Nakomelingen van Florencio!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:41

animoo schreef:
Romanoff schreef:
Lekker stil hier!

Nou heb nog wel een nieuwtje hoor :o ben gister voor het eerst met onze 5jarige florencio M2 gestart en gelijk 2 winstpunten :D

Wauuw netjes zeg ! Gefeliciteerd ! Wat voor'n punten had je ?

animoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:29

Romanoff schreef:
Wow, netjes hoor!

thanxx :P hoe gaat het met jou flo?

Romanoff

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:27

Ja goed! Gaat steeds beter met ons tweeen.

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:21

Mijn Flo start zondag voor het eerst M2 met mijn instructrice. Is de laatste maand dat ze wedstrijden met haar rijd. Volgend jaar ga ik misschien zelf maar een poging wagen. Wedstrijden hebben me nooit zoveel geïnteresseerd, totdat mijn instructrice haar uit ging brengen en het toch bij mij ook begon te kriebelen.

Ben benieuwd zondag!

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:28

Leeukk succes :D

animoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:44

Heukeltje schreef:
Mijn Flo start zondag voor het eerst M2 met mijn instructrice. Is de laatste maand dat ze wedstrijden met haar rijd. Volgend jaar ga ik misschien zelf maar een poging wagen. Wedstrijden hebben me nooit zoveel geïnteresseerd, totdat mijn instructrice haar uit ging brengen en het toch bij mij ook begon te kriebelen.

Ben benieuwd zondag!

Gaat goedkomen tis een florencio :P Daahh hihi
Succes, enne....zelf overnemen hoor, is super leuk, heb je een goed dressuurpaard voor toch???
:D

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 00:01

Ja nou moet zeggen, ze pakt alles aardig op. Ze heeft alleen een beetje een zesjes mentaliteit. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. En het concentratie vermogen van een doperwtje af en toe :o De eerste proef vond ze het veel belangrijker om even op haar gemakje naar een ander paard te kijken ipv wijken, want ach... Dat kan het volgende rondje toch ook nog 8)7. Dat was dus een 3! Maar alsnog 2 winst in die proef haha

Dit word in totaal haar 4e wedstrijd. 2x L1 en 1x L2. Alledrie de wedstrijden winst, 2x 1e en 1x 2e. Maar nu slaan ze M1 over dus word best lastig. Maar ach, ze is eigenlijk gestart voor de ervaring en niet voor de punten.

Tja leuk dressuurpaard maar ze neemt mij graag in de maling hoor en ik ben een beetje te flauw voor haar dus moet nog wel even aan mezelf werken voordat ik start haha. Ze is een grote grapjas!! Maar gelukkig mag ik nog in de B beginnen

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:49

Okee ik zit in een dilemmaaa!
Het volgende:
Ik kreeg veel commentaar dat mijn zadel niet goed zat.. dus wij zijn 4mnd geleden naar de zadelmaker geweest, waar dit zadel wegkomt.. die heeft het zadel opgevuld van achteren, en zei dat het verder helemaal goed lag..

Kreeg nog steeds veel commentaar.
Mijn instructrice zei ook dat het niet goed lag.
Dus ben via mijn instructrice bij iemand terecht gekomen die vandaag langs is gekomen.
Ze heeft het helemaal nagekeken, en moet hem helemaal opnieuw opvullen, en het paard heeft last van zijn rug dus daar moet ook iemand voor komen. Het opvullen kost 120,-

Ik heb ook nog een ander paard, dus ik vroeg of ze die ook gelijk wilde nakijken ( heb daar hetzelfde zadel opliggen) Deze lag natuurlijk ook niet goed op dit paard, zadel is veelste groot. Ze zei we wachten eerst wel af hoe het zadels straks ligt op dit paard. Dit paard is 3 jaar dus nog volledig in de groei.

Maaar mijn dilemma is nu: Een nieuw zadel kopen die op beide paarden past (kan dat?) paarden zijn namelijk anders gebouwd, en het jonge paard groeit nog heel wat. Of op laten vullen en straks een zadel erbij kopen voor het jonge paard..

Sorry voor het lange verhaal maar misschien weten jullie wel een oplossing? Het kost ook allemaal zoveel :7

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:44

Ik zou kiezen voor een 2e zadel. Mijn paard heeft ook rugproblemen gehad doordat ze bij haar vorige eigenaar dus met een verkeerd zadel is gereden. Ik heb nu een KM Woldriding deluxe, ligt prima op haar en word alleen op haar gebruikt. Een zadel gaat zich toch ook vormen naar de rug van je paard. Een goed passend zadel vind ik erg belangrijk, ook voor een jong paard.

Ik zag er toevallig 2 op Marktplaats staan voor € 700-€800, ze zijn nieuw €2000. Mijn merrie heeft fit 2 van dit zadel maar van andere zadels fit 3. Dus fit 2 van dit merk valt groot. Ik kende dit merk niet toen ik de zadelpasser liet komen maar ik ben er erg over te spreken!

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:15

Ja, ik denk ook dat er een 2e zadel moet komen.. want 1 zadel die goed voor beide paarden is zou wel een wonder zijn! Als mijn zadel klaar is, had ze eventueel ook nog iets om eronder te leggen voor bij het andere paard, voor tijdelijk totdat hij uitgegroeid.

Fleur_BC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:42

hallo allemaal,

sorry had een tijdje niks te vertellen en ook eigelijk niet aan bokt gedacht. Maar wou even zeggen na 1 jaar rust en dingen tussendoor met me paard gehad te hebben, heb ik gister weer voor het 1ste gestart in de l2. Het ging echt zoo goed niet normaal en dat bleek ook wel met 2x een 1ste plaat met 212 en 210 punten!!! dus 6 winstpunsten in een keer !! helemaal blij.

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:49

Gefeliciteerd met je super punten.

Met mijn flo gaat het ook goed.
We rijden soms 2 a 3 x per week a 15 min.
Ben voornamelijk aan het stappen en draven. De rest komt later wel.
We hebben niet zo'n haast.

Fleur_BC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:52

Dankjewel !

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:13

Fleur_BC schreef:
hallo allemaal,

sorry had een tijdje niks te vertellen en ook eigelijk niet aan bokt gedacht. Maar wou even zeggen na 1 jaar rust en dingen tussendoor met me paard gehad te hebben, heb ik gister weer voor het 1ste gestart in de l2. Het ging echt zoo goed niet normaal en dat bleek ook wel met 2x een 1ste plaat met 212 en 210 punten!!! dus 6 winstpunsten in een keer !! helemaal blij.

Wauww helemaal super !

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:52

Wow super Fleur!! Zal ik de punten maar achterwege laten van vandaag?!? Te erg voor woorden. Wel 1x 2e plaats en 1x 3e plaats. Pfoe daarna navraag bij de jury gedaan. Niet van achter naar voren gereden, komt doordat de teugels te lang zijn. Uhm okay, van achter naar voren rij je volgens deze jury dus door teugeldruk. Commentaar bij verzamalde stap.... Overkruist!! Nou dat alleen al vind ik een winstpunt waard haha. Oh ja en bij de keertwending ging ze rechtuit! Nou dan loop je toch tegen de bakrand op of zie ik dat verkeerd? Hij was niet correct want ze liet 1 been staan maar rechtuit is onmogelijk....Hoogste punten van onze klasse waren 171 en 165!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:18

OOhh wat erg Heukeltje! Wij hadden hier gister een zelfde soort wedstrijd. Ik had gister volgens mij 176 punten en was zo ongeveer laatste. Had het echt niet verwacht wat ze liep best goed door haar oefeningen. Vorige week was een ramp, ze was overal bang van en toen had ik even veel punten... dusss... tot zo ver het-jury-frustratie-bericht ;-)

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:37

Tja het was echt een flop gisteren :+ . Echt te erg voor woorden, gewoon een 2 voor de uitgestrekte draf (iemand bij ons op stal rijd Z met een tinker, heeft nooit uitgestrekte draf getoond en nooit lager dan een 5 gehad), een 0 voor de traver een 2 voor de keertwending, een 2 voor verzamelde stap (commentaar overkruist 8)7 ), te lange teugels, paarden waren allemaal gespannen, ach en ga zo maar door! Ik ben trots op hoe ze gelopen heeft gisteren voor het eerst in het M2, en is echt ondergewaardeerd. De 24 e maar weer een nieuwe poging.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:12

Goede punten Fleur!

Jammer Karen en Heukeltje.. altijd zo jammer van de jury sport..

Fleur_BC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:35

Dankjullie wel! Het is inderdaad bij jury zo jammer die jury sport. Maarja hun zullen het wel weten...

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:54

Nou soms ook niet hoor..
Wat ik soms in de ring voorbij zie komen... om van te janken.

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:39

Nee soms ook idd niet maar dat van gister sloeg werkelijk nergens op. Ze was in ieder geval consequent want niemand had hoge punten haha. Ach volgende keer beter! We zijn weer een ervaring rijker :o

Fleur_BC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:43

daarom je leert er ook wel weer van haha

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:51

Wat goed Fleur!!!! gefeliciteerd!!!!
Jammer Heukeltje..

Ik had zaterdag een wedstrijd
Begin van de proef veel spanning en steeds wegspringen voor de zogenaamde bakkabouters.
Halverwege de proef begon meneer te lopen.
Resultaat: 189 punten!! totaal niet verwacht, want had er niet een goed gevoel bij.
maar bij de laatste onderdelen toch allemaal 7ens gekregen, en deze jury had ons niet gestraft voor onze spanning. Helaas net buiten de prijzen.

Het zadeldilemma is opgelost, we laten dit zadel gewoon helemaal opnieuw opvullen.

Oja en ik kan nu ook mooi in het donker rijden door mijn lieve papa !!! :) hij heeft 2 lantaarns bij de bak neergezet *\o/*

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:57

Wat een lieve papa heb jij!

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 19:45

Wat bestaan er toch rare jury's :P haha ik heb afgelopen zondag mijn laatste M1 wedstrijd gereden. Had nieuwe sporen en dat maakte toch wel erg veel verschil.
Was 1e met 193 en 3e met 199 (1e plaats was exequo 'of hoe je dat schrijft' met 200 punten)
Eigenlijk hadden mijn punten omgedraaid moeten zijn maar was erg tevreden :)
nog ff de keertwending erop zetten en dan kunnen we naar de M2 :D