Heb jij een paard van de hengst Future?!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine_81

Re: Heb jij een paard van de hengst Future?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:36

Eigenlijk had ik vandaag concours in Wapenveld, vannacht heefthet bij ons echt ontzettend veel geregend dus ik was al een klein beetje bang voor de bodem maar goed, eerst gingen we met die van mijn vriend erheen om daar voor het eerst een beetje op het terrein te rijden. In de stromende regen kwamen we al aanen ik moest 's middags pas rijden dus ik ff kijken op het dressuurterrein! Wat een bagger bende.... het was echt heel erg en na de regen werd het er uiteraard niet beter op. Veel mensen stopten ermee dus ik heb mezelf lekker afgemeld!!! Ik dacht als hier eerst nog een paar uur in gereden word is het helemaal kapot. In deze bagger bende kan je hem gewoon niet aan elkaar rijden en volgende week in het L2 moet ie dat toch echt wat meer dan in het L1...

Heb trouwens nog wel wat foto's van vorige week gekregen in Nijkerk... kijk en lach Lachen

We begonnen lekker hij was erg vervelend door de regen en harde wind. Beetje draven in de proef
Afbeelding

Afbeelding

Iets meer draven
Afbeelding

Afbeelding

Een galopje (middengalop)
Afbeelding

Afbeelding

We wijken er een stukje bi
Afbeelding

en staan heel braaf stil
Afbeelding

En dan begint het gedonder!!!
Wat rustig galopperen ik wil HAAAARRRDDD
Afbeelding

En die stomme bordjes vind ik ook niet leuk
Afbeelding
(hier was hij net over een bordje heen gesprongen)

Maar ondanks zijn stoute gedrag wordt hij dan wel erg mooi
Afbeelding

En klaar is kees...
Afbeelding

Ludmilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:26

heej ik heb je gezien! Dat was bij ons op stal! Wat een baggerbende was t he? Ik kon zelf niet mee doen toen omdat mn paard geen ijzers heeft. Ik was ringmeester toen. Je hebt wel een mooi paard zeg!

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:55

Dank je wel! De baggerbende vond ik nog wel meevallen hoor, ik moest ook vrij vroeg dus dan is alles nog niet zo kapot! Maar jullie hebben wel een ontzettend mooie stal, ik ben er een paar keer doorheen gelopen om een beetje te loeren Lachen

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 23:08

Een Future nakomeling van mijn merrie doet mee met de wereldkampioenschappen in Verden voor 6 jarige paarden Lachen
Ze komt uit voor Frankrijk.

Afbeelding

Karianne12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 16:12

Dat is een knapperd, hopen dat ze het goed doet, hou ons maar even op de hoogte Haha!

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 21:14

wauw wat een mooi paard snoepie12.. leuk hoor!!

Dorine leuke foto`s en wat een draaak!! hihi.. moet zeggen dat fulano echt een heel ander type is om te zien dan Vasco.. Maar zeker ene leuk dier!! En hij wordt idd mooi! als hij zo heet is..

Iedereen succes weer!!

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 21:52

Vepper (Future uit Pepper van Ferro, fokker A.A.J. Das) onder Stephanie Collomb komen morgen terug in de kleine finale.

Ze heeft 7.0 ( niet slecht he ) gescoord en mag dus morgen terug in de kleine finale,
de uitslag maakt me eigenlijk niet zoveel uit, ik ben al gewoon heel trots dat ze naar Verden mocht.

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 10:02

ja inderdaad een super prestatie!!

Met vasco lijkt het alweer beter te gaan.. maandag kreupelheidsonderzoek gehad, dat was niet positief, donderdags een peesscan, die was gelukkig geheel goed.. nog even een weekje stappen en dan zien we verder (gaan we aandraven en voelen).. hoop dat hij dan weer goed is.. spannend!!

Succes allemaal!!

Karianne12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 20:14

Fijn dat de peesscan goed was,
Ik heb vrijdag weer voor het eerst er opgezeten en ging gelukkig goed Haha! voel me nek nog wel een beetje maarja donderdag eerste M1 wedstrijd dus ben benieuwd!!

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:40

Hey Karianne, hoe gaat het nu met je nek? Beetje bijgekomen van het vallen? Ben benieuwd hoe je donderdag het doet! Lekker hoor in de M1...

Kivas wel fijn dat de peesscan goed is hoe gaat het nu met hem?

Ik heb zaterdag mijn L2 debuut gehad. Het was echt drama mijn hond had naar een wesp gehapt en deze had dus ook gestoken. wij waren toen bezig met paarden laden en toen we weg reden en mijn hondje in de auto lag reageerde ze helemaal niet meer, slijmvliezen en tong waren helemaal wit dus ik schrok me kapot. Meteen dierenarts gebeld bij mij in het dorp, kon ik pas om 15 uur terecht (het was 12 uur) Ik maar een andere kliniek gebeld die een half uur rijden is en daar kon ik gelukkig meteen komen. gelukkig was mijn zus mee in haar eigen auto dus ik daarin gestapt en naar de kliniek gescheurd. Ondertussen is mijn vriend (die reed voor het eerst mee in het BB met zijn paard) naar het concours gegaan. GElukkig werd ze onderweg naar de kliniek al wat alerter. Daar heeft ze een paar spuiten gekregen voor allergie en wij weer terug gescheurd naar concours. Hondje was alweer een stuk beter dus die is lekker in de schduw gaan liggen slapen.

Vriend had al gereden en ik snel opzadelen en erop! Hij was echt helemaal hysterisch omdat zijn vriendinnetje op de trailer stond! BEn bokkend over het losrijterrein gegaan...

Ik zag het al helemaal voor me in de ring, maar na een kwartier alleen maar overgangen rijden werd hij rustig... In de ring was ie nog wel macho maar het ging vrij goed! Eerste proef had ik 202 punten en 2e proef 188 dit was goed oor een 1e en 3e plaats... gister ben ik weer gestart daar en had 183 en 188 punten.. Best lekker zo beginnen in het L2!

Wouw is weer een lekker lang verhaal geworden...Lachen

Karianne12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 21:17

Nou super dorine, soms best fijn he dat ze zo macho zijn Knipoog
Wat balen van je hondje Boos! gaat het al weer wat beter?
Met mij gaat het wel weer iets beter, hoop dat het donderdag net als bij jou gaat Knipoog haha
zal verslag uitbrengen na donderdag

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:41

en karianne leker gereden??

Karianne12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 19:52

Hee nou hij liep echt super was echt slecht weer en super druk met los rijden, aangezien hij soms nog wel eens bang is voor andere paarden en dan overal heen scheurd behalve de goede kant op kon ik super fijn rijden helemaal ontspannen en vooral niet weg schikken van andere paarden, helaas zat ik er te lang op liep allemaal uit en in de proef er veel impuls verlies maar ik mag nu wel zeggen dat ik M1 + 1 Ben Haha! haha had 170 in de eerste proef en 183 in de 2e proef, ik was echt super te vrede en ga nu lekker rustig aan doen, we gaan wel erg snel voor zn leeftijd... Haha! maar was trots op hem

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:38

SUper Karianne! lekker gevoel zeker...

Ik ben ook goed aan de gang haha. Had van het weekend 186 en 188 eigenlijk was dat 190 maar meneer werd door een daas geprikt in zijn lies en flipte. (ik vloog er weer eens bijna af) daardoor moest ik een volte draaien en dat is dus -2! maar geeft niet zijn weer 2 puntjes erbij. Sta nu al op 7 nog even en ik kom bij je in de M1 haha..

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:37

he jongens, kom ook weer ff kijken.. vandaag brabantse gehad.. was 6de dus mag morgen terug komen.. iedereen weer netjes gereden zeg!! Succes allemaal!!

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:25

zondagmorgen ook mogen rijden.. was niet geheel in de puntjes goed geregeld.. terein was slecht!! (kan de organisatie niets aan doen).. was ik aan het losrijden komt me vriend ineens dat er een start tussen geschoven was en ik nu dus 1 start later moest, balen natuurlijk, want je rekend op een bepaalde tijd.. (sommige andere waren ineens startnr.1 i.p.v. 6 ofzo, echt erg! dus ik had best geluk).. hij was niet fijn te rijden, flink bokkig niet lekker over de rug te krijgen, al zaten er wel gigantisch goede stukken tussen (gevolgd door een boksessie, hihi Lachen )
na het rijden hem lekker afgesponst en uitgevlochten, terug naar huis en lekker op de wei!! we waren zondag uiteindelijk 14de, mochten dus niet nara de finale zondagmiddag, en terecht!! was het met de jury zijn punten eens, helaas was ik over het commentaar niet te spreken, dat sloeg werkelijk nergens op.. helaas.. wel een goed en voldaan weekend gehad.. Vasco is weer helemaal goed en we hebben weer meegedaan!!

Karianne12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 13:48

Kivas, netjes gedaan toch, ik ben gister thuis gekomen van 2 weken vakantie dus ga straks eventjes kijken hoe het met mijn paardje er voor staat.

Karianne12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 20:54

Hoi Hoi iedereen, wat is het stil hier!
Vandaag weer wedstrijd gehad na een maandje kwam daar aan en toen bleek dat ik nog maar 2 combinaties voor me had, dus ik snel zadelen 3 rondjes galoperen en een rondje draven en waarrempel hij liep best fijn Haha!

Had 1ste proef 178 en 2e proef 183 dus ik was erg te vrede

verder nog mensen wedstrijd gehad af gelopen week?!

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:25

netjes weer een puntje bij!!

Idd stil hier, ik kijk regelmatig of er nieuwe berichten zijn, maar tevergeefs Knipoog

ik heb niet veel te melden, we zijn nog steeds in een herstelperiode en rijden op het moment daarom nog geen wedstrijden (op de kampioenschappen na).. En omdat ik verplicht M2 moet startten heb ik besloten hem een tijdje thuis te houden.. Beter goed hersteld en geen wedstrijden rijden dan hem dadelijk kapot gereden te hebben..

Iedereen succes verder!

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 10:46

Stil Clown

Is er dan helemala niemand meer weggeweest??

Ik in ieder geval niet.. heb hem een tijdje thuis gehouden omdat ik verplicht M2 moet starten en hem nog iets meer tijd wilde gunnen..

iedereen succes en hopelijk tot schrijfs ?

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 09:44

** stilletjes **

Lijkt wel of ik alleen tegen mezelf aan het vertellen ben, maar waag het er toch maar weer op..
Ik ben gister voor het eerst M2 gestart, hij deed het in 1 woord geweldig! Ik heb echt heerlijk gereden.. Man wat liet hij zich goed bewerken en wat liet hij zich voelen onder me..
Helaas, jaja steeds die zenuwen, heb ikzelf mijn proef verpest.. Maar wat doet dat er uiteindelijk toe, wanneer je paard je zo`n geweldig gevoel geeft, niets toch? Ben echt super tevreden..

hoe doen die van jullie het??

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:59

Zo hier ben ik ook weer eens! ben erg druk bezig, ben verhuisd naar Zuid Limburg waar ik samen met mijn vriend een ruitersportzaak aan het opzetten ben. 1 november willen we open gaan dus ben super druk.

Fulano is ook mee naar Limburg en heeft heerlijk vakantie in de wei. Hij ziet er echt niet uit onder de modder met een wintervachtop z'n nek (gelukkig heeft ie wel deken op) maar hij vermaakt zich prima!!! Laatste wedstrijden gingen erg goed, nog 1 puntje dan mag ik naar het M1 maar goed dat duurt nog even...

Kivas gaat lekker zo te horen! volgende keer gewoon de proef goed rijden en dan komt het vanzefl!!!

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:38

fulano zal idd wel genieten denk ik zo ja.. iedereen is druk.. maar wat leuk een ruitersportzaak.. veel succes!!

Ik heb zondag weer wedstrijd gehad.. hij geeft me o`n super gevoel.. hij wil echt voor me werken.. Ben super tevreden over hem en zijn ontwikkelingen.. we waren 6de met 182pnt.. We zijn nu dus officieel M2.. ** trots **

Iedereen veel succes met alle drukte en de paardjes..

Karianne12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 23:56

Hee het is lang geleden dat ik wat van me heb laten horen Haha!
7 weken geen internet gehad en dan nu eindelijk pfff Haha!

Me mijn vriendje gaat het echt top hij loopt momenteel echt erg fijn hij heeft het knopje ondekt hoe hij moet strekken dus als ik hem iets te veel aan tik begint hij meteen te strekken, zo dus ook een mis communicatie afgelopen zaterdag ik wilde bij E in galop en hij dacht jeeeeeeeej strekken haha maar ben toch 6e geworden met 194 punten helaas van de galop anders had ik misschien nog wle een puntje hoger gehad.

doe momenteel iets rustiger aan, in november ga ik de orun met hem doen voor school en rij alleen de selecties en nog een paar andere wedstrijden lekker eventjes door trainen en volgend jaar buiten seizoen eens flink knallen in het M1 Knipoog

dorine ben benieuwd naar de zaak!! kom snel x langs helaas lukt vrijdag niet maar komen zeker langs anders bestellen we Knipoog

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:44

Ik heb ook een Future gehad uit een Voltaire moeder. De moeder is een volle zus van de hengst Farmer en het paard kwam uit de Daula stam. De hoogte was 1.65m. Hij kon heel fijn dressuur lopen en was echt een topfijn springpaard. Hij kon wel een boefje zijn onder het zadel maar hij was niet gemeen. Ik heb hem een jaar geleden naar België verkocht en weet helaas niet waar hij nu gebleven is. Zijn naam is Variant M. Voor foto's kun je kijken op mijn hyves www.kimmetjepeters.hyves.nl.