nakomelingen van Don Cremello du Bois

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:04

Wat een knapperd Evita ik hoop dat de mijne ook een blesje krijgt <3 ben benieuwd wat het word ik denk een hengstje, wat denken jullie? Ben benieuwd wie het goed heeft hihi <3 :o

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:49

Kelly, leuk om Don weer te zien! Wel balen dat hij zichzelf verweid zeg. Al moet ik zeggen dat mijne daar ook wel eens last van heeft..

Evita, jeeetje wat wordt mevrouw groot. Echt al een beetje baby af.

Ine, alvast sterkte met je merrie. Wat een moeilijke beslissing! Maar wat fijn dat Lillith toch kan blijven!

Welkom aan de dames met de drachtige merries!

Vandaag heb ik een onderlinge wedstrijd gereden met mijn Kriebelvriend. Niet dat hij B klaar is, maar hij is wel klaar om mee op pad te gaan. Met 164 punten heeft hij een 3e prijs gekregen. En hij heeft zó onwijs goed zijn best gedaan.
Afbeelding
Afbeelding
Het onderdeel waarvoor we gewoon een 8 kregen: halthouden en groeten
Afbeelding
Afbeelding

Setteli

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:22

Dotan is natuurlijk niet meer van mij, maar wil jullie toch even deze foto laten zien.
Afbeelding

hij was en is nog steeds heel erg mooi.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:24

Hij is gaaf hoor! Fijn achterbeengebruik zo van de foto's te zien. Wat is zijn formaat?

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:06

Wauw, wat is ie knap Setteli! Ik hoop dat die van mij ook zulk beenwerk krijgt :')

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:22

Wat een knapperds allemaal! Hier een moddermonster :D.

Afbeelding

Afbeelding
Samen met mama, nog een graadje erger met modder. Maar tis zo een schatje.
Been houdt het voorlopig goed. Ontsteking is er uit. In stap loopt ze zuiver. De rest komt ook stilletjes. Maarja, ze begon al een beetje artrose te ontwikkelen. Dus ik ga al blij zijn als ze pijnvrij een paar veulens kan dragen. En nog blijer als ze gewoon met de kinderen wat recreatief kan rijden. Maarja, stapje voor stapje bekijken.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:57

Wat leuk die foto's allemaal en wat een gangwerk <3

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:36

Wow, Dotan is knap! :wow: Leuk om te zien.

Knap Kriebel kind zijn eerste wedstrijdje, wat leuk! Die punten komen straks vast wel :)

Fijn dat haar been nu goed gaat Suzzy! Ze ziet er vrolijk uit.

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 08:06

Suzzy_3, wat een knap moddermonster <3

Dotan is gaaf zeg! Is ie al onder het zadel?

Wat goed dat Kriebeltje al zo braaf is en het goed doet. Erg leuk om te zien hoe alle half broertjes/zusjes het (goed) doen.

En idd apart om te zien die overbeet.. maar als je het niet had gezegd was het me niet zo opgevallen hoor. Misschien een beugeltje? :D

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:25

Kelly_J schreef:
Suzzy_3, wat een knap moddermonster <3

Dotan is gaaf zeg! Is ie al onder het zadel?

Wat goed dat Kriebeltje al zo braaf is en het goed doet. Erg leuk om te zien hoe alle half broertjes/zusjes het (goed) doen.

En idd apart om te zien die overbeet.. maar als je het niet had gezegd was het me niet zo opgevallen hoor. Misschien een beugeltje? :D

Ik reageer straks uitgebreid op de rest, maar een beugeltje is helaas nét niet toereikend genoeg voor Liliths tandenprobleem _O- . Ik wil je wel per PB foto’s van de binnenkant sturen als je wilt, dan begrijp je het meteen. Ze heeft een groeistoornis gehad in de kaken, dus daar is helaas weinig aan te veranderen. De tandarts en ik hebben het wel overwogen hoor, maar beseft dat dat het hem niet gaat worden :+

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:18

De eigenaresse van Dotan heeft er af en toe al wel opgezeten, maar hij is nog niet echt gereden. Maar wat ik begreep wel ontzettend braaf.
Volgens mij is hij nu rond de 1.60
Zijn moeder is 1.69 en zijn zusje van 8 is nu 1.60. Ik denk dat hij nog wel iets gaat groeien

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:16

Mooie buik al, Laylah2002! Spannend he zo aftellen <3 ! Heb je zelf een voorkeur voor het geslacht?

Het is echt heerlijk om de paarden aan huis te hebben inderdaad, je kan veel aanpassen naargelang het weer en toch zeker zijn dat ze voldoende buiten zijn geweest.

Het is ook een luxe inderdaad en zorgt ervoor dat je maandelijkse kosten redelijk gedrukt worden. We hebben dit jaar wel enórme kosten gehad door het opnieuw laten omheinen van de wei, inclusief track dus eigenlijk dubbele omheining. Dat soort kosten zijn helaas wel iets om ook mee in het budget te stoppen, maar je doet het dan natuurlijk meteen zoals jij het wilt.

Auryn ziet er super uit! :D
Zolang je fijne plekken voor je paarden hebt, denk ik dat pension ook wel voordelen heeft. Zeker met regelen als je eens wat langer dan een dag weg wilt.

Dankjewel Myrthe, over 4 weken is het zover. Nog een paar weken afscheid nemen en laatste dingen regelen.
Wat súper leuk dat je met Kriebel op pad bent geweest! Weer een super ervaring voor zo’n jong paard en het ziet er heel fijn uit.

Dotan ziet er goed uit, tof dat je hem nog kan volgen!

Leuk om ze zo samen te zien, Suzzy. Het is inderdaad afwachten hoe ze opgroeit, maar ze is al zo opgeknapt! Hopelijk kan ze gewoon pijnvrij oud worden!

Liliths overbeet is niet het enige in haar mond, de bovenkaak is ook gedraaid (soort van wry nose maar dan amper zichtbaar van buitenaf). We gokken dat er een groeikern is geraakt als veulen/jaarling door toen ergens flink te stoten, maar we gaan het nooit weten. Ze doet het met 2x/jaar tandarts goed. Momenteel is ze een snijtand aan het wisselen en de tandarts komt volgende maand weer ergens. Ze was gisteren zo braaf weer met grondwerk, heerlijk pony’tje :+: .

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:55

Caya heeft er haar eerste regiokampioenshappen opzitten.
Wat was ze stout :j bokte steeds in de inrijdring en was erg onder de indruk van het hele gebeuren.
We waren de week ervoor ook op deze lokatie geweest in de hoop dat ze dan wat minder spanning ging hebben, maar dat is toch niet helemaal gelukt.
Al bij al toch een goede ervaring voor haar en hopelijk brengt het outdoorseizoen meer ontspanning.

Afbeelding

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 19:11

Jammer dat ze stout was, maar het is wel een prachtig plaatje zo :j . Gewoon vaker op pad, gaat de spanning er vanzelf af.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:12

Nee ik heb geen voorkeur voor het geslacht maakt mij niet uit :P

Volgende keer beter :o

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 11:05

Ine23, oh dat wil ik wel. Ben we benieuwd hoe zoiets dan eruit ziet. Is rijden (met bit) etc. wel mogelijk met haar?

Setteli, wat een fijn paardje zo te horen! Wat is de huidige eigenaresse met hem van plan?

Hier nog even een fotootje van mijn knappe man. Hij wordt echt al een man met zijn brede kaken <3

Afbeelding

Voor wie het leuk vindt: hij heeft een eigen Instagram account @don_romanov. Ik post niet dagelijks, maar dat zal dit jaar we meer gaan worden ivm beleren e.d.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 11:10

Wat is hij toch knap <3 ! Ik ga hem volgen (met m’n corgi’s account want ik heb er zelf geen :+ ) !

Ik stuur je een pb met de foto’s van de tandarts! En met bit rijden kan inderdaad niet, aangezien de druk nooit juist verdeeld zou zijn. Ik ga proberen met een sidepull hoe dat voor haar voelt qua duidelijkheid en anders proberen we een ander soort van bitloze optoming. Meestal is een sidepull wel erg duidelijk en van buitenaf is de neus niet erg scheef, dus ik heb goede hoop :) .

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 12:01

Wat een lekker koppie Kelly! Helaas ben ik niet zo instagrammerig, dus kan hem niet volgen. Maar ik neem aan dat je toch af en toe hier ook wel wat plaatst?

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 12:59

@LDRD Ja zeker! Vind het altijd leuk om te hem te laten zien en ook om de rest hier te zien.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:59

Afbeelding

Nu eens een foto van de buik van onder, hoezo drachtig :')

262 dagen nog even volhouden :j :z

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 09:29

Nog geen DC baby's van dit jaar? <3

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 09:51

De mijne wordt morgen gecastreerd, er was een dierenarts die ook een DC nakomeling had en een drachtige merrie van hem.

Afbeelding

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:06

Ahhh, arm beest, weet nog niet wat hem boven het hoofd hangt. :(:)
Hij is klophengst toch? Zijn de operatiekosten nog een beetje redelijk?

Heb je de DC van de dierenarts ook nog gezien toevallig?

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:23

Ja hij is klophengst, de kosten liggen rond de 1000 euro, helaas.
Nee ik heb de DC nakomeling van de DA niet gezien, het is een smoky black zei ze

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:17

Dat is wel balen dat je zoveel kwijt bent voor het castreren ;( .