Wie heeft er een afstammeling van de hengst onze fons.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SisLeone

Re: Wie heeft er een afstammeling van de hengst onze fons.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:18

Sorry dat ik even stoor...lees af en toe mee met Helga..(is een vriendin en ik ben dol op haar Walser...de onze fons). Maar las het stukje over aquatraining.
Mijn paard heeft 2,5 jaar geleden op punt van inslapen gestaan omdat hij KS heeft. Hij heeft toen aquatraining gehad bij Gertjan. We zijn nu 2,5 jaar verder en het gaat super met hem.
En LindaJ...alles valt of staat met hoe jij je paard daarna verder rijdt...dus kan het alsnog misgaan ondanks de aquatraining. Helaas geven mensen dan de aquatraining de schuld maar kijken ze niet naar hun eigen rijden of zoeken daar goede begeleiding bij.
Enfin dit wilde ik even kwijt.
Mynique hoop dat alles goed komt met je paard!!!

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 23:45

Zo hier ben ik ook weer na een tijdje afwezig te zijn geweest.
Veel gebeurd.....

Met Nique gaat alles toppie.
Ben bewust na de aquatraining overgestapt op een andere instructrice.
En heb mensen gesproken, die inderdaad een maand na de aquatraining weer terug bij af waren.
Ik werd er ook voor gewaarschuwd. Maar ik heb een andere manier van rijden erbij gepakt en zij dus niet.
Tja .....
Ik ben ook van mening dat ik mijn paard door een ander heb laten "verpesten" om het maar even een naam te geven. En door het probleem nu op te lossen en een andere manier van rijden erbij te pakken, hoop ik dat zijn juiste spieren nu goed getraind worden. Al vind ik het wel heel erg moeilijk. Mijn paard overigens net zo.
Hij moet nog steeds wennen aan zijn nieuwe lijf en dat valt hem natuurlijk vies tegen.
Hij heeft afgelopen 2 jaar op 1 manier gelopen en nu moet hij opeens anders gaan lopen.
Aan de longe heeft hij het al aardig voor elkaar. Nu alleen nog ander het zadel.

Maar we komen er wel. Met rust en goede instructie.
Wat ik alleen een minpunt vond, is dat Gertjan een ander verhaal ophield vergeleken met zijn stalruiter.
Maar ja, daar maak ik me niet zo druk om.
Hij is beter en ik bouw het zelf weer met hem op.

Verder gaat het goed met mijn Fonsje en hij glimt als nooit tevoren.
Ik hoop binnenkort nog eens foto's van hem hier te kunnen neerzetten.
Moet even afwachten wanneer manlief tijd heeft.
Liefs

Oja, voor diegene die het blad Horsimo hebben....we staan erin deze maand!

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 09:13

Fijn om te horen dat het goed gaat met Mynique! Knap hoor, om zo'n omschakeling in je rijden te maken. Dat doet inderdaad niet iedereen.

Ik heb gister een buitenrit met m'n fonsje gemaakt met een hele groep, wel een stuk of 15 paarden. Ze werd er erg drammerig van en kon niet meer stil staan. Maar ja, alles goed gegaan Haha!

Hier in de buurt zijn de grotere stallen idd erg duur, en dan heb ik het over 300, 340 euro pm.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:04

Lekker he eventje naar buiten!
Ik doe dat ook zo vaak mogelijk.
Lekker een ritje door de duinen of het bos mmmmmmm daar kan ik echt helemaal van genieten.
Jeetje, Linda, dat noem jij duur? Bij ons in de omgeving is dat een normale prijs.
Ik betaal 310 euro per maand voor een vrij luxe stal.
Er zijn hier in de buurt ook goedkopere maar dan sta je bij een boer en heb je alleen een buitenbaan.
Hoeveel is bij jullie het gemiddelde dan?

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:25

Gemiddeld weet ik niet precies. Er zitten ook wel nog duurdere schijnt, maar dat wil ik niet eens weten Haha! Bij een boer met alleen een buitenbak sta je hier vanaf 200 ofzo.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:32

wij hebben een dressuurbak, springbak, paddock, grote weides waarin elk paard zn eigen stuk heeft, stapmolen, longeercirkel, mooie stallen en een wasplaats.. de rijbakken zijn buiten. Er wordt voor je gemest en binnen- en buitengezet. Daar betaal je bij ons 180 euro voor.. Beetje te goedkoop! haha..

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:44

Hallo iedereen,

Leuk om over het wel en wee van de onze fonsen te lezen!

Na een maand vakantie en de nasleep ervan ben ik ook weer present. Met "mijn" onze fons gaat het erg goed, Hij was redelijk makkelijk weer op te pakken na een maand dressuur rust. Had hem een week na mijn terugkomst in Nederland opgegeven voor een wedstrijdje in Soest. Ging puur om hem weer wat op te pakken en vooral ontspanning. Dat resulteerde in een 4de en 2de prijs met (Ik dacht) 188 en 191 pnt. Daar was ik natuurlijk erg tevreden mee. Ja
Na nog 2 wedstijden in de L1(2x 1ste met 187 en 194 en 1x 4de met 186)zijn we in de L2 gestart. Vond het best pittig en dit was ook de eerste keer tussen bordjes en moest er vooral de 2de proef behoorlijk aan rijden, maar werd beloond met 188 en 181 pnt. OK dan!
Het springen (wat 1 van zijn eigenaren met hem doet)gaat ook erg goed.Daar is hij inmiddels uitgebracht in het L en heeft ook al wat prijzen gewonnen. Wij zijn zoals je wel kunt begrijpen erg trots op dit dier!

@ linda Aan welke kant van Amersfoort zoek je een stal? Er is in Bunschoten een nieuwe manege in aanbouw Misschien is dat wat? Het zal uiteindelijk wel groot worden en dacht dat ze ong. €225-250 aan stalgeld wilden gaan vragen.(alle faciliteiten aanwezig).
Verder is er op de stal waar mijn eigen paard heeft gestaan nog een box vrij. T is er niet erg luxe maar de paarden mogen naar buiten wanneer je zelf wilt en er zit een redelijke buitenbak bij en de binnenmanege van de rijvereniging is 5 min met de trailer . Misschien vind je het wel iets te ver weg het is in Scherpenzeel. Volgens mij is het daar €135 per maand inc. hooi en stro maar dat kan inmiddels verhoogd zijn. Lat het maar weten als je geintresseerd bent dan zal ik de tel.nr. van de desbetreffende personen geven.

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:19

Hey Hester Pling

Ik woon zelf aan de noordkant van Amersfoort (Kattenbroek), dus aan die kant zoek ik ook het meest. Ik wil liever niet verder weg dan nu terecht komen, liefst dichterbij, en nu sta ik in Woudenberg vlak bij het Henschotermeer (15 km, 15 min. met de auto). Ik ben tot nu toe vooral wezen rondkijken in het gebied tussen Nijkerk en Bunschoten, en in Eemnes. Ik heb ook nog wat adresjes in Soest en Voorthuizen (wel wat verder, maar gaat nog net). Wat is dan die nieuwe manege die er gaat komen in Bunschoten, is dat diegene die heel erg groot gaat worden? (daar heb ik nl wel iets over gehoord) Ik wil eigenlijk wel een pensionstal, geen manege, en niet te massaal. En wel weidegang (en dat ze ook 's winters wel dagelijks buiten komen), en een goede bak (hoeft geen binnenbak te zijn, maar wel het hele jaar te rijden). Ik ben verder niet kieskeurig of zo Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb wel voorlopig nog stalling, tot eind september. Heb me op een paar wachtlijsten laten zetten en zoek rustig verder.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:35

mijn verzorg paard in van onze fons!!
een merrie!! ze is opgegroeit zonder moeder uroze R.I.P Verdrietig Vriendjes zijn?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:45

Welkom Helga! Leuke foto's, ben jij dat die erop rijdt?

Deze merrie lijkt wel een beetje op de mijne, vertel eens wat meer, hoe oud is ze, en hoe groot? Weet je ook wat de vader van de moeder was?

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 15:51

-helga-
Haha naam genoot ook nog.
Maar een mooi paard hoor.
En ja wat linda zegt vertel eens wat meer.
En over jezelf nauurlijk.

Zo komen er toch nog wat meer onze fonsen te voor schijn.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:15

naam genootje!! Haha! Tong uitsteken
ik ben helga nieborg woon in noord-brabant en 14 jaar!!
dit ben ik niet die erop rijd maar iemand in meerle(belgie) ze stond daar om zadel mak gemaakt te worden!!
ik weet niet precies wat de vader van de moeder was heb de moeder niet super lang gekent want ze hadden haar gekocht en toen was ze ook al drachtig!!
ze heet unaquit en is denk ik 5jaar ik weet niet precies hoeveel jaar geleden de u was Bloos
ik denk dat ze ong. 1.67 is maar we hebben nooit gemeten

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:34

Helaas staat mijn Onze Fonsje te koop.....
Ga het niet redden meer met straks 2 kinderen en een paard.
Ik heb de moeilijke beslissing genomen hem weg te doen...... Verdrietig

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 22:43

mynique
Dat meen je niet.
Jee wat een moeilijke beslissing is dat.
Kon je niet iemand erbij krijgen ofzo om te rijden.
Vreselijk zeg.
Dikke knuf van hier.
Zal eens rond vragen of m,n pa iemand weet.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 23:03

Toen ik stopte met de pil wist ik dat dit het risico was.
Dat Nique weg moest. Maar ik dacht, ach ik ga het wel redden.

Nu op zich zou het geen probleem zijn, maar straks na mijn bevalling (ehhhh ben namelijk bijna 4 maanden zwanger) gaat het toch moeilijk worden. Mijn man werkt onregelmatig en is dan dus niet thuis voor de baby. En dan zou ik hooguit 2-3 dagen per week kunnen. Dat zou betekenen dat ik een bijrdijdster erbij moet nemen voor 5-4 dagen per week. Maar ja daar heb ik geen paard voor. Dan lijk ik wel bijrijdster ipv eigenaar.
Dus de moeilijke beslissing genomen en gekozen om een nieuwe eigenaar voor mijn kanjer te zoeken. Ik vind het doodeng maar het is beter zo.

Thanks voor je knuffel.
Zal bokt de komende tijd hard nodig hebben....zwanger en mijn paard verkopen. Heel tegenstrijdig....zucht

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 07:17

Jee, wat dubbel Mynique! Ten eerste gefeliciteerd! Maar wat rot dat je hem moet verkopen. Ach gut Heb je hem nu al te koop staan of wacht je nog even?

@_helga_ de u-tjes zijn dit jaar zeven!

Mijn fonsje is vandaag jarig trouwens!

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 09:12

mynique
Bah dat is minder hoor.
Pff ik heb ook 2 kinderen maar heb gelukkig m,n paarden kunnen behouden.
Ik heb het geluk dat m,n pa me helpt met de paarden.
Maar gefeliciteerd met je zwangerschap want dat is toch wel weer iets moois.
Laat maar weten als je een advertentie heb.

linda
Yep klopt walzer is nu 6 jaar geworden.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:51

Wat een geluk heb jij dan Helga, dat je met 2 kids nog steeds je paarden kan houden.
Ach mijn tijd komt wel weer. Als de baby straks wat ouder is en ook zelfstandiger is.
Nu voond ik het gewoon weg niet eerlijk tegenover mijn knollie. Hoe veel verdriet dat ook doet.

Hij staat op sporthorses. Als je zoekt onder de leeftijd van 7 jaar en prijsklassen 8000-10000 dan vind je hem vast wel.

Hij was gisteren jarig.
Heb hem een halve zak wortels gegeven en een dikke knuffel en vertelt hoeveel ik van hem hou.

-x-

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 09:59

Nou ik krijg er kippevel van.
Ik sta op het punt om afscheid te moeten nemen van een van m,n paarden.
En m,n aller eerste paard heb ik ook verkocht en dat deed erg veel pijn.
Ik weet wat je voelt.
Als ik je helpen kon deed ik dat.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:59

_helga_
leuk paard! veel plezier ermee;)

bah wat vervelend dat je hem moet verkopen!!
Heel erg veel sterkte ermee!!

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:34

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 07:31

Oh, dat is vlak bij mij. Dan zou ik normaal gesproken wel even willen gaan kijken (leuk om een halfbroertje/zusje van mijn paard te zien), maar morgen is een hele drukke en rare dag voor mij. Het is de laatste dag dat de pensionstal waar ik sta bestaat en we hebben dus afscheid enzo en ook veel dingen die gedaan moeten worden.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:50

@linda Heb je al een andere stal gevonden?

De manege waar ik het over had wordt gebouwd aan de weg tussen Bunschoten en Baarn Ik weet niet of dat de manege is waar ze het over hebben gehad. Er zit wel behoorlijk wat grond bij en weidegang zal hoogstwaarschijnlijk mogelijk zijn(het zal me verbazen als dat niet zo is) Het is nu nog niet groot maar dat zal in detoekomst wel zo worden.
Als je naar groenendaal gaat en daar rechtdoor rijdt richting de Nijkerkerweg heb je bijna aan het eind ook nog een Pensionstalletje aan de linker kant. Misschien kan je daar gaan kijken of je dat wat vind.(Ben even de naam kwijt van die mensen). Als je de Nijkerkerweg oversteekt zit daar ook een (volgens mij) iets grotere pensionstal. Deze 2 hebben wel alleen een buitenbaan.
@Helga inderdaad een leuk paard ,Veel plezier ermee!
@Minique Gefeliciteerd met je zwangerschap! En sterkte met de verkoop. Ik hoop dat je een leuk baasje voor je paard vind.

Met de Onze Fons die ik rij gaat het gelukkig erg goed. Hij is steeds fijner te rijden en we zijn inmiddels L2 gestart .We hebben 8 mei in Putten gereden en haalden daar 188 en 181 punten(de tweede proef had ik ook echt het idee dat ik hem er doorheen moest slepen) en gister zijn we in Apeldoorn geweest. Daar heb ik voor het eerst een proef uit mijn hoofd gereden en dat vond ik toch wel een beetje spannend . Na het wijken was ik dan ook de draad even kwijt en heb ik een volte gereden om te bedenken wat er komen zou . Gelukkig schoot het me weer te binnen. Die proef werd beloond met 195 -2 ! 193 dus en een derde prijs. Was echt super blij hiermee. De tweede proef ging ook weer iets minder net als de vorige keer maar was ook nog 188 pnt waard en een vierde prijs.

Groetjes Hester

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 12:26

hester
Zo gefeliciteerd dat is heel mooi gedaan hoor.
Fijn dat je onze fons zo lekker loopt.

Nou ik heb vrijdag voor het eerst na maanden weer even met de mijne gereden.
Ben een paar keer aan het longeren geweest en hij was zo braaf dat ik er gewoon maar even ben opgestapt.
Nou super braaf was hij en liep ook nog eens heel ontspannen en nageeflijk.
Heb maar 10 minuten gereden en ga het nu weer lekker rustig aan opbouwen.
Hij houd het namelijk langer vol dan ik haha

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:17

Bedankt voor de tips hester! Die stal voorbij groenendaal is toch de Rijo's hoeve? Daar vond ik het wel mooi idd maar ze staan vol, ik sta op de wachtlijst. Die andere ken ik niet, zal ik nog eens zoeken.

Ik sta nu voorlopig wel goed op hetzelfde terrein in Woudenberg bij een andere pensionhouder, maar ik zoek wel rustig verder want het is daar zo druk in de bak vaak, dat het lastig is om genoeg aan rijden toe te komen. Op dagen dat ik werk moet ik natuurlijk 's avonds en dan is het topdrukte, en in het weekend hebben ze steeds vaker westernclinics enzo.

Jij gaat lekker in de wedstrijden!

Leuk dat je er zo weer op kon stappen Helga!