Nakomelingen Kreator xx

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie88

Re: Nakomelingen Kreator xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:28

Ik zou het pook zeker leuk vinden.
Alleen erg afhankelijk van wanneer, aangezien ik in de zomer niet tot nauwelijks vrij heb en krijg en ook niet zomaar kan switchen met mijn diensten

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:54

Roep jij maar dan...

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 19:39

Ik heb nu mijn rooster tot eind mei.

Welke maand(en) lijkt jullie het handigst?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 18:59

hoi, ik meld me alvast af.. gaat nog nie helemaal zoals t hoort. Ben weer begonnen met longeren (was ik mee gestopt omdat ik mn ribben kneusde omdat meneer zo raar deed en ik proffesioneel baksleepster werd) en dat gaat nu aardig goed ook met wat balkjes en begint al beter te lopen. Heb er zelf nog niet opgezeten aangezien ik nu even weinig zie door een probleem met lenzen/bril maar struikelt zo nu en dan nog wel (ong 3 keer per keer rijden) dus weet nog niet helemaal wat ik er mee moet. Volgende week op vakantie en dan wordt ie doorgereden. Als ik terug kom ga ik maar eens beslissen wat ik er nu mee moet..

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:35

Hopen dat hij helemaal klaar is als je terug komt;)
Leuk he die jonge paarden.... draken zijn het(soms)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:23

Jep :) hij is zo nu en dan wel erg stout hoor! Niemand wil em nog in de wei zetten en er mag ook geen paard meer bij hahaha en als ik em in de wei zet zo mak als een lammetje...Dus tja denk dat ie gewoon slim is ;).

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:26

Haha die van mij dat dat ook een tijdje.
Na wat grondwerk ging het beter.
Nu zegt idereen: Die van jou is zo makkelijk!
Dan herinner ik ze graag even aan het fijt dat ze een 2 a3 jaar geleden nog bang voor m waren..
Er is nig hoop dus;)

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:27

MarjanB schreef:
Jep :) hij is zo nu en dan wel erg stout hoor! Niemand wil em nog in de wei zetten en er mag ook geen paard meer bij hahaha en als ik em in de wei zet zo mak als een lammetje...Dus tja denk dat ie gewoon slim is ;).

Die van mij is inderdaad ook zo'n schatje op zijn tijd, jaagde verleden jaar ons andere jonge paard gewoon de wei uit ! :(
Wanita slaat momenteel bij inbuigen naar links erg met haar achterbeen tijdens het rijden, ben er niet achter of dit spierpijn/verzet
is of uitproberen wellicht ?
Ik heb een recratieruiter die haar een keer in de week rijdt en dan is ze superbraaf en slaat niet ( haha ) en is echt een heel
lief en voorbeeldig paard.
Denk inderdaad dat ze gewoon erg slim zijn !

Heb paardenmasseur gehad, waren weinig blokkades volgens haar, en ben nu bezig om zadel te checken.
Had eerst een KN symfonie bij paard gekocht, maar volgens zadelmaker is de kamer veels te wijd, had zelf nog een vrij
nieuwe schumacher maar ligt ook niet goed, val voorover, nu rijd ik tijdelijk met een euroriding diamant op proef maar deze is wat ouder en toch wel erg hard, houding is wel veel beter in dit zadel.
Zit nog te twijfelen om een nieuwe ( bruine erg mooi !) euroriding diamant extra soft te kopen maar is ook wel weer een behoorlijke investering, zucht .......

Wat voor zadels hebben jullie goed ervaringen ?

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 19:36

Ik heb er een Franck Bains op liggen : www.happyhorseadvies.nl
Zij is erg goed!!
Ook Kent and Masters ligt erg goed bij de mijne

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 19:50

K&M ligt op die van mij juist weer helemaal niet goed.
Zo zie je maar weer wat dat kan verschillen.
Ik heb er nu een Bates Caprillie op en die ligt geweldig.
Wilde eigenlijk een Kentaur, maar die liggen ook allemaal niet goed op haar rug

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 09:05

Ik heb er nu een Knight rider kolonel op liggen.. Die van mij is te breed op de schouders en paste mn mooie Hulsebos zadel niet dus die heb ik maar verkocht en als ie een beetje klaar is met groeien koop ik weer een springzadel..

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:32

Redje gaat lekker.
Wezen indoor crossen. Had laag opgegeven maar was wel erg laag,,,,,
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 23:43

gave foto's beli! Zo te zien kan red makkelijk veeeel hoger ;)

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 23:46

Hi hi hij zeker wel.
Ik ook wel maar bij een meter vind ik het hoog worden,,, dus IK moet nog oefenen.
Maar ja dat hab ik vorig jaar bij 60 cm... :=

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:18

Wauw, wat een gave foto's.
De eerste is gaaf zeg. Daar zie je Red ook echt kijken van: hmmz is dit alles waar ik overheen moet? hahah

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 15:56

Helaas is de crosstraining vandaag niet gegaan zo als gehoopt.

Red ging erg fijn maar was wel was Jolig.

Hij begon te bokken tussen 2 hindernissen
Hij erg fanatiek en jolig. Ik kon de 3de bok niet meer uitzitten. Viel gewoon banketstaaf op mijn kont.

Ik voelde meteen dat het niet goed was en ben doodstil blijven liggen.
Ambu was er snel. Een crossgenootje sprong meteen van haar paard en heeft 112 gebeld en mij alles gevraagd en ze coordineerde de boel super!!

In het ziekenhuis bleek dat ik een ruggewervel heb gebroken.

Zit nu nog flink onder de morvine
Ben voorlopig even uit de roulatie
Volgende week foto's maken en dan verder kijken.
ben er 6 weken tot een jaar zoet mee.

Leuk dat er vorige week nog iemand riep dat ik moest vallen toen redje weigerde!!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:37

Neeeeeeeeeeeee
Dat meen je niet....
Godver

Heel veel sterkte meissie

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 08:51

Jemig beli!! Dat is heftig zeg!! Hopen dat het herstel een beetje vlot verloopt!
Sterkte! Kennisje van mij is op een zelfde soort l*llige manier gevallen en had inderdaad ook een wervel gebroken. Bij haar was het na 2 maanden zo hersteld dat ze weer kon rijden. Misschien geeft je dat een beetje hoop :(:)

Ik heb afgelopen weekend met Arany een cross in Markelo gehad. Onze laatste x B, over 2 weken gaan we L starten.
Het was weer de eerste cross van het seizoen en madam had er echt zin in. Toen ik de avond ervoor haar manen ging vlechten wist ze al precies wat er ging gebeuren, dus helemaal hyper :D

Dressuur had ik blijkbaar niet lang genoeg losgereden, kreeg de ontspanning er niet in. Arany was helemaal enthousiast "oh leuk andere paarden, oh leuk hindernissen, oooooh yes ik mag zo springen" dus die concentratie in de dressuurring was heel ver te zoeken. Het resultaat van 174 viel me zelfs nog mee. Blijf het lastig vinden om dan zelf wel te blijven rijden en op de een of andere manier de spanning af te laten vloeien. We hebben nog wat te trainen....

Springen ging super, foutloos en echt een fijn rondje. M'n vriend heeft een filmpje gemaakt, dus zal binnenkort ff posten.
Cross ging al met al ook fijn, met een 7 voor stijl, dus dat was best netjes. Wel een paar handige acties van Arany, oa bij hindernis 7 zo onbenullig groot springen, dat ik de afslag naar hindernis 8 gemist had. En op de waterbak (waar je gewoon in kon lopen) vond ze het nodig om dit te doen:

Afbeelding
(let vooral op die idiote draai in haar lichaam)

Met als gevolg dat ik er half naast hing. Vlak voor de volgende hindernis zat ik pas weer echt rechtop, maar te laat om nog te kunnen springen, dus daardoor 1 weigering. Maar ach, voor de eerste cross van het seizoen ben ik dik tevreden!

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 09:45

Dank je dat is fijn om te horen.
Fijn dat arany zo fijn gaat zeg!! kom je red ook een keer rijden :p

Lekker beest zo het water in!

Mijn training ging tot mijn val ook super. de instructeur Michiel Brons vetelde tegen de les na mij dat hij het zo jammer vond want ik ging in perfecte balans en condtrole over de hindernissen hihi Tcoh heb ik wel een lekker toppertje!

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 09:59

Dat zal je dan toch ook goed doen dat de training verder zo goed ging! Fijn compliment van Michiel!
Zou je het wel aandurven om straks de trainingen weer op te pakken?

Het is jammer dat je zo ver weg woont, anders had ik hem met alle plezier een keer meegenomen voor training. Dan stond ik morgen al bij je op de stoep ;) ben wel super benieuwd hoe hij onder het zadel voelt. Zou voor hem ook wel goed zijn om het ritme er een beetje in te houden met de crosstrainingen.
Heb je wel iemand die hem nu af en toe even voor je kan rijden?

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:10

Dressuurmatig is geen probleem... maar er is niemand die met m kan wil of mag springen.
Mocht je een dag je vrij zijn dan zieik je wel op de stoep verschijnen?!!
Hij is eigenlijk wel heel makkelijk te rijden.

Ik denk dat ik wel weer durf te rijden en te trainen. Maar zal wel angst hebben om weer te vallen. het blijft natuurlijk wel een zwakke plek.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:00

Oww dat is niet best! Balen joh!

Dacht net van ga maar eens een boris update(tje) doen aangezien alles weer eens anders loopt maar dat is niks vergeleken met je rugwervel!

Borisje begon weer fijn te lopen maar bleef beetje lastig met zn hoofd (schudden) dus de tandarts er maar eens bij.. had een bewijs van de verkoper gehad dat zn wolfstandjes getrokken waren.. nou niet helemaal dus :s hele verdikking in zn mond.. Dus die is er vrijdag uitgehaald voor zover dat ging en nu mag ie paar dagen geen bitje in. Daarnaast is het een kampioen in ijzers aftrappen, allebei de voorijzers in 3 dagen! Dus vanmiddag komt de smit maar weer en zal ze er weer onder slaan..

Succes met je rug!

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 11:11

Fijn dat hij in ieder geval dressuurmatig doorgereden kan worden. Hopelijk kun je dan ook weer makkelijk en ontspannen opstappen als je weer mag rijden.

Als je nog even doorpraat heb je mij overgehaald hoor! Lijkt me erg tof om een keer een andere kreator te rijden. Ik werk wel 1x in de week in Rotterdam, dus wat dat betreft zou het kunnen... dan kan ik met een klein uurtje treinen op schiphol zijn. Hmm ik beloof nog niks!

Edit: marjan, dat kampioen ijzers aftrappen dat ken ik ook. Ik hoefde de smid maar een sms je te sturen met " je raadt het nooit...." dag later stond hij weer op de stoep. Springschoenen om in het land helpt. En zodra hij sterker wordt en minder slungelig, wordt dat ook wel beter. Bij Arany was het over sinds ze speciale cross ijzers onder heeft, die zijn minder lang.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:25

Haha tja die springschoenen had ik sinds een week of 2 niet meer om omdat ik dacht van owww hij houd ze wel onder omdat de smid ze niet te ruim onder had gelegd en hij niet zo raar deed in t land.. Vanaf morgen maar weer braaf de schoenen aan ;).

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 13:54

Mijn smid legt ze er altijd erg ruim op. lange uitstekende takken. 1 ste dag altijd even springschoenen om en dan gaat het.

Red had een gebroken wolfstantje, die is na een jaar ook gaan rommellen en vervelen. Daarom is die vn mij nu echt een drama bij de tantarts. hij moet altijd 3 x verdooft worden.... Maandag mag hij weer.

Carmen, als je kan en wil zou ik het ook heel leuk vinden!!
Ik kan je wel ophalen en weg brengen naar het station denk ik....
Ow lijkt me ech heeeel leuk heb m nog nooit onderdeman zien springen.