nakomelingen van Don Cremello du Bois

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 23:15

Wat een verschil eldora! Knap paard zeg!

Vandaag, na een maand, vienna en asra terug gaan halen. Helaas is het niet tot insemineren gekomen. Nu eerst even focus op onze eerste keuring, en dan direct terug naar de hengsthouder. Hopelijk nu met meer succes. Maar wat groeit zo een veulen hard op een maand tijd! 1 van mijn kinderen was niet blij dat vienna terug was. 'nu ziet ze er zo raar uit'. Tja, veulenhaartjes aan het verliezen...

2 maanden oud nu :Afbeelding

Afbeelding

1 dag oud, wat een verschil zeg!
Afbeelding

_yvonne

Berichten: 2910
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:21

Wow eldora wat een knappe vent al!
Hij groeit hard suzzy_3.

Gister bij mijn jaarling in de opfok geweest. Hij is gelukkig weer wat lichter geworden.

Afbeelding

Afbeelding

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:55

Mooi kleurtje Yvonne. Ik vind dat ook mooier als het wat lichter is.

CoronaLime

Berichten: 5631
Geregistreerd: 13-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:59

Gefeliciteerd met Auryn! Ze is echt prachtig!

Wat is Jovi mooi goud, heel anders dan toen ie naar de opfok ging, hij word gaaf!

Alvast succes met Vienna op de keuring! Ben benieuwd hoe ze t gaat doen!

Bij Ster is de laatste maand voor ze uitgerekend is aangebroken, zo spannend! Volgens mij is ze dan ook een van de laatsten in dit topic? Of zijn er nog meer in blijde afwachting? :D

Myrthee_

Berichten: 2573
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 13:29

Evita, gefeliciteerd met je kleine meid!

Eldora, Jovi ziet er ook al zo af uit. Hij wordt echt prachtig!

Yvonne, wat lijkt hij al groot zeg!

Suzzy, wat balen dat ze niet zijn geinsemineerd zeg. Je uk is wel erg knap!

CL,spannend zeg! Ben erg benieuwd.

Suffie, mijn kleine uk doet het goed! Ze is al erg groot aan het worden. Zo'n 1.15 inmiddels al, misschien al groter. Aankomende zaterdag gaat ze voor het eerst mee naar een keuring. Ben erg benieuwd!

Mijn Kriebeltje doet het echt onwijs goed onder het zadel. Stap, draf en galop zitten er al op en hij heeft nog geen stap verkeerd gezet.
Helaas is hij afgelopen week door de draden gegaan en heeft zich hierbij aan 2 kootholtes bezeerd. Dus nu staat hij een paar dagen op rust helaas.

Dieuwke_
Berichten: 4563
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 17:00

Ik kom stiekem even meelezen. Mijn merrie is vandaag officieel drachtig gescand van Don Cremello. Het lange wachten is nu dus begonnen en ondertussen wil ik lekker genieten van jullie mooie grut :D

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 17:22

Beterschap met Kriebel, wel super fijn dat hij het zo goed doet onder het zadel!

Auryn is echt een plaatje! Leuk dat ze andere mensen inspireert om met DC te dekken <3

Wauw die Jovi! Wat een prachtige kleur heeft hij :+:

Zonde dat er niet geïnsemineerd is Suzy, maar je kleintje is nu wel weer thuis. Geniet er van, het vliegt inderdaad zo voorbij!

Sterkte met Sterres laatste loodjes, aftellen is zo spannend maar je kan straks heerlijk genieten.

Leuk Dieuwke! Nog even bijna een jaar geduld hè :+ . Geniet er van!

Lilith is echt nog zo ielig, maar ze krijgt nu extra slobber wat wel helpt. Had ik hier al gepost dat ze fout gegroeide kaken heeft? Daardoor kauwt ze ook trager, dus ze krijgt het met hooi niet altijd allemaal snel genoeg binnen op een dag :P . Met 2x/jaar tandarts gaat het trouwens gewoon goed met haar, ze heeft er geen last van verder.

Wij doen dus naast grondwerk en aan de hand wandelen nog niet veel :D

"Waarom grondwerk? Ik wil gras eten"
Afbeelding

In de schaduw, minder kleur. Let niet op de mest, ze ging natuurlijk net poepen waar ik ging poetsen en het had ook geregend dus er kleeft paddockzand aan de bestrating :+
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:25

Oeh jovi! Strikje hoeft niet <3

Wat zijn ze toch allemaal knap :j

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:42

Thank, echt leuk om te horen :D
En wat is het leuk om al die veulentjes weer te zien. Genieten als er zo'n knappe baby op je wei loopt!
Lillith en kriebel worden ook al zo knap en groot haha
Leuk om iedereen zo te kunnen volgen.

Iedereen die nu moet wachtten op de dracht, succes! Hopelijk volgend jaar een heel knap kind!

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:15

Wat een knapperds toch allemaal!!!

Hier is helaas de jeuk twee keer zo hard terug gekomen.
Dus Davino wordt nu toch als zomereczeempaard behandeld. Morgen komt zijn deken en krijgt hij die op.
En hij wordt voor de zekerheid nog getest op wormen.
Maar als de behandeling niet aanslaat, dan gaat hij naar Zeeland om te kijken of hij daar minder last heeft. En anders weet ik niet meer wat ik moet doen.

Hij vind het behandelen van de plekken ook echt heel vervelend, laat het allemaal goed toe. Maar hij is duidelijk dat hij het helemaal niks vind.

En davino krijgt op zijn buik stukjes met witte haren in plaats van zijn mooie blonde. Lijkt bijna een bonte. Niet alleen op zijn buik, maar ook op andere plekken lijken stukjes vacht van kleur te wisselen.

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:23

Plekjes waar hij wrs geschuurd heeft Madje?
Bij mijn ouders ook een pony gehad, schuurde haar hele lijf van kop tot kont tot bloedens toe open. Loopt nu gewoon al 16 jaar met haar exceem deken op in het seizoen. Gaat perfect. Geen jeuk meer.

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:25

Suzzy_3 schreef:
Plekjes waar hij wrs geschuurd heeft Madje?
Bij mijn ouders ook een pony gehad, schuurde haar hele lijf van kop tot kont tot bloedens toe open. Loopt nu gewoon al 16 jaar met haar exceem deken op in het seizoen. Gaat perfect. Geen jeuk meer.

Zit aan de zijkant, waar hij niet schuurt. Even geen knappe foto maar daar is het wel op te zien:
Afbeelding

Hij is nu meer vacht kwijt en schooner, maar heeft daar dus nu nog meer witte plekken. Geen idee waar het door komt. Want het is echt zijn vacht.

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:27

Echt wit? Of meer gewoon appeltjes? Gek..
Knap ding wel zeg!

suffie
Berichten: 5728
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:29

Dat zijn toch gewoon appeltjes? Dunja is een donkere palomino en die zit er ook vol mee.
Afbeelding

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:32

Suzzy_3 schreef:
Echt wit? Of meer gewoon appeltjes? Gek..
Knap ding wel zeg!

Thanks Suzzy! Hij is zeker knap! Appeltjes zou ook kunnen. Maar het worden er wel steeds meer en dat is nu sinds maart ongeveer dat hij ze heeft gekregen. Daarvoor nooit gehad.
Maar morgen wordt de dierenarts gebeld om te kijken wanneer er een afspraak mogelijk is en wat er allemaal aan de hand is. Het is gewoon sneu om hem met zoveel jeuk te zien.

Edit:
suffie schreef:
Dat zijn toch gewoon appeltjes? Dunja is een donkere palomino en die zit er ook vol mee.
[ [url=m/GWQOUZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

kwamen die bij dunja ook pas op 4 jarige leeftijd? Of op latere leeftijd? Lijkt er inderdaad wel op. Nou ja in ieder geval een ding opgelost.

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:49

Ik zou hem ook goed wassen met teershampoo Madje1992. Daar doet mijn exzemer het super goed bij het verlicht echt de jeuk.

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:51

Luf_Midnight schreef:
Ik zou hem ook goed wassen met teershampoo Madje1992. Daar doet mijn exzemer het super goed bij het verlicht echt de jeuk.

Heb hem nu gewassen tea three shampoo als ik het goed schrijf. Schijnt ook goed te helpen. Maar teershampoo kan ik ook proberen.

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:02

En zo veel mogelijk suiker vrij te voeren scheelt hier ook nog wel aanzienlijk in de jeuk

suffie
Berichten: 5728
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:38

Dunja is nu 3, maar als jaarling had ze niets en het worden er steeds meer.

marjolein88

Berichten: 4063
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:54

Idd brokken kan veel doen. Ken veel mensen met haflingers die ook gevoelig zijn voor schuren , als ze voer met veel eiwit en suikers geven schuren ze heel erg. En als ze brok zonder suiker, melasse en lager eiwit geven gaat het goed

suffie
Berichten: 5728
Geregistreerd: 06-04-06

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 21:06

Pavo is vaak bij een trigger bij paarden die gevoelig zijn voor jeuk.....

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 21:32

Ik ben zelf erg gek van marstall. Helaas op Texel niet aan te komen

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:07

Ja pavo is inderdaad slecht voor suiker gevoelige paarden. Ben zelf erge fan van fibra, daar kon zelfs mijn shetlander die snel hoefbevangen werd goed tegen. En die kon ook niet goed tegen suikers.

Momenteel kan niks aan het voerbeleid gedaan worden. Pas vanaf 1 juli kan daar wat aan gedaan worden. Dan staan we op een andere stal waar ze meer naar de paarden kijken en zelf al suikerarm voeren. En anders mag er een voerton neergezet worden en wordt dat door de stal gevoerd.

Ben benieuwd wat de verhuizing Davino brengt.

En bedankt dat jullie zo mee denken!! *\o/* +:)+ _/-\o_

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 09:24

Leuk, het leeft hier weer een beetje op! Wat zien ze er toch allemaal goed uit!

Bedankt voor alle complimenten en felicitaties! :D

Wat jammer dat ze niet drachtig is Suzzy! Hopelijk lukt het de volgende ronde wel. Heel veel succes op de keuring!

Ziet er goed uit Yvonne! Mooie kleur en ziet er zo vanaf de foto niet heel erg uit als een naarling.

Ohh bijna een veulentje voor jou CoronaLime! Sterkte met de laatste loodjes, ik ben heel benieuwd!

Wat goed dat Kriebel zo braaf onder het zadel is! Hopelijk is hij snel weer hersteld van zijn aanvaarding met het draad. Succes op de keuring met de kleine!

Gefeliciteerd Dieuwke! Wat voor merrie heb je?

Lilith <3 Ik vind haar echt zo leuk! Roze staat haar goed!

Wat vervelend dat de jeuk terug komt bij Davino. Hopelijk vind je een oplossing. Veranderen van voer kan inderdaad een heleboel doen! Succes met de verhuizing.

Jeetje, Dunja is ook knap! Is ook echt een paard om te zien.

Mijn kleintje gaat super! Heb even geen recente knappe foto’s maar hier is ze 2 weken oud.
Afbeelding
Ik had een meetstok besteld en die is vorige week binnengekomen. Jammer dat ik haar niet vanaf dag 1 heb kunnen meten. Maar ze is nu 106cm!

Mama Bin stond achter in de wei met grote ogen naar dat “enge ding” te kijken, Auryn bleef stoer staan om te kijken of het eetbaar was :')

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:22

Welkom Dieuwke!! *\o/*

En wat fijn Myrthe dat Kriebel het zo fijn oppakt. Lijkt me heerlijk!

Lilith is prachtig <3

En Auryn is zo mooi! Gewoon precies goed. Wat zijn je plannen met haar eigenlijk? (Of heb ik dat gemist)

Vervelend van de jeuk! Mijn Haflingerruin heeft een lichte vorm van zomereczeem en als we hem hooi voeren en alleen Havens waar niet teveel in zit, dan heeft ie er weinig tot geen last van! Gras kan beter niet, maar hij staat soms wel in een stukje land dat niet bemest is.. Hoop dat die van jou ook zo zal reageren op voer.

Net Don Romanov even ingesprayed met anti vliegen spray (hij zat eronder) en dan moeten we natuurlijk even knuffelen want dat doet ie het liefst!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding