Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Empress

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:09

Dat zou wel tof zijn. :D

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 22:32

Hoo, ik zat even niet op te letten :p
Opeens weer heel veel bij te lezen.

Maar wat lees is veel waar ik ook precies bij wiseman tegenaan loop! Wiseman steekt zn hoofd ook in de lucht als iets moeilijk wordt.. of hij springt in galop. In galop heeft ie eigenlijk nergens moeite mee. Dan draagt ie mtooi zn eigen hoofd, blijft mooi op achter en maakt zich in zn hele lichaam mooi rond. Dat voelt altijd heel fijn :)
Draf is ook bij ons lastiger. Dan duikt ie heel snel voorover, en als ik dan niet oplet, of snel genoeg ben, laat ie mij zn hoofd tillen :p wat vooral nog erg lastig is, is dat ie zich door zn hele lijf mooi rond maakt, en dat ie achter niet te traag wordt. Maar als ik het dan uiteindelijk voor elkaar heb, loopt ie echt heel fijn, vanuit achter met aardig wat afdruk, en kan ik er ook veel uit rijden :) ben nu 2x gestart in de M, en heb nu 2 winstpuntjes. Merk wel dat we er nu echt wel voor moeten werken om een beetje leuk bovenin mee te rijden, maar ach. Binnen een jaar m vind ik ook snel genoeg. Ik heb geen haast, en ik zie wel hoever we komen.
Hij is ook echt een koele kikker. Hij vindt eigenlijk nooit wat eng. En als ie iets wel eng vindt, bekijkt ie het even en dan is het wel goed. Hij kan soms wel wat lomp doen. Slaat ie zn hoofd tegen je aan als ie last heeft van een vliegje ofzo :p
Ik vind het wel lastig om hem op gewicht te houden.. hij is van zichzelf ook zeker geen vol paard, kaart er mogen wel wat vetjes aan zitten..

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:52

Je hebt echt een beauty Empress. Ben je wel blijven zitten tijdens je parcours ? Knap hoor, zeker tijdens een dubbel.
Die van jouw kan ook lekker springen Marnix. Ziet er allemaal lekker uit.
Bas heeft gister prive les gehad. Ging heel goed. Liep super. Instructrice zegt ook als ie zo loopt gaat ie echt scoren. Maar dit is met behulp van! Nu nogzonder,ha,ha.
Een meeting lijkt me leuk. Heb alleen geen vervoer momenteel.
Bas moet zaterdag Sinterklaas binnen brengen met de wagen. Loopt nl. ook aangespannen. Ben benieuwd. Hoop dat ie niet bang is voor zwarte piet. Ga foto,s nemen.
Fijn dat jer er ook weer bij bent RSH. Gaat goed met je paard. Al lekker winst gereden.
Lekker MontyRulezz dat je naar buiten bent geweest en dat het goed is gegaan. Houden zo.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:21

Afbeelding

Het is gelukt nog een foto van Bas te plaatsen. Lekker in de paddock bij ons.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:41

Dankje! & ook hele leuke foto van Bas! Mooi dat je les zo goed ging. En idd met hulp van je instructeur lijkt het soms zo makkelijk, en dan wil je het thuis terug rijden.. Kost t vaak wat meer tijd. haha.

En haha ja, gelukkig ben ik blijven zitten!!
Dat is wel tof aan Adidas, hij weigert eigenlijk zelden en daardoor kan ik mijn balans snel terug vinden! Als hij een andere kant op zou schieten, of zou gaan stil staan.. Tja dan weet ik het niet. :P Hij is altijd erg creatief in het oplossen van dit soort problemen, vind ik erg knap van hem! Probeer hem wel zoveel mogelijk te helpen, maar vindt dit nog erg moeilijk. Vooral net na zo'n gigantische sprong! Volgende week donderdag hebben we spring wedstrijd, ben benieuwd. Komen vast wel foto's en zal mn moeder vragen of ze wil filmen, vind ik altijd wel leuk om even terug te kijken (voelt altijd anders dan hoe het eruit ziet).

@ R_S_H: Echt alles wat jij in je laatste berichtje hebt geplaatst komt bij mij precies overeen!! Rijd nu ook M1, echt het zelfde.
En inderdaad het op gewicht houden.. Mijne heeft er lang over gedaan voordat hij eindelijk voller werd. Gelukkig is hij dit nu ook, en nu proberen zo te houden.

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 18:58

Wel grappig dat we precies tegen dezelfde dingen aanlopen! Wat Wiseman wel weer gewoon goed kan, is de overgang galop-stap. Hij komt mooi terug, en gaat mooi zitten. Beetje jammer dat de draf dan weer zo lastig is :P
Ik heb hem vorig jaar november gekocht. Maar hij was toen echt schraal. We gaven hem zoveel mogelijk eten, maar dat hielp nog niet echt.. Toen zijn de tanden nagekeken, wormspuit etc en dat hielp wel wat, maar hij werd nog niet echt vol.. April zijn ze het land ingegaan en toen knapte die aardig op! Hij staat nu nog steeds in het land als het weer het toe laat, maar ik merk nu al dat ie weer wat invalt. Er zit natuurlijk ook niet meer zoveel in het gras. Hij is wel voller als vorig jaar hoor. :)
Vorige eigenaren hadden ook altijd al wat moeite om hem niet te schraal te hebben.

Wel lastig hoor, een paard wat moeilijk op gewicht is te houden.. M'n pony had daar geen problemen mee :+

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:17

Even een ego-post: We zijn vandaag terug geweest om te scannen, en hij is weer helemaal goed verklaard *\o/* *\o/* *\o/* !!

Ik ben zo blij nu :D . Het weefsel van zijn pees zag er hetzelfde uit als van zijn andere pezen en alle verbindingen zagen er super uit :D . Dus we hoeven niet meer terug te komen en mogen rustig aan verder op gaan bouwen!! :D . Vanwege het weer zal ik dat nog heel rustig aan doen en nog veel op de harde blijven stappen/draven en 1 of 2 keer per week in de bak de training wat meer op gaan pakken. En als het weer beter wordt wil ik pas weer vol aan het trainen slaan.

Wat een mooie foto's zag ik voorbij komen!! Er staan er inderdaad veel hoog op de benen, dat vind ik echt mooi!!
Nou zie ik wat je bedoelt met kort in de rug Empress.
Marnixx heeft ook een springwonder :D
En Bas kijkt hetzelfde als die van mij, heel tevreden!!

De dingen die jij beschrijft RSH herken ik ook :) . Met name het voorover duiken en zich ondertussen mooi rond te houden en achter goed onder blijven zetten. Dan is het lastig om hem daar zichzelf meer te laten draven. Maar zo te lezen doe jij het heel goed :D . En bepaalde dingen hebben gewoon tijd nodig. Haha, die overgang galop-stap en andersom kon Villie perfect. Ook heel herkenbaar!!

Haha, Bas begint het ook allemaal te snappen wat we bedoelen :D . En dat zonder hulp dat komt vanzelf wel!! Wat leuk dat hij ook aangespannen loopt :) .

Trouwens Villie heeft eerder de neiging om te dik te worden dan te schraal. Hij begint nu weer een beetje model te krijgen maar ik moet er van de kliniek op letten dat hij niet te dik wordt :o . En hij krijgt al zo weinig :D .

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 19:22

Wat een super nieuws!! Jouw dag kan denk ik niet meer stuk! Hoelang heeft het geduurd voordat ie weer genezen was?

Mag Wiseman zijn vetjes dan hebben? :P

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:32

Volgende week zijn we precies 14 maanden bezig. Vorig jaar 8 oktober (ik vergeet die datum nooit meer) raakte hij geblesseerd.

En ja hoor, hij mag graag wat vetjes hebben :+ .

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 19:34

Hoe kon het dat ie geblesseerd raakte?

Stuur maar op via de post haha :+

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:38

Hij had een gat in zijn check ligament. En blijkbaar heb je pas in de gaten dat er iets niet goed is als het te laat is, daarvoor geeft de pees geen reactie. Hij werd vol getraind, en heeft hoogstwaarschijnlijk een verkeerde beweging gemaakt, of is verkeerd neergekomen met springen waardoor er scheurtjes in zijn check ligament kwamen. Omdat dit niet zichtbaar was aan de buitenkant gewoon door blijven trainen totdat na een sprongetje over een kruisje hij direkt enkele passen kreupel was en een heel dik been kreeg. Verder is hij al die tijd ook niet kreupel geweest.

Ze zijn onderweg :D .

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:44

@ R_S_H: stap-galop en andersom is hier ook een eitje haha. Wel vervelend dat het zo lastig is met voeren, hier heb ik ook een hele poos mee gezeten. Slobber hielp erg goed en nu krijgt hij conditie brok met een beetje meer granen mix (met haver) en nog een poederspul maar dat zou ik na moeten vragen, weet niet precies wat erin zit (mn moeder wel).

@ Monty: Wat super he!! Ben echt blij voor je. Kunnen jullie weer lekker rustig aan beginnen, echt super nieuws!!
En mijne is echt kort in de rug he. haha. T is ook een wereld van verschil als ik op mijn andere paard zit, die heeft juist een hele lange rug/nek!

In Adidas zijn oprichting komt duidelijk verbetering! Kon ik ook mooi terug zien op de foto's. :)
Met trainen krijgt hij ook steeds meer kracht in draf tijdens de oprichting, en dan gaat hij ook nog dansen.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 21:23

Fijn dat het weer goed is. Kun je weer lekker voorzichtig aan de gang. Lekker hoor!

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 21:32

Heb jij ook foto's van jou en Bas tijdens het rijden? Was wel nieuwsgierig, heb tot nu toe alleen zn mooie koppie gezien. :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 21:52

Nee, ik weet niet of dat verstandig is, ha,ha. Rijdt maar een of twee keer per week op hem. Mijn wederhelft pikt hem in vanwege de wedstrijden.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 21:59

Aah oke! Jammer. ;)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:31

Zal wel eens kijken of ik wat kan fabriceren.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:59

haha oke! Succes :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:26

Kan even duren. Iedere keer als ik er een foto opkrijg ben ik zeker een half uur bezig. En ik moet hem nog maken. Moet ie ook nog een beetje netjes voor lopen. Dus je begrijpt...... Kan nog wel even duren.
Heb vanavond weel les, maar daargaat het niet lukken. Is een manegeles. Heb eigenlijk alleen maar foto's dat ie aan de hand loopt. Wel nog een paar foto's van toen ie net bereden werd, maar die zijn niet duidelijk en al twee jaar oud.
Hebben jullie trouwens allemaal vaak priveles of rijden jullie ook mee met manegelessen?
Wij hebben maar af en toe priveles. Alleen als we vakantie hebben. Ze worden 's-ochtends gegeven en dan zijn we aan het werk.
We rijden wel een keer per week in een privepaarden les. Dan zijn we met een paar combinaties, dus geen volle les. Het is dan "uitvechten" wie van ons rijdt. Als Marcel een wedstrijd heeft dan mag hij. Wordt nog leuk als ik ook ga starten. Verder rijden in de manegelessen mee. En een keer in de week heeft ie springles.
En tuurlijk ook nog een dagje rustig aan.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:41

Maakt niet uit, doe maar rustig aan. :) Was gewoon nieuwsgierig!

Ik krijg eigenlijk alleen maar priveles.. Ben wel lid van de vereniging maar verder ben ik (naast springles en soms vrij rijden) nooit op de manege.
Voorheen leste ik wekelijks, ene week springles en de andere week dressuur. Nu dressuur ik 1 keer in de 2/3 weken, ligt er ook aan hoe het gaat en of ik eerst zelf weer iets moet oefenen of dat ik even niet verder kom. Springlessen deed ik wel erg trouw, maar nu wil ik hem weer vaker mee op wedstrijd en daar ervaring opdoen. Ga denk ik nu meer spring wedstrijden rijden (zijn hier 2x in de maand op de manege in de buurt, lekker handig) en daarnaast om de week dressuur lessen. :)
Ik krijg dressuur les van Hergen van Hall en springen doe ik bij Dick Wieken (heeft vroeger internationaal gesprongen), is een erg fijne instructeur. Van beide leren we erg veel!

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:02

Dat is niet verkeerd. Mijn instrutrice lest zelf fanatiek bij Evert de Jong. Dus dat brengt ze ook duidelijk op ons over. Zij rijdt momenteel m2 met haar jonge paard en gaat als een speer. Ze is zo goed als z. Nog een puntje. Springen doen we bij Trence Vroege. Maar we hebben momenteel geen vervoer om buitenaf te lessen, dus zijn afhankelijk van de manegelessen. Merken we ook wel. Je hebt zoveel aan priveles.

XXkimberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:06

haarlem zijn hele fijne paarden heb de mijne net verkocht.
super fijn beestje was dat maar ze kop moest er wel naar staan die dag.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:09

Nou die van mij is heel gelijkmatig van karakter. Vindt alles wel best. Maakt zich nergens druk over.
Jammer dat je haar moest verkopen. Was het een merrie?

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:12

Kimberly, jammer van de verkoop! Heb je een foto?

Bastiaan: Inderdaad aan priveles heb je echt super veel. Ik vindt het ook altijd zo leuk! :D Vooral bij Hergen, hij coacht je zo leuk. Kom er altijd met een super gevoel weg. Fijn dat ze het zo goed op jullie over kan brengen! Dat is natuurlijk 't belangrijkste.
Ad kent ondertussen de M2 oefeningen ook. Dus nog even goed werken aan de basis dingen in de opgerichte aanleuning en dan hopelijk volgend jaar door. :) Wanneer hij er klaar voor is.

Mijne is ook wel wisselend in karakter.
Ene dag super lief, andere dag kan die zo lomp zijn dat hij me zo omver loopt of juist super heet is en aan de haal gaat aan de hand..
Gelukkig doet hij dit steeds minder vaak.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:14

Bas kent ook de oefeningen voor het L1. Wijken doet ie goed en zijn middendraf begint ook te komen. Maar eerst de B maar eens door.