nakomelingen van Don Cremello du Bois

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 19:31

Lekker koppie heeft Lilith hoor <3 . Hoe groot is ze nu?

Heeft jouw merrie nou zo'n groot litteken op haar hoofd Laylah?

Ik vind dat Auryn dezelfde uitdrukking heeft als Dockje, de manier echt zoals ze uit haar ogen kijkt. Als ze geen bles gehad zou hebben zou ik me zomaar kunnen vergissen. Ze heeft wel wat meer oorhaar en baard :+ .

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 19:48

LDRD schreef:
Lekker koppie heeft Lilith hoor <3 . Hoe groot is ze nu?

Heeft jouw merrie nou zo'n groot litteken op haar hoofd Laylah?

Ik vind dat Auryn dezelfde uitdrukking heeft als Dockje, de manier echt zoals ze uit haar ogen kijkt. Als ze geen bles gehad zou hebben zou ik me zomaar kunnen vergissen. Ze heeft wel wat meer oorhaar en baard :+ .

Klopt geen idee hoe dat komt de vorige eigenaren weten het ook niet, de dierenarts denkt gescalpeerd.

Laylah2002

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 19:49

Maar dat maakt haar natuurlijk niet minder mooi en lief <3

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 19:54

Hier zie Je het beter

Afbeelding

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:08

Kennelijk een keer een aanvaring ergens mee gehad dus. Zonde, maar ach, wat maakt het uit :D .
Wat is de afstamming eigenlijk?

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:35

LDRD schreef:
Kennelijk een keer een aanvaring ergens mee gehad dus. Zonde, maar ach, wat maakt het uit :D .
Wat is de afstamming eigenlijk?

Die heeft ze ook niet weet eigenlijk niks van haar alleen dat ze van rijkja of lady rijkja is, is van een hele oude springlijn, die paarden kwamen van een stal toen die eigenaar overleed, toen zijn die paarden naar een manege gegaan en is zij daar geboren, toen zijn vrouw overleed toen heeft die de paarden wat in die 3 jaar geboren zijn niet geregistreerd.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 11:50

Hier is de uier ook al weer wat dikker 312 dagen vandaag ben benieuwd naar de knappe palomino <3

Afbeelding
Afbeelding

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 16:28

Door jouw enthousiasme wordt ik ook zo langzaamaan benieuwd naar jouw veulen Laylah :D .

Ik ben me een beetje aan het orienteren op een hoofdstel voor Dock. Is voorlopig natuurlijk nog niet aan de orde, maar kijken kan altijd toch :D ?
Gelukkig heb ik ook nog even (hij is nog geen 2 jaar) want vooralsnog heb ik ook nog niet iets gevonden dat mij écht aanspreekt.
Zal niet zeggen dat de prijs niet uitmaakt, maar kwaliteit en uiterlijk gaan wel voor. Zoek absoluut geen kitsch, dus frontriemen met steentjes enz. gaat het zeker niet worden. Chic, elegant, stoer en qua kleur natuurlijk wel bij de palomino kleur passend. Maar dan de twijfel, rondgenaaid (vind ik wel heel mooi) of niet? Wat staat op een fijn hoofdje? Brede of smalle neusriem? Welk merk en welke kleur?

Als jullie uitgesproken ideeën daarover hebben houd ik me aanbevolen voor tips :j .

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 16:45

LDRD schreef:
Door jouw enthousiasme wordt ik ook zo langzaamaan benieuwd naar jouw veulen Laylah :D .

Ik ben me een beetje aan het orienteren op een hoofdstel voor Dock. Is voorlopig natuurlijk nog niet aan de orde, maar kijken kan altijd toch :D ?
Gelukkig heb ik ook nog even (hij is nog geen 2 jaar) want vooralsnog heb ik ook nog niet iets gevonden dat mij écht aanspreekt.
Zal niet zeggen dat de prijs niet uitmaakt, maar kwaliteit en uiterlijk gaan wel voor. Zoek absoluut geen kitsch, dus frontriemen met steentjes enz. gaat het zeker niet worden. Chic, elegant, stoer en qua kleur natuurlijk wel bij de palomino kleur passend. Maar dan de twijfel, rondgenaaid (vind ik wel heel mooi) of niet? Wat staat op een fijn hoofdje? Brede of smalle neusriem? Welk merk en welke kleur?

Als jullie uitgesproken ideeën daarover hebben houd ik me aanbevolen voor tips :j .

Ik heb ook een rond genaaid hoofdstel heel fijn, en ik kreeg een hoofdstel maat cob en full mee want de mijne heeft in de lengte een cob en in de neus een full, zal eens kijken waar ik hem nog eens gekocht heb.

En ja ik ben gewoon zo zenuwachtig :')

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:20

Grappig dat jullie allebei dingen in Auryn herkennen LDRD en Suzzy!

Spannend Laylah! Weer een dag dichterbij je veulentje!

Ik vind de Schockemöhle Concord heel mooi LDRD. Voldoet volgens mij aan je wensen, is alleen redelijk aan de prijs. Maar daar is de kwaliteit ook wel naar.

Ik heb nu een rondgenaaid hoofdstel, maar als er een nieuwe moet komen ga ik toch weer voor platte riempjes. Past vaak mooier/sluit beter aan en is makkelijker schoonmaken.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 23:38

Vienna 1 jaar vandaag. Wat een jaar was dat... Dat de komende 20 jaar maar wat rustiger verlopen..

Afbeelding

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 08:13

Wat ziet Vienna er toch mooi uit!! Onvoorstelbaar dat ze toch al zoveel heeft moeten mee maken. ik hoop voor je dat het de komende 20 jaar lekker rustig blijft.

Davino had een hoofdstel van premiera van hypostore. De frontriem die er standaard bij zit blijft de voorpluk makkelijk aan hangen. Dus heeft hij uiteindelijk een andere frontriem gekregen. Op de foto heeft hij de standaard meegeleverde frontriem aan.
https://hypostore.nl/premiera-latina-zw ... tails.html
Afbeelding
Afbeelding

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 10:06

Vienna ziet er goed uit zeg! Gelukkig doet ze het nu goed.

Knappe Davino en mooie foto's <3 .
Mooi hoofdstel Madje, alleen zo'n 'doorgezakte' frontriem vind ik dan weer niet zo mooi eerlijk gezegd. Kwestie van smaak natuurlijk :D .

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:09

Frontriem hoeft natuurlijk niet van dat merk te zijn. Kan ook een gewone frontriem zijn. Maar deze krijg je er dus bij

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:27

Nee, kan altijd een losse kopen natuurlijk.
Welke maat heeft Davino? Denk dat Dockje wel maat pony nodig heeft, hij heeft best een fijn koppie namelijk.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:44

Spannend dat aftellen naar de veulentjes :D <3 !

Wat ziet Auryn er goed uit! Dat baardje heeft Lilith ook, schattig zo harig.
Ik neem inderdaad de tijd, sommige dagen komt het gemis wel naar boven maar op de meeste momenten zie ik hoe rustig de kudde nu is en geniet ik er zelf ook van.

Qua hoofdstellen kan ik niet helpen helaas, Lilith kan/mag geen bit in en de leuke 'Engelse' sidepulls worden niet in het cognacbruin in maat pony gemaakt zoals ik zou willen... Ik ben zelf dus ook nog zoekende. -O-
Edit: Ik zie nu dat Ideal wel bitloze neusriemen verkoopt, dus dat is nog een optie maar die zijn kaakgekruist en dat is met Liliths kaken ook niet fijn.

Gefeliciteerd met Vienna *\o/* ! Ik wens haar ook een gelukkig en rustig leven toe :+: .

Lilith zal rond de 1.38 zijn. Iets groter ondertussen denk ik, heb haar al een hele tijd niet meer gemeten. Klein en fijn, maar een mooie maat voor een koets :j . We hebben afgelopen zondag onze eerste les grondwerk gehad. Ik heb echt een hele fijne instructeur, hij heeft Lilith ook over een paar dingetjes uitgelegd dat die niet mogen := .

Afbeelding
Met haar vriendin van 1.44, die besloten had dat een halster stom is :+

Afbeelding
Zo wit is ze in de schaduw en in haar wintervacht. Er komt nu (gelukkig) weer steeds meer kleur doorschijnen.

Afbeelding
Probleem van blauwe ogen... Altijd een kap op in de zon :')

Afbeelding
Met mijn instructeur

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:14

Afbeelding

Dit vind ik ook altijd wel mooi bij kleurtjes!
Te koop bij Kramer

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 18:27

Dat is inderdaad een mooie Marjolein. Ik ga eens kijken bij Kramer.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:03

Uiers waren deze avond zo ze voelde wel hard aan!
Ipv dat ze leger waren waren ze juist voller gelopen :P ze zijn nu vrij stabiel, ben benieuwd wanneer mijn mini DC eruit komt we zitten nu op 326...

Afbeelding

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:55

Davino had maat cob. maar die van de kramer is ook mooi.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 12:39

Prachtig weer voor veulentjes Dieuwke en Laylah zou ik zeggen :)) :D .

Dockje moest vanmorgen even op stal (loopt normaal 24/7 altijd buiten) omdat ze met groot materieel hooi kwamen brengen. Hij heeft zijn ogen uitgekeken. Dat leverde mooie plaatjes op *-:) .

Afbeelding

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 00:04

Mooie frontriem gezien. Ik hou wel van een andere vorm en wat bling er bij.

Vienna juist 1, mag nu wel stoppen met groeien in de hoogte... Bijna zo groot als mama van 151...
Afbeelding

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 08:42

nog geen nieuwe DC baby's geboren?
Hoe oud is de jouwe LRLD?
Vienna wil haar moeder inhalen Suzzy_3

de mijne is al dekje mak :+

Afbeelding

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 08:54