Wie heeft er een nakomeling van Moorlands Bodyguard

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

annie1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 15:32

hallo ik heb ook een nakomeling van Bodyguard x Grafiet ,het is een tweeënhalf jarige hengst hij is erg lief tot nu toe voor een hengst toen ik hem kocht was hij een lelijk eendje maar hij word nu steeds mooier al zeg ik het zelf. Ik weet alleen niet hoe ik een filmpje of foto moet toe voegen

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:27

Wat leuk Annie1969! Sinds wanneer heb je hem?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 12:52

We zijn er nu eentje aan het zadelmak maken. Een Moorlands Bodyguard x Jazz. Een 3 jarige vosmerrie met bles haha. Staat wel te koop, maar nu is het plan toch wel om haar nog wat tijd te geven om uit te groeien. Is nog aan de kleine kant 1.60.
Maar wat kan het beestje bewegen! Verder is het in de omgang een super lief dier.

Winferno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 00:35

Guinevere, onze Bodyguard wordt eind juli 3. Ze is nog heel jeudig met haar 1.67, we gaan haar nog wat laten uitgroeien, waarschijnlijk gaan we er pas eind september mee aan de slag. Ze is wel super van karakter, ze komt uit een enorm rillige merie die zeer zenuwachtig is, maar Guine is de coolheid zelve. Ze beweegt met veel gummi en loopt lekker door haar lijf. Ik kijk er echt naar uit om met haar te kunnen beginnen.
Hoe vallen de Body's mee onder het zadel?

Babootje

Re: Wie heeft er een nakomeling van Moorlands Bodyguard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:28

Grappig dat je dat zegt, de bodyguard die we nu zadelmak maken is ook supercool. En een enorme vrijkont. Komt toch uit een Jazz moeder, maar behalve de kleur heeft ze niks van Jazz, v.w.b. de rilheid. Is niet bijzonder onder de indruk van alles. En idd veel, heel veel gummi. Moet zeker ook nog uitgroeien, is nog wat schraal. Gaat zo lekker de wei op en in september gaan we verder met haar. We hopen wel dat er nog zo'n 5 a 6 (of liever nog meer) cm's bij komen. Staat hoog op de benen.

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:56

Wat leuk om weer wat te horen over andere bodyguard nakomelingen! Die van mij is drie weken geleden staand gecastreerd en zijn wolfstandjes zijn ook gelijk getrokken. Hij was ontzettend braaf, heeft zich niet een keer verzet. Later dit jaar wil ik hem zadelmak laten maken. Op dit moment is de wond nog open. Zolang die niet dicht is, wil ik hem niet verplaatsen. Hij staat nu dag en nacht op de wei en heeft het prima naar zijn zin. Hoewel zijn moeder een ontzettend moeilijk paard is, lijkt Gilano dat niet meegekregen te hebben. Moet er wel bij zeggen dat hij niet altijd zo makkelijk is geweest, maar sinds begin vorig jaar lijkt de knop omgegaan te zijn en kan ik er vrijwel alles mee.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:21

He dames, kort vraagje. Heeft een van jullie een nakomeling van bodyguard met een afwijkende kaaklijn aan de onderkant? Hebben jullie daar wel eens van gehoord?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:52

Ik heb zo'n afwijkende kaaklijn wel eens gezien. Bij een jong dier. Was toen bij fokkers aan het rondkijken. Was een Belisar. Heb toen niet gekocht. Je weet nooit wat precies de oorzaak is. Kan aangeboren zijn, maar ook een keer een klap tegen zn kop hebben gehad (kaakbreuk)

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:40

Ja zou kunnen, in dit geval zijn de kaakbeenderen wel gelijk aan beide kanten dus lijkt het eerder een vergroeiing te zijn.

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:54

Die van mij heeft ook een vergroeing'aan de onderkant. Volgens de veearts, die zijn tanden heeft gedaan, komt het door de kiezen en kan het geen kwaad. Hij vertelde dat het vaker voorkomt bij jonge paarden, dat het geen kwaad kan en vaak ook weer wegrekt.

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 14:58

Lang niets meer van mij laten horen, maar het is dan ook niet mijn eigen paard, de Bodyguard-merrie die ik ken en momenteel wekelijks zie.
Heb Highlight (Moorland's Bodyguard x Jazz) per ongeluk afgelopen zomer nog op de foto gezet toen ze heel geconcentreerd aan het meekijken was naar de (onderlinge) stalwedstrijd van de lesruitertjes. Ze is nu 2,5 jaar en groot. Zeker tegenover mij met mijn 1.52 :P Ik gok dat ze rond de 1.70 zit, misschien zelfs al 1.75, maar heel zeker weet ik het niet.

Afbeelding

Voor zo ver ik weet heeft Highlight geen afwijkende kaakbeenderen. Tenminste, ik zie geen afwijkingen als ik weer bij haar stal stop en aandacht geef. Volgend jaar wordt Highlight zadelmak gemaakt. Tenminste, daar doen ze ieder paard op hun derde jaar zadelmak maken, dus ik denk dat Highlight geen uitzondering gaat zijn. Ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen, maar tot nu toe heeft ze echt een geweldig karakter en is super braaf aan de hand. Ben stiekem nog steeds een beetje heel erg gek op haar en ben blij dat de eigenaren nog niet van plan zijn haar te verkopen :P

louisezidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:54

Hallo allemaal!

Ik heb sinds kort een nieuw paard en dit is een Moorlands bodyguard X Democraat!

Ik heb hem maandag laten castreren en hij staat nu te herstellen bij mij op stal. Hij is 2,5 jaar oud (officieel 3) en ontzettend knuffelig!

Helaas kan ik vrij weinig vinden over de bouw/exterieur van Moorlands Bodyguard. Hij is op het moment overbouwd en weinig schoft. Ik zou graag willen weten of Moorlands Bodyguard dit zelf ook had op jongere leeftijd! Weet iemand dit toevallig?

Groetjes!

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 14:42

Het is ook voor mij alweer even geleden dat ik iets heb geplaatst over mijn bodyguard. Sinds een week staat die van mij nu in training om zadelmak gemaakt te worden. Tot nu is hij braaf en gaat het goed. Alleen met aansingelen is het even opletten. Ik ben erg benieuwd hoe hij het straks onder de man doet. Wat betreft zijn kaak is de ' bobbel' helemaal weggetrokken. Tandarts is er vorige maand nog een keer bij geweest en zei wel dat hij wat laat is met wisselen. Meneer vond de tandarts dit keer niet leuk en heeft dat goed laten merken. Op zulke momenten doet hij zijn Balzflug afstamming 'eer' aan. Buiten die momenten om vind ik het een heerlijk dier en zou hem voor geen goud willen missen.

@ Louisezidane: Mijn bodyguard is niet overbouwd (ook niet echt geweest) en heeft een flinke schoft.

Winferno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:05

Die van ons in nu 3 (officieel 4, maar het is een heel late). Zij begint nu wat meer body te krijgen, maar heeft zeker voldoende schoft (1.68). Eerlijkheid gebied me om te zeggen dat zij uit een moederlijn komt waarbij de paarden als ze jong zijn, heel smal zijn. Maar eens uitgegroeid, komt de massa en de spieren er dubbel zo hard aan.
Ze is heel fijn te rijden, loopt vanzelf aan de teugel, maar is wel een echte diva. Als het niet naar haar zin is, laat ze dit goed merken, maar als je het lef hebt om ze even door te nemen en haar op de plaats te zetten, is het ook zo weer gedaan.

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 10:55

Gilano is bijna 2 maanden onder het zadel. Hij pakt het ontzettend goed op en heeft nog geen pas verkeerd gezet. Onder het zadel geeft hij je een fijn gevoel en veel vertrouwen. Heeft daarbij altijd de oortjes erop. Ook rijden met andere paarden in de bak gaat al goed. De spieren komen er nu rustig aan op en zorgt ervoor dat het al een heel ander paard wordt. Zal binnenkort kijken of ik wat foto's kan maken.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:45

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 17:37

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 23:01

Hallo allemaal,

ik heb sinds kort een nakomeling van Bodyguard.

Highness is een 3 jarige ruin (2012) van Bodyguard uit een Elite sport merrie van El Corona. Ik heb hem bij Peter van de Sande vandaan waar hij nu ook zadelmak gemaakt wordt. Dit pakt hij allemaal keurig op. Hij lijkt nuchter en is heel vriendelijk (echt een knuffel). En hij kan meeeegaa lopen.

Meet Highness:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:41

Hi Chrissy,

Een erg late reactie, maar leuk dat je je hier komt melden. Knappe Bodyguard is het! Veel plezier ermee :)