de mijne is vandaag 275 dagen drachtig het lijkt of ze al vetbulten voor de uier heeft ben eens benieuwd...
LDRD
Geplaatst: 22-02-19 19:19
Fijn dat de operatie goed gegaan is!
eldora1
Geplaatst: 24-02-19 21:08
Lang niks gepost hier. Maar leuk om iedereen bij te houden en fijn dat de operatie goed is gegaan! Gedoe altijd..
Ik heb even jullie advies nodig.. Ik zit er aan te denken om Jovi te verkopen. Het word toch een beetje te veel en ik kan hem toch niet echt de aandacht geven wat ik zou willen. Ik ben nu bezig met longeren, dat gaat steeds iets beter maar het is nog erg zoeken. Zadel/bitje maakt hem niks uit en je kan er zo al opklimmen zonder tuig en liggen zitten, zwaaien met je benen , hij vind alles best. Hij is super lief alleen af en toe baldadig, dus we zijn nu streng aan het oefenen. Verder is hij braaf op de trailer en bij de smid enzo, vast staan is geen probleem, wassen en scheren ook niet, en totaal niet bang voor (groot) verkeer. Hoe veel denken jullie dat je voor hem kan krijgen? We willen hem denk ik wel zadelmak maken nog
LDRD
Geplaatst: 25-02-19 10:34
Jammer dat je hem gaat verkopen Eldora.
Hoeveel je ervoor kunt krijgen hangt wel van de maat af. Valt hij in de D maat? Verder hangt het natuurlijk af van zijn bewegingen en sportpotentie. Heeft natuurlijk wel zijn looks mee. Vind het moeilijk om er zo iets van te zeggen.
Is ook moeilijk te bepalen. Misschien even wachten tot hij zadelmak is en mooi in zn zomervacht. Even kijken hoe hij het ohz doet. Als hij braaf en fijn te rijden is gaat de prijs alweer omhoog
Madje1992
Geplaatst: 27-02-19 16:55
Wat jammer dat je Jovi misschien wil verkopen. Maar ik ben het met marjolein eens. Eerst afwachten hoe hij het onder het zadel doet, dan kun je ook de prijs aanpassen aan zijn karakter/gedrag onder het zadel.
Leuk om alle broertjes en zusjes van Sunshine hier nog een beetje te volgen Sunshine mag as zondag mee voor haar 1e onderlinge dressuurwedstrijd voor de kar. Ze heeft pas 4x in de bak voor de kar gelopen (verder maken we buitenritjes), dus verwacht er niet veel van. Maar het is gewoon lekker voor de ervaring. Mijn Fries is helaas geblesseerd, dus vandaar de keuze om haar mee te nemen
Eldora, wat een moeilijke beslissing om te maken zeg. En qua vraagprijs zou ik het ook niet zo goed in kunnen schatten. Een paard is natuurlijk waard wat de gek er voor geeft..
Vandaag was voor mij een beetje een rotdag. Werd om 8 uur uit bed gebeld dat moeders koliek had. Kom ik op stal aan, bleek Kriebeltje ook koliek te hebben Gelukkig doen ze het beide weer, maar vind het zo bizar dat ze beide koliek hebben gekregen op dezelfde dag.
LDRD
Geplaatst: 03-03-19 10:20
Wat vervelend Myrthee. Gek ook zo allebei tegelijk? Zou je toch denken dat er iets met het voer aan de hand is geweest?
Ine23
Geplaatst: 03-03-19 11:56
Gelukkig is alles goed gegaan met de castratie, Yvonne.
Dracht verloopt goed zo te zien laylah2002 .
Jammer dat Jovi verkocht wordt, maar inderdaad, ik zou ook kijken hoe hij het onder het zadel doet. Als je geen echte haast hebt, zou ik ervoor kiezen hem zelf zadelmak te maken idd.
Succes vandaag Janneke! Ben ook benieuwd naar foto’s!
Ah wat rot Myrthe! Is alles nu terug goed met ze?
Wij hebben afgelopen woensdag afscheid genomen van Liliths moeder. De andere pony’s hebben ook afscheid kunnen nemen, het was allemaal heel zwaar en denk dat het de komende weken/maanden nog wel moeilijk gaat blijven voor zowel mij als de pony’s. Maar het was voor haar het laatste wat we konden doen en ze heeft rust nu.
Groetjes van Lilith en haar sidekick Raven
Laylah2002
Geplaatst: 03-03-19 12:05
Gelukkig is de castratie goed verlopen
Jammer dat je hem verkoopt
Fijn dat de pony's afscheid hebben kunnen nemen
Heeft iemand hier leuke namen met de letter W? moet voor het RBP ik weet bijna niets
LDRD
Geplaatst: 03-03-19 12:48
Wat vervelend dat je afscheid hebt moeten nemen van Lilith's moeder. Het ging niet meer begrijp ik?
Evita_3 jeetje wat is die groot geworden Aurynn wat een mooie dame!
LDRD
Geplaatst: 03-03-19 16:07
Jij ook sterkte Evita! Auryn staat er goed bij!
Ik krijg hier uit de buurt vragen over Dock's speelgedrag. Onze paarden staan aan de rand van het dorp waar veel mensen langs komen cq omheen wonen. Dock speelt graag met zijn shetvriend Zappa (ruintje). Dat gaat er af en toe stevig aan toe, spelletjes voor échte mannen . Maar onderaan de streep is de shet gewoon de baas hoor . De buurt vindt het niet eerlijk, die grote tegen die kleine .
Ze doen het beide weer, maar de stalhulpen schrokken wel toen Kriebeltje na zijn ontbijt een middagdutje ging doen (doet hij altijd). Waardoor het komt zou ik niet weten. Heb 3 paarden staan op hetzelfde voer, slobber, hooi, wortels etc. En 2 krijgen koliek en 1 niet..
eldora1
Geplaatst: 04-03-19 10:39
Raar Myrthe, gelukkig zijn ze er weer boven op.
Ine, wat naar zeg .. sterkte En Evita , verschrikkelijk, jij ook sterkte
Leuk Janneke! Idd foto's plaatsen
Het heeft idd geen haast. Ik weet ook nog niet of Jovi verkocht word of z'n moeder.. iig moet er uiteindelijk 1 weg, maar we hebben de tijd, ik ga er nog goed over nadenken en een fijn plekje zoeken
Veder gaat het wel goed met Jovi, we zijn wat meer grond werk aan het doen, wijken voor druk, netjes mee lopen enzo en dat gaat al heel goed. Hij blijft ook nog steeds groeien, aangezien z'n kont nog steeds een stuk hoger is.. Op de foto vlnr Eldora (mama) van 1.42m , Jovi en Sarisa van 1.68m
Heel apart Myrthee_. Gelukkig zijn ze er weer bovenop gekomen Sterkte Evita_3 en Ine23
Sunshine deed het super. 1e rondje in de bak keek ze haar ogen uit, maar daarna braaf aan het werk. Bak was vrij zwaar, dus ben vrij snel gaan draven. Dat trekt een stuk makkelijker voor haar. Zeker als ze wat gespannen was. Had gelukkig buiten op de parkeerplaats al lekker rond gestapt. De proef ging ook zeker niet verkeerd. Halsstrekken in draf ging uiteraard niet. Daarvoor was nog teveel spanning. Afwenden bij A en keertwending halve baan was nog een iets te kort bochtje. Dus iets tegen de hand en over de buitenschouder wegvallen. Uiteindelijk 3e met 189.5 punt. Foto's volgen
LDRD
Geplaatst: 04-03-19 11:24
Gelukkig geen haast Eldora. Jovi is leuk . Hoe die drie ook achter dat draadje staan...heb niet het idee dat ze hier zo netjes achter zo'n draadje zouden blijven .
Leuk Janneke dat het zo goed ging. Spanning is helemaal niet gek natuurlijk en wordt vanzelf minder. Nieuwsgierig naar de foto's .