Nakomelingen Koss

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 21:36

__PSM__ schreef:
Dat klopt ook :D Gelukkig krijg ik mijn tankje steeds fijner en beter aan elkaar en over de rug :D Daardoor kan ik nu steeds beter zitten :D

Maaruh boy loopt ook wel een beetje lompig, en dat maakt het ook niet altijd makkelijk ;)

Herkenbaar... ;)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 10:27

stoffel schreef:
is geen Koss probleem maar een rij technisch probleem

Daar ben ik het niet geheel met je eens. Ik vind het geen probleem want als je paard wat verder is en je kan ze goed verzameld laten rijden is ook doorzitten een machtig gevoel en met uitgestrekte draf zijn er truukjes op het uit te zitten. Een paard met veel beweging, en dat hebben de meeste Kossen, dat merk je toch echt wel als je erop zit. Mijn koss is pas net onder het zadel, dus die heeft het nog veel te druk met zijn eigen balans te vinden en die is nog lang niet zover om verzameld te lopen zodat het baasje lekker kan zitten.

Dakotha_

Re: Nakomelingen Koss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 10:34

Hoi hoi
Mijn Broertje rijdt het (volle) broertje van Callistro, ook een koss kindje:D

Dakotha :D
Afbeelding
Afbeelding

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 13:42

LHS, hij heeft echt het koppie van zijn moeder. Mooie merrie trouwens. Ik hou wel van dit type.

De moeder van onze Koss heeft ook een lichte ramsneus, maar het koppie heeft die van ons toch echt van Koss.

Afbeelding

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:49

Grappig is dat he, wat ze dan vererven en wat niet. Wat is de moeder van jullie Koss dan voor afstammeling, ook alweer? Kan het zo snel niet terugvinden en het staat niet in je profiel.

[***] lijkt inderdaad sprekend op z'n moeder qua hoofd. Zijn bouw is wat anders; achterhand is ronder en beenwerk iets fijner vind ik. Bedankt voor het compliment [***] de moeder trouwens. :) Ik vind haar zelf ook erg mooi, ondanks de ramsneus. Ik kijk ook meer naar het hele plaatje. Maar je moet ervan houden, dat klassieke type. Ik heb genoeg mensen gehad die me vroegen of ik haar zelf niet ook erg lomp vind. ;)

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:55

damian23 schreef:
stoffel schreef:
is geen Koss probleem maar een rij technisch probleem

Daar ben ik het niet geheel met je eens. Ik vind het geen probleem want als je paard wat verder is en je kan ze goed verzameld laten rijden is ook doorzitten een machtig gevoel en met uitgestrekte draf zijn er truukjes op het uit te zitten. Een paard met veel beweging, en dat hebben de meeste Kossen, dat merk je toch echt wel als je erop zit. Mijn koss is pas net onder het zadel, dus die heeft het nog veel te druk met zijn eigen balans te vinden en die is nog lang niet zover om verzameld te lopen zodat het baasje lekker kan zitten.

Mee eens!! Als ik [***] echt op de achterhand heb zit ik heerlijk, anders totaal niet. Vaak hebben de tuigtypische [***] ook een behoorlijk opwaartse draf en wordt de rug wat weggedrukt, wat eea nog lastiger uit te zitten maakt.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:38

LHS_80 schreef:
damian23 schreef:
Mee eens!! Als ik Olinka echt op de achterhand heb zit ik heerlijk, anders totaal niet. Vaak hebben de tuigtypische gelders ook een behoorlijk opwaartse draf en wordt de rug wat weggedrukt, wat eea nog lastiger uit te zitten maakt.

Die van mij is wel echt rijtypisch in zijn beweging, maar heeft gewoon heel veel beweging (kan lekker sjouwen). Van de week voor het eerst in draf wat meer bij elkaar gereden en dat zat toch wel een stuk beter, eigenlijk best lekker. We komen er wel....

Zijn moeder is een goudsmid x statuur
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=633107

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:10

Leuk!

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:26

LHS, we zijn nu met les meer bij elkaar aan het rijden, lekker op de achterhand en rug ontspannen, maar dat begint echt als een huis te zitten. We komen er langzaam aan wel......
Hoe oud is Enzo nu?

Emma, hoe is het nu met Atleet?

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:10

Ja Emma, ben ook benieuwd?

[***] is nu 2. Hij is van mei 2009. Ik laat hem volgende week castreren en haal hem dan in oktober uit de opfok. Ze willen em daar ook niet meer want hij is nogal dominant naar andere paarden en echt een spierbonk dus die klappen komen hard aan.

Wat fijn dat het goed gaat met rijden!! Ik heb ook steeds meer van die momenten met Link (mijn bijrijdpaard), en echt we hebben daar hard voor moeten trainen want in het begin zat ik echt als een krant op haar en liep ze ook als een krant. Helaas is ze nu verkocht, zaterdag gaat ze weg. Ik ben in tijden niet zo verdrietig geweest. ;(

Maar ja... gelukkig heb ik haar zoon nog. :o Klets je wel eens mee op het Gelderse paarden huiskamer forum dinges?

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:07

LHS_80 schreef:
Ja Emma, ben ook benieuwd?

Maar ja... gelukkig heb ik haar zoon nog. :o Klets je wel eens mee op het Gelderse paarden huiskamer forum dinges?

Nee, dat ken ik niet. Waar staat dat dan? Hier op bokt?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:28

[HK] Gelderse paarden, deel 5!!

Als het goed is, is dit de link - er ging even wat mis. Je bent er zeker hartelijk welkom, er zijn meer Koss-ers en Parcivals, Eleganten en nog veel meer om te volgen ;-)

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:31

Ja Damian23, klets gezellig mee met ons! :D

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 10:32

Hee allemaal sorry voor de late reactie, had het nogal druk met m'n nieuwe school ;) vanmiddag gaan we weer met Atleet naar de kliniek om foto's te maken en het gips opnieuw te laten zetten dus daar na kan ik weer wat meer vertellen :)

Nou hopen dat meneer een beetje goede bui heeft en netjes de trailer in wil lopen... Zal wel niet hahaha :=

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:26

Nou succes meid! Laat ons ff weten :)

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:47

Nou idd spannend weer, ben benieuwd! :)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 20:14

Hee allemaal sorry voor het super late antwoord... bah druk druk druk -.-'

Maar goed we zijn dus weer naar de kliniek geweest en hebben weer foto's laten maken, het zag er allemaal erg goed uit en alles groeit tot nu toe goed aan elkaar. Ze hebben een heel stuk afgestorven hoef weg gehaald waardoor hij nu wel een wat raar gevormde hoef heeft maar ook dit groeit allemaal weer netjes terug. We moeten nu gewoon wachten tot de breuk helemaal geheelt is, als dit klaar is moet hij nog 1x geopereerd worden om een los stukje hoefbeen weg te halen. Maar al met al gaan we zeker de goede kant op :)

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 07:47

Heej... wat goed, dat klinkt allemaal super positief!! +:)+

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:09

Ach wat een goed nieuws over Atleet, waarschijnlijk heeft ie zijn jonge leeftijd mee voor het herstel.
Maar fijn dat ie op de goede weg is en nu op naar totaal herstel *\o/*

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:40

Fijn hoor! Duimen dat alles weer helemaal goed komt. :D

C10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:28

Hallo! Ik heb een kleinkind van Koss (Alexandro P) Mag ik dan ook meeschrijven?

Fazal is 1 jaar. Altijd vrolijk (behalve als hij zijn eten krijgt), nieuwsgierig en is gek op poetsen. Hier een paar foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor alle duidelijkheid: het is de vos, maar dat is wel duidelijk te zien, toch? ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:49

Wat leuk ik heb ook een Alexandro P.

C10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:44

Ik zag een foto van hem in je profiel. Wat een prachtig veulen!! En heel toevallig, de moeder van die van mij is ook een Elegant!

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:46

Ik heb de meest geweldige Koss die er bestaat!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:51

Rivaldo schreef:
Ik heb de meest geweldige Koss die er bestaat!

Vertel eens...of beter laat is zien? :)