Nakomelingen Desperado

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pieneliene

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 17:34

Dankjewel!

Die van jou wordt echt steds meer paard. Ik vond deze fase van isa ook zo leuk, het echte baby gaat er nu steeds meer af. Super leuk zo'n keuring voor de ervaring inderdaad!!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 19:45

Ik klets heel graag mee hier!
Ik heb een twee jarige Desperado x Hofnar merrie.

Een vriendelijk en doortastend karakter, snuift en briest voor alles, maar loopt tergelijkertijd braaf mee.

Ze is ongeveer 1,60m en hoop dat ze niet heel veel groter meer wordt, daar ik ook maar een kleine gup ben.. :o

Afbeelding

Afbeelding

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 06:45

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:32

Pieneliene schreef:
Welkom balou!
Wat een knappe dame! Helemaal zwart of niet? Heb je haar in de opfok staan of aan huis?

Voor iedereen; desperado heeft gisteren gewonnen in geldrop!
http://www.wittescholtens.nl/index.php? ... s&Itemid=2

Ze staat op een pensionstal, er zijn geen opfok bedrijven echt in de buurt en wil toch met enige regelmaat langs kunnen. Ze staat wel van ochtend tot avond (09.00 - 23.00 uur) buiten met andere paarden. Dus verder vind ik dat prima geregeld.

Ze is inderdaad helemaal zwart en heeft geen enkele aftekening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:47

Die van mij staat nog steeds lekker buiten op de wei en hier blijft hij staan zolang het weer het toelaat.
Inmiddels staat hij voor even stil.met groeien en begint dus nu wat voller te worden.
Hoe gaat het met jullie desperado's

Afbeelding

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:45

Mijn knappe desperado wordt steeds knapper! Haha, dat vind ik tenminste... <3 <3 <3

Afbeelding
Afbeelding

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:50

Finn is vandaag 2 weken thuis van de opfok en ik vind hem elke dag leuker!
Wat een geweldig karakter heeft hij ook <3
Hij is maandag gecastreerd en het hengst zijn begint hij nu al te verliezen. Hij kan door een gang met paarden lopen terwijl ze met de hoofdjes buiten hangen en hij wordt niet meer groot en gaat niet meer brullen. Heeft ook van weinig bang en loopt overal zonder veel aarzelen voorbij!
Zijn moeder kan echt bang zijn en dat heb ik tot nu toe nog niet kunnen ontdekken bij hem. Maar dat had hij als veulen ook niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:51

Wauw Voyou! Ziet er goed uit! En welkom balou, mooi elegant paardje!

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:56

wow Voyou, die ziet er knap uit!!

Finn ziet er ook goed uit zeg :) mooi glad in zijn vachtje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 17:56

Wat een plaatjes allemaal mijn man staat nog lekker buiten en hier blijft hij staan tot het gaat vriezer.
Intussen is hij wel voor het eerst bekapt en dit deed hij super braaf.
En hij is nu volledig ruin.
En op dit moment staat hij kwa groei even stil en begint nu wat dikker te worden hij is nog wel wat overbouw.
Vandaag weer even geoefend aan het halster lopen en dit ging prima

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 10:43

Voyou, ziet er erg goed uit! Hoe is die van jou nu onder het zadel? Met dingen oppakken enz? En hoe vaak rijd je hem?

Yellomofoon, Ik vind Finn steeds leuker worden. Nu helemaal met zijn sportcoupe! Wat een mooie kleur vos ook! Hoe groot is hij nu? en bevalt het leven als 'echt paard' hem een beetje?

[***], ziet er netjes uit inderdaad! Spelenderwijs kun je ze al zoveel leren inderdaad.

Is het misschien leuk als we allemaal even onze naam vermelden? Ik vind de profielnamen wat onpersoonlijk om mensen daar op te aan te spreken zeg maar. Hoeft uiteraard niet. Jullie mogen mij in ieder geval Pauline noemen.
Ik ben net terug van een weekje Fuerteventura en heb Isa enorm gemist. Ga nu wat eten en dan heel snel naar stal <3

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 21:27

Bedankt Pauline! (Mijn naam is Jenna :) )

Finn wordt met de dag braver, heb hem vandaag door een "parcourtje" van oranje kegeltjes en een springbalkje geloodst. Tussen een kegelpoortje, zigzaggend om de kegels en het balkje over. Hij kijkt nergens naar <3
Hij is nu 1.61

Fijn dat je nu weer terug naar Isa kan, al zal Fuerteventura ook niet héél erg geweest zijn ;)

Dat ziet er fijn uit [***], mooi gecontroleerd en rustig! Was hij nog nooit bekapt geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 14:36

Hoi Pauline ik heet Ilona

Jenna
Nee hij was nog nooit bekapt wel al eerder naar de hoeven gekeken maar hoefde niets gedaan te worden nu is hij dus wel bekapt.

Ik vind wel dat hij nu al een heel meewerkend karakter heeft hij wil het echt goed doen ervaren jullie dat ook zo met jullie desperado's

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 14:40

Jenna, dat herken ik heel erg van Isa. Als ik haar maar laat merken dat het goed is doet ze absoluut niet moeilijk, echt heerlijk!
Fuerteventura was inderdaad geen straf, maar ben blij weer thuis te zijn en naar mijn meisje te kunnen wanneer ik wil.

Ilona, dat merk ik ook enorm inderdaad!

Vandaag op Isa gestapt en kon zo wegrijden, knappe topper is het <3
Afbeelding

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:34

En ook nog even m'n tweejarige Desperado. Volle zus van de andere!

Afbeelding

Afbeelding

Luca1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:42

Mijn Desperado's doen het beiden erg goed. De vosmerrie is nu 3 jaar en we hebben er net 3x op gezeten. Gaat super, zo ontzettend braaf.
De zwarte is een 2-jarige hengst, volle broer van de vosmerrie, en deze komt net uit de wei van de opfok. Deze is overigens te koop.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:19

@Pieneliene, ik kan niet wachten om boven op mijn dame te gaan zitten! Geduld, geduld..

Gisteren een grondwerkles gevolgd, bovenal voor mijn merrie, daar ik al redelijk gevorderd ben. Het was echter een groepsles in de binnenbak en dat vond ik wel een goede ervaring voor haar. Ondanks dat ik haar vanaf augustus maar 3 keer heb gepakt voor wat grondwerk was ze (zoals verwacht) het beste paardje van de klas.
Ze gedroeg zich zelfs zo uitmuntend dat ik na tien minuten mijn vriend de les heb laten volgen.
Knap puppy paardje.

Afbeelding

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 18:42

Voyou, jeetje! dezelfde combi? Deze is een stuk lang gelijnder of niet? Wat apart om zoveel verschil te zien!

Froukje, ook leuke dieren! Fijn dat ze ook zo braaf is!
gisteren had ik bijna zandgehapt hihi. Voor het eerst in de schemer gereden, kouder en toen rende het kalfje van de buren inene voorbij, hopla Isa met 4 benen in de lucht. Het ging goed gelukkig! hihi

Balou, erg braaf hoor! Dappere desperado's <3

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:02

Zijn alle Desperado's nu zo stoer en niet bang aangelegd?
De mijne is mee geweest naar de keuring zaterdag. Leuk commentaar gehad van de jury en hij was echt heel braaf! Ik was erg trots op hem
Afbeelding
Afbeelding

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 10:05

Powie, super leuk!! Hij ziet er goed uit, glimworm!
Isa vind dingen wel spannend, maar ze vertrouwd wel op mij en dan is het snel goed. erg dapper vooral.

Weet een van jullie of er moeilijk wordt gedaan als ik Isa zou vlechten aan de linkerkant? Daar zitten de meeste manen bij haar namelijk.. Ik heb alle reglementen er op na gekeken en nergens staat dat het rechts moet, alleen dat het aan een kant van de hals moet.

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:35

Neehoor dat maakt niks uit :)

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 15:39

Oke dankjewel!! Scheelt veel gedoe hihi.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 16:06

powiepower schreef:
Zijn alle Desperado's nu zo stoer en niet bang aangelegd?
De mijne is mee geweest naar de keuring zaterdag. Leuk commentaar gehad van de jury en hij was echt heel braaf! Ik was erg trots op hem
[ [url=m/klp7C1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2rYTqN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die van mij is inderdaad alles behalve bang, erg op de mens en zelfs een tikje brutaal. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 09:53

Hey bayou lijkt wel of je mijn man beschrijft hahahha

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:29

Pieneliene schreef:
Voyou, jeetje! dezelfde combi? Deze is een stuk lang gelijnder of niet? Wat apart om zoveel verschil te zien!

Ja klopt, zelfde combi! Ik ben benieuwd naar hoe de 2 jarige straks onder het zadel is.

Afbeelding

Afbeelding