Nakomelingen van Florencio!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Romanoff

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:01

Is ook niet aanvallend naar jou bedoeld.
SUcces met de verkoop :)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:53

Hey Dames hoe gaat het met de flo's?!

Ik ben hard aan het trainen, komend weekend kampioenschappen :)
Vorige week generale repetitie gehad, en was 2x tweede! Ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen aangezien ze nog nooit op zo'n groot concour is geweest!

Joyced

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:50

Heey meiden,

Ik kom me hier ook melden!
Ik heb sinds een maandje een nieuw paard, een 6 jarige zwarte hengst van Florencio.
Hij heeft nog geen wedstrijden gelopen, maar loopt nu ongeveer op L niveau.
Ik ben echt heel blij met hem, en ik hoop dat we binnenkort wat wedstrijdjes kunnen mee pakken. :)
Dit is een topic van ons [RIJ-ITP] Mijn nieuwe aanwinst, Bonaparte (FlorencioxGribaldi)

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 23:09

Heb al even in je topic gekeken.
Het is een prachtig paard.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 23:12

Kerensa ik herken jou verhaal zo goed! Mijn merrie is net zo :j misschien niet zo erg, maar dingen die ik denk dat ze eng vindt wandelt ze zo voorbij maar andere dingen waar ik niet eens aan denk ho maar. Zo kan ik haar altijd opzadelen zonder problemen, tot ze ineens flipt als ik een zadeldoekje opleg, terwijl ze er anders nooit op reageert. Aan de hand heeft ze redelijk wat vertrouwen in mij, maar als ik erop zit, lijkt ze me af en toe te vergeten? Boos worden/straffen heeft ook geen effect, of ze sluit zich volledig af, of word nog gekker :D Wat ik eraan moet doen weet ik ook even niet meer…

Romanoff haha dat grondkijker type heb ik hier ook staan :D Als het flink geregend heeft en het zand is wat weggespoeld in de piste dan wil ze daar echt niet over :Y) zo trok mijn instructeur eens lijntjes op de grond hoe groot ik net die volte mocht rijden, volop in de remmen en haar er niet over te krijgen :+

Malibu en is je Flo’tje al verkocht geraakt?

Welkom Joyce! Erg gave Flo heb je daar!!

12/08 mijn 1ste wedstrijd gehad (raar maar waar in het L1 ik snap niets meer van het bekrompen puntensysteem bij ons maar ach), het was een ramp, Benthe had sowieso schrik van andere paarden maar enkel als ze in tegenovergestelde richting op haar afkwamen en met name in galop. Nu heeft ze van alle paarden schrik, opzadelen was een ramp, staart op haar rug, roepen, plassen (doet ze als ze stress heeft??) in passage richting inrijterrein gegaan, en als ze nog maar een paard in haar buurt zag komen (lees op 8meter afstand) draaide ze haar om :roll: ze was dan ook doodop na het inrijden en in de proef was ze erg plat. Vlak voor de jury lag een verbrande plek in het gras, daar kreeg ik ze met gaan stokken langs :\ Soit toch nog 176punten, wat ik redelijk hoog vond. Morgen mag ik nog een keer, hopelijk is de schrik voor andere paarden/vreemd terrein al wat minder. Ik zie deze wedstrijden puur als oefening (jammer dat je ook -1 krijgt als je bij de laatste eindigt, maar kom dat halen we ooit wel in)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 23:45

Welkom Joyced! Leuk dier!

@ titsia; hmm balen! Succes morgen! Gaat vast beter :j
Haha die strepen in het zand zetten is ook hier een bekend verhaal :D

Ohja! Mijn arm begint eindelijk te helen! Hoop nu echt op n snel herstel!
31 aug komt zadelmaker voor n nieue zadel.
Mijn mannetje word een groote vent!
Maar as maandag 20 aug tot 29 even genieten in Portugal!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 01:44

14 spetember heeft mijn dochter haar debuut met de florencio x lamerto h.
Merrie is 2 jaar geleden zadelmak gemaakt en heeft toen bijna 2 jaar niets gedaan ivm tijdgebrek.
Nu weer sinds 2,5 maand onder het zadel en dat gaat goed.

Het is alleen een watje.. Als de smid geweest is staat ze een dag later alsof ze hoefbevangen is. De eerste schrokken we ons rot, nu krijgt ze een tik en als een wonder is het over.
Onlangs ging ze liggen rollen, zo de brandnetels in, paard staat op en is zo krom als een hoepel... Alsof ze een piroutte moet lopen. Dochter helemaal van de kaart, paard aan de longeerlijn en nadat we het paard konden overtuigen dat ze echt niet dood ging was het weer over :?

Stoot ze haar voorbeen, dus is die gebroken op minimaal 10 plaatsen, aldus het paard. Haar laten voelen dat er niets aan de hand was, en ze loopt weer normaal.

Vermoeiend zo'n paard.....
En dat schrikken van bekende dingen... Heel herkenbaar.
Verkeersmak zo mee door de stad, maar owee die vuilnisbak op het erf.... Of de voerton in de gang die niet op z'n plek staat.... Tja en onze jackrussel mix is eigenlijk een hele gevaarlijke wolf soms dan.

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 09:20

Alane schreef:
14 spetember heeft mijn dochter haar debuut met de florencio x lamerto h.
Merrie is 2 jaar geleden zadelmak gemaakt en heeft toen bijna 2 jaar niets gedaan ivm tijdgebrek.
Nu weer sinds 2,5 maand onder het zadel en dat gaat goed.

Het is alleen een watje.. Als de smid geweest is staat ze een dag later alsof ze hoefbevangen is. De eerste schrokken we ons rot, nu krijgt ze een tik en als een wonder is het over.
Onlangs ging ze liggen rollen, zo de brandnetels in, paard staat op en is zo krom als een hoepel... Alsof ze een piroutte moet lopen. Dochter helemaal van de kaart, paard aan de longeerlijn en nadat we het paard konden overtuigen dat ze echt niet dood ging was het weer over :?

Stoot ze haar voorbeen, dus is die gebroken op minimaal 10 plaatsen, aldus het paard. Haar laten voelen dat er niets aan de hand was, en ze loopt weer normaal.

Vermoeiend zo'n paard.....
En dat schrikken van bekende dingen... Heel herkenbaar.
Verkeersmak zo mee door de stad, maar owee die vuilnisbak op het erf.... Of de voerton in de gang die niet op z'n plek staat.... Tja en onze jackrussel mix is eigenlijk een hele gevaarlijke wolf soms dan.

Wat erg zeg zo'n paard ! Ik heb wel moet lachen, apart beestje zeg Hihi !

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 09:21

Kaaaren schreef:
Hey Dames hoe gaat het met de flo's?!

Ik ben hard aan het trainen, komend weekend kampioenschappen :)
Vorige week generale repetitie gehad, en was 2x tweede! Ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen aangezien ze nog nooit op zo'n groot concour is geweest!

Super goed, ik start vrijdag nog 1x L1 en dan ga ik na de vakantie L2 starten :) heel erg veel succes op de kampioenschappen !

Nog wat gehoord van HP ?

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 09:22

Joyced schreef:
Heey meiden,

Ik kom me hier ook melden!
Ik heb sinds een maandje een nieuw paard, een 6 jarige zwarte hengst van Florencio.
Hij heeft nog geen wedstrijden gelopen, maar loopt nu ongeveer op L niveau.
Ik ben echt heel blij met hem, en ik hoop dat we binnenkort wat wedstrijdjes kunnen mee pakken. :)
Dit is een topic van ons [RIJ-ITP] Mijn nieuwe aanwinst, Bonaparte (FlorencioxGribaldi)

Welkom ! Even in het topic gekeken wat een geweldig mooi paard ! Heel veel plezier met hem !

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 15:45

Hoi Joyce, ik heb je paard al real life gezien haha! Super Tof paard!! Ga je vast ver mee komen! Ik hoop dat ik aankomende week weer voor het eerst op mijn paardje kan weer.. Lijkt weer goed dus maar weer rustig opbouwen. Het is hier wel erg rustig trouwens.. Kaaaren heel veel succes!

Joyced

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 18:25

Iedereen heel erg bedankt!
@ romygic, heb je hem toevallig vandaag gezien? :)

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 18:41

Feestdag hier, dus weer wedstrijd, ze was rustiger tijdens het opzadelen, en ook richting inrij terrein, daar waren andere paarden wel weer beetje eng. Proef had ze weer schrik, alles was op gras, maar net tussen de hoekletters bij de jury lagen ineens stoppels (van het graan) en schaduw, niet handig met een grondkijker :D maar ze al bij al nog redelijk doorgekregen, wel dankzij mijn stemhulp, en daar was de jury niet blij mee :D soit weer maar 176pnt (wel correct) en een 16de plek van 25deelnemers, dus ik hoop niet -1 :D

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 18:58

Fijn dat ze vandaag iets minder heftig was.

Oh heerlijk ind, dan weer net zo'n stukje grond wat opvalt dat het er ineens niet bij hoort :+

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:13

@titia, nou heel goed hoor ! Het vertrouwen moet toch weer een beetje komen, is het bij jullie ook 180 een wp ? Dan is het zeker heel netjes ! Haha, bij ons is het gelukkig niet op een graan veld want die van mij zou ook wel even raar kijken :')

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:20

neen bij ons erg bekrompen systeem, 1/3 krijgt winst, 1/3 krijgt niets en 1/3 van het aantal deelnemers krijgt verlies :+ dus je kan bij wijze van spreken laatste staan met 190punten dan heb je -1 :\ maar moet zeggen dat ze hier erg schaars zijn met punten, zelden of raar dat ze 180halen

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:21

Echt dat is een raar systeem ! Want wat nou als je tegen allemaal hele goede moet, of er doen maar 10 mee apart zeg

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:28

Ha ik zat nu in een ring met alleen maar goede mensen (heb de slechte neiging om het altijd op te zoeken :D), dus daarom dat ik nu zo blij was :+ Soms heb je dat voor in het Z dat er maar 6meerijden en tsja sta je 5de hoppa -1 maar denk dat het systeem daar verandert is, je hoeft alleszins niet meer te zakken (in het begin was dat wel zo). Voor er dit systeem was was het nog erger, dan mocht je enkel een reeks hoger starten als 1x eerste was geworden, of steeds 2de ofzo reed, maar anders bleef je maar hangen in die klassen :\
Hier zie je wat meer uitleg http://www.lrv.be/ onder de icoontjes staat na de proeven 2011-2012 de uitleg over de overgangsregeling van de dressuur :+

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:30

wat stom zeg ! Verhuis maar naar Nederland, daar is het veel makkelijker, hihi nou zoek maar wedstrijden op met slechte mensen dan en nog even lekker trainen ! want rijd jij nu B of L1 ?

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:35

Ik rij eindelijk L1, maar bij ons heb je B1 en B2, B1 ben je normaal redelijk snel door als je paardje goed loopt, maar in B2 zit veel hetzelfde niveau of erg goede, en blijf je meestal wat langer hangen is mijn ervaring

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:49

oke, ja bij ons heb je dan b,l1,l2 dat gaat meestal wel snel M1 soms wat moeilijker en m2 zegt iedereen dat heel moeilijk is. heb je al wp gehaalt in het L1 (B2 dus ? )

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:51

euhm wacht hoor, in B2 heb ik wel winstpunten gehaald hoor, anders mag je ook niet over ;) bij 40winstpunten mag je over (je start op 25) en bij 50 MOET je over, ik had er 45, dus hop naar L1 gegaan (zelfde proeven als bij jullie trouwens, alleen een extra B klasse) maar mijn eerste L1 was nog maar 12/08 en zonder enige voorbereiding, dus eerste keer -1 en nu zal het ook maar nipt zijn, nope dus zeker nog geen winstpunt behaalt :n
En dat hoeft nu ook even niet voor mij, belangrijkste is dat we terug vertrouwen in mekaar krijgen en dan komt het wel weer vanzelf :j

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:56

oh haha ik dacht dat B2 dan L1 zou zijn :P oke.. ingewikkeld allemaal ! achja dat is ook heel belangrijk, en ik vind het wel goed van je dat je dat ook op ander terrein doet, dan komt het vast snel weer terug het vertrouwen ! Je hebt en erg mooi paard, ik zie sommige dingen van haar wel terug in die van mij, dat kleine hoofje en toch ook wel een beetje die kleur haha :D

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:23

Bedankt voor jullie succes wensen :)

Joyce welkom :D Leuk dat jij je ook hier meld!

Heb nog niks van HP gehoord.
Zal de mail nog eens sturen :)

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:13

B1 is proefje 1; B2 is proef nummer 6 en L1 is proefje 10, misschien kennen ze die proefnr's bij jullie ook?
Geen idee van :D
Vertrouwen kunnen winnen is vooral op wedstrijdterrein tussen al die andere enge paarden etc dan wordt ze zo heet dat ze zich volledig afsluit voor me :D tegen einde wedstrijdseizoen gaat het al een pak beter, maarja van oktober tot ongeveer maart zijn hier geen wedstrijden dus dan begint het weer van voor af aan