Bedankt iedereen☺️ Ben er stiekem wel heel trots op Hopen dat de volgende charmeurtjes die geboren worden allemaal knapperds zijn en kern gezond Ik volg jullie dus ik ben benieuwd wanneer ze geboren worden
Hey Mickael ook een knappe die van jou! zit hier met net hetzelfde probleem! knappe met 3 goeie gangen maar ook maar 1m56 voor 2j te zijn! Dus mijn dromen om jonge paarden te rijden zijn ook al wat opzij geplaats en ga hem denk ik een jaartje extra laten groeien
paardje2013
Geplaatst: 05-02-16 12:13
Wat een leuk paard Mickael duurt lang he voordat ze 3 zijn. Maar daarna gaat het zo snel. gina wordt al bijna 5 jaar. We hebben bijna onze eerste wedstrijd spannend. Hoop dat ze een beetje braaf is.
Prachtige vos Mickael, ik hoop voor jou dat hij door wil groeien. Ik heb er maar twee, maar die zijn allebei goed aan de maat. De ene wordt in juli 5 en is 1.72m en de andere is bijna twee en ook al 1.65m
Wat voor kleur is jouw Gribaldi Vulina. Uit onze donkerbruine Gribaldi kwam een zwarte, die is nu drie en 1.75m Een kennis heeft ook uit een Gribaldi gefokt en ook dat is een zwarte geworden. Beiden met bijna geen wit.
Ze is zwart met twee witte beentjes. Ze heeft eerder 2 veulens gehad, beide zwart. Het is een Gribaldi x Samber, dus wat wit zit er wel in. Merrie is 1.67 en geeft ze groot, verwacht dus wel een grote! Ben erg benieuwd!
Ik denk trouwens dat ik dit jaar onze Flemmingh merrie laat dekken door Charmeur.
sc1990
Geplaatst: 29-02-16 16:49
Mijn charmeur (wordt eind mei 3j) sinds eergisteren uit de weide geplukt. Dag nadien even de lounge aangeleerd en proberen laden en een deken op en hey, daar maakte die helemaal niet van! Net of die nog nooit anders gedaan had! Heel slimme kerel, wel eentje met snel stress inwendig maar blijft ondanks alles nadenken en best nog koel. Fantastische ingesteldheid alvast! nog wat aan de maat komen (1m58) en ik heb er een fantastisch paard aan
Sunriseee
Geplaatst: 04-03-16 19:38
Wat fijn om te horen dat hij het zo goed doet! Geeft vast een geweldig gevoel! Hoop voor je dat die centimeters nog gaan komen.
Ik heb besloten om mijn Charmeur weg te brengen om zadelmak te laten maken. Bij mij op stal heb ik momenteel niet iemand met de juiste ervaring om mij dagelijks te helpen en ik merk dat ik i.c.m. mijn studie en drukte op stal (manege) ook niet doelgericht te werk kan gaan. Dat doelgerichte heeft mijn rilbil juist nodig, dus hopelijk kan ik haar volgende week weg brengen.
Ja, ik vind dat ook erg spannend, vooral omdat zij bij nieuwe ervaringen weleens uit haar velletje wilt springen. Morgen ga ik kijken bij de stal waar ik haar het liefste heen wil hebben. Is 20 min. rijden bij de huidige stal vandaan en aangezien de langste trailerrit met haar (na de aankoop) echt een hel was, is dat vooral voor mijn moeder als chauffeur lang genoeg....
Ik ga de mijne ook laten zadelmak maken maar ik denk dat ik iemand naar stal ga laten komen en ik het voorbereidende werk ga doen. Heel bizar maar loungeren op bit doet ie heeeeeeel grellig op, ging ie kaarsrecht omhoog brrr.. Op halster doodbraaf en lekker ontspannen. nochtans tanden gecontroleerd, zal eens proberen op een rubber bitje volgende keer misschien was het iets te fel
Ik heb die van mij 2 maanden weggebracht. Geen seconde spijt van gehad. Mijne heeft toch erg veel bloed en dat was me zelf nooit gelukt. Terwijl ik destijds wel voor iemand anders 2 paarden zadelmak aan t maken was.
veldstok
Geplaatst: 20-03-16 11:50
Hierbij wat nieuwe foto's van mijn inmiddels 4 jarige Charmeur Hidde.
Sunriseee
Geplaatst: 05-04-16 21:26
Jeetje Veldstok, hij toont zichzelf wel. Hoe groot was hij ook alweer?
Hoe gaat het met de andere Charmeurtjes?
Mijn Charmeur staat nog steeds thuis. Helaas ziek geworden en we weten nog niet precies wat het is. Ze oogt wel weer fit, dus ik hoop dat er verder geen narigheid meer achter weg komt.
Hey hier ook wat probleempjes met de charmeur. Eind februari uit de opfok gehaald en sinds dan zet ik hem overdag op de weide en savonds binnen maar extreem nerveus op stal waardoor ie amper eet en hierdoor waarschijnlijk een maagzweertje zou kunnen hebben want hij staat heel lelijk momenteel, lelijk in de vacht wat ingevallen, .. alles is reeds gedaan tanden ontworming, voor alle zekerheid krijgt die nog eens ontworming rechtstreeks in het bloed en medicijnen voor de maag en dan hoop ik dat hij er snel door is, want die kleine uk mag nog wat centimeters de hoogte in!
Verder heel makkelijk in omgang en van zodra ik er mee bezig ben, is het nerveuze meteen weg en neemt die alles snel en makkelijk aan..
Oei das vervelend Steflyn! Mijne is het gewoon om binnen te staan, ze doet hetzelfde als de grote. Helaas dus in de winter binnen... Niet ideaal maar kon niet anders.
veldstok
Geplaatst: 06-04-16 20:01
Hidde is nu denk ik zo'n 1.72. Weet het niet precies. Hij is erg opwaarts gebouwd dus toont eigenlijk nog groter.
Die van ons had veel bloedwormen laat daar eens op nakijken. Het is nu namelijk de tijd dat ze weer naar buiten komen
vickiva
Geplaatst: 07-04-16 14:23
Ik kwam net toevallig op dit forum terecht! Super leuk Wij hebben een twee jarige hengst v. Charmeur x Painted black staan! Lieve Jaguar. We kunnen niet wachten om over een jaartje met 'm aan de slag te gaan! We zijn nu al flink aan het poetsen, wassen etc. Lekker onder de mensen doet 'm al heel goed!
Sunriseee
Geplaatst: 07-04-16 18:21
Steflyn dat is ook balen! Hopelijk knapt hij snel op.
Leuk Vickiva. Wat een knapperd en wat fijn dat hij het al zo goed doet!!
Bij die van mij is vandaag de veearts weer bij geweest en er zijn röntgenfoto's gemaakt van haar hoofd. Daaruit is gebleken dat ze hoogstwaarschijnlijk een kieswortel ontsteking heeft. Foto's zijn naar Emmeloord gestuurd, kijken wat ze daar zeggen en dan maar een plan van aanpak maken...