hey ik verzorg sinds kort een 3 jarige florencio x sit this one out
semenamy
Geplaatst: 11-06-10 18:07
Zie dit topic nu pas voorbij komen..hebben ook een zelfgefokte Florencio. Uit de otrichta stam waar oa Nadine, Inspekteur en Kroonjuweel uit voortkomen. De moeder is een Olivi x Havidoff x Belisar. Ze is net sinds 2 weken uit de opfok en staat nu bij Bart en Ilona Bax op stal om keuringsklaar gemaakt te worden. Daarna zal ze helaas in de verkoop gaan wegens zwangerschap en andere medische redenen. Ze is wel aan de kleine kant overigens met haar 1.61m op dit moment. Hopelijk groeit ze nog een paar cm. We hebben net een nieuwe pc moet dus nog zoeken waar de foto´s staan..volgen dus nog..
En anders staan er nog wat in mijn profiel..
semenamy
Geplaatst: 11-06-10 18:17
Hier als veulen.
Hier als jaarling tijdens de opfok in de Eifel. Hier als 2 jarige.
De meest recente foto´s staan nog op camera
Kaaaren
Geplaatst: 26-06-10 17:17
Hier ook weer even een update van mijn flo! Ze is nu 4 en doet het nog steeds super goed
He, jongens! Hoe is het met de Florencio's?? Het is al een tijdje stil hier.
Mijn Florencio is laat geboren en in aug pas drie geworden, ben haar al wel een tijdje aan het longeren, was wel beetje eigenwijs . Eerste keer hoofdstel om ging super, kom ik de tweede dag met hoofdstel aan, kwam ik bijna niet in de buurt bij haar en omdoen was een kleine worsteling. Zij dacht natuurlijk: daar trap ik niet meer in. Hoofdstel gaat nu goed, peesbeschermers ook. Gister voor het eerst singeltje om tijdens het longeren, ze heeft een ware rodeo ten toon gespreid. Ik ga op zoek naar een cowboy voor het zadelmakmaken . Iemand daar een suggestie voor?
semenamy
Geplaatst: 12-09-10 13:26
Hier de meest recente foto´s van onze Florencio...ze is inmiddels verkocht en opgehaald!
@Diega..zou het gewoon nog een aantal keer proberen, het is voor een zadelmak maker ook makkelijker als het paard al voorbereidend werk heeft gedaan zeg maar.
Seppe
Geplaatst: 12-09-10 14:55
Onze Florencio is heel braaf. Dit is de tweede keer dat ze alleen met bit werd gereden, daarvoor is ze iets meer dan een maand gereden met touwhalster. Natuurlijk is ze nog niet stabiel in haar aanleuning. Maar ze leert heel snel en is doodbraaf.
ziet er leuk uit Seppe! probeer wel iets consequenter te zijn met je benen.. zoals je al zegt ze leert snel.. 1 keer been is voorwaarts. eventueel helpen met je stem en belonen, probeer te drukken met je been inplaats van te schoppen. kunt het beter meteen goed aanleren anders blijf je de rest van je leven drijven
Met mijn flo gaat het ook lekker! ga proberen binnen kort weer eens foto's te maken en te plaatsen!
diega
Geplaatst: 12-09-10 16:28
Voor een paard die net een maand onder het zadel is doet ze het heel goed @Seppe. Maar idd proberen of ze iets meer uit zich zelf voorwaarts wil blijven zodat jij niet elke pas hoeft te drijven.
En mijn Florencio krijgt van de week gewoon weer het singeltje om hoor! Vandaag is m'n vriend niet thuis en hij assisteerd daarbij maar morgen ga ik het gewoon weer proberen. Wel krijgt ze op stal s'avonds een (zomer)deken om en die gaat s'morgens weer af, daarmee heeft ze geen enkel probleem.
Dat schijnt vaak ook goed te helpen idd dat als ze een deken accepteren de rest vaak veel soepeler verloopt.
diega
Geplaatst: 12-09-10 16:42
De singel omdoen ging ook heel goed, met een touwtje om haar hals en deze vast geklipt aan de singel zodat deze nooit naar achter kan schuiven. Aan de hand rondje gestapt, daarna gaatje strakker, dit een paar keer herhaald totdat hij handvast zat en niet zou gaan draaien/ schuiven oid. Toen weer op de volte, stap ging goed, toen drafje.. Nou madam ging even uit haar plaat niet te zuinig, behalve bokken ook een paar flinke steiger acties ertussen door. Maar zoals ik al zei: morgen weer!
Sinds eind juli ook in het bezit van een 4jarige Florencio x Farrington merrie, voor ze naar mij gekomen is werd ze eerst geopereerd aan OCD. Toen ze bij mij kwam moest ze nog een paar dagen aan de hand stappen gedurende 30min, ging allemaal super zonder sedatie ofzo! Dan twee weken aan de longe ook dat ging erg goed zonder uitspattingen! Eerste keer dat ik erop mocht een ferme rodeo gekregen, ze had schrik van men zweep arm schaap Ondertussen zijn we bijna een maand verder en begint ze echt super haar best te doen! Wil altijd voor je werken en zal nooit gemeen doen, erg lief en aanhankelijk paard Hier twee standfoto's, zoals jullie zien echt nog een puppy, moet nog wat vlees bij opkomen en wat spieren! Hoewel ze denk ik nooit echt dik zal worden (staat elke dag bij mij op een volle weide, maar blijft maar heen en weer bewegen haha)
Leuk Titsia! Bij mijn Florencio heeft het ook echt lang geduurd voordat ze iets voller werd. het heeft echt tijd nodig maar langzaam gaan ze er steeds voller uit zien
Hoe komt het dat ze steeds maar blijft bewegen in de wei? gewoon lekker vrolijk of staat ze liever binnen?
@Titsia, mooi type! Ze heeft wel echt een Floris koppie vind ik! En idd er mag wel iets meer vlees maar het ziet er niet dramatisch uit. @Xsander, jij hebt ook een heel mooi type Florencio..vind ze over het algemeen ook mooi. Heb nog maar weinig minder mooie gezien.
Ziet er idd goed uit voor een 3 jarige! Zijn die van jullie groot? De onze was namelijk maar 1.61m echt een kleintje maar wel bloedmooi! Zie hierboven ahum..!