Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

R_emkee

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:59

En sorry meiden ben wat still hier maar ben op het moment druk druk druk met foto's maken enzovoort :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 08:02

Remke, maar het is niet ernstig hoor ;) er zijn zat paarden die het hebben en er aan geopereerd worden ;) er zijn ook zat paarden die met fragmentjes GP lopen ;)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:08

Zonde van de fragmenten, blijft commercieel- en verzekeringstechnisch wel een een dingetje.. super dat hij voorderest goed is. Toch altijd even spannend.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 12:28

Als hij geopereerd is is hij weer 100% in orde ;)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:37

OCD geeft een verhoogd risico op artrose, ook als het dus al verwijderd is.. Hoeft niet altijd te betekenen dat een paard met OCD artrose krijgt, maar de kans is wel groter. Om die reden blijft het dus commercieel gezien wel een dingetje. Zeker omdat de sprong een rotplek is, in de kogel maak ik me wat minder druk om OCD's.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:51

Ze hebben me in. Bodegraven verteld dat het er niet eens uit zou hoeven ;) .. maar verkoop technisch gezien wel omdat mensen dat gewoon willen ..

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 07:37

Het is stil hier :D

Hudson was gisteren wat hyper ... was ook mn eigen schuld , rechtsom in contragalop gooit hij zn kont naar het schot maar zodra ik met mijn linker been hem probeer recht te maken wisselt hij ... dus ik dacht pak ik een stokje erbij :') ik hoef hem alleen maar vast te houden en hij wordt er al hyper op .. Pff lastig hoor. Vandaag maar weer even oefenen , laat hem in de contra eerst weglopen over die linker schouder ( op de volte ) en dat doet hij heel goed zodra ik hem op de rechte lijn zet trek hij weer helemaal krom :? Misschien een uitlokking om met dat linkerbeen te komen zodat hij kan wisselen ? Naja komt goed , moesten ook binnen trainen en daar hebben we toch minder ruimte :o want man man man wat is er een water gevallen . Hoe is het bij jullie na de regen ?

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 07:44

Misschien kwestie van de verplaatsing van jouw gewicht teveel aan de binnenkant? (Dan bedoel ik rechtsom contra toch gewicht op linkerheup houden) Daar moet ik heel hard op letten en scheelt heel veel in zn rechtheid bij de mijne maaaar dat vanzelf wisselen doet de mijne ook echt en is een beetje niet wachten of luisteren naar mijn hulp :D is heel moeilijk vind ik..
hier heeft het ook goed geregend! Ben gisterenochtend ziek geworden helaas... vanavond toch proberen rijden als ik meer krachten heb!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 09:14

Zoo jaa die regen was abnormaal hahah :p hadden onze les half uur eerder gedaan maar goed ook !

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 09:20

Oeh herkenbaar! die van mij wil ook wel in een travers gaan lopen en als je hem dan corrigeert krijg je ook een wissel. Het lastige is wel dat hij eerst als een hert gaat springen dan zodat je niet meer normaal op een kant kan blijven zitten en de wissel dus heel makkelijk wordt :')

Gister met andere paard buiten gereden. Wat een ellende was dat. Die vond ineens alles eng -:(-

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:11

Vibabu dat springen doet Hutsie er ook bij ., ja geloof ik wel zal alles met het weer te maken hebben gehad .

Qleke , ik zal er eens op letten vandaag hoe ik mijn gewicht heb verdeeld op dat moment ;)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:55

Wauw wat was hij weer gaaf vandaag .. ik had op mn zit gelet Qleke en hem daarbij iets schoudervoor gezet in de contra galop en kreeg hem al een stuk rechter :)
Ook liet ik een stalgenootje erop vandaag om een keer te voelen .. zo gaaf om te zien dat iemand die er geen ervaring mee heeft hem zo aan het lopen krijgt , was zo trots op Hudson :D

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 09:56

Super dat hij weer goed ging :) gister terug gereden en hij was goed fris de mijne..
Kan mij dat niet voorstellen, iemand anders op [***] zien rijden :D maar vind het leuk voor je dat hij zo ongecompliceerd is!! Maakt de verkoop ook makkelijker denk ik!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 10:43

Leuk Moniek! Dat is wel leuk als iemand er op gaat zitten en het zo voor elkaar krijgt. Dat betekent toch wel dat je het goed doet en dat het een fijn paard is.

Die van mij rij ik samen met mijn zus dus is wel meer ruiters gewend. Mijn moeder is er ook een keer op gegaan maar dat was geen succes :') die is te beweeglijk in haar lichaam en dan snapt ze er helemaal niks meer van en gaat dan steeds harder lopen. Verder laat ik er eigenlijk niemand op omdat ze zo sensibel is en ik bij mij op stal niemand "goed genoeg" vindt. Er is ook niet echt iemand die er op wilt :')

Gister weer fijn gesprongen! Ze wil zo graag hard en wordt zo ontzettend heet. Het lukte nu eindelijk om wat rust er in te krijgen... Ik moet van mijn instructeur expres wat lijntjes springen die wat korter op elkaar staan zodat ze leert wat terug te komen ipv gas te geven. Ze springt vanuit snelheid en zou moeten springen uit kracht. Ze begrijpt alleen écht niet hoe dat moet. Springt liever als een hert dan dat ze een galopsprong wat kleiner maakt. Daarin merk je toch wel dat het geen springtalent is :') Maar goed, het is wel echt ontzettend leuk knutselen!!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 11:57

Ik laat ook niet snel iemand erop en dit was ook maar 1,5 rondje ;) maar was gewoon even benieuwd of iemand die niet gewend is zo te rijden hem ook " aan " zou krijgen .. en met wat uitleg deed hij het gewoon . Is idd fijn om te weten als er wel eens iemand voor komt ;)
Uiteindelijk gaat het vast lukken Vibabu met springen denk ook dat het met handigheid te maken heeft van het paard .. als ze wat meer ervaren is zal ze misschien wat meer " terug " denken ??

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:03

Staat Huds nu al te koop? of wacht je er mee tot na de operatie?

Ze wordt wel handiger hoor! eerst brak ze haar been ongeveer over een balk. Nu wil ze het niet meer aanraken en valt er bijna nooit een balk. Maar talent heeft ze niet :') Wel een fantastisch karakter dat ze er altijd overheen wilt en dat maakt veel goed :)
Moet zeggen dat alles zo makkelijk gaat bij haar dat het wel leuk is dat er in ieder geval iets te puzzelen is en wat lastiger is :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:40

Hij staat in de stille verkoop , mochten er nu mensen willen komen dan stel ik dat idd uit tot na de operatie en wanneer we weer op " niveau " zijn.

Dan is ze wel voorzichtig Vibabu als ze het hout niet meer wil aanraken. Karakter is alles waard, mijn vorige had niet het makkelijkste lijf maar heeft het toch op karakter tot de Inter 1 geschopt en deed ook de eners en de pi en pa .

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:21

Spannende tijden dus! heb je wel al geïnteresseerden?

Ja precies, karakter kan zoveel doen! Mijn andere paard heeft wel het lijf maar het karakter niet. Dat is toch een stuk lastiger! Als die toch het karakter van de vos had.... Maar goed, dan had ik hem volgens mijn instructeur ook niet kunnen kopen :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:12

Er waren geïnteresseerden maar toen het eenmaal over de prijs ging hadden ze nog niet eens de helft van wat hij moet opleveren , nou kom dan maar niet ;)

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 00:18

Elise hoe ging het nk ??

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 00:18

En balen moniek dat de koop dan niet is door gegaan

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 01:56

R_emkee schreef:
Elise hoe ging het nk ??

Laten we het er op houden dat we voor veel show hebben gezorgd :=

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 07:31

Remke, nee hoor want hij hoeft niet weg ;) , alleen voor het juiste bedrag.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 07:31

Elise.. ohoh was het zo erg ....?

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 07:35

Aahzonde elise !