Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

danoesje

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 11:53

Pandora, dat gaat de goeie kant op!
Mijn pup staat alleen dik te worden, 13e pas weer kijken voor n zadel.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:59

Speklapjes kweken :+ De PRE hier is daar ook aardig goed in... :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:58

Hoe is het met de don primero's hier?

Wij zijn ondertussen 5 weken aan het stappen en sinds deze week 5 minuten aan het draven en lijkt goed te zijn, maar volgende week terug dus dan hoop ik echt positief nieuws.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 07:57

Haike, dat lijkt op goed nieuws!
Peerd hier heeft 3 maanden bijna volledig vrij gehad aangezien mijn zadel niet meer oke was en nog veel slechter bleek te zijn dan ik dacht. Hij heeft dus 3 maanden op het land gestaan en paar keer in de week longeren. Pak hem nu weer wat op maar hij is echt veel conditie kwijt dus we doen het rustig aan. Tevens staat ie inmiddels 24/7 op het land zonder ijzers:P Van luxepaard naar weidepaard hihi. Verder issie vooral sloom want hij vindt het wel zwaar!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 08:40

Haike fijn dat alles goed gaat met stappen en stukje draf ! We duimen mee voor definitief groen licht volgende week ! :j Want al dat stappen word je vast en zeker ook wel beu na een tijdje... :+

Danoesje heeft nieuw zadel en is ook weer back on track dus ! Ja, als ze een tijdje in het land staan en weinig doen, worden het al snel lekker luie spekvarkentjes :D Welk zadel heb je nu als ik vragen mag ? :o

Hier alles ok met de oma...ze gaat weer hengstig staan, geen land mee te bezeilen dan }>
Met dank aan de pillen tegen cushing...die ervoor zorgen dat ook de hengstigheid terugkomt :+

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 11:20

Haike, ik duim voor je in ieder geval! Zo balen, steeds maar naast je peerd en alleen stapwerk!

Hahahah dirty granny dus! Wat doet ze allemaal als ze hengstig is? Hoe gaat het met de cushing?

Ja weer beetje back on track, maar zelf wel weer 100 stappen terug en veel spanning dus dat is wel vervelend. Ik heb momenteel een Kentaur van de zadelmaker te leen, volgende maand komt hij met een pasmodel voor een comfortabeler zadel want ik zit hier niet zo best in;)

bebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:16

Die van mij staat ook voor het eerst 24/7 op de wei en geniet er duidelijk van. Heb er zelfs al 2 keer weer een paar rondjes opgezeten en hopelijk krijgen we niet opnieuw een terugslag...

Gedragen die van jullie zich een beetje nu ze rustig moeten opbouwen? De mijne zit vol spanning en wil het liefste alleen maar hard! Lastig om ze te laten weten dat ze rustig moeten doen.

Die hengstigheid en geen land mee te bezeilen ken ik ook Pandora. Die van mij doet de eerste dag vaak alsof ze doodgaat. Stalgenoten hebben me regelmatig gebeld dat de veearts moet komen , vanwege een koliekaanval. Half uurtje later is er niks meer aan de hand, gelukkig herken ik het nu wel, scheelt een hoop kosten :+

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 12:43

Bebble, dramaqueen heb je zeg!
Mijne is gewoon heel sloompie van het land, al vindt hij het heerlijk om lekker met een stel ruinen te staan. Ik kan m makkelijk van t land halen, maar hij wil er ook graag weer op en dan wordt er heel wat heen en weer gehinnikt :)
Mijne heeft wel spanning, maar dat is niet zo gek aangezien we hebben afgesloten met pijnlijke rug van t zadel en hij bovendien net 5 is en ik hem eigenlijk nog helemaal niet lekker door heb kunnen rijden. Toen we goed op weg waren, viel ie uit door t zadel. Heb nu trouwens een kentaur.
Hij is verder vrij kijkerig, maar wel echt knetterbraaf! Longeer hem het liefst een kwartiertje voor de tijd zodat hij lekker los in zijn lijf is en rijd dan nog 20-30 minuten, dan is ie echt wel op!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:30

danoesje schreef:
Hahahah dirty granny dus! Wat doet ze allemaal als ze hengstig is? Hoe gaat het met de cushing?

Betere vraag is...wat doet ze niet ? :') :')
Staat ze buiten, wil ze binnen. Staat ze binnen, wil ze buiten. Is er geen hooi, breekt ze de tent af...geef je hooi, wil ze 't niet vreten en loopt ze alles door elkaar om er vervolgens op te pissen }>
En last but not least...naar de wei gaan we met een hengstenketting...anders komt ze 5min voor mij aan :wave: :+ Het enige wat ze wel wil, is gewoon 24h/24 zich volvreten aan gras...maar laat dat nu even niet meer aan de orde zijn na haar '' mankementjes '' de voorbije jaren...
Enfin, ze kunnen vannacht weer buiten blijven, het water is weggetrokken op het land...en tegen morgen schat ik dat de furie weer een beetje in haar normale doen is :D

Met de cushing gaat het dus goed op dit moment :j De hormonen lijken dus ook weer helemaal in orde :+

Bebble Ja..die zogenaamde koliekaanvallen zijn hier ook wel een paar keer voorgekomen bij de dame toen ze jonger was...dacht dat ze de stal ging verbouwen :roll: Toen de DA 15min later hier was, was er niks meer aan de hand _O- Gelukkig blijft dat tot nu toe achterwege...maar zeg nooit nooit natuurlijk :P

Hopelijk snel een comfortabeler zadel Danoesje ... ga even googelen op Kentaur, ken ik niet :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:33

Sorry, moet even heel hard lachen om de beschrijving van jouw oma Pandora, war een apart portret heb je toch ;) wel fijn zo goed in haar vel zit dus!

Fijn bebble ook weer rustig kan opbouwen en ze dag en nacht buiten kan, kan ze mooi energie kwijt.

Danoesje ook paardje met vakantie, fijn nu zadel te leen hebt en weer op kan bouwen, hoop spanning ook snel minder wordt en dan eigen zadel hebt.

Hier maakt mevrouw weinig uit dat rust heeft, staat op klein stukje verharding buiten en zolang beetje om zich heen kan kijken en op tijd eten krijgt vind ze goed. Stappen idd wel saai, dus afgelopen week ook maar ohz rondje gedaan maar voor die 15 minuten niet echt de moeite op te zadelen. Wel superblij staleigenaar, hij fiets elke ochtend met haar en draaft dan ook.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:43

Een portret is het wel inderdaad ja :+ Ik droom ervan om haar gewoon los te laten in een natuurgebied....zo'n 30ha ofzo ... zou het ultieme pensioenleventje zijn voor die dame...geen getut meer, altijd doen en gaan waar je zin in hebt...en bovenal vreten zoveel je wil :Y)
Maar dat feestje gaat niet door... 1. hier is geen natuurgebied in de buurt :') 2. daar staat teveel gras vrees ik :D en 3. ik zie mij al elke dag op paardenvangst gaan om dat pilletje tegen cushing erin te smurfen :')

Wat een fantastische staleigenaar heb jij Haike ! _/-\o_ En fijn dat beestje naast de fiets kan lopen ! Zou ik ze hier ook graag leren, maar teveel halve zolen die hier veels te snel rijden in ons smalle straatje..te gevaarlijk dus -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:54

:+ geweldige beschrijving Pandora, vooral dat vangen voor die pilletjes, zie je al rennen.........

Staleigenaar echt super, maar zegt zelf ook zijn hobby is, en ik voor hem hoop paarden gereden, dus nu helpt hij mij hierin. Anders was echt stuk lastiger geweest ook zo te revalideren.
Fiets gelukkig al geoefend om mee naar de wei te gaan, deed ze eigenlijk vanaf de eerste dag superbraaf.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:57

<3 Zo lief!!!! Peerdje loopt volgens mij ook helemaal zuiver ! :j

Mag ik oma niet brengen om een cursus '' fatsoenlijk naast de fiets lopen '' te volgen ?? :D
Wordt ze misschien wat hanteerbaarder in sommige periodes... }>

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 21:45

En dan racefiets kopen. Of: naast scooter lopen? Hihihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:52

danoesje schreef:
En dan racefiets kopen. Of: naast scooter lopen? Hihihi

Wij grapte vandaag al om bij slecht weer de gewoon aan de trekhaak van de auto te knopen :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:07

_O-

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 08:13

en dan met 120 over de snelweg. Topidee! :D Uuuhm valt dat niet onder het kopje dierenmishandeling?
Haike, dat ziet er wel fijn uit, fijne draf ook!

Mwhoehahaha had gister mijn scooter geparkeerd bij het land (scheelt weer stukkie lopen, moet vanaf daar denk ik 500 meter naar stal toe sjokken) Piedro liep erlangs zonder hem zelfs maar een blik waardig te keuren. Toen ik later zijn weidevriendje meenam om te rijden, deed die alsof er een troep leeuwen op de loer lag. Toch best nuchter beest dus, denk ik dan. Gister voor het eerst weer echt een beetje doorgereden zelf, super fijn! We zijn echt weer op de goede weg. Heb wel het idee dat ie lekkerder loopt met n Fairfax singel (die leende ik en dat kon gister even niet) Zijn jullie daar toevallig bekend mee?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:53

Zelf geen ervaring met Fairfax singels...iets met te veel euries :$ :+
Schijnt wel de druk veel beter te verdelen, dus zou best kunnen dat hij zich daar prettiger mee voelt.

Fijn dat jullie weer helemaal op het goede spoor zitten !
Wat die scooter betreft, mijn ouwe taart zou het weidemaatje ook wel gelijk geven...absoluut niet te vertrouwen zo'n ding ! }> :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 12:26

Pandora, idd veel euri's maar al dat geklooi met de zadelmakers door schuivende zadels is ook veel euri's. Tel daar osteo bij op voor rug die vast zit en die singel is al gratis. Wist je al dat ik creatief ben met rekenen? :j
Ja die scooters, die zouden verboooooden moeten worden, vond ie! Ouwe taart ook niet happy met nieuwe dingen dus?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:33

:D Ik ben ook creatief met rekenen...maar enkel op het einde van de maand :')

Ouwe taart vind zo'n gemotoriseerde dingen staatsgevaarlijk...ook al staat het stil en maakt geen lawaai :+
Rondvliegende juryhokjes daarentegen waren vroegah geen probleem....zit ook geen motor in uiteraard :P Gek dier }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 19:23

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ gaat gezellig hier met al dat creatieve rekenen en die gekke onvoorspelbare knollen, jonkie wat heel stoer is, oma die overal bang van is, moet niet gekker worden!

Ik weer rondje ohz gestapt, morgenochtend vrij dus dan eens een stukje draven ohz ipv aan de fiets, nu al zin in die paar minuten :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 20:24

Genoten van de paar minuten onder het zadel Haike ?

Volgende week voorspellen ze hittegolf...ik heb daar denk ik echt zo geen zin in ... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 20:55

Ja was heerlijk!!! Was maar heel kort maar ze liep zo fijn en soepel <3

Die hitte hoeft van mjj ook echt niet, vind 25 ruim zat.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:13

Fijn Haike !
Het wordt aankomende week 35graden ... -O- Heeft de bende hier lekker verlof 8-) {:}
En ik kruip in de kelder...of de vrieskist :+

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 12:43

Pandora, vind de vrieskist wel erg drastisch hoor! :P
Haike, genietmomentje! <3 <3

heb ook niet echt zin in heul warm weer hoor, 25 warm zat! Wel lekker op fietsie naar werk en stal dus wel goed voor de lijn hihihi.