Sir Oldenburg nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mnonn

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:07

Ja wil haar ook eerst fatsoenlijk onder het zadel hebben voordat ze weg gaat. Dus dat duurt nog ff ;)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:18

Maar uhh Mnonn ze kan toch nog een cm of 5 groeien? Is dat dat nog onvoldoende? Hoe groot was der moeder?

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:25

Het kan, daarom blijft ze ook eerst nog even. Moeders was 1.64, (als 3-jarige 1.63 en die is als 4-jarige nog maar 1cm gegroeid) dus denk dat ze niet heel veel meer gaat groeien..

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:33

Mhhh dat is dan even afwachten. Ik heb helaas geen meetstok, maar vandaag buiten geborsteld en getutteld. Ik had het idee dat die van mij weer de hoogte in is gegaan... Moeder was ook maar 164

74Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:42

Ik meld mij ook weer even, drukke dagen achter de rug.

Nu de zon schijnt en het voorjaar door lijkt te breken begint het bij mij nu ook wel te jeuken. Maar vooralsnog gun ik hem nog lekker zijn rust.

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:47

Hier een ook drukke week achter de rug (en nog steeds druk).

Vorig wk vrijdag gelanceerd omdat ik na brave stap en draf de galop eens wou testen, dat nam hij erg lolig aan en daar lag ik! 8)7

Daarna er weer meteen op en weer zo braaf als een schaap in stap en draf, nog flink door laten werken maar de galop maar achterwege gelaten, dat komt later nog wel nadat de stap en draf meer bevestigd zijn. ;)

Het gaat nog steeds super en we hebben hem nog steeds mooi aan de longeerlijn vast in de paddock, hij begint nu al het been ietsjes te snappen en nu hopen dat hij in alles zo'n snelle leerling is gigigi _/-\o_

Ik vermoed dat ik over 2 a 3 weken los in de rijbak ga, ben benieuwd offie ook rechte lijnen kan lopen _O-

Hopelijk groeit de jouwe nog eventjes door Manon! ;)

Paardjes123, hopelijk bevalt jou SO merrie zo goed dat je niet over de hoogte hoeft na te denken! :D

74Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:34

Vallen en opstaan horen erbij Wittedirk, zolang je maar lachend weer kunt opstappen.

Mijn SO heb ik afgelopen weekend uit zijn wintervacht gehaald, als we er over 2-3 weken mee willen beginnen is dat wel zo fijn.
Eerst maar voorzichtig het scheerapparaat aangezet in zijn buurt, hij leek er niet erg van onder de indruk te zijn. We hebben hem uiteindelijk met gemak helemaal kunnen scheren, ook keurig de kootholtes en oortjes. Ik heb veel jonge paarden in handen gehad, maar hij is veruit de braafste. Daarna een deken op, die bilkoorden vond hij maar niets :o

Hopelijk is hij met beleren net zo braaf als die van jullie

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:38

@ Joanna: ik lach nog steeds en heb vandaag voor de tweede keer los op mijn SO'tje gereden met uitstappen en nog een drafje mee gepakt, dit alles nog in de paddock en volgende week gaan we de rijbak in. Hij doet het echt super! *\o/*

Heb je inmiddels al een paar foto's van hem kunnen maken? Wij zijn erg benieuwd naar jou SO! :D

Nu nog scheren? Bij ons zijn de paarden deze week begonnen met verharen :D

74Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:23

Wittedirk, op mijn camera heb ik een aantal foto`s staan van voor en na het scheren.
Ik zal kijken hoe ik deze hier op kan krijgen, ik ben nogal a-technisch.

Hij komt van 24/7 buiten en heeft een wintervacht waar je U tegen zeg, als ik moet wachten tot hij uitverhaart is, is dit een snellere optie. Over 2-3 weken zit hij weer mooi in het haar en dan gaan we aan de slag.

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:37

oooow...dat klinkt als een wollige teddybeer gigigi

Je kunt in mijnalbum.nl wel een openbaar album maken en hier een linkje plaatsen waardoor wij naar dat album kunnen gaan.

Ik denk dat dat het aller makkelijkste is voor jou. ;)

74Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:15

Van zijn haren kan ik gerust een paar dekbedden vullen :D
Waar heb jij je album met foto`s dan? En hoe voeg ik mijn foto`s daar aan toe?

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:46

ga naar mijnalbum.nl en daar zie je wel hoe het moet, wijst voor zich, niet moeilijk ;-)

74Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:48

wittedirk schreef:
ga naar mijnalbum.nl en daar zie je wel hoe het moet, wijst voor zich, niet moeilijk ;-)

Voor iemand die pas sinds kort op computercursus zit en voor het eerst van haar hele leven op een fora best wel :o

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:07

Oeffff...dan kan het idd wel eens wat lastig zijn :=

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:32

Mijn is ook behoorlijk aan het haren. Net weer aan de gang na een wond aan haar been.

Afbeelding

74Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:27

Marieke, die van jou zit voor een wintervacht er netjes in hoor. Die van mij kon ik amper scheren, zo dik zat die in het haar.

Gisteren zijn we met hem voor het eerst op de trailer naar de kliniek geweest voor een klinische en rontgenlogische keuring. Helemaal goedgekeurd en de dierenarts was zeer over hem te spreken.

Wittedirk hoe gaat het rijden met jou SO?

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:02

Marieke, wat had jou topper uitgespookt? Weinig schade aan overgehouden? Deze week zal ze wel flink doorgaan met verharen gezien het mooie weer, heerlijk! *\o/*

De mijne staat deze week heerlijk in zijn blote kont buiten in het zonnetje, gezond! :j

Joanna, de mijne doet het super! Gisteren, na ruim 10x gereden te hebben aan de longeerlijn in de paddock, ben ik de rijbak in gegaan! Na 5 a 10min aan de longe te laten draven kon ik er zo los opstappen en wegrijden! _/-\o_

Ik voelde wel dat hij het niet altijd evengoed snapte maar hij deed zijn best, vooral de eerste paar hoeken waren vreemd want hij moest de bocht om :? whaaaa....nou...inmiddels snapt hij dat nu ook gigi

Met uitstappen lekker veel gaan wenden...nu snapt ie wel wat een bocht maken inhoudt.

Ik hoop deze week weer een paar foto's te maken ohz! :D

Zijn jullie al bezig??? Ik heb het idee dat ik de eerst ben die erop zit van dit topic.

Ik zal deze week foto's plaatsen!!! ;)
Laatst bijgewerkt door wittedirk op 22-03-12 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:50

Nou, die van mij had een iets te opdringerige aanbidder, waardoor ze in de wei in de waterbak was gesprongen. Grote wond aan de binnenkant bovenbeen achter.

Gisteren Esprit voor het eerst aan de dubbele longe gehad en ze was super braaf.
Ze gaat in mei/juni keuringsklaar gemaakt worden en daar wordt ze direct onder het zadel beleerd (en hopelijk ook voor de koets)

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:01

Klinkt goed Marieke!!! Nu maar hopen dat ze zichzelf heel houdt totaan de keuring! :=

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:40

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van vandaag vlak voordat de zon onder ging, vandaar dat ze niet scherp zijn |(

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:46

Zo dat ziet er goed uit! Ik ga binnenkort de mijne uit de opfok halen.. ben benieuwd hoe hij er nu inmiddels uitziet.

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:39

Dank je Mara! Ik zit er nog wat knullig op met wat kortere beugeltjes dan normaal maar verder ben ik ook zeer tevreden over het gehele plaatje. :j

Ben benieuwd naar jou SO! *\o/*

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:23

Afbeelding

Hier nog een foto van gisteren, iemand met een betere camera :D

74Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:56

@ wittedirk
Gefeliciteerd met je mijlpaal in dit topic :P
Het ziet er goed uit op de foto's, een fijn ontspannen paard en mooi volgzaam in je hand. Daar hou ik wel van.
Betreffende die bochten in de grote bak, het advies wat ik je zou willen geven is gewoon grote lijnen rijden.
Hou alle bewegingen groot en rond en probeer je focus niet direct te leggen op het goed door de hoeken te rijden.
Dat komt vanzelf wel als je kilometers maakt.

@ Marieke
O jee wat vervelend zeg, dat zijn altijd van die ongelukjes waar je NIET op zit te wachten.
Een voorspoedig herstel toegewenst voor jou SO'tje

@ Mara
Leuk dat je hem binnenkort gaat halen, ikzelf vind het ook altijd een heugelijk moment als de eigenaren hun 2,5/3 jarigen komen halen

De laatste weken heb ik hem elke dag even op de poetsplaats gehad voor het borstelen, voetjes afspoelen en de optoming. Maandag heb ik hem voor het eerst in de longeercirkel gelongeerd met kaptoom en longeersingel, dat ging heel braaf. Valt me op dat hij erg groot loopt en heel voorwaarts is. Vandaag ga ik voor het eerst met zadel en hoofdstel longeren en even hangen. Verwacht dat als hij braaf is ik morgen kan opstappen.

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:01

Hier gaat het rijden echt toppie fijn! Meneertje begint nu echt een lekker gevoel te geven ohz dat hij het echt begint te snappen en accepteert alles heel erg fijn. Ik rij hem 2 a 3 keer per week 10/15minuutjes nadat hij 5 a 10min aan de longe heeft gelopen. ;)

De bochten gaan nu wel goed hoor Joanna, het was even in de eerste minuutjes wat knullig maar idd ruime lijnen rijden werkt altijd erg fijn bij jonge dieren. :j

Ik ben de tel kwijt met het beleren van paarden maar elk paard is weer anders en een uitdaging. Ik vind het altijd erg interessant om te zien hoe ze op dingen en situaties reageren en om daar zelf optijd op in te kunnen spelen op de manier wat een paard begrijpt, das echt de kunst van alles om elkaar te leren begrijpen maar vooral ook het paardop zich leren begrijpen.

Ik dwaal af...maar wel een heel leuk en interessant onderwerp!

De mijne is qua karakter erg eerlijk, braaf, rustig/cool en nog wat jeugdig speels zoals heeeel soms nog ff ergens in happen. Qua werken is hij momenteel braaf met genoeg looplust zonder heet te worden en weinig tot niet kijkerig, ben benieuwd of daar ook nog dingen in zullen gaan veranderen de komende maanden. }:0

Joanna, hoe ging het hangen vandaag? Braaf genoeg om er morgen op te klimmen? O:)

Ben erg benieuwd naar de jouwe, is het al gelukt om een foto te kunnen plaatsen? Misschien ken je iemand die jou wil/kan helpen? *-:)

Mara, leuk!!! Ga je binnenkort ook rustig met hem aan de slag? :):)