Nakomelingen van charmeur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 07:56

Hoi
Ik had hetzelfde met de stokmaat! Was echt nadenken en afwegen. Ik heb het wel gedaan uiteindelijk. Maar als ze klein zijn kun je beter wachten. Helaas is die van mij al 4 en was onze afweging nu wordt haar jeugdigheid vergeven zodra ze gaat bewegen maar als e 5 is niet meer. Blijft lastig!

Zirano

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:51

Neem aub een beetje van de maat van Gently over. Dit kasteel stopt geloof ik nooit met groeien.

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 11:22

Zirano ik denk dat jij de uitzondering hebt. *D
Allemaal kleintjes verder, jammer hoop dat de mijne toch lekker groot wordt..

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 11:32

Hoi

Ik zie kleintjes maar ook die best aan de maat zijn. Wel kunnen ze bijna allemaal wapperen. Vind ze over het algemeen zwaarder dan de merrie gebouwd maar dat is algemeen gezien. Er zijn altijd uitzonderingen. Maar dat is slechts mijn mening

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 11:55

salitka schreef:
Haha het lijkt wel of ik mezelf hoor praten paardje2013!!!
Ook wij hebben een dingetje met tempo ( te vlug) en ook de keuring en stokmaat is een twijfelgeval
We hopen op volgend jaar

haha wat leuk. die van mij is ook erg vlug. probeer nu veel tempo wisselingen te rijden, dit gaat redelijk vooruit rijden is zomaar klaar alleen dan het terug nog haha. die van mij is nu 159 was ook wel een beetje te verwachten, haar moeder is ook maar 160. zelf hou ik niet echt van hele grote paarden ben zelf ook klein. alleen 163 was toch wel mooi geweest. zal eens proberen om een stand foto te maken. ik zelf heb weinig verstand van wat ze precies willen zien dus misschien dat de bokkers mij kunnen helpen :D

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:04

op deze foto was ze bijna 3's jaar

Afbeelding

Afbeelding

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:43

steflyn schreef:

En dat is toch echt niet zo... ken er toch genoeg die mooi de 1.70 aantikken en er zelfs overheen gaan. Mijne zit nu ook mooi op 168 en groeit nog steeds.

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:54

Misschien groeien ze gewoon traag, maar wel constant. Zo zie ik dat bij de mijne alleszins, ze is ook nog niet heel groot, maar ze groeit wel steeds rustig door. Heeft nooit echt schiet-momenten gehad, maar steeds stilaan zo, verder groeit ze ook mooi mee in de breedte. Afwachten zeker ? Ze moet nog 2 worden, we zien het binnen enkele jaren.

Wel een énorm zorgenkind, is zeer goed bevriend met de veearts :(:) :(

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:06

Theake schreef:
Misschien groeien ze gewoon traag, maar wel constant. Zo zie ik dat bij de mijne alleszins, ze is ook nog niet heel groot, maar ze groeit wel steeds rustig door. Heeft nooit echt schiet-momenten gehad, maar steeds stilaan zo, verder groeit ze ook mooi mee in de breedte. Afwachten zeker ? Ze moet nog 2 worden, we zien het binnen enkele jaren.

Wel een énorm zorgenkind, is zeer goed bevriend met de veearts :(:) :(

Thea, haha hier net hetzelfde! steeds een pijntje vanuit de weide :(:)

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:43

paardje2013 schreef:
salitka schreef:
Haha het lijkt wel of ik mezelf hoor praten paardje2013!!!
Ook wij hebben een dingetje met tempo ( te vlug) en ook de keuring en stokmaat is een twijfelgeval
We hopen op volgend jaar

haha wat leuk. die van mij is ook erg vlug. probeer nu veel tempo wisselingen te rijden, dit gaat redelijk vooruit rijden is zomaar klaar alleen dan het terug nog haha. die van mij is nu 159 was ook wel een beetje te verwachten, haar moeder is ook maar 160. zelf hou ik niet echt van hele grote paarden ben zelf ook klein. alleen 163 was toch wel mooi geweest. zal eens proberen om een stand foto te maken. ik zelf heb weinig verstand van wat ze precies willen zien dus misschien dat de bokkers mij kunnen helpen :D

Toch toond ze wel groot als ik haar zo zie, die van mij is dan wel 1.65 maar heel smal, haar is moeder is 1.80m _/-\o_ ben benieuwd wanneer ze de breedte ingaat. Wel heb ik ook het idee dat het groeien gewoon langzaam en gestaag gaat. Tempo is best lastig, maar heb ze altijd graag, liever dit dan een trapzak, ook al is dit ook best moeilijk.

Totje5mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:54

steflyn schreef:

Die van mij is ook aan de grote kant, denk toch wel 1.72, en dat met 4 jaar oud.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:53

Heerlijk he die maten allemaal. !.72 is ook een mooi maatje.
Ik vind de ruinen ook breder dan de merries hoor

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 12:46

Da heeft mijne rond de 1m65 - 1m68 geschat dat ie zou worden. Ideaal :-)

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:09

Leuk om alle berichten te lezen over jullie Charmeurtjes. Tjes omdat ik vooral lees dat het geen grote paarden zijn, helaas moet ik ook concluderen dat die van mij, net 3, ook nog maar amper 1.60 is.
Afgelopen maart heb ik hem weggebracht om zadelmak gemaakt te worden, wat een karwei. Ik hoorde dat het een paard is met een eigen wil en heel wat strijdlust heeft. Gelukkig wel een gouden karakter verder en gaat ie voor je door het vuur als je zijn vertrouwen hebt gewonnen. Hij is in die periode ook gecastereerd en heeft spijtig genoeg rode wormen gehad. Dit alles is niet in de koude kleren gaan zitten, waardoor hij heel mager was geworden. Momenteel heb ik hem weer op het land staan om bij te komen. Ik verwacht hem eind september weer naar binnen te halen, zodat het echte werk dan kan beginnen.

Hier nog een foto van hoe hij er nu uit ziet:
Afbeelding

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:21

@Klikoo, ziet er nu toch weer prima uit, altijd vervelend die rode bloedworm, daar kunnen ze zeker een flinke terugslag van hebben! Maar nu lekker op de wei, en lekker bijkomen van alles wat hij heeft meegemaakt! Het verhaal van het zadelmak maken herken ik wel, ik heb het zelf gedaan, en heb er al veel gedaan, maar dit was toch wel de lastigste hoor! Ze was zadelmak geboren, geen enkel probleem, maar het aanrijden!! Tegen de hand enorm, als het mevrouw niet zind gewoon omhoog gaan enz. Maar idd niet gemeen, en nu ze goed op de rit is, is er niets meer aan de hand en gaat ze zeker voor je door het vuur. Dus jou verhaal is wel herkenbaar!!

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:44

Ik heb totaal geen problemen gehad met zadelmak maken ze is heel braaf en ook erg werk lustig. Ze is ook zeer cool in haar hoofd ze ziet wel alles maar is niet snel bang.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:54

Bloedworm echt niet leuk. Wij hebben er dus eentje die een zeer ernstige besmetting had. Nu 1 1/2 jaar verder goed onder controle maar ging pas groeien nadat de bloedworm onder de 200 zat. |En betreft rijden Salitka Gently heeft nu dus dezelfde fratsen. Omhoog komen als het even moeilijk wordt Boefje dus maar een heerlijk karakter

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 07:49

Ja ik denk dat ze wel een karaktertje hebben, die van mij is nu weer de braafheid zelf, maar denk als het echt lastig of moeilijk wordt dat ze toch even de confrontatie aangaan. Ik hou er wel van hoor, een beetje karakter, er moet wel iets inzitten, en verder is het een onwijs lief dier, dus het is haar vergeven :D

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 09:58

Ik herken mijne heel sterk in jullie karakterbeschrijvingen. Heel lief maar een eigen willetje en een tikje recalcitrant gedrag als iets lastig wordt (lees omhoog willen gaan of pietje paniek).
Krijg veel begeleiding bij het rijden en dat vind ik fijn omdat ik toch een herintreder ben.

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:05

Dat omhoog gaan ligt hen wel he :) is Noubs haar reactie op alles, altijd geweest, staat ook rustig kaarsrecht, kan wel ff staan blijven ook.
Bang, schrikken, boos, niet willen,... Altijd omhoog.
Maar zeker een heel lief paardje, dat wel!!
Wij zeggen altijd dat er 2000volt door haar adertjes snelt, als je er wat mee bezig bent is ze erg lief maar je ziet haar spieren trillen op haar lichaam en de neus gaten open gesperd.. ;)

Leoniieke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:13

Grappig om te lezen! Mijne heeft precies zo'n karakter. Poeslief totdat ze iets moet doen waar ze geen zin in heeft. Gelukkig ben ik tot nu toe steeds de aanhouder die wint!
Hayfa kwam tijdens het logeren 1x loodrecht omhoog, maar zakte toen door haar achterbenen en viel op de grond. Tot nu toe nog nooit weer echt zo hoog gesteigerd. Zal wel geschrokken zijn!
Ben wel erg benieuwd hoe dat volgend jaar met inrijden gaat. Denk toch maar dat ik dat door een professional laat doen. Iemand alvast tips voor zadelmak maken omgeving Groningen/Drenthe?

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:32

Theake, dat is een goeie!! 2000 volt, trillende spiertjes, alles eng vinden maar tot nu toe overeind haar nieuwschierigheid het nog altijd! Maar klopt hoor, neusgaten wijd open +:)+

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 11:32

Ik herken veel, maar lang niet alles. De oudste Charmeur die ik heb is net 4 geworden. Ze is 1.73m en zeker niet smal. Het is een heel paard voor haar leeftijd. Beleren was een eitje. Ze heeft nog nooit gebokt en wil altijd werken. Ze is wel heel vooruit.
De problemen met het rijden die we hadden liggen bijna zeker aan een niet passend zadel. Een nieuw is nog in bestelling, de osteopaat heeft haar vorige week onder handen genomen en ze zat vast bij de schoft.
Voor een merrie reageert ze vaak wel wat als een hengst vind ik. Als iets haar niet bevalt dan slaat ze met haar voorbeen of steigert. Maar ze is meestal wel tot bedaren te brengen.

De jaarling die ik heb is nu 1.57m dus ook netjes aan de maat en hij ziet er uit als een paard. Niks smalletjes, maar gewoon mooi in proportie.
Hij is nog makkelijker te hanteren dan de merrie op die leeftijd. Wel is hij al gecastreerd omdat ik hem in de kudde wilde laten lopen.

Ik blijf fan van Charmeur.
Als ik volgend jaar een gestippelde merrie krijg uit onze Spielberg Appaloosa merrie X Appaloosa hengst dan ga ik haar dekken met Charmeur en heel hard hopen op een gestippeld merrieveulen.
Maar als het geen stippen heeft dan wordt het in ieder geval een mooi paard (hoop ik :o )

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:08

Hier ook heel herkenbaar nog maar bij mijn tweejarige. Net zowat Thea wat zegt, omhoog gaan is steeds de reactie als hij iets niet leuk vindt.. Verder een hele lieve maar inderdaad geen katje als hij iets niet wilt. Voorlopig nog steeds baas over, wat heb ik geluk dat ik hem al in de hand heb van zijn 2 jaar, had ie nog een jaartje sterker geweest had ik het al wat moeilijker gehad :D

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:50

De hengsten manieren zie ik bij mijn merrie ook Sjarett, brullen, steigeren en slaan met dat voorbeen, ook spelen als een hengst. :')
En ze ziet eruit als een barbiepaard :')