Ferro!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie16

Re: Ferro!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:35

ja sinds 6weken rijd ik haar, dacht geef dr maar op voor de selecties, maar dat word nog niks. Ben benieuwd naar jou paardje in de M, misschien zie ik die nog wel!

Mijn paard is ook geen rechtsstreekse ferro hoor..

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:47

nathalie16 schreef:
ja sinds 6weken rijd ik haar, dacht geef dr maar op voor de selecties, maar dat word nog niks. Ben benieuwd naar jou paardje in de M, misschien zie ik die nog wel!

Mijn paard is ook geen rechtsstreekse ferro hoor..

oke leuk! tot zaterdag misschien.

rientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 14:18

Wat een prachtig paard heb je, Nathalie! Erg mooi.. Wel sprekend zijn opa! Lijkt me wel een heethoofd, aan zijn oogjes te zien.

Wat heb je voor frontriem? (bling, bling)

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:44

ja tot zaterdag!

dankjewel, jij hebt ook een leuke! haha een heethoofd is het best wel erg ja Tong uitsteken bedoel je de V-frontriem van dobert of die met die steentjes van Schumacher?

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 20:16

leukerd is die van jou zeg Nathalie Haha!:D

met die van mij was ik vandaag wezen wandelen aan de hand buiten stukje in het bos .. ze is beetje bang buiten rijden inhet bos dus ga ik elke dag stukje verder aan de hand om vertrouwen van der te winnen maar zodra ze iets hoort staat ze kaars stil als stam beeld en de nek is zo als baksteen zo hard is het ... echt niet normaal wel leuk maar zo leert ze het een beetje mij te vertrouwen buiten in ht bos dat het niet eng is

xxx

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 21:06

dankje!
oow das wel lekker zeg, woon/staat je paard dan zo dichtbij het bos?

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 21:52

Hier nog een Ferro fan !
Een foto van mijn paardje na een vermoeiende wedstrijd Haha!

Afbeelding

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 22:04

nathalie16 schreef:
dankje!
oow das wel lekker zeg, woon/staat je paard dan zo dichtbij het bos?

ja ik hoef maar het erf aftelopen en we staan als ware in het bos Haha! echt relax ,... maartja moet ze het wel niet eng vinden hha
xx

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:21

Wij hebbven ook het bos aan het einde van de straat.. Heel handig, alleen wil die van mij dan weer niet het erf af.

http://i5.tinypic.com/11jm6ol.jpg
Foto van mijn schatje...

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:23

Lief koppie heeft je paardje, snoepie12!
Wat start je met haar?

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:39

Linda86 schreef:
Lief koppie heeft je paardje, snoepie12!
Wat start je met haar?

Dank je !
Eind januari ga ik de stap wagen naar het Z1...
Normaal zou dit geen probleem mogen zijn, maar soms kan ze zich nogal druk maken ( zoals de meeste Ferro's blijkbaar ? ) en dat moeten we nog leren omdat te laten afvloeien. De oefeningen op zich kent ze al.

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:48

Wauw wat goed!
Ik geloof inderdaad dat de Ferro nakomelingen dat 'druk maken' overerven van Ferro.
Mijn merrie kan zich ook enorm opwinden tijdens de wedstrijden. Het is dan zaak om dat een beetje in toom te kunnen houden en het zoveel mogelijk af te laten vloeien Haha! .
Heel veel succes eind januari in het Z1!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:12

Hier staat er iig 1 die zich op wedstrijd altijd vreselijk druk gemaakt heeft, zo druk dat ik het bijltje erbij neergegooid heb. Moet ik ook wel eerlijk bekennen dat ik niet zo'n wedstrijd mens ben hoor. Dus de keus om te stoppen met wedstrijd viel me ook niet echt zwaar Knipoog

Dit is trouwens mijn [***]:
Afbeelding

En dit is haar volle zus:
http://www.mavabo-stables.nl/nikita.html

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:20

Mijn merrie kan zich thuis al druk maken, soms vraag ik me af wat ik met zon druk paard moet, maar s'winters is het altijd veel erger...

Op wedstrijd maakt ze zich altijd allen binnen enorm druk... Buiten heeft ze alleen nog winst gelopen..

kjoedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:23

Ik meld me ook als Ferro Fan.
Ik heb een hengstje van Ferro. Het is een ferro x wolfgang.
Ik vind hem heel veel op de andere ferro's lijken.

Ik zal twee foto's van hem plaatsen. Let ff niet op mijn houding, want dat zadel was geleend, nadat mijn eigen zadel gestolen was...

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn ventje vinden.

Afbeelding

Paardje als geheel, met mijn ingezakte houding, zo zit ik normaal niet hoor Bloos

Afbeelding

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:51

__PSM__ schreef:
Mijn merrie kan zich thuis al druk maken, soms vraag ik me af wat ik met zon druk paard moet, maar s'winters is het altijd veel erger...

Op wedstrijd maakt ze zich altijd allen binnen enorm druk... Buiten heeft ze alleen nog winst gelopen..

Mijn merrie is thuis altijd wel rustig in vertrouwde omgeving,
maar als we in een binnenbak rijden is ze ook altijd erg gespannen en ziet ze overal kabouters Haha!
Op buitenwedstrijden is ze veel meer ontspannen, ook omdat ze dan de andere paarden rondom zich heeft.

Dat druk maken blijk toch wel een echte "familiekwaal" te zijn die ze allemaal van de knappe papa geërfd hebben.

rientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 16:23

Inderdaad een familiekwaal! Wel grappig om te lezen, maar niet grappig als je er niet zo goed mee om kunt gaan Haha! Of als de ruiter er ook last van heeft..

Mijn Ferro bouwt de gehele proef spanning op, zodat ze met de galop een bommetje is. En dan is het afwachten of het bommetje ontploft ofniet!

Verder is het een super lieve schat, braaf en ook wel nuchter!

rientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 16:25

Kjoedi; Hoe oud is jouw paard? Forse meneer zeg! Maar inderdaad zie je veel overeenkomsten. Mooi dier!

sara2487

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 19:07

Hoi!

Een goedgekeurde zoon van Ferro: Warkant van 't Gestelhof
Afbeelding

meer info: http://gestelhof.be/

En de zoon van Warkant staat bij me thuis, maar heb even geen foto Lachen

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 21:20

zo zo zo sjiek allemaal
ik loop beetje achter op deze topic haha echt leuk Haha!:D mijn ferro was vandaag weer ondeugend als moe tik zegge dat het deels aan mij lag was samen met mij vriendin aan eht rijden en mijn paar dis weg van haar pard zijn merries... maar we kregen zo 30 min de lach en we bleven maar om dingen van neits lachen en toen ik weer echt aan het werk wilde haha wilde me paard niet meer echt zo ondeugend en dan is ze echt een bommetje onder me en als die niet ontploft wordt het eengranaat dan gaat ze te keer niet nromaal echt dan een show paard ! die de bitchy uithangt zeg i altijd maar Haha!:D soms wel is leuk maar als he top echt hard werk aan komt gaat ze raar lopen doen morge heb ik weer les gelukkig die duurt max 2 uur haha dus ze kan uitgeput raken

hebben jullie ook bij jullie ferro dat ze zo goede conditie hebben dat ze nauwelijk zweten...
die van mij heeft een top conditie kan uren lopen en zweet nog niet op de hals op kont ... (wel onder het sjabrak maar das anders)

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 21:24

zo Gast8253 die nikita lijkt ook erg op mijn ferro die van jou lijkt ook erg op die van mij vind ik dan Geld, geld!
alleen die van mij heeft 1 wit achtervoetje ... en iets grotere kolletje

maar verder kwa uitdrukkingen en uitstraling vind ik ze echt op elkaar lijken

kjoedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:28

Mijn mannetje is negen jaar. Hij was altijd al goed ontwikkeld in zijn spieren, maar door het trainen is er zeker in de hals en billen behoorlijk wat bijgekomen. Je hebt echt wat voor je!Toch met lopen voelt en toont die niet zwaar. Eerder andersom.
Maar ik moet wel oppassen dat ik niet teveel voer, want dikker moet die echt niet worden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:13

Naomi, de mijne heeft rechtsachter ook 1 witvoetje maar dat zie tuurlijk niet op een hoofdfoto Clown
Sterker nog ze heeft een zelfde soort voetje: net zo hoog en ook zo'n zwart/witachtige rand erin.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-01-08 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 22:18

Anoniem schreef:
Naomi, de mijne heeft rechtsachter ook 1 witvoetje maar dat zie tuurlijk niet op een hoofdfoto Clown

haha nee ja weet ik maar in vergelijking met nikita de vole zus van jou paard
hahah Lachen
Wie si de moeder van jou paard..?

xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:20