De nakomelingen van UNANIEM

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:18

ik denk dat dat per paard inderdaad verschilt

Ik zou hem ook wel 4x in de week kunnen berijden, maar omdat hij nog zo weinig bespiering heeft en nog maar zo kort onder zadel is doe ik het nog lekker even rustig aan

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:41

Die van mij is nu sinds december geloof ik zadelmak.. Maar kan ook later zijn. Heb heel rustig aan gedaan met hem. Af en toe ook echt een week tussendoor stil moeten zetten omdat ik er gewoon de tijd niet voor had. Probeer hem nu wel 6 dagen per week te pakken omdat hij het wel echt nodig heeft nu (hij heeft de neiging tot stal-lopen, hoe meer werk en aandacht hij te verwerken krijgt hoe rustiger hij is op stal). Maar moet heel eerlijk zeggen dat dat rustige 4 keer 20 minuutjes is, waarbij het vaak meer spelenderwijs is (lekker op het springzadel heerlijk galloperen in de wei ;)) dan dat we echt aan het werk zijn.

Het scheelt veel per paard hoor :j Drummer kwam gewoon slecht uit de wei vandaan, er zijn paarden die eigenlijk meteen klaar zijn of de wat sensibelere paarden die wat angstig zijn..

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:25

Wat leuk om al die ondeugende Unaniem verhalen te horen, haha geweldig!!

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 10:13

Melanie_B schreef:
Wat leuk om al die ondeugende Unaniem verhalen te horen, haha geweldig!!

Inderdaad !!!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:49

Die van mij zet de laatste tijd het hele weiland op stelten krijg ik steeds te horen........ SPELEN!!! haha

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:52

Nou hier een iets minder leuke update.. Ben van de week gevallen met paard en al. Pfoeh. Ze kwam omhoog maar kieperde om, en lag ik er onder. Gelukkig had ze niks (zover we aan de buitenkant konden zien), maar ze was wel heel erg geschrokken. Zo jammer, vorig weekend was ze zo braaf met rijden en nu dit |(

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:26

Jeetje das niet fijn.
Blij dat ze niets heeft, maar hoe zit het met jou?

Nog enig idee wat de aanleiding ervoor was?

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:13

Heb een blauwe plek die ongeveer m'n hele bovenbeen in beslag neemt :P
Ze ging beetje huppelen, dus gaf been. Maar daar reageerde ze vrij heftig op.. Denk ik, het ging beetje te snel allemaal. Maar vriendin had haar aan de longe, dus misschien voelde het tegenstrijdig en snapte ze er niks meer van. Zoiets denk ik..

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 22:43

Jeetje sneeuw88 dat is schrikken..... Gelukkig hebben jullie beide niet echt iets ergs.... buiten die geweldig grote blauwe plek op je been dan..... heb je haar daarna nog wel gereden ? Ze zal best wel geschrokken zijn, maar dat geldt voor jou ook neem ik aan ?

Silly daar zijn ze goed in de unaniempjes om een weiland op stelten te zetten. Onze merrie kan ook altijd de hele boel op stang jagen. Begint ZIJ te rennen en de andere gaan er dan als een "kip zonder kop" achteraan en als alles dan goed en wel aan het rennen is, gaat onze unaniem ineens stilstaan om "nergens" naar te gaan staan kijken. De anderen zijn dan nog kompleet dol aan het rondrennen en zij staat er dan voldaan bij te kijken zo van : "dat heb ik toch maar weer mooi voor elkaar..."

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:19

Haha Andamoon, dat moet je eens filmen :P

M'n vriendin is er opgegaan, heeft d'r wat moe gereden en daarna heb ik er nog een paar rondjes op gestapt. Ze was heel gespannen inderdaad, maar gelukkig ontspande ze daarna wel weer.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 08:10

Ik zal eens proberen om het "moment suprême" op de film vast te leggen... Het gebeurt vaak genoeg dus dat moet wel een keer lukken !

Gelukkig was je vriendin in de buurt om haar een beetje moe te rijden, zodat je er toch nog even op kon en een paar rondjes hebt kunnen stappen..... ze ontspande daarna wel weer en dat is natuurlijk wel fijn ook voor jou ! Succes ermee in ieder geval.

Als de dochter van onze Unaniem naar de keuring is geweest laten we haar zadelmak maken en dan gaan we haar rustig aan wat basistraining geven, zoals met al onze jonge paarden. Ze zal dan waarschijnlijk ook wel dragend zijn en als de basis goed is bevestigd zal ze ook al wel zo ver zijn in haar dracht dat ze lekker de wei op kan. Nadat ze haar veulen heeft gehad en die gespeend is, pakken we de training weer op. Dan ga ik ook weer met onze Unaniem rijden (misschien heb ik dan wel een ruiter die haar in het Z springen gaat uitbrengen, zodat ze dan een sportpredikaat springen heeft en haar moeder postuum ook nog eens prestatie verklaard wordt....) Ikzelf heb onze Unaniem al Z dressuur klaar, dus kan ikzelf het sportpredikaat dressuur erop rijden. Nog genoeg plannen dus..... :j

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:03

Wat een ambities Andamoon! Heb van het weekend wat filmpjes gekeken van Unaniem onder Athina, een 1.60m concours in Parijs. Wat kan dat beest toch fantastisch springen. <3
Vorige week rondje buiten gereden langs de weg, dikke tractors, bussen, toeterende auto's. Ze vond het allemaal prima. Blijheid!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:59

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:38

haha 1tje is wel genoeg

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 08:21

Sorry Melanie, heb al 2 eigen paarden thuis staan.. Das wel genoeg ;)

Hoeist verder met de unaniempjes?
Andamoon heeft grootse plannen, super leuk!
Sneeuw: Dat is wel even schrikken zeg :oo hoe is het nu?

Drummer pakt het springen fijn op. Heeft een goede techniek en genoeg vermogen. Nu alleen nog braaf zien te krijgen tussen de hindernissen. Hij wil nog niet zo makkelijk loslaten in zijn lijf, en als hij zijn lijf voelt wordt hij akelig nijdig := Hij gaat wel met grote sprongen vooruit :j galop wordt al steeds iets stabieler en meer door het lijf en hij komt al fijn in balans :)

Hebben nu zo'n 6 keer gesprongen en 22 mei een puppy-crossles op het programma staan. Stiekum ook meteen gorssel (15/16 september) maar opgegeven. Afzeggen kan altijd nog en dan heb ik iets om rustig naar toe te trainen. Dressuren vind ie maar niks namelijk :+

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 08:28

Springen begin ik nog even niet aan.
Die van mij gaat niet zo best wat de galop betreft, het lukt hem nog echt niet om normaal aan te springen en door te galloperen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:23

Waarom verkoop je hem?

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:27

wow supermooi paard!!!!!!!!!!!!!!!!!1 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 15:16

Nacho_lein inderdaad grootse plannen ! Onze Unaniem merrie en haar dochter zijn opgegeven voor de merriekeuring en we hebben met beide het vrijspringen geoefend en ze zijn de laatste weken/maanden alleen maar gelongeerd. Onze Unaniem is al Z dressuur klaar en zodra ze terug is van de merriekeuring zal ze wel dragend zijn, maar dan pak ik wel rustig aan de training weer op. Als het goed is kan ik haar dan mooi dressuurmatig thuis weer optrainen en nog vóór ze haar veulen krijgt (van onze eigen goedgekeurde springhengst) een paar keer uitbrengen in de dressuur, zodat ze ook heel makkelijk weer opgepakt kan worden als ze in het springen zal worden uitgebracht.
Haar bijna 3 jarige dochter van Zento (Quasimodo Z X Caletto II) vind het vrijspringen helemaal geweldig ! Die loopt vaak direct weer door om het lijntje te gaan springen, zo leuk om te zien dat een paard er ook plezier in heeft, deze merrie leert ontzettend snel en die maken we direct NA de keuring eerst zadelmak en dan mag ze lekker de wei in dragend en wel. Pas nadat ze haar veulen heeft gehad pakken we bij haar de training op (als ze dus al bijna 4 is)

melanie leuk paard, die zul je best wel verkocht krijgen !!!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:27

Dankje Andamoon, ik hoop dat dat gaat lukken.. :)
Goede plannen met je dames! Wanneer is de keuring?

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:09

Super leuk Andamoon!Je hebt het in ieder geval goed uitgedacht :j

Hoop dat ik met Drummer ook zo ver kom. Maar ben bang dat er eerder een prijskaartje aan zijn nek komt. Of ik moet het crossen zo leuk gaan vinden dat ik hem zelf te leuk ga vinden :+

Heb hem gister trouwens voor het eerst meegenomen naar vreemd terrein. Hij heeft zijn pluspuntjes meer dan verdient! Wat een braaf dier! Heerlijk rustig (in tegenstelling tot zijn halfzus :=)

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:17

Je hebt Daylight nog niet zo lang toch? Waarom doe je hem weg? het is wel een knappert, maar 1 Unaniempje heb ik al m'n handen vol aan.

Ik moet binnenkort maar weer eens met d'r aan het werk, maar ze is nogal fris aan de longe en na dat hele gebeuren ben ik toch wel ergens een beetje bang om er weer op te stappen (in de bak dan, langs de weg durf ik dan weer wel). Mocht ik het niet meer aandurven ga ik d'r een maand uit handen geven. Wil d'r niet verpesten natuurlijk..

Ik zit nog te twijfelen over de keuring! Lijkt me wel heel leuk maar heb de mogelijkheid niet om vrij te springen.. (en geen verstand van exterieur en zo :P)
Laatst bijgewerkt door Sneeuw88 op 10-05-12 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:30

Nee heb 'm nog niet zo lang, maar we hebben hem ook gekocht voor de verkoop :)

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 20:45

Melanie de keuring is over twee maanden. Eerst nog even aan het einde van de volgende maand naar een oefenavond vrijspringen en dan worden beide dames verder klaargemaakt voor de keuring.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 21:52

Is maar een unaniem in dit topic die ik wel zou willen ........ Kopen voor verkoop daar ben niet goed in.

Voor goed bod is bespreekbaar maar de ene keer dat bod kreeg wat hoog was voor mijn pony....klapte ik dicht. Hij mocht altijd weg maar toen werd te serieus en bleef ie....dit is 18 jaar terug en heb hem nog