Nakomelingen van Florencio!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:11

Afbeelding
Hier mijn Flo als veulentje, ik had hem gegoogeld (of hoe je het ook schrijft haha) omdat ik hoorde dat hij via een veulen veiling verkocht was in Drachten en ja daar kon ik foto's van vinden dus dat was wel leuk!

romygic

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:14

Afbeelding
En zo is ie nu haha

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:29

Ooh wat leuk Romygic! Leuk ook dat je moeder ook op de foto hebt!
Mooi ook zo in zomervacht!

heb nog even in je profiel gespiekt! mooie plaatjes van jullie! :j

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:55

@karen&romygic , wat een lieve foto's <3 Wouw dat hoedje staat echt leuk !
Ik heb helaas geen foto's van cylaan als veulen, ik heb het aan de vorige eigenaar gevraagd maar die zegt dat ie niks heeft dus helaas ;(

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:46

Dank je Kaaaren!! Jammer is dat dan, ik kwam er toevallig achter vond het ook heel leuk. Zusje van mijn paardje is een jaar later via die veiling verkocht toen stonden er zelf filmpjes bij! Is het paardje van Fleur hier op bokt.

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:03

Prachtige veulenfoto's hier al gezien!!

Mijn Cemmie als veulen.
Afbeelding

En hier als 4,5
Afbeelding

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:07

Mooie foto Seppe!!!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:28

Aah wat leuk Seppe! Wat kun je toch al veel in een veulen zien. leuk zo die foto's bij elkaar.

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:18

Wat leuk zeg die foto's!!
Heb net Hanneke (van boer zoekt vrouw:p) gevraagd of ze nog wat veulen foto's heeft!
Ben benieuwd, zou wel heel leuk zijn!!

Lady_melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:00

Oee wat leuk die babyfoto's!

Hier mijn uk:
(2007)
Afbeelding

Afbeelding

En nu:
(2012)
Afbeelding

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:02

Wat leuk al die veulen foto's. Die heb ik niet. Paard is dan ook niet van mezelf. Rijd haar nu al wel weer een jaar. Wat gaat de tijd toch snel :). Zondag gaan we voor het eerst L2 starten :D

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:21

Wat een schatje Melissa!!

Lady_melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:06

Haha, babyfoto's zijn altijd leuk!
Hoe staat het eigenlijk met de meeting?
Ik ben nu aan het trainen voor de L1. Volgende week laatste keer in de B starten en dan in augustus L1!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:22

@ Lady_melissa: Heb nog geen reacte gehad van hp...
Ben nu op mijn werk en kan hier de foto's niet zien op bokt. maar als ik thuis ben ga ik meteen kijken :D haha ben benieuwd naar jou foto's!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:41

Wat een leuke veulenfoto's!!
Die heb ik helaas niet van mijn topper..

Hp zal het wel druk hebben gehad :).

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:47

Komt ook nog is piepen :o zit ondertussen terug een dikke week in het zadel. Merk toch dat mijn hart even sneller gaat als ze een schrikreactie heeft :o maar dat zal wel weer weggaan :D
Benthe is in de tussentijd nog wel wat gereden geweest, ze zijn er ook alleen het bos mee ingegaan, ging eigenlijk best goed!
Normaal was het nu zondag mijn 1ste wedstrijd deze is (gelukkig)afgelast omdat de boeren het gras nog niet hebben kunnen afrijden :roll: wel beter voor mij natuurlijk kan ik nog wat verder oefenen, nog 1puntje en ik mag eindelijk naar het L

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:55

Huh!? heb ik wat gemist Titsia?

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:32

blijkbaar wel :D pagina 88 ofzo staat verslagje, hier even een copy :D
Toch maar even een verslagje van mijn provinciaal kampioenschap (06/05)... veel leesplezier :D
Vrijdag een extra pittige training gehad, vooral gewerkt op het loslaten van de rug en ondertreden van de achterhand.
Zaterdag bij het poetsen merkte ik dat ze haar rug wat wegdrukte als ik daar poetste, ik weet het nog op wat spierpijn. Zondag terug gepoetst en toen merkte ik nog amper iets, dus hop op wedstrijd vertrokken.

Opzadelen allemaal geen probleem, bij het opstappen verschoot ze even dus ik zette me vlug in het zadel en toen begon ze.. Vooraan omhoog, achteraan uitslaan, mja ik zat nog maar half in het zadel, paar keer haar hals tegen mijn hoofd gekregen (gevolg dikke lip, geschaafd voorhoofd en blauw oog), ondertussen zat ik al voor mijn zadel en probeerde ik me zo vast te klampen, er na een tijd toch afgevlogen, zij ging er als een rodeo paard vandoor.
Nog steeds legde ik geen link dus er terug op, na een PAS OP HE langs mijn kant, deed ze niets meer en gingen we richting inrij terrein.
Lang gestapt, dan even aangedraaft en ze liep zo fijn, onmiddellijk loslaten lekker ontspannen. Tot er een ander paard op haar afkwam (heeft ze altijd wat angst van, maar normaal stopt ze of zet hoogstens een pasje opzij), ze draaide haar om en ging er in galop vandoor, elke galoppas voelde ik haar enorm versnellen tot we op een serieuze rengalop zaten. Ondertussen begon de rodeo weer en tegen hoge snelheid smakte ik tegen de grond (recht op mijn onderrug). Moest het onmiddellijk uitschreeuwen van de pijn, iemand heeft Benthe gevangen en op de trailer gezet, ondertussen werd voor mij de ambulance gebeld.
RX'en gemaakt in het ZH werd niets op gevonden. Moest een nacht daarblijven maar daar had ik geen zin in dus naar huis met zware pijnstillers en hier zit ik dus nog, ondertussen al een week thuis van mijn werk en volgende week nog een week. Pijn is iets beter maar zeker nog niet weg :n

Maandag (dag na wedstrijd)onmiddellijk DA gebeld want dit was niet van Benthe haar normale gedrag, en idd hij ging nog maar zachtjes met zijn vingers langs haar ruggewervels en paard kroop gewoon in elkaar, man wat voelde ik me toen slecht! Ze was dus helemaal verzuurd (spierpijn, geen maandagziekte!) van de training van vrijdag, 10dagen rust en alvorens ik erop kruip moest ik eerst met een balpen testen of ze nog zo fel reageerde, anders pleegde ik zelfmoord als ik er eerder op wou...

Na twee weken is er iemand anders opgegaan en ze heeft sindsdien geen kick meer gegeven. Ben er zelf paar keer proberen opgaan maar kon het niet uithouden van de pijn. CT scan laten nemen ook daar amper iets op te zien (geen barsten, geen verschoven wervels en geen hernia) dan maar kinesist gaan doen en doe voelde mijn pijnlijke plekken wel en heeft me ook al enorm geholpen :j

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:00

Ohja! Dat weet ik nog ja!
Dan snsp ik t weer haha!

31 aug komt Ninon Schutte bij mij voor n nieuw zadel :D hopelijk past er wat & kunnrn we daarna weer lekker rijden. Ik 12 juli weer onder t mes & hopen dat we in sept weer wat saampjes kunnen hobbelen!

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:08

Heb toevallig vandaag wat foto's gekregen van het inrijden van Cylana maar veulen foto's nog niet. Daar moet ik nog aan zien te komen ;D

AJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 20:10

@Titsia: Wat een heftig verhaal! Snap alleen niet wat hij nu precies had? Kwam de gevoelige rug door het gek doen of had hij al pijn voordat je er op ging? Gelukkig gaat het nu weer wat beter met jullie beide, is wel even schrikken als dat gebeurt.

Hier nog even twee fototjes van Baccie toen ze klein was:
Afbeelding
Afbeelding

Heb inmiddels onze startkaart aangevraagd en me opgegeven voor de eerste wedstrijd :)

AJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 20:15

@cindy1000 Wil je dat artikel uit de IDS even inscannen? Ben ook wel benieuwd wat ze zeggen over de flo's. :)

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 20:15

@AJM awh wat lieff! Heel veel suc6 op je wedstrijd ! ja ik wil wel ff kijken of dat lukt (:

AJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 20:41

cindy1000 schreef:
@AJM awh wat lieff! Heel veel suc6 op je wedstrijd ! ja ik wil wel ff kijken of dat lukt (:

Jaa die veulenfoto's zijn allemaal zo lief, blijft leuk om naar te kijken. Hopelijk lukt het, ben echt benieuwd. Succes! :p

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:56

haha ja ik ben ook nieuwsgierig naar het artikel!! haha..
wat een prachtige veulentjes komen er voorbij!

leuk dat je bijna gaat starten AJM! :D