Rubiquil nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:29

aagh wat een kwijl bok!!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:08

Bedankt meiden :D Ik ga straks weer naar haar toe en hopelijk volgen er dan rijfoto's!

Stephtj

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 16:37

We zijn benieuwd! Ik wil ook wel graag eens wat rijfoto's maar onze rijbak is 's avonds echt te donker om te fotograferen dus wordt het overdag dan maar... Met wat meer licht :D

sSanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:32

Ik was benieuwd, hoe reageerden jullie Rubi´s toen ze net in gereden waren op andere paarden in de bak?

Die van mij (ruin) maakt zich groot, hals d'r op en maar showen en inponeren.. Echt macho gedrag(laat hij nou ook net zo heten :D ). Vooral als het desbetreffende paard in de buurt komt met het rijden.

Deden die van jullie dat ook en zo ja ging het gewoon over of hoe heb je het opgelost?

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 17:55

sSanne schreef:
Ik was benieuwd, hoe reageerden jullie Rubi´s toen ze net in gereden waren op andere paarden in de bak?

Die van mij (ruin) maakt zich groot, hals d'r op en maar showen en inponeren.. Echt macho gedrag(laat hij nou ook net zo heten :D ). Vooral als het desbetreffende paard in de buurt komt met het rijden.

Deden die van jullie dat ook en zo ja ging het gewoon over of hoe heb je het opgelost?

Mijn Rubi was braaf met een ander paard in de bak maar showt zich wel, staart in de lucht en hals erop :D

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:46

Mijn Rubi stond met een schimmeltje in de wei waar ze heel heftig op reageerde. Ik heb toen ze hengstig was nog nooit zo'n lellebel gezien :D , maar als we dan op wedstrijd gingen en er durfde zich maar een schimmel te laten zien, was ze totaal van de waps, echt geen land mee te bezeilen }:0
Nu is de schimmel weg, ze is ook niet meer zo heftig hengstig en op wedstrijd is ook geen enkel probleem meer.

Ik zou willen dat mijn Rubi zich zo ging uitsloven als er meer paarden in de bak zijn, ze is nogal flegmatiek..........................

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 02:00

Mijn lieve Ruby is ziek! Ik ging hooi voeren aan de hengsten, en hij zat onder de diarree, Da gebeld en op stal gezet...Je raad het nooit, na uitvoerig onderzoek, samonella bactirie!

Hoe komt een paard daar nou aan vraag ik me af, de DA vertelde dat veel paarden het meedragen?

Dit kan die nou niet echt gebruiken, met de bloedarmoede die hij vorig winter heeft gehad...

Hij staat nu voor een week aan de Sulfatrim, hij moet nu snel opknappen volgens my vet.. :(:)

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:46

jesterlover schreef:
Mijn lieve Ruby is ziek! Ik ging hooi voeren aan de hengsten, en hij zat onder de diarree, Da gebeld en op stal gezet...Je raad het nooit, na uitvoerig onderzoek, samonella bactirie!

Hoe komt een paard daar nou aan vraag ik me af, de DA vertelde dat veel paarden het meedragen?

Dit kan die nou niet echt gebruiken, met de bloedarmoede die hij vorig winter heeft gehad...

Hij staat nu voor een week aan de Sulfatrim, hij moet nu snel opknappen volgens my vet.. :(:)

BETERSCHAP Y;(

Voor een mens is het ook geen pret.. jaren geleden heb ik zelf gehad met een week vol ellende en buikpijn..

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 12:46

Jersterlover hoe is het nu met Ruby? Samonella kan behoorlijk hardnekkig zijn geloof ik? Beterschap in ieder geval!

Mijn Orenda gisteren even op de foto gezet. Ze is nu bijna 1 jaar en 8 maanden. <3 <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 13:37

Beterschap Jesterlover!

Mijn ruby heeft zich vorige week zondag verstapt, hij heeft al een week een dikke kogel. Dus wij doen het ook rustig aan..

Orenda staat leuk op de foto met al die sneeuw!

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 22:02

Veel beterschap hoor Jesterlover, hoe gaat het er nu mee?

Leuke foto's van Orenda hoor. :D

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 15:52

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 10:25

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 12:52

Stephtj schreef:
Veel beterschap hoor Jesterlover, hoe gaat het er nu mee?

Leuke foto's van Orenda hoor. :D

Hij knapt goed op, hij staat op stal nu 's nachts, en vind dit eigenlijk wel prima.. Lekker warm binnen.. :D

Zijn mest is weer vast, en zijn kuur Antibotica (Sulfatrim) is nu voorbij. Hopen dat zijn mest vast blijft, nu de kuur af is, moet er mest onderzoek gedaan worden.. Hij nog niet ok, als je hem ziet zie je duidelijk dat hij niet helemaal fit is. Elk andere 2 jarige zou groter zijn, breder, meer volgroeid. Mischien is er nog meer mis met hem.. Dus dat horen we dan wel.

Ik zal eens een foto maken, dan kunnen jullie ook zien wat ik bedoel ;)

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 19:28

@ Jesterlover, aaah dat is toch al goed nieuws hé ;)

Weet iemand of Rubiquil zelf komt op de Rubiquilcup? :D

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:57

Ik kom even binnen vallen, hier ook een rubiquil en ook met zo'n schattig deukje in haar hoofd.
Het is een 3jarige rubiquil x belisar x Roemer, merrie. Erg fijn karakter, super braaf onder het zadel, ontzettend leergierig, je legt iets 1 keer uit en mevrouw weet genoeg. Ze gaat met een lesklant van mij op wedstrijd nu en kijkt echt nergens naar en is ook niet geïmponeerd door rare geluiden, heel fijn dus!

Mijn iPad doet nogal moeilijk met Img codes kopiëren dus bij deze even de link naar een fotogallerij op paardenfokken.nl

http://www.paardenfokken.nl/showgallery ... seid=12709

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 17:59

Desire schreef:
Ik kom even binnen vallen, hier ook een rubiquil en ook met zo'n schattig deukje in haar hoofd.
Het is een 3jarige rubiquil x belisar x Roemer, merrie. Erg fijn karakter, super braaf onder het zadel, ontzettend leergierig, je legt iets 1 keer uit en mevrouw weet genoeg. Ze gaat met een lesklant van mij op wedstrijd nu en kijkt echt nergens naar en is ook niet geïmponeerd door rare geluiden, heel fijn dus!

Mijn iPad doet nogal moeilijk met Img codes kopiëren dus bij deze even de link naar een fotogallerij op paardenfokken.nl

http://www.paardenfokken.nl/showgallery ... seid=12709

Welkom Desire! :D Ik heb je merrie al tegengekomen ;) Wat leuk dat er ook Belisar in de jouwe zit :D Bij mij namelijk ook maar dan Rubiquil x Belisar x Zichem

Het is echt fijn als ze zo leergierig zijn. Mijn merrie ook, je toont haar iets en ze begrijpt het meteen. Zij is ook erg braaf met rare geluiden. Kent al zeer goed tractors en andere grote machines, ze staat namelijk op een boerderij :D

Het is echt een hele mooie merrie van je, nog eentje om trots op te zijn ;)

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 11:40

Hee wat leuk, nog een knappe rubiquil!

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 10:27

:wave:
Ik meld me ook even, ben sinds afgelopen vrijdag in het bezit van een: Rubiquil X Clavecimbel
Een 3 jarige merrie & ze is echt heel erg lief en aanhankelijk :)

Afbeelding

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 11:28

Mo0wtjee schreef:
:wave:
Ik meld me ook even, ben sinds afgelopen vrijdag in het bezit van een: Rubiquil X Clavecimbel
Een 3 jarige merrie & ze is echt heel erg lief en aanhankelijk :)

Afbeelding

Welkom! Weer een Rubiquil erbij :D Het is een mooie merrie, wat een leuke druipkol! (weet niet of het zo heet :o ) :D
Is ze al zadelmak?

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:04

Ja 't is inderdaad een druipkol.
Ze is al zadelmak, kent de Basis dus als het weer straks weer beter wordt gaan we lekker aan de slag :D

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 12:24

Mo0wtjee schreef:
Ja 't is inderdaad een druipkol.
Ze is al zadelmak, kent de Basis dus als het weer straks weer beter wordt gaan we lekker aan de slag :D

Ok super :D Ja laten we hopen dat het weer snel beter wordt ;) Ik heb er niet zo'n last van, ik kan binnen rijden ;)

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:40

Oh dat is wel fijn zeg,
Wij kunnen alleen longeren, heb dr net voor 't eerst gelongeerd.
Ze is echt super braaf :D

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 17:57

Mo0wtjee schreef:
Oh dat is wel fijn zeg,
Wij kunnen alleen longeren, heb dr net voor 't eerst gelongeerd.
Ze is echt super braaf :D

Ja idd erg fijn :) Het is toch leuk hé als ze zo'n super karakter hebben :D Ik ben ook zo blij met mijn Rubi :D

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:15

Nou ze heeft echt een heerlijk karakter.
Heel aanhankelijk en nieuwschierig.
Morgen ga ik dr voor het eerst op, dus ben benieuwt :D