Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:31

Ik vind het ook nog steeds leuk om de clinic door te zetten :j

Ik heb vandaag lekker gecrosst met mijn kanjer. Volgende week cross in Ermelo ook tegen haar zoon (klein zoon van Obelisk dus).

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:03

heeft iemand connecties of zo met een van de genoemde namen? En dan moeten we ook nog een lokatie hebben.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:16

Geen connecties, maar ik kan eventueel wel een locatie proberen te regelen in het midden van het land. (Utrecht)

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:23

als we al een lokatie hebben zou dat mooi zijn, wat mij betreft graag in het weekend.

Zjadore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:29

Newtotilas schreef:
Ja, als er meedere mee willen doen zal ik een mail schrijven..

Lees nu pas het topic, maar als er een Obelisk meeting met clinic gaat komen, doe ik ook graag mee met Zjadore!

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:24

Ik weet nog niet of ik hier aan mee wil doen, ik zit nu echt op een moeilijk stukje met Bolero. Het inrijden begon veelbelovend maar momenteel gaat het wat minder goed. Ze is enorm op de omgeving gericht en ik krijg haar maar moeilijk met haar aandacht bij mij en het werk. Ze voelt ook erg onstabiel aan, echt een bommetje onder me. Hopelijk gaat het binnen niet al te lange tijd opeens beter, dan kan ik alsnog meedoen, ik zou het wel vreselijk leuk vinden.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:46

Ik wil ook nog steeds graag meedoen! :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:41

melrovers schreef:
Ik weet nog niet of ik hier aan mee wil doen, ik zit nu echt op een moeilijk stukje met Bolero. Het inrijden begon veelbelovend maar momenteel gaat het wat minder goed. Ze is enorm op de omgeving gericht en ik krijg haar maar moeilijk met haar aandacht bij mij en het werk. Ze voelt ook erg onstabiel aan, echt een bommetje onder me. Hopelijk gaat het binnen niet al te lange tijd opeens beter, dan kan ik alsnog meedoen, ik zou het wel vreselijk leuk vinden.

Tijdens en vlak na het inrijden kunnen ze best rillerig zijn inderdaad. Het was bij de mijne heel belangrijk om er alleen op te stappen als ik me lekker zeker voelde en dus in staat was om een duidelijke en stoere ;-) leider te zijn, zodat als hij iebelig was ik gewoon door kon rijden en zeggen "niets aan de hand" - huppekee. Als ik zo'n duidelijke leider was, dan had Whizz ook zoiets van "ach als jij je er niets van aan trekt, dan zal het wel meevallen" en ging gewoon aan de slag. De mijne was ook best voorwaarts en ik moest dat van mijn instructeur ook zeker niet afremmen, gewoon lekker voorwaarts aan de slag, dan kan de (foute) energie eruit en zijn ze direct gerustgesteld omdat jij er kennelijk niet bang voor bent waarna ze vrij snel een stuk rustiger en geconcentreerder zijn. De mijne is nog steeds een heel alert paard maar kan ook heel geconcentreerd aan de gang gaan als ik aangeef dat er niets bijzonders te zien is of aan de hand is (ach dat is maar een schaap, ga maar door ;) :D , nee dat is gewoon een schaduw, doooorstappen! ;-) of "ja het waait, maar dan kun je wel doorlopen" ).

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:58

Ja, zo is het precies fargo, alleen ben ik soms niet stoer genoeg. De les gisteravond was echt moeilijk. Er gebeurde weer van alles, uiteindelijk gingen de andere 2 ruiters de bak uit en kwamen er wat paarden langs de binnenbak lopen (buiten, dus ze waren alleen te horen van die IJslanderstapjes :-S). Toen maakte ze zich compleet groot en vergat totaal dat ik er ook nog was. Ik ben toen afgestapt en toen ik naast haar stond baalde ik zo van mezelf en was ik zo boos op haar dat ik er eigenlijk meteen weer op ben gegaan maar toen met de juiste instelling en heb haar flink aan het werk gezet. Echt ontspannen heeft ze niet meer gelopen maar ze deed wel wat ik vroeg omdat ik eindelijk echt duidelijk was. Vandaag masseer ik haar maar even, we hebben allebei spierpijn, en morgen weer erop. Ik vind het zelf nog eng om naar vreemd terrein te gaan, dat heb ik nog nooit met haar gedaan. Over 5 weken gaan we verhuizen en dan komen de paarden aan huis te staan en dat zal ook wel gaan helpen. Dan komt ze lekker dag en nacht buiten te staan, ze vindt op stal staan vreselijk, altijd is ze onrustig op stal en op de wei is ze altijd rustig. Ik denk dat dat ook al veel zal helpen. En dan gaat ze lekker van het kuilgras af, ik heb het idee dat dat voor haar ook niet zo fijn is, ik ga zelf alleen hooi voeren en de wei is niet vet waar ze op komen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:07

@Melrovers daarom is het juist in deze fase belangrijk om naar jezelf en je lichaam te luisteren. En als je toch "moet" rijden op een dag dat je je minder stoer voelt, longeer haar dan eventjes van te voren als je denkt dat ze veel energie heeft, zodat de ergste energie er af is. Op dat soort dagen deed ik het dan op de bluf, gewoon met stem erbij "hup doorgaan, niets aan de hand"..
Mijn standaardzin voor dat soort situaties is "(er is) niets aan de hand". Whizz kent die zin, dus ik kan hem ook op de bluf gebruiken als ik zelf toch wat minder fit of zeker ben.

Over een tijdje ben je dolblij met de alertheid, want je kunt ze daardoor met maar heel weinig hulpen fantastisch rijden. De mijne is op vreemd terrein druk als ik er naast loop, maar stap ik op dan is hij helemaal van mij en kan ik hem (evt met stemhulpen) praktisch overal langsrijden. En als jij een duidelijke leider bent, zal ze je overal volgen, want ze zijn wel alert maar ook dapper (als jij dat bent/aangeeft ;-)) !

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:15

Dank je fargo voor de bemoedigende woorden. Ik voel me af en toe echt een doos. En ik WEET dat het aan mij ligt, ze is zo gevoelig en weet precies wanneer ik niet denk/voel wat ik zeg. En dan weet ze het zelf ook niet meer. En juist die gevoeligheid vind ik zo mooi aan haar, komt wel goed met ons hoor :-). Dat bluffen lukt mij alleen nog niet, ik ben stoer of ik ben het niet. Bolero prikt daar feilloos doorheen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:17

melrovers schreef:
Dank je fargo voor de bemoedigende woorden. Ik voel me af en toe echt een doos. En ik WEET dat het aan mij ligt, ze is zo gevoelig en weet precies wanneer ik niet denk/voel wat ik zeg. En dan weet ze het zelf ook niet meer. En juist die gevoeligheid vind ik zo mooi aan haar, komt wel goed met ons hoor :-). Dat bluffen lukt mij alleen nog niet, ik ben stoer of ik ben het niet. Bolero prikt daar feilloos doorheen.

Dan daar dus gewoon heel goed zelf ook naar luisteren en op zo'n dag lekker andere dingen gaan doen, dat is dan beter en dan verpest je ook niets.
Of daarnaast ook "oefenen" in stoer zijn, want je merkt namelijk wel al heel snel dat het werkt, als jij toch (stoer?) blijft doorpakken, dan gaat het steeds makkelijker.

Newtotilas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 18:55

Dus hoeveel mensen heb ik ondertussen?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:59

Newtotilas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 19:11

Top! Nou... ik ben 3 weken geleden van een jonge jazz afgevallen.... En dat was nog niet het ergste. Ik wou hem vast houden en hij trok zich los.. Daarbij brak ik mijn vinger.. 3 weken in het gips. En ik longeer Bandero zelf met bijzet nu 3 keer gereden... Drama. Ik kan amper me vinger buigen en heb door het gips amper kracht maar toch kunnen we weer hard aan de M2 werken. En we gaan nu lekker lessen bij Marrigje van Baalen. Dus nu langzaam mezelf oppakken.... haha

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 22:31

Wanneer heb je in gedachten? Wij gaan volgende week over naar het nieuwe huis en ik moet nog even afwachten hoe ze het dan doet. Ze gaat nogal moeilijk de trailer in, maar wie weet valt het nu mee, ze is enorm vooruit gegaan de laatste weken. Ik zou het wel heel leuk vinden om mee te doen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 07:52

Ik heb ook nog steeds interesse!

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 08:26

Ziet er super uit Liooney! Ik heb ook zeker nog interesse in de clinic. Is het een idee om van iedereen aan te geven waar hij/zij woont om te kijken wat het meest centraal ligt? Als het dan bijvoorbeeld iets meer richting het noorden zit wil ik ook wel erg graag mee doen...

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 09:11

Mijn paard staat vlakbij Amsterdam..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 09:27

Misschien even onder elkaar totaliseren wie er nu mee doen en direct woonplaats erbij door post te quoten?

Fargo - ik denk niet dat ik mee doe nog - Den Haag
Lioony - wel interesse - Amsterdam
Peppertree - wel

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:27

Zuid-Oost Groningen... -O-

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:36

fargo schreef:
Dan wel quoten he Peppertree, anders schiet het nog niet op ;-

Peppertree - wel - Zuid oost groningen

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:27

Sorry! :o

Niemand zin in een Obelisk /3 ponykamp? Dan kunnen jullie wel allemaal bij mij terecht! *\o/*

( Ik bedoel natuurlijk "serieuze trainingsweek"....Maar je kunt hier wel super buitenrijden!)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 15:15

200 km is wat mij betreft echt te gek :o Ook voor een ponykamp, anders zou ik het erg leuk vinden.

Citaat:
SplashIsLief - wel - Houten (Utrecht)

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 18:30

Citaat:
SplashIsLief - wel - Houten (Utrecht)
Melrovers - misschien - Goirle (bij Tilburg)