelf.

@ Marieke
Gefeliciteerd! Hele geruststelling dat ze PROK is. Wij laten alle jonge paarden voor het beleren ook PROK keuren, anders beginnen we er niet aan. Maar voor een hengst/ruin geen verdere toegevoegde waarde qua predikaten

Aan de lijn ziet er goed uit hoor!
Wat zat er ook alweer achter de moederlijn?

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:12

Ahoy x Rex H, Gelders dus.
Ze wordt ook Gelders ingeschreven (Hoop ik :D)

74Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:25

MariekeA schreef:
Ahoy x Rex H, Gelders dus.
Ze wordt ook Gelders ingeschreven (Hoop ik :D)

Dank je wel, dat verklaart ook een beetje haar opwaartse bouw en vlakkere kruis.
Desalniettemin een aansprekend paardje.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:17

Hoezo desalniettemin???
Opwaartse bouw is heel prettig.
Overigens heeft ze niet zo'n heel plat kruis. Kijk maar eens heupbeen zitbeenknobbel.
Het lijkt wel heel erg zo door de hoge staartinplant.
Maar hij is ook zeker niet hellend. Een vlakker kruis schijnt meer kracht te kunnen produceren, dus ik ben er wel blij mee :D

Dank je. Ik ben zelf erg blij en wijs met haar. Ze heeft een erg fijn karakter.

74Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:00

MariekeA schreef:
Hoezo desalniettemin???
Opwaartse bouw is heel prettig.
Overigens heeft ze niet zo'n heel plat kruis. Kijk maar eens heupbeen zitbeenknobbel.
Het lijkt wel heel erg zo door de hoge staartinplant.
Maar hij is ook zeker niet hellend. Een vlakker kruis schijnt meer kracht te kunnen produceren, dus ik ben er wel blij mee :D

Dank je. Ik ben zelf erg blij en wijs met haar. Ze heeft een erg fijn karakter.

Het was ook positief bedoelt. Ik wilde er alleen mee aangeven dat ik haar inderdaad meer type tuiger/gelderlander vond,
niets mis mee, uiteindelijk de oorsprong van het huidige kwpn paard.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:48

Ik was ook niet boos hoor.
al zou je haar wel lelijk vinden. Iedereen heeft recht op zijn eien mening en smaak!

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:06

@ Joanna Wat gaaf dat je er al op hebt gezeten! Ja, ik ben ook enthousiast! Hopelijk gaat jou SO paard jou ook zo enthousiast maken! Heb je nog gekeken hoe je een foto kun plaatsen? Ben erg benieuwd! :D

@ Marieke Het is inderdaad een vertekend beeld wat jou merrie laat zien door haar hogere staartinplant. Als ze over een tijdje ronder wordt dmv bespiering zal ze denk ik een heerlijk kontje krijgen! :Y)

Ik heb vroeger ook een kruizing gelders/rijpaard gereden, ook een superleuke kruizing! Beetje meer front, beetje meer knieaktie en genoeg ruimte in de bewegingen maar de jouwe is dan nog wat luxer dan die ik toen had. :j

Zijn er nog meer mensen al bezig met hun SO'tjes? :):)

74Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 08:50

@ Marieke
Daarom weerdhield ik mij ook altijd van dergelijke fora's, men kan geschreven tekst anders interpeteren dan bedoelt.

@ Wittedirk
Ik ben zeker enthousiast als het om het rijden gaat, op dit moment beleer ik meerdere paarden en mijn eigen SO is toch wel de allerfijnste :D

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:50

Ik kwam gisteravond weer met een big smile van oor tot oor van mijn SO af, wat een fijn dier!!! :):) _/-\o_ :)) *\o/*

PS, volgens mij hebben Joanna en ik een luxe probleem _O-

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:46

74Joanna schreef:
@ Wittedirk

@ Mara
Stevige typje, met Special D in de moederlijn vroeg ik me af of hij uit een Special D-typige merrie komt? Die van jou lijkt sprekend op zijn vader SO zelf.

Ik kan me de merrie eigenlijk niet meer zo goed herinneren. Wat is een typische Special-D merrie dan?

Dit is zn pedigree, kun je ook moeders kant zien.. http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/460721

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:42

Voor zover ik Special D nakomelingen heb gezien zijn de nakomelingen van die hengst wat geblokte paarden, ietswat bredere/stevigere en compactere type's zeg maar.

Ik heb liever en iets compactere dan een te lange, de mijne zit er wat tussenin. ;)

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:06

74Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:42

Bij Special D paarden denk ik persoonlijk aan rastypische, iets volbloed achtige paarden. Smalle voetjes, rank beenwerk, volbloedtypisch koppie. Wij noemen ze hier op stal altijd de grote pony`s. Zelf vind ik SO een type breed/compact paard.

Dus als je het mij vraagt, vind ik Electro van Mieke meer een SO type dan een Special D type. Zelf hou ik wel van paarden met body, een paard van 180 met maat 2 van hoefijzers en een cobmaat hoofdstel vind ik dus echt niets.

Het rijden gaat goed, we rijden in de grote bak met andere paarden er bij in en hier reageert hier positief op. Alleen bij het toerijden vind hij het nog spannend wanneer een ander paard passeert. Gisteren ben ik samen met mijn dochter, zij op een ervaren paard, buiten een stukje onder zadel gaan uitstappen. Ging ook erg braaf. Zodra het mooi weer is, gaan we in de buitenbak verder aan het werk. Daar valt veel meer te zien, dus kijken in hoeverre hij zich bij de les gaat houden.

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:53

Ik heb afgelopen zondag ook samen met dochterlief gereden, sinds een ruime maand hebben wij een adoptiepony van 20jaar voor onze dochter aangenomen en ze zijn nu al onafscheidelijk gigi <3

Ik heb nog nooit samen met haar gereden. We hadden beide erg veel pret, vooral toen we samen in galop zaten en mama harder kon dan haar...we hadden beide de slappe lach tijdens de galop gigigi _O-

Ik stap er vrijdag weer op, tussendoor paar keer kort longeren en +- 2x per week er ff op. Hij is zo groot en jong dat ik dit meer als voldoende vind. Ook merk ik dat zijn batterijen na +- 20min aardig leeg zijn en ik wil hem niet overvragen. O:)

Heb je al foto's kunnen maken Joanna? Nu nog plaatsen!!! :D

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:52

Moeder van Electro is, in mijn herinnering dan, een kleiner paardje, compact van vorm, mooi beestje om te zien. Dus dat klopt denk ik wel wat jullie beschrijven.

Volgende week gaan we Electro naar mijn instructeur brengen die hem zadelmak gaat maken. Ben zo benieuwd ;) Wel raar dat het nu naar 2,5 jaar wachten eindelijk zo ver is :)

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:32

De moeder van Esprit is vandaag Elite geworden.
De foto's (gemaakt op 19-jarige leeftijd!!) zijn opnieuw beoordeeld voor de nieuwe normering en ze is PROK geworden en daarmee dus Elite.
Superblij mee :D

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:36

@ Mara: spannend joh! Hopelijk issie net zo braaf als de mijne!

@ Marieke: zoooo heeeeej, das nog eens tof op die leeftijd! Top!

Wij hebben vandaag de paarden voor het eerst het gras weer op gelaten, langzaam aan weer opbouwen.

Hier een foto, links mijn SO en rechts een evenoude friese hengst

[url]<script src='http://img849.imageshack.us/shareable/?i=cimg5684.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/849/cimg5684.jpg/]Afbeelding[/url]</noscript>[/url]

[url]<script src='http://img39.imageshack.us/shareable/?i=zoenen.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/39/zoenen.jpg/]Afbeelding[/url]</noscript>[/url]