Welkom allemaal. Mijn dc is nu 2 en lelijk . Over 2 weken wordt hij gecasteerd. Hij is klopthengst helaas.
Nu ben ik wel eens benieuwd foto?
_yvonne
Geplaatst: 02-02-19 16:58
deze is van 4 maanden terug. Hier viel hij nog mee
Als veulen
Laylah2002
Geplaatst: 02-02-19 17:06
_yvonne schreef:
[ [url=m/VO5gna.jpg]Afbeelding[/url] ] deze is van 4 maanden terug. Hier viel hij nog mee
Als veulen [ [url=m/IyiNur.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6tGFVR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Knap paardje
LDRD
Geplaatst: 02-02-19 17:31
Ah dat is balen dat hij klophengst is. Was het wel de planning om hem te castreren? Moet trouwens zeggen dat die van mij ook 2 is, maar die is nog aardig in model.
_yvonne
Geplaatst: 02-02-19 17:57
Dank je. Hij was een knappe baby ja. Komt ook wel weer goed
Ja ik heb ook merries dus casteren was wel het plan. Alleen door een castreur ipv duur op een kliniek
LDRD
Geplaatst: 02-02-19 18:03
Ik heb hier ook merries hoor, maar die van mij is heel braaf. Hij blijft voorlopig hengst, afhankelijk van hoe hij zich ontwikkeld zou het zomaar kunnen dat ik hem volgend jaar bij het NRPS aanbied.
Ik heb ook nog een hengst van crem. Hij wordt 5 dit jaar. Ik heb nu 4 veulens met hem gefokt en 3 merries zijn drachtig. Ennnnn.... hij loopt mee in de manege lessen. Laatst verloor hij perongeluk zijn ruitertje. Meisje had ongelukkig een bloedneus. Djemo liep los, bak vol andere ponys en paarden. Hij heeft denk ik een halve minuut op 10 meter afstand staan kijken en kwam toen naar mij en meisje om te kijken wat er was. Heel vervelend die grote kop van hem in het beeld, maar ook wel heel fijn zo een pony.
LDRD
Geplaatst: 02-02-19 18:52
Djemo ook een topkarakter dus . Zo fijn.
Voor een pony toch één van de belangrijkste dingen dat ze een superkarakter hebben. T zijn tenslotte voornamelijk kinderen die ermee om moeten gaan en ze in de sport moeten gaan uitbrengen.
Die van ons is ook echt superlief en die brengt een fijn karakter van 2 kanten mee. Via DC maar zoals moeder is er ook geen 2e hoor, zó lief, echt mensenpaard en nog superwerkwillig ook.
Binau
Geplaatst: 02-02-19 19:58
Ben beniewd naar jullie veulens Dieuwke en Layla! Weer twee paard merries die met DC mochten daten, leuk!
Hij is inderdaad niet heel voordelig op de bovenste foto yvonne, maar dat trekt vast weer recht!
Wat braaf van Djemo, zeker omdat hij hengst is.
Leuk dat je overweegt om hem bij het nrps aan te bieden LDRD!
De mijne is ook erg braaf hoor.zijn new forest moeder was ook een top kinder pony. Maar ik vind een hengst gewoon niet praktisch.
LDRD
Geplaatst: 02-02-19 20:48
Een hengst is inderdaad niet altijd even praktisch dat is wel zo. Die van mij staat op stal wel naast een merrie, maar dat is zijn tante en daar heeft hij heilig ontzag voor . Hij klappert nog steeds met zijn bekkie als zij in de buurt komt .
Kelly_J
Geplaatst: 03-02-19 11:48
Ben benieuwd naar de nieuwe DC’tjes!
Mijn DC is gemeten op 1.58m en wordt in mei 3.
Nu ben ik van plan hem eind maart/begin april te laten castreren en daarna te laten beleren en heeft iemand me weer enthousiast gepraat om hem aan te bieden op de HK (dit jaar dan dus niet meer), maar zelf denk ik niet dat dat iets wordt. Hij zou dan bij de paarden aangeboden moeten worden en daarin is er onderscheid tussen spring- en dressuurpaarden terwijl ik hem echt allround vind. Het zou dan springen worden denk ik. Daarbij komt dat ie tussen de paarden dan waarschijnlijk aan de kleine kant is.
Hoe denken jullie hierover? En wat zijn jouw bewegingsredenen om het misschien te doen LDRD? Jij hebt dan de bedoeling om hem als E te keuren toch?
Hij staat trouwens regelmatig in de verkeerde wei en doet alsof dat heeeuuul normaal is (en ja, dan gaat ie over de draad of hij pakt het handvat van de draad en gooit die weg dus misschien is circuspaard ook nog iets voor hem)
hoe kan ik ongeveer het uiteindelijke stokmaat bereken van mijn toekomstige baby?
LDRD
Geplaatst: 03-02-19 12:43
Jammer Kelly dat hij eigenlijk net onderin de paardenmaat gaat vallen. Eigenlijk net zo'n maat waar je niet veel mee kan . Ga je hem zelf houden? Lekker handig trouwens als hij steeds ontsnapt . Geen merries waar hij bij terecht komt?
Die van mij zal in de E maat gaan vallen inderdaad. Mijn beweegreden is dat hij zich echt heel fijn ontwikkelt, een superkarakter heeft (wat ook echt in de moederlijn verankerd zit) en ook uit een heel fijn paardgefokt sportstammetje komt. Deze zou wat dat betreft echt iets aan de sport ponyfokkerij kunnen toevoegen, alleen al voor eventuele bloedspreiding bij de pony's. Heb het altijd een nadeel gevonden dat de stam waar hij uit komt toch regelmatig kleintjes geeft (zoals zijn moeder dus met haar 1.54, oma 1.60 en overgrootmoeder 1.60), maar in zijn geval is dat nou weer net een voordeel. Ieder nadeel heb zijn voordeel .
LDRD
Geplaatst: 03-02-19 12:46
Laylah, van het te verwachten formaat kan je helemaal niets zeggen. Kan van alles zijn, van D maat tot gewoon paardenmaat. Denk in ieder geval niet dat het wel ergens op het gemiddelde van vader en moeder uitkomt, want zo werkt de genetica niet.
Ooh oké maakt mij ook eigenlijk niet uit want het is de bedoeling dat die voor altijd bij mij blijft ik kijk hem of haar nu ondertussen wel de buik uit, ze plakt ook heel erg aan een ander paard. Eerst kon ik haar altijd alleen op een paddock wei of stal zetten, hadden jullie merries dit ook? en de veulens van andere merries inpikken en dat lukt haar dan ook nog
Ine23
Geplaatst: 03-02-19 13:22
Ik volg hier ook nog, Lilith blijft lekker hier... Ik had iemand die wilde komen kijken om haar te kopen, maar toen besefte ik hoe graag ik haar zie en wat voor een fijn karakter ze heeft. Ik ga haar dus dit jaar meer vanaf de grond dingen leren en hopelijk volgend jaar laten beleren voor de koets . Ze is deze winter mooi bijgetrokken qua gewicht en ze is zo heerlijk cool als we aan de hand gaan wandelen! Dusss ik kom wel weer wat actiever meepraten!
Wat zien de DC’s er allemaal goed uit, ook de naarling exemplaren !
Kriebel ziet er ook super uit, fijn dat het zo goed gaat onder het zadel.
Hoe gaat het nu met die van jou, Suzzy?
Wat is de jouwe mooi Kelly! De pony die erbij staat ook trouwens
Qua maat kan je inderdaad heel weinig zeggen. Ik heb 3 pony’s vanaf veulen en ze zijn allemaal niet volgens de formule (papa+mama)/2 geworden
Wat leuk dat er weer kleine DC’tjes geboren gaan worden, ik ga de topics volgen! Leuke combinaties ook weer .
Ik meen mij een moddermonster foto te herinneren van LDRD, ik heb er hier ook zo 1 lopen. Ze was nog aan het herkauwen hier, dus let niet op de gekke bek die ze trekt
Laatst bijgewerkt door Ine23 op 03-02-19 13:37, in het totaal 2 keer bewerkt
LDRD
Geplaatst: 03-02-19 13:35
Lilith ziet er goed uit . Modderig, maar ach, daar kijk ik wel doorheen, ben niet anders gewend inmiddels . Spreekt juist uit dat ze weer en wind gewoon lekker buiten komen zoals dat hoort.
Kan me voorstellen dat je haar niet wil verkopen hoor. Die van mij heeft ook even te koop gestaan door omstandigheden. De omstandigheden zijn gewijzigd en daarom kon ik hem ook weer mooi uit de verkoop halen. Merk toch dat je met de verkoop van een pony vaak merkwaardig volk en vooral ook gelukszoekers over de vloer krijgt. Was daar ook wel heel erg klaar mee .
Ine23
Geplaatst: 03-02-19 13:45
Thanks! Ze staan hier aan huis, 24/7 buiten maar met slecht weer zie ik ze vaak zelf op stal gaan staan. Ik vind vrije keuze heel belangrijk en heb de luxe dat zelf te kunnen bepalen. We hebben sinds dit najaar een paddock paradise, dus ze hebben in de winter een grote track en paddock waardoor er ook buiten altijd genoeg droge ruimte is. Helaas ligt het begin van de paddock heel slecht, daar is ooit iets mee de bodem gedaan en die wordt zo nat daar... Dus ze moeten elke dag wel even wat modderploeteren als ze van de stallen vooraan naar de track etc. achteraan willen .
Ja, het is altijd moeilijk inderdaad. Degene waar ik een goed gevoel bij had/heb woont in Frankrijk dus dat voelde dan ook zo ‘ver’. Daarnaast staan ze thuis en kan ze in principe gewoon blijven. Ik heb helaas ook de beslissing moeten nemen om Liliths moeder aan het einde van deze maand te gaan laten inslapen, wat al zo’n enorm moeilijke beslissing is dat ik gewoon Lilith graag dichtbij me houd. Ze heeft natuurlijk met haar tanden al een beperking die voor mij geen probleem vormt (ze kan geen bit in en moet 2x/jaar naar de tandarts), maar voor andere mensen wel lastig kan zijn .
Op deze foto valt haar overbeet nogal op bijvoorbeeld . Haar manen en voorpluk worden weer goed lang, ik had ze in april geknipt omdat ze ergens met een pluk was blijven hangen en dus een hele hap erin had. Daar zie je nu niks meer van.
Fijn dat de jouwe ook gewoon kan blijven, ik vind het een heel aansprekend dier. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen als je hem zou laten keuren!
LDRD
Geplaatst: 03-02-19 17:12
Oeps, ja zie het die overbeet. Lastig en zeker als je moet verkopen. Zie toch wel diezelfde uitdrukking in het hoofd terug.
Lekker hoor paarden aan huis en zelf alles kunnen bepalen. Heb ik hier ook, hier staan ze ook 24/7 buiten tenzij het echt bar en boos is. Heb een groot stuk tegels waar ze allemaal (7 stuks) kunnen lopen als de wei te slecht is. En ja, ook hier bij de ingang van de wei een modderploeterstuk. Dockje staat wel altijd even bedenkelijk te kijken als hij daar doorheen moet.
Best wel, vind het nog altijd bijzonder dat er zo'n kleintje in zit ze heeft wel al wat vet bultjes bij de uiers.
Binau
Geplaatst: 03-02-19 19:37
Wat leuk dat Lilith blijft Ine! Ik snap wel dat je haar niet kan missen, ze is zo leuk! Die overbeet was me eerlijk gezegd nog nooit opgevallen, maar nu je het zegt zie ik het duidelijk.
Ben benieuwd waar je uiteindelijk voor kiest Kelly, knap is hij in iedergeval wel!
Paarden aan huis lijkt me heerlijk! Alles zelf bepalen. Dan had ik denk ik ook meerdere veulens gefokt, op pension is dat best een dure grap. Helaas ben ik gebonden aan een dure regio.
Lekker buikje al Laylah, die laatste paar maanden duren zo lang he.
Mijn dame vandaag, ze is lekker aan het groeien!
LDRD
Geplaatst: 03-02-19 19:49
Ze ziet er wel heel goed uit Evita. Volgens mij heb jij wel een hele fijne opfok gevonden voor haar.