Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 20:21

Kwam nog een foto tegen van afgelopen vrijdag .. was ook de enige knappe die erbij zat :')
Afbeelding

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 21:02

He Jeska super gedaan! Ik wou de eerste wedstrijden met [***] ook liefst afstappen en naar huis rijden.. Vergt gewoon veel moed, super dat je door hebt gedaan!
Wss moest je naar voren zitten omdat je anders te ver naar achter in de lepel komt en daardoor druk geeft in de rug en ze daarop verzet of ongemak toont.. Denk dat dat de reden is! Ze loopt daar wel stoer he!! Vind ze heel knap!

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 23:24

Gina ziet er super uit! En super dat je hebt doorgezet! Toch weer wat overwonnen voor jezelf :D

Hudson loopt er ook wel lekker bij! Toch flauw dat ze soms alleen maar poedersuiker foto's maken :+ blijft toch wel een vak apart foto's van paarden maken moet ik zeggen, soms kan een foto zo verrekenen van wat je hebt gevoeld en hoe het totaal beeld eruit zag..

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 05:20

Princes, dat klopt helemaal .. ik heb foto's voorbij zien komen van andere combinaties := dat je echt denkt " wat bezielt die fotograaf om zulke foto's te plaatsen " 8)7

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 08:29

Haha nou dit waren ook de enige fatsoenlijke foto's die ik kon vinden :D ben ook heel trots op ons haha gisteren ondanks keiharde onweer ook best fijn kunnen rijden! Was 1 klap zo dichtbij, flits en gelijk boem zeg maar, alle paarden in de bak gelijk op hol :wow:

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 08:32

Qleke schreef:
He Jeska super gedaan! Ik wou de eerste wedstrijden met Zealous ook liefst afstappen en naar huis rijden.. Vergt gewoon veel moed, super dat je door hebt gedaan!
Wss moest je naar voren zitten omdat je anders te ver naar achter in de lepel komt en daardoor druk geeft in de rug en ze daarop verzet of ongemak toont.. Denk dat dat de reden is! Ze loopt daar wel stoer he!! Vind ze heel knap!

Zijn theorie was dat een jockey ook ver naar voren zit, dat je dan compacter bent en meer balans hebt. Klopte deels wel, ik druk mijn hakken namelijk te ver uit maar daardoor heb ik helemaal geen balans meer en kan ze alle kanten opschieten.

Theduchess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:30

keshia schreef:
Ik had maandag bloedonderzoek laten doen en mestonderzoek.. uit het mestonderzoek bleek niks vreemds.. in het bloed echter.. de dierenarts schrok zich rot. De waarde die aangeeft of er parasieten aanwezig zijn hoort tussen de 200 en 300 te zitten en was bij mijn paard 1150!! Mijn god! Blijkt ze een forse bloedworm infectie te hebben. Nu een goede wormenkuur gekregen en hopen dat het zich zo oplost. Verklaart volgens de dierenarts wel waarom ik zo ontzettend hard moet voeren om haar rond te houden.

jeetje dat is even schrikken zeg! Maar bekijk het inderdaad positief, nu is er eindelijk een verklaring voor het niet goed willen aankomen. Ik voer mijn paard bij met eigen kuil en daar komt ze wel goed door aan. Maar misschien is een bloedonderzoek niet zo verkeerd... Mijn paard is de laatste tijd een beetje suf en energieloos terwijl het normaal echt een hittepetitje is :(

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:53

Huh wow keshia.. hoe kan dat dan dat ze in de mest niks te zien was ? Daar moet dan toch bloedworm in zitten ? Maar gelukkig bn je er achter gekomen ! Hopen op spoedig herstel :)

Wauw weer van die gave stoere foto's van het rijden ! Hihi adje is helaas niet zo powerfull maar hij krijgt ook geen brok alleen naturesbest muslie! Vandaar ook dat die wel lekker braaf is haha :p

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:06

Remke, bloedworm kan allemaal ingekapseld zitten in de darm. In de mest tel je enkel de eitjes. Maar in de darm komen de bloedwormen in verschillende stadia voor. Als eitjes, larven, larven in rust, volwassen wormen die geen eitjes leggen en volwassen wormen die wel eitjes leggen. Enkel de eitjes worden geteld. Dus hoogstwaarschijnlijk zitten de larven allemaal ingekapseld.

Mijn paard staat op onbeperkt kuilgras al. Staat een grote kuubse kist die altijd vol zit. Ze eet ongeveer anderhalve volle bak per dag. En daarnaast kan ze nog wat gras eten en elke avond voer ik haar bij.gelukkig eet ze rustig en kan ik het dus bij 1 voermoment per dag houden.

Ik begon met kleine beetje bijvoeren en hoogde het steeds meer op om haar wat ronder te krijgen. Op het momeny krijgt ze 2 kg merriebrok, 1 kg maismeel, 2 kg seniores priores en 1 kg bietenpulp dat ik dan week. In totaal weegt de emmer 20 kg. En dat elke avond.. woeps!

De dierenarts zegt dat ik komende zes weken wel verschil moet zien

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:04

Wow Keshia das abnormaal veel :oo
Blij dat je de oorzaak gevonden hebt!

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:31

Maar hoe krijg je die bloedworm nu bestreden dan? Moet je dan vaker of een zwaardere wormenkuur hebben?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 14:37

Dat is echt heel veel Keshia :wow: ik hoop dat ze er snel vanaf is .

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:35

Jeska, ontwormen met moxidectine wormenkuur. Die pakt de bloedworm aan. Mest opruimen uit de paddock en dan over 3 maanden nog een keer ontwormen. Ik denk dat ik dit jaar 4 van die kuren doe, en dan nogmaals bloedprikken en kijken of het beter is.

Ja het is niet normaal wat ze eet. En dan is ze precies op gewicht nu, maar ook geen gram teveel. Volgens de dierenarts zal ze nu wel aan gaan komen ;)

(Beetje gekke foto, maar haar huidige conditie wel redelijk te zien :) )

Afbeelding

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 17:57

Ja ik denk inderdaad dat dat wel veel gaat schelen. Zal ze zich ook vast een stuk beter van gaan voelen!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:49

Jeetje wat een voer!! En wat een gigantisch hoge waarde! Hopen dat ze er geen blijvende schade aan overhoudt.

Afgelopen donderdag veearts weer gebeld dat vos niet lekker loopt. Ze doet raar, zoekt naar een goede afstap om de stal uit te komen en loopt niet fijn door haar lichaam. Zou haast zeggen spierbevangen. Veearts vond het ook raar en het zou nu helemaal goed moeten zijn dus volgende week weer terugkomen. Zou donderdag gaan maar ze hadden per ongeluk dubbel gepland :(
Vandaag maar weer even in de longeerbak gedaan om wel de mogelijkheid te geven om te lopen of gek te doen oid maar weer boos kijken en stram lopen.... komt er een ander paard aangelopen en ineens ging die staart er op, zwevend door de bak, gek springen, bokken, Stijgeren en ineens vol energie en niet meer te stoppen. Daarna even laten draven op de harde volte en niks te zien. Schiet mij maar door een hoepeltje, ik snap het echt niet meer!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 07:15

Heel bijzonder Vibabu.. net of ze het even nodig had om te voelen dat ze " geen pijn " meer voelde ? Ik hoop dat het snel voorbij is hier wordt je toch gek van . Wat slordig van de DA om een dubbele afspraak te plannen, wanneer kun je nu heen ?

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 08:23

Is meestal omdat ze dan opgefokt zijn dat ze niet meer manken Vibabu, hoop dat je het niet erger maakt door ze los te laten. Ik zou ze persoonlijk niet uit de bol laten gaan en ze effe (jammer genoeg) op stal houden..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 18:03

Zo Kesiha, dat is abnormaal zeg! Hopelijk gaat je paardje snel opknappen!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 18:04

Afbeelding
Vanmiddag weer bij mn Krack geweest, wat word ze groot!

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 19:10

Ahg! <3

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 19:23

Knappertje <3

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:35

Wauw bn echt heel benieuwd hoe die zich verder ontwikkeld !!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:39

Ja zo blij met haar en ben zo benieuwd hoe ze eruit ziet over 3 jaar.

Theduchess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 10:22

Wauw Steffi ben zo benieuw hoe ze er later uit gaat zien <3 wat een plaatje!

Ik weet nu trouwens waarom mijn paard de laatste tijd zo traag en sloom is..... de staleigenaar heeft het brok veranderd van Vente sportbrok naar subli basisbrok. Zonder het te melden aan de pensiongasten?!?!? Ze stond voorheen om 3 keer een 1/2 en nu maar over gezet naar 3 keer 3/4 kijken hoe ze het daarop doet en ze krijgt ookal elke avond een kilo slobbermash van havens.

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:34

Nou dat schiet ook lekker op dan met die brok.. Het is ook nogal een verschil van een sportbrok terug naar basisbrok...