nakomelingen van Don Cremello du Bois

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein88

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 10:58

Jeetje wat schrikken!!!gelukkig dat er iemand in de buurt was!

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 11:18

Ons paardjes waren in de week de wei van de geiten ingelopen. Daar staat dus nog lekker gras op, mooi niet dat ze zich terug lieten vangen. In een showdraf door de wei, en Vienna liep mooi zuiver *\o/* . Hopelijk blijft ze dat de komende 20 jaar ook nog doen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:46

Fijn Suzzy, dat ze zo goed loopt! Met dit soort dingen blijf je altijd weer kijken hoe ze lopen hè?
Heb er ook één gehad met een hoop ellende aan zijn been en ik merkte dat ik toch iedere keer weer liep te kijken als hij in beweging kwam. Helaas heb ik die nooit meer op echte regelmatigheid kunnen betrappen ;( .

Onze Dock echter lijkt aan zijn avontuur niet veel overgehouden te hebben. Net het verband eraf gehaald en even afgespoten. Wondjes zien er prima uit en het been is eigenlijk nauwelijks dik. Daarna moest het terug in het verband. Altijd even spannend natuurlijk, want gisteren was hij gesedeerd maar nu niet.
Maar wat een topbrave 2 jarige jongen is het toch. Hij vond het wel een beetje spannend, maar liet het gewoon rustig over zich heen komen totdat één of ander mens op het fietspad naar haar hond ging staan krijzen :x . Maar even kijken wat alle commotie precies was en daarna gewoon weer braaf stilstaan <3 .

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:55

Op de foto nog met verband, maar inmiddels is het eraf.
Ben wel opgelucht, want het zijn toch echt alleen maar hele oppervlakkige schaafwondjes, het is niet dik geweest en hij is geen stapje kreupel *\o/* .

En nu graag weer mooi droog weer zodat de paarden weer de wei op kunnen. Ze worden van op stal en op de tegels lopen veel te opstandig :D .

Afbeelding

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 22:58

Weet iemand toevallig vanaf wanneer ik wat melk kan testen met ph strips vanaf hoeveel dagen?

Want wil er zoveel mogelijk van af blijven...

298 dagen vandaag.
Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 18:00

Dat zou ik pas gaan doen wanneer het er echt op begint te lijken in de buurt van de uitgerekende datum. Eerder testen heeft geen zin. Lichaamseigen PH is 7 en die zakt pas wanneer de merrie melk gaat aanmaken. Uitgaande van een draagtijd van 340 dagen kun je dus nog minimaal een maand wachten met testen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 11:50

Dockje heeft een belangrijke taak gekregen van de gemeente: gras in de boomgaard beheren :D . Vanmorgen op een 'rustig' moment maar eens voor de eerste keer proberen. Direkt ernaast ligt het voetbalveld waar uitgerekend nu een talententraining ging beginnen. Dock vond het prachtig en heeft zijn ogen uitgekeken. En hij heeft ook vooral veel show weggegeven :D .

Voor ons ook wel eens leuk, want normaal gesproken als wij eraan komen staan alle paardenhoofden alleen maar naar eten en is er van show weinig te merken. Wat kan dit dier heerlijk bewegen zeg :wow: .

T is jammer dat ik zijn moeder niet meer heb, maar anders zou ik zeker de combi met Don Cremello nog een keer herhalen hoor <3 . Had nooit zoveel met ponyfokkerij, maar dat is wel veranderd.

Afbeelding

Afbeelding

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 13:20

Prachtig beest, zijn er al kleine DCtjes geboren?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 13:23

Dank je :) . Volgens mij kan jij écht niet wachten tot die van jou geboren wordt hè :D ? Spannend hoor :j .

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 13:44

LDRD schreef:
Dank je :) . Volgens mij kan jij écht niet wachten tot die van jou geboren wordt hè :D ? Spannend hoor :j .

Goed geraden :') _O-
We zitten vandaag op 305 denk dat ik vrijdag al de birth alarm om doe dan gaat mijn vader hem ophalen...
Ze staat al best open van achter en de staart geeft geen tegendruk meer, en de banden zijn echt pudding aan het worden.
Dit is de uier bij de mijne tot nu toe, links is best al hard rechts mag nog wat vullen.

Waarschijnlijk is ze maiden.
Afbeelding

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:01

Ik mag toch hopen dat die van jou nog wel even blijft zitten Layla :=

Hij is knap LDRD! Uit wat voor moeder komt ie?

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:04

Dieuwke_ schreef:
Ik mag toch hopen dat die van jou nog wel even blijft zitten Layla :=

Hij is knap LDRD! Uit wat voor moeder komt ie?

Dat zeker maar he kan beter goed voorbereid zijn dan niet toch? :o

Wil niet dat er wat mis gaat hihi en de band ik weet niet hoe zij is, of zij iets laat merken ofzo... Dalijk ben ik te laat.
Of haar uier schiet in een keer vol.

Vrijdag is ze 310 dagen, doe jij er een om? En wanneer?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:17

Dock komt uit een Bon Bravour x Havidoff E-pony merrie. Echt een dier dat álles mee heeft behalve voor ons haar maat. Veel sporttalent, superlief en werkwillig en bloedmooi.

Afbeelding

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:19

Ik hoop voor jou Laylah dat ze niet te veel overdraagt :+ .

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:20

Gaaf dier inderdaad! En ondanks de maat dan toch voor DC gekozen? Heb je meer veulens uit haar gefokt?

Layla, Shen komt pas met de singel om als ze begint te veranderen en ik 's nachts moet waken. Ze doet nu nog helemaal niks dus ik wil er ook nog niet wakker van liggen. En ze is pas 314 dagen dus dat veulen blijft vast nog wel even zitten.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:22

Dieuwke_ schreef:
Gaaf dier inderdaad! En ondanks de maat dan toch voor DC gekozen? Heb je meer veulens uit haar gefokt?

Layla, Shen komt pas met de singel om als ze begint te veranderen en ik 's nachts moet waken. Ze doet nu nog helemaal niks dus ik wil er ook nog niet wakker van liggen. En ze is pas 314 dagen dus dat veulen blijft vast nog wel even zitten.

Ben benieuwd naar jouw knapperd!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:23

Een ponyhengst gebruiken was voor ons in principe een éénmalig uitstapje. Ik heb zijn moeder daarna verkocht en heel eerlijk gezegd heb ik daar misschien best een beetje spijt van :o . Maar goed, was toen niet anders, ik had niet alleen het beslissingsrecht.

Ben naar die van jou ook wel erg benieuwd hoor Diewke :j .
Laatst bijgewerkt door LDRD op 24-03-19 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:24

LDRD schreef:
Dock komt uit een Bon Bravour x Havidoff E-pony merrie. Echt een dier dat álles mee heeft behalve voor ons haar maat. Veel sporttalent, superlief en werkwillig en bloedmooi.

[ [url=m/I1oEFG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie pony!

Deze is van mij ben benieuwd of de kleine meer wit krijgt :)

Ja mijn moeder zei vanaf 20 april mag ze want dan had ze vakantie _O-
Afbeelding

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:31

Dieuwke_ schreef:

Lekker nuchter :D . Zo zou ik er ook maar in staan Laylah.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 12:27

Bedankt voor de lieve woorden iedereen.

Ondertussen zijn we 4 weken verder en de meiden hebben hun draai met z’n 3 echt helemaal gevonden. Ik heb het soms nog moeilijk, zeker als ik denk aan Liliths verjaardag over 1 week. Ik zie ook allemaal foto’s bij mijn herinneringen op Facebook voorbijkomen van toen ze in het einde van haar dracht zat... Het doet pijn, maar om de kudde zo gelukkig en rustig te zien, dat helpt wel.

Marieke is sinds veulentje van mij geweest en we hebben enorm veel meegemaakt. Iedereen die ik gesproken heb is het erover eens dat dit de juiste beslissing was en dat ze bij een ander waarschijnlijk nooit 9 jaar had mogen worden. Maar beslissen over een leven is altijd verschrikkelijk natuurlijk.

Qua stamboek naam. Lilith heet officieel So Marvelous Lilith aangezien dat met een S moest beginnen 4 jaar geleden. Was het vorig jaar geen W dan?

Wat is Auryn toch knap he! Ben benieuwd naar haar zomervacht <3

Hoe is het nu met jouw paardjes Myrthe? Geen koliek meer gehad?

Heb je al een beslissing kunnen maken over wie er weggaat, Eldora? Ik snap het moeilijke gevoel hoor als je zoiets moet gaan beslissen. Ze zijn wel leuk zo met z’n 3tjes :) .

Ben benieuwd naar de foto’s Janneke. Het klinkt als weer een goede ervaring.

Gefeliciteerd met de geboorte Lailapri! :D

Pfff wat was dat schrikken met Dock! Ik hoop het hier ook nooit mee te maken... Fijn dat het goed gaat en hij zijn taak in het groenonderhoud serieus neemt :j . Hij ziet er super uit.

Wat top om te horen van Vienna *\o/*

Qua geboorte... Je kan het allemaal nog zo goed plannen, soms loopt het ook gewoon anders. Ik had Marieke ‘s nachts op stal staan (4 x 5 meter stal en Marieke was 1.35 dus er was veel ruimte om veilig te bevallen), camera erop en sliep zelf bij de paarden (aan huis, wel voor de renovatie dus primitief logeren). Ik hield haar al een tweetal weken in de gaten, was er zo van overtuigd dat het niks ging zijn die nacht en toen ik wakker werd stond er een droog veulen naast :+ . Ik heb zoveel geluk dat het goed is gegaan, nam het mezelf wel kwalijk in het begin dat ik het gemist heb, maar uiteindelijk zijn paarden gelukkig meestal prima in staat zelf te bevallen. Alleen bij complicaties moet ik er niet aan denken dat ik het gemist had...

Lilith verhaart goed, nu zie je wel weer dat de winter moeilijk was voor haar om op gewicht te blijven. We zijn wat actiever met grondwerk bezig nu, ik wil dit jaar alles aan de lange lijnen gaan opbouwen om hopelijk volgend jaar haar voor de koets te laten beleren. Morgen komt de tandarts voor haar halfjaarlijkse beurt, dan zal eten vast weer wat sneller gaan.

Ze heeft haar behang wel van Don Cremello geërfd. Een jaar geleden had ik de manen in sportcoupe geknipt en de voorpluk kort, maar dat is echt zo lang alweer. Zeker die voorpluk <3 .
Afbeelding

Afbeelding

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:02

De tandarts heeft haar werk weer gehad, ze heeft 1 kant kiezen die echt geen contact maken dus die groeien enorm lang. De kant waar ze dan wel mee kauwt, daar zat een dop vast. Die is er nu uit, net als die op de bovensnijtanden. Hopelijk gaat eten nu weer wat makkelijker en sneller :j .

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:03

<3 <3 <3
Afbeelding
Afbeelding

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:32

Wat een knapperd <3

Hier zitten we op 309 dagen ben benieuwd wat het word merrie hengstje... :#
Afbeelding
Afbeelding

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:40

Och, ik blijf die blauwe kijkers toch bijzonder vinden. Lilith is echt zo’n moppie! Gelukkig heeft je kudde weer rust gevonden. Geef jezelf ook te tijd om te rouwen :(:) Fijn dat Lilith haar gebit weer een APK heeft gehad.

Wat super om te lezen dat Vienna het goed doet! Vorig jaar was het toch best even spannend hoe het allemaal zou aflopen.

Dock neemt zijn taak serieus zo te zien! Fijn dat hij niks overgehouden heeft aan zijn avontuur. Knappe mams heeft hij ook!

Auryn vorige week, ze is nu 10 maanden oud
Afbeelding
Afbeelding

En ze heeft zo’n schattig baardje <3
Afbeelding

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:50

Ik vind dat Auryn veel weg heeft van Vienna, maar dan in een ander kleurtje. Knap ding!

Nog zo een knapperd er boven voorbij zien komen!
En al een mooi opbollend buikje. Dat wachten duurt op het laatste toch lang... Hier ook nog dikke 2,5 maand wachten...