Hopelijk kan ik morgen sperma krijgen, was vandaag te laat en nemen geen telefoon meer op. Ga mail sturen ook nog voor alle zekerheid en morgen heel vroeg bellen.
Ik meld me ook even. Na een heftige discussie met mijn moeder over de hengstenkeuze, wij zijn het nooit eens, droeg ik van de week Just Wimphof voor. Toen was het besloten. En dat is prettig, het is namelijk min moeders merrie en ik heb er verder niet zoveel over te zeggen, maar dit vind ik dan wel weer heel leuk.
De merrie is een Sandreo x Nourejev, dit betekend dus dat we in de 4e of 5e lijn gaan inteelt kruisen, maar daar heb ik geen problemen mee zo ver weg.
De merrie zelf is gedrongen, wat neerwaarts gebouwd en mag meer front en lengte krijgen. Ik denk zelf dat JW haar op veel punten gaat verbeteren. Alleen zijn hoogte is een minpuntje, maar uit deze merrie ga je toch geen knoepert fokken, en ik heb het idee dat de hele grote wel een beetje aan het terug lopen zijn.
Vandaag zat er een ei, woensdagochtend komt de veearts scannen. Het is spannend, deze merrie is vorig jaar geopereerd aan een cyste aan de eierstokken en de hele linker eierstok is verwijdert.
Morgen merrie 2. StPrSt van San Amour x Rotspon. Fingers crossed!
yvonnepuntnl
Geplaatst: 08-05-18 13:09
Een hengst veulen van JW uit een Everdale x Krack C merrie. Tis een groot veulen, mooi koppie, maar verder echt een flinke kerel. Merrie heeft veel bloed, maar dat heeft de hengst denk ik ook echt nodig!
Hij heeft uitstraling zat. Verder vind ik het een sterk veulen Ik geloof niet in dat hele luxe Te degelijk is het ook niet maar de waarheid ligt in het midden en dat zijn volgens mij de [naam]
yvonnepuntnl
Geplaatst: 09-05-18 15:45
fokfanaat schreef:
ik vind hem echt prachtig Yvonne! vind je hem echt zelf niet luxe genoeg?
Jawel! Maar Jeara heeft zelf ook veel bloed. En ik vind het veulen precies goed.
Zou m niet op mn Apache durven te gebruiken, want dat is een merrie die een hengst met veel bloed nodig heeft. (heeft ze niet van Apache, maar van moederskant)
Poppetjes hebben we idd niet nodig... Vooral de San Amour heeft hier wat meer massa nodig, dus ben echt blij met m'n keuze. Vind die van Yvonne wel echt een knap ding!
Ik ben ook wel benieuwd naar het veulenrapport straks Zie wel positieve overeenkomsten tussen de veulens (mooi hoofd, hals, maat, goede verbindingen en fijn karakter)
Heb die van mij nog geen pas zien draven Galop stap alleen