SUcces met de verkoop
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

misschien niet zo erg, maar dingen die ik denk dat ze eng vindt wandelt ze zo voorbij maar andere dingen waar ik niet eens aan denk ho maar. Zo kan ik haar altijd opzadelen zonder problemen, tot ze ineens flipt als ik een zadeldoekje opleg, terwijl ze er anders nooit op reageert. Aan de hand heeft ze redelijk wat vertrouwen in mij, maar als ik erop zit, lijkt ze me af en toe te vergeten? Boos worden/straffen heeft ook geen effect, of ze sluit zich volledig af, of word nog gekker
Wat ik eraan moet doen weet ik ook even niet meer…
Als het flink geregend heeft en het zand is wat weggespoeld in de piste dan wil ze daar echt niet over
zo trok mijn instructeur eens lijntjes op de grond hoe groot ik net die volte mocht rijden, volop in de remmen en haar er niet over te krijgen 
ze was dan ook doodop na het inrijden en in de proef was ze erg plat. Vlak voor de jury lag een verbrande plek in het gras, daar kreeg ik ze met gaan stokken langs
Soit toch nog 176punten, wat ik redelijk hoog vond. Morgen mag ik nog een keer, hopelijk is de schrik voor andere paarden/vreemd terrein al wat minder. Ik zie deze wedstrijden puur als oefening (jammer dat je ook -1 krijgt als je bij de laatste eindigt, maar kom dat halen we ooit wel in) 

Alane schreef:14 spetember heeft mijn dochter haar debuut met de florencio x lamerto h.
Merrie is 2 jaar geleden zadelmak gemaakt en heeft toen bijna 2 jaar niets gedaan ivm tijdgebrek.
Nu weer sinds 2,5 maand onder het zadel en dat gaat goed.
Het is alleen een watje.. Als de smid geweest is staat ze een dag later alsof ze hoefbevangen is. De eerste schrokken we ons rot, nu krijgt ze een tik en als een wonder is het over.
Onlangs ging ze liggen rollen, zo de brandnetels in, paard staat op en is zo krom als een hoepel... Alsof ze een piroutte moet lopen. Dochter helemaal van de kaart, paard aan de longeerlijn en nadat we het paard konden overtuigen dat ze echt niet dood ging was het weer over
Stoot ze haar voorbeen, dus is die gebroken op minimaal 10 plaatsen, aldus het paard. Haar laten voelen dat er niets aan de hand was, en ze loopt weer normaal.
Vermoeiend zo'n paard.....
En dat schrikken van bekende dingen... Heel herkenbaar.
Verkeersmak zo mee door de stad, maar owee die vuilnisbak op het erf.... Of de voerton in de gang die niet op z'n plek staat.... Tja en onze jackrussel mix is eigenlijk een hele gevaarlijke wolf soms dan.
Kaaaren schreef:Hey Dames hoe gaat het met de flo's?!
Ik ben hard aan het trainen, komend weekend kampioenschappen
Vorige week generale repetitie gehad, en was 2x tweede! Ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen aangezien ze nog nooit op zo'n groot concour is geweest!
heel erg veel succes op de kampioenschappen ! Joyced schreef:Heey meiden,
Ik kom me hier ook melden!
Ik heb sinds een maandje een nieuw paard, een 6 jarige zwarte hengst van Florencio.
Hij heeft nog geen wedstrijden gelopen, maar loopt nu ongeveer op L niveau.
Ik ben echt heel blij met hem, en ik hoop dat we binnenkort wat wedstrijdjes kunnen mee pakken.
Dit is een topic van ons [RIJ-ITP] Mijn nieuwe aanwinst, Bonaparte (FlorencioxGribaldi)
maar ze al bij al nog redelijk doorgekregen, wel dankzij mijn stemhulp, en daar was de jury niet blij mee
soit weer maar 176pnt (wel correct) en een 16de plek van 25deelnemers, dus ik hoop niet -1
dus je kan bij wijze van spreken laatste staan met 190punten dan heb je -1
maar moet zeggen dat ze hier erg schaars zijn met punten, zelden of raar dat ze 180halen
), dus daarom dat ik nu zo blij was
Soms heb je dat voor in het Z dat er maar 6meerijden en tsja sta je 5de hoppa -1 maar denk dat het systeem daar verandert is, je hoeft alleszins niet meer te zakken (in het begin was dat wel zo). Voor er dit systeem was was het nog erger, dan mocht je enkel een reeks hoger starten als 1x eerste was geworden, of steeds 2de ofzo reed, maar anders bleef je maar hangen in die klassen 
bij 40winstpunten mag je over (je start op 25) en bij 50 MOET je over, ik had er 45, dus hop naar L1 gegaan (zelfde proeven als bij jullie trouwens, alleen een extra B klasse) maar mijn eerste L1 was nog maar 12/08 en zonder enige voorbereiding, dus eerste keer -1 en nu zal het ook maar nipt zijn, nope dus zeker nog geen winstpunt behaalt 
oke.. ingewikkeld allemaal ! achja dat is ook heel belangrijk, en ik vind het wel goed van je dat je dat ook op ander terrein doet, dan komt het vast snel weer terug het vertrouwen ! Je hebt en erg mooi paard, ik zie sommige dingen van haar wel terug in die van mij, dat kleine hoofje en toch ook wel een beetje die kleur haha
Leuk dat jij je ook hier meld!

tegen einde wedstrijdseizoen gaat het al een pak beter, maarja van oktober tot ongeveer maart zijn hier geen wedstrijden dus dan begint het weer van voor af aan