Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:46

Wat ziet Fancy er top uit met dr knotten .

Keshia , ja zo blijft het hè Hahaha , maar wauw 227,5 punt dat is echt super goed ! Daar zullen maar weinig mensen aan kunnen tippen .

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:56

Super Jeska! Komt allemaal wel weer goed! :)

Proficiat met de westrijden iedereen! Dat is het teken dat je goed bezig bent, als de werkpunten veranderen! Beter dan steeds hetzelfde probleem hebben!

Mooie foto's, de paarden stralen!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 08:40

Wat een prachtige foto's en wat een mooie punten zie ik voorbij komen :D Super!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 20:15

Nog even Hudson spam :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 21:33

Wauw Moniek powerrr :D je zit heel netjes seg!
Zie ik daar een wissel trouwens? :')

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 21:40

Dank je Qleke, hahaha ja klopt ;) ik baal alleen van Mn eigen houding daarin.. ik moet recht blijven zitten .

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 21:58

Nee moet je niet doen! Is bij iedereen zo toch zeker in het begin als ze het leren?! Heb geen idee hoe ik erop hang tijdens de wissel :D komt wel eens de fulp fijn is denk ik dan :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:09

Daar heb je ook weer gelijk in ;)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:26

Ziet er super uit hoor moniek!

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:01

mooi hoor Moniek, leuk dat ie zo makkelijk wissels springt, die van mij heeft er twee jaar over gedaan voordat het kwartje viel.. :)

hier niet zoveel te melden, Krackie is nog steeds in pensioen op de wei, hahaha

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:04

Hij trekt mooi aan moniek! Is die van jou ook makkelijk heet te krijgen? Let alleen op sommige momenten op dat ie niet net te eng in de hals wordt.. af en toe komt ie iets achter de loodlijn.. zijn gangen zijn wel gaaf zeg!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:15

Keshia .. dat neusje eruit komt pas als ik hem meer terug kan rijden en daarin groot kan houden .. dat is nu nog niet helemaal mogelijk .. maar begrijp wat je bedoelt hoor .. hij knikt er makkelijk achter en als ik er dan meer druk op ga zetten door hem groter te laten lopen is dat zo gebeurd ;) .. Hudson is heel makkelijk heet te krijgen ;)

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:28

Soms moeilijk werken aan een paard zn lijf als ze constant op of voor de ll moeten zijn.. functioneel is dat niet altijd (vind ik!)
Maar voor het plaatje of de jury niet ideaal.. Ik vind dat eerlijk gezegd een van de moeilijkste dingen die der zijn om dat neusje daar te krijgen met de nodige energie in hun lijf! Maar dat maakt het boeiend zeker, de moeilijkere dingen :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:38

Maar de wedstrijdhouding is heel anders bij mij dan de trainingshouding ;) nog iets er achter maar wel beter Afbeelding

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:20

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:26

Ja tuurlijk, bedoelde de training he, als je iets wil bewerken, gaat dat niet altijd als je het plaatje wil houden :)

Ziet er zalig uit Remke! :D amuseer je he!!

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:33

Ik heb het ook gauw hoor.. mede ook doordat ze vaak zo heet is..dan is die balans nog zo fragiel. Ofwel ze boort de voorhand de grond in met haar neusje op de ll, of ze knalt achter de ll en wordt daar spectaculair. Maar toch is dat een teken dat ze je handen niet accepteren. In mijn geval is dat vaak de binnenhand waar ze op gaat lopen en hangt tegen mijn binnenbeen aan. En de buitenteugel accepteert ze niet en daardoor heb ik te weinig controle over het tempo. Ik krijg zelf altijd enorm op mijn kop als ik haar te kort maak van voren vandaar dat ik er misschien teveel naar kijk ;)

Remke, ik heb het gelijk weg geklikt, bahbah! Stikjaloers! ;)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:35

Wat een gave foto's!! Jullie gaan hard zeg!

Gerrie heeft afgelopen week 7 winstpunten gescoord :o 6 in de dressuur en zondag in onze eerste SGW ook meteen een winstpunt :D

Nu ff de trucjes van het M2 gaan instuderen ;)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:11

Oh wat ben ik jaloers dat jullie zo lekker bezig zijn!
Die van mij mag vrijdag weer naar de kliniek. Zo vreemd... het ging erg goed. Waren weer rustig aan het opbouwen. Linksom liep ze best mank maar na een rondje draven was dat ook weg en liep ze heerlijk. Sinds vorige week is het ineens weer mis nadat ze flink gek heeft gedaan. Loopt zelfs weer in stap kreupel :( Zijn nu een maand bezig met dit en het wordt dus niet beter dus wij vragen ons heel hard af of het wel een hoefkneuzing is of dat er iets anders aan de hand is. Terwijl de foto's er prachtig uit zagen.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:23

Oh nee vibabu.. wat oliebol zeg! Heeft ze een zoolkneuzing? Mijn vorige paard had daar ook altijd last van. Ene dag liep ze super volgende dag stokkreupel.. dat kan echt maanden duren.. voor mij was de oplossing uiteindelijk simpel. Geen hoefsmid meer, en zelf de hoeven zachtjes bijhouden elke 2 weken.. daardoor kreeg de hoef weinig te voorduren en liep ze in de laatste 6 jaar geen dag gevoelig meer :)

Mogelijk heb je er wat aan. Vooral omdat de foto's ook goed waren. S

Hopelijj loopt alles met een sisser af en kun je ook weer lekker aan de slag!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:43

Keshia , Hudson accepteerd mijn hand zeker weten , alleen is het om het zo te laten lopen moet ik veel druk in mn hand hebben omdat hij er anders niet in kan klimmen .. snap je wat ik bedoel :o maar we zijn nu bezig met hem terug te zetten ( omhoog te houden ) been erbij te houden en hem zo groot te houden maar niet dat hij harder gaat .. de kunst daarbij waar ik super goed op moet letten is dat mn rem blijft werken , dmv halve ophoudingen lukt het al een paar passen echt een machtig gevoel <3

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:45

Vibabu , potverdorrie .. ik hoop dat het allemaal meevalt , Hudson heeft het een keer gehad na de smid .. op het harde erg gevoelig op het zachte niks te zien .. was met een paar dagen over .

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 17:38

Wat een domper vibabu! -O-

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:05

Proficiat Elise!!

Das niet leuk Vibabu! Hoop dat je snel duidelijkheid hebt! :(:)

Zalig gevoel Moniek, [***] doet ook al stukken echt die verzamelde maar energieke draf! Is een geweldig gevoel! Enkel zijgangen valt hij nog wat weg en moet ik nu erg op oefenen! Galop idem, hij heeft de laatste maanden veel meer afdruk gekregen maar id zijgangen nog wat lang uit elkaar maar zo zalig eens je dat eens gevoeld hebt.. ook die middendraf is geweldig, als ze dan zo licht en gelijk in de aanleuning blijven omdat ze op hun gat zitten is dat een zaaalig gevoel.

Wat ik de laatste weken voel, heb ik nog nooit meegemaakt zo gelukkig word ik er van! Ik zei het vorige week tegen mn trainster.. op deze manier is paardrijden hemels!! Het was altijd mijn passie en ik vond het altijd super leuk! Maar dit... is toch nog iets specialer dan ik ooit gewend was!!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:31

Precies dat gevoel Qleke .. echt hemels :):)