Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bvw

Berichten: 4796
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:15

ik vind inderdaad ook dat de paarden die ik hier voorbij zie komen veelal dezelfde uitstraling hebben!

shirleyp

Berichten: 2785
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:12

linsie schreef:
Geweldige kop heeft die van jou zeg!! Mooie aftekening!!


Dankje! Die aftekening is inderdaad erg bijzonder, een heus zeepaardje! Ik vind dat de van gogh van yvonnepuntnl erg veel weg heeft van Camaro qua hoofdje!

Searcher

Berichten: 728
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: @home

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 23:41

shirleyp schreef:
Mooie foto's hoor. Inderdaad een mooi vriendelijk, klein oog. Ze had toch een blessure opgelopen? Is ze helemaal pijnvrij? Of haal ik nu twee paarden door elkaar?
Dit was idd t paard met de rugblessure, update op pag 11. De laatste update is dat ik haar sinds deze week weer helemaal zelf rijd! Ze wil brutaal doen maar ik kan t handelen en er zitten goede stukken tussen. Oja zo klein zijn haar ogen niet, ze heeft n behoorlijk groot hoofd :-p

Bastin
Berichten: 200
Geregistreerd: 09-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:29

Ook ik kan mij nu in dit topic aanmelden *\o/*
Hierbij nog een nakomeling van van Gogh en tevens mijn nieuwe aanwinst :D
Ze is nu 2,5 jaar dus nog niet aan het werk. Evie is springgefokt.
Moeder: Verena (verdere ouders niet bekend)

Evie Evita van Gogh
Afbeelding

aurian

Berichten: 269
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:06


shirleyp

Berichten: 2785
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:53

aurian schreef:
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/316004_111027805675223_100003040121391_82711_1646836163_n.jpg

Inderdaad veel overeenkomsten :) . Kleine aftekeningen aan het hoofd en weinig wit aan de benen.
Escape heeft ook hele lieve kleine naar elkaar toewijzende oren.,
Zijn er meer die dat ook hebben.?
Hoe groot waren jullie Van Goghjes als 2-jarige?
Ik heb namelijk nog niet echt een gevoel hoe groot hij gaat worden straks.


Yep! Mijn Camaro heeft dat ook! Zijn oren raken elkaar bijna, hihi!

aurian

Berichten: 269
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:02

Ik hoop dat Escape net zo'n mooi type wordt als jouw Camaro!
Zal proberen een close-up van zijn oren te maken want die van hem lijken net arabierenoortjes.
De foto's die ik nu heb doen hem niet echt recht.

Afbeelding

shirleyp

Berichten: 2785
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:47

Das een mooi compliment, dankje! Hij verandert nog steeds enorm, ben erg benieuwd hoe hij er over een half jaar weer uitziet! Die echte arabierenpuntjes heeft Camaro niet, maar zijn oren kunnen enorm dicht naar elkaar toe, bij bosritten bijvoorbeeld.

bvw

Berichten: 4796
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:29

@aurian, de twee jarige van Gogh bij ons is nu 1.66m en daar komen denk ik ook (helaas) nog wat cm bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:11

:wave:

Hoe is het met alle van goghjes?

shirleyp

Berichten: 2785
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:03

:wave: Haaaaai!

Mijn Van Goghje gaat goed! We dressuren, springen en crossen heel wat impuls/BB/oefen-concoursen af :) In 2013 maar aan de startkaart! Camaro is enorm werkwillig, heeft een geweldige conditie en is altijd vrolijk. Heerlijk paard om mee te werken. Hoe gaat het met die van jullie?

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:15

Ik had een van gogh!
een hele mooie merrie alleen het karakter met het rijden was vreeselijk alleen maar staken het werd alleen maar erger en gevaarlijker toen hebben we besloten om haar te verkopen maar het was een pracht paardje! <3

Foto Afbeelding


Veel geluk met jullie van gogh`s xxx *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 23:57

shirleyp schreef:
:wave: Haaaaai!

Mijn Van Goghje gaat goed! We dressuren, springen en crossen heel wat impuls/BB/oefen-concoursen af :) In 2013 maar aan de startkaart! Camaro is enorm werkwillig, heeft een geweldige conditie en is altijd vrolijk. Heerlijk paard om mee te werken. Hoe gaat het met die van jullie?

Ik heb van jou wel eens een topic bij sgw-itp gezien ja :) leuk hoor! En echt officieel starten is helemaal leuk *\o/*

Onze dibbes staat morgen eindelijk in training, dus zijn luie leven is voorbij. Ik ben ontzettend benieuwd! Vanaf de ene kant kan hij soms zo speels zijn tot het vervelende aan toe maar hij blijft gelukkig altijd goud eerlijk dus ik ben heel benieuwd :) hij is op stal super vrolijk, heel aanhankelijk en heel enthousiast. Hij moet het alleen allemaal wat leren te doseren :') hij bedoelt het allemaal goed maar omdat hij zo groot is word dat soms wel eens anders gezien. Hij is trouwens echt super braaf, op de poetsplaats pikt hij alles alleen daarbuiten is het soms wat spannend. Als hij iets eng vind zal hij nooit van iemand af rennen, hij blijft altijd bij mensen en wilt alles ook graag zien terwijl het soms ook heel spannend is. Vaak is het even op zn gemak stellen en hij loopt zo overal langs. Of het nu mega-kranen zijn, vrachtwagens, plastic, vlaggen oid. Heerlijk zo'n bouw rond stal, elke dag is het een schriktraining naar de wei.
Dit is dibbes een paar maanden geleden, zijn achterhand staat net een stukje hoger en deze foto is midden in de zomer gemaakt dus vandaar de bulten op zn nek en de zwiepende staart.

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 7392_n.jpg

Maar ik hoop binnenkort dus te kunnen vertellen hoe hij ohz is :)

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 09:56

sannahtris schreef:
Ik had een van gogh!
een hele mooie merrie alleen het karakter met het rijden was vreeselijk alleen maar staken het werd alleen maar erger en gevaarlijker toen hebben we besloten om haar te verkopen maar het was een pracht paardje! <3

Foto [ Afbeelding ]


Veel geluk met jullie van gogh`s xxx *\o/*


Had ze ook een moeilijke moeder? Waren er geen lichamelijke problemen? Want Van Gogh staat er niet bepaald om bekend slechte karakters door te geven.

Onze Van Gogh is nu 2,5 en komt begin volgend jaar naar huis :D

Ong. 2/3 weken geleden. Een echte heer.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door rowo op 03-10-12 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:59

Ik weet trouwens niet of dat jullie van gogh zelf een beetje volgen? Die doet het heel goed! Springt nu 160 onder een duitse :)
Edit: onder Caroline Müller

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 13:34

@rowo

de moeder van corfu heet wathne HBC volgensmij nee helemaal niks zadedl paste goed ammaar tandarts geweest maar we hadden haar een paar maanden op het land en ze was daarna helemaal veranderd ook heel dominant gewoorden


xxx

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 15:22

__Marloes schreef:
Ik weet trouwens niet of dat jullie van gogh zelf een beetje volgen? Die doet het heel goed! Springt nu 160 onder een duitse :)
Edit: onder Caroline Müller


Die rijdt um al jaaaaaaaaaaren. Zij rijdt voor de Wiemselbach.

shirleyp

Berichten: 2785
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:14

Leuk zeg, die updates! Fijn om te lezen dat de meeste Van Goghjes fijne dieren zijn. Camaro is ook heel ijverig, hij leert razendsnel. Hij is ook heel mensgericht en enorm koel in het hoofd. Hebben die van jullie ook van die hysterische oren? De mijne kan ze zo ver naar voren doen dat ze elkaar bijna raken :D

@marloes, de mijne heeft een beetje dezelfde schouder en halsaanzet, de achterhand is dan juist weer compleet anders! Grappig om te zien! Hoop dat hij het ohz leuk gaat doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 22:29

shirleyp schreef:
Leuk zeg, die updates! Fijn om te lezen dat de meeste Van Goghjes fijne dieren zijn. Camaro is ook heel ijverig, hij leert razendsnel. Hij is ook heel mensgericht en enorm koel in het hoofd. Hebben die van jullie ook van die hysterische oren? De mijne kan ze zo ver naar voren doen dat ze elkaar bijna raken :D

@marloes, de mijne heeft een beetje dezelfde schouder en halsaanzet, de achterhand is dan juist weer compleet anders! Grappig om te zien! Hoop dat hij het ohz leuk gaat doen!

Ah idd, die hals is identiek! Achter is Camaro idd iets stijler maar Camaro is een chique paard hoor! Hoop dat de mijne net zo leuk is met crossen als de jouwe :)

We hadden woensdag Dibbes weggebracht. Was wel even spannend, is zonder trailer zeker al een uur rijden dus het is meteen een lange route. Het was 2 jaar geleden dat hij op de trailer stond en dat was naar de kliniek en terug... Dat gekke beest liep er in een paar minuten op en heeft "maar" een half uurtje staan stampen. Toen we daar aan kwamen stond hij rustig alles te bekijken door de raampjes, en nergens was er een drupje zweet te vinden :') hij vond het wel leuk al die vreemde paardjes op stal en ging over de stal al knuffelen met de buren haha. Hij roldde al vrijwel meteen dus dat komt wel goed. Zondag gaan we een deken brengen, ben benieuwd hoe hij reageert op mij.

Alenthe05

Berichten: 1100
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 09:12

Hoi hoi
Ik meld me ook aan... Ben sinds juni dit jaar ook eigenaar van een van Gogh! Daviana(PROK) is een van Gogh x ster No Limit x sport dr Argentinus. Uit de fokfamilie 208 en uit de rechtstreekse lijn van Bretton Woods & Chagall.

Ze is sinds het voorjaar zadelmak. Een heerlijk karakter. Super bewegingen. Ze heeft wel een eigen kop... Als ze ergens geen zin in heeft gebeurd het ook echt niet. Maar we hebben dr nu door en weten hoe we het aan moeten pakken. Springt alles en is voor de donder niet bang. Buiten rijden geen probleem. Is verkeersmak geboren. Ik ben dr nu aan het doorrijden en hopen dat we van het voorjaar de IBOP kunnen doen. Ze is overigs niet super groot. Ze meet 1.62m. moeders en oma(ze is gefokt door mn vriend) zijn ook laatbloeiers. Mo. eders meet nu 1.67m en oma 1.76m. Dus we wachten af. ze veranderd nog elke keer. Ik zal snel foto's plaatsen.

Alenthe05

Berichten: 1100
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:33


shirleyp

Berichten: 2785
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:26


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 23:36

shirleyp schreef:
Leuk filmpje! Makkelijke springer hoor!

Ik heb ook nog een vrijspringfilmpje van begin dit jaar. Camaro vond het tof :D Check vooral de wapperbok in de laatste tien seconden :)
http://www.youtube.com/watch?v=Nz9BcFBQ ... ata_player

:+ schrok Camaro nou van die persoon? Hij springt wel mooi voorzichtig zeg!

Alenthe: mooi paard hoor! Springt hetzelfde als mijn no-limit (x goodtimes is dat). Zo mooi hoog met de schoft!

Heb dat altijd eens moeten doen eigenlijk voor onze van gogh weg ging... Dat losspringen!
Onze dibbes doet het trouwens heel goed en braaf. Ze hebben er al 2 keer opgezeten. Na een hele hoop twijfels aan de longeerlijn de eerste keren zijn ze daar al bijna helemaal op terug gekomen gelukkig, hij heeft gewoon echt veel tijd nodig. Maar wie weet, het kan nog steeds 2 kanten op... Ze doen het lekker rustig aan met hem en hij staat er super! Ik ben onwijs benieuwd, we hopen hem in januari terug te halen en dan hopen we dat hij een redelijke b-proef kan lopen...

shirleyp

Berichten: 2785
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 07:45

Hihi! Denk dat Camaro zo vol lol en spanning stond dat die wapper er even uit moest... Doet ie ook wel een ohz al het spannend is :=

Fijn dat Dibbes het goed doet! Fijn dat ze rustig aan doen. Mijn ervaring is dat een beetje tijd geven veel problemen oplost.

viphorse

Berichten: 1524
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:57

__Marloes schreef:
shirleyp schreef:
Leuk filmpje! Makkelijke springer hoor!

Ik heb ook nog een vrijspringfilmpje van begin dit jaar. Camaro vond het tof :D Check vooral de wapperbok in de laatste tien seconden :)
http://www.youtube.com/watch?v=Nz9BcFBQ ... ata_player

:+ schrok Camaro nou van die persoon? Hij springt wel mooi voorzichtig zeg!

Alenthe: mooi paard hoor! Springt hetzelfde als mijn no-limit (x goodtimes is dat). Zo mooi hoog met de schoft!

Heb dat altijd eens moeten doen eigenlijk voor onze van gogh weg ging... Dat losspringen!
Onze dibbes doet het trouwens heel goed en braaf. Ze hebben er al 2 keer opgezeten. Na een hele hoop twijfels aan de longeerlijn de eerste keren zijn ze daar al bijna helemaal op terug gekomen gelukkig, hij heeft gewoon echt veel tijd nodig. Maar wie weet, het kan nog steeds 2 kanten op... Ze doen het lekker rustig aan met hem en hij staat er super! Ik ben onwijs benieuwd, we hopen hem in januari terug te halen en dan hopen we dat hij een redelijke b-proef kan lopen...


@Marloes leuk om je hier te zien en te lezen dat Dibbes het goed doet. Ik ben degene die bij je shetjes was met castreren :D

Verder leuk topic !
Wij hadden dit jaar een veulen van de hengst van Gogh. Helaas maar 2 dagen oud geworden. Het was echt een ruig en stoer hengst veulen.
De merrie is nu terug gedekt met van Gogh en wij hopen midden april een gezond mooi veulen te hebben. Zal jullie op de hoogte houden.