Heb jij een paard van de hengst Future?!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kivas

Re: Heb jij een paard van de hengst Future?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:30

jeuj ik was 2de dus een mooie plaatsing...

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:50

niemand meer weggeweest??

heb vandaag weer wedstrijd gehad, selectie.. hij deed het goed..
prijsuitreiking: kim coolen met Vasco 5de met 194pnt.. krijg ik me prijs + staatje.. kijk ik erop, verkeerd geteld, ik denk uuhm ik heb 196pnt.. dat was de derde plek.. even een staatje geregeld van iemand die ook 3de was (stonden er 2 met 196 op de 3de plek).. naar het secretariaat, hun nakijken, wat blijkt, ben ik derde met 196pnt en hun 2 4de (i.v.m. de ex-eco-regeling,fout geschreven i know :S) dus jippie zijn we derde met 196pnt!!!

Karianne12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 20:06

hahaha wat een gedoe met al die punten Tong uitsteken
Nou ik heb ook gereden goude ei in Kootwijk, laatste keren ging hij steeds rennen daar op het terrein maar gister gedroeg hij zich beeldig Haha! haha
was 2e met 193 en 4e met 180 had alleen geen prijs met de 4e plaats Tong uitsteken

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:43

netjes!! Gefeliciteerd karianne!!

Impssble

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:21

Het lijken echt allemaal fijne sympathieke dieren te zijn!

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 20:43

Impssble schreef:
Het lijken echt allemaal fijne sympathieke dieren te zijn!

een future fan?? of heb je ook een nakomeling??

Mijn paard is echt een gouden dier.. heerlijk beestje in alles!!

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 10:31

Het gaat weer lekker he met de wedstrijden! Gefeliciteerd hoor. Ik heb gister de Kringkampioenschappen gereden ging zowaar erg goed had 194 punten en een 3e prijs en 195 punten.

Ik ga nog 3 wedstrijden in het L1 en dan in augustus in het L2 starten!

Karianne12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 14:00

super dorine Haha!
die van mij is ook echt geweldig Tong uitsteken had gister wedstrijd heel orgineel 1ste en 2e met 191 punten

ga 7 augustus M1 starten ben benieuwd

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:57

netjes hoor dames!! gaat lekker!!
Gister mijn laatste selectie gehad.. tja wat zullen we zeggen?? Ging alles behalve enigzins goed.. Gelukkig stonden we er al goed voor, dus zijn we alsnog 2de van de kring geworden in de klasse M1 en mogen we ons laten zien op de brabantse kampioenschappen 23 augustus.. iedereen succes en veel plezier met de paardjes

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:12

Heb hier al een tijdje niet gepost. Wel meegelezen hoor! Proficiat met al jullie resultaten!!

Ik ben sinds enkele weken bezig met het zadelmak maken van mijn driejarige merrie. Ze pakt alles zéér goed op, is ontzettend nuchter in alles. Ze heeft echt een super-cool karakter. Eén ding is ze wel....koppig Schijnheilig Ze leert zeer snel en doet alles gewillig maar komt ze op een punt dat het voor haar welletjes is geweest, haal dan je truukendoos maar boven. Dan verzet ze geen voet meer... Ik probeer dan steeds de slimste te zijn en een stapje terug te zetten naar waar we vorige keer goed geëindigd waren. Lukt voorlopig goed.

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:41

Haha ik herken dat wel hoor! dat eigenwijze koppige gedoe. Soms word je er echt knettergek van maar als het daarna weer goed gaat is het ook wel leuk (beetje uitdaging)

Heel veel succes ermee...

Arthurvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:43

Hoi Hoi, ik heb een 3 jarige Future uit onze eigen fokmerrie.
Super fijn beest, zit er net op en leert erg snel en wil altijd voor jer werken.

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:16

Arthurvos schreef:
Hoi Hoi, ik heb een 3 jarige Future uit onze eigen fokmerrie.
Super fijn beest, zit er net op en leert erg snel en wil altijd voor jer werken.

toevallig foto`s??
en welkom!!

dames nog iemand iets leuks meegemaakt.. Ik ben flink ziek, koorts, dus even niet rijden, echt balen, maar daar kan hij hopelijk wel tegen.. af en toe een beetje rust in de kop kan geen kwaad denk ik zo!!
volgende week maar weer aan de slag.. even de puntjes op de i voor de kampioenschappen..hihi.. spannend!!

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 10:11

Ben je al een beetje beter Kivas? In ieder geval veel beterschap!

Ik heb gister weer wedstrijd gereden, ik had niet zo veel tijd voor het losrijden want door het weer vielen erg veel mensen uit. Dus ik ging vrij snel galopperen om de energie een beetje kwijt te raken. Het losrijterrein was erg groot en ik ging net een paar passen verruimen in de galop begint meneer toch te springen en te bokken, het kwam zo vanuit het niets dat ik er zo af vloog. Het enige wat er maar in mijn hoofd op kwam was 'VASTHOUDEN' en dat deedik ook netjes, kwam mooi op mijn voetjes terecht en stond naast hem haha! Kwam er een meisje langsgereden die zeï: wouw dat was knap! ik stond er zelf ook wel van te kijken ... Ben toen snel naar mijn vriend gelopen die hem maar even moest vasthouden zodat ik weer op kon. Hij had het helemaal niet gezien hihi...

Maar goed ik dus nog snel even losgereden en zo de proef in. De eerste ging dus ook niet zo heel erg goed, vooral (ja je raad het al) de middengalop! hier had ik toch nog 176 punten. de tweede ging een stuk beter met 193 punten en een 3e plaats! Op de coupon staat wel: erg mooi paard mag gedurfder worden gereden... Hahahaha Ik vond het wel ff goed met dat gedurfd rijden eerst maar braaf en rustig!

Dat was mijn fijne weekend weer heb wel ontzettende spierpijn in mijn been van het klemmen... Jullie nog spannende verhalen?

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 09:44

Goeiemorgen, kom nog een xtje langs
Heb paar foto;s van me merrie in almelo

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 11:40

ziet er goed uit.. leuke foto`s.. ik ben gelukig weer beter, alhoewel ik nog steeds enorme oorpijn heb.. de koorts is in ieder geval weg.. laatste wedstrijd was mijn instructrice er ook (moest zelf rijden), wilde mij ook graag eens zien, dit omdat ik vaak zeg dat hij in de ring niet van mij is.. niet voldoende aan en voor het been en afgeleid.. it terwijl hij tijdens de trainingen altijd super spits is en goed bij me.. ze heeft het nu zelf gezien en daarop is de training aangepast.. heb hem deze week gereden.. met de les ging hij weer als een zonnetje, de dag daarna ook weer.. heerlijk!! vandaag heeft hij lekker een dagje rust..
we hebben 10aug. pas weer wedstrijd. we starten dan hc. generale voor de brabantse.. ook is mijn instructrice dan weer aanwezig en kunnen we beoordelen of de nieuwe training zijn vruchten afgeworpen heeft..

verder nog iemand gereden???? iedereen succes!!!

Karianne12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 17:19

Nee ik ben me eventjes aan het voorbereiden op het M, fijn dat je weet wat beter bent.
Fijn als je instructeur/instructrice een keertje mee kijkt, ze zijn op wedstrijd toch altijd anders.

Ik ga woensdag met die van mij weer een keertje crosse, is oefencross bij ons op stal dus kunne we mooi een keer een rondje rijden.

Joycke leuke fotos ziet er netjes uit.

marrie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:10

Hier ook nog even een berichtje over de Future van Liesje23
Hij is nu 3 jaar maar blijft nog een jaar in de opfok vanwege dat hij zn elleboog had gebroken op anderhalve jarige leeftijd.
Daar heeft ie toch wel een achterstand van opgelopen maar dat is ie nu aan het inhalen.
Het gaat super met hem hij is nog hengst maar gedraagt zich absoluut niet als een hengst .Hij is echt superlief
We denken dat ie nu ongeveer 1.70 is

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:01

Joycke heeft ook al een grote Future volgens mij heb ik echt een mini variant haha!

Heb van het weekend nog wedstrijd gehad, in de stromende regen met harde wind, je kan het al bijna raden dat is bokken geblazen!!! We zijn over de bordjes heen gesprongen (echt heel knap er stonden alleen maar bordjes en daar springt meneer over heen) gelukkig was ik nog niet ana de proef begonnen. Maar het was naar mijn idee echt drama, krijg ik mijn punten heb ik 186 en 190... soms snap je er echt niks van die jurys!

Zaterdag ga ik in wapenveld de laatste keer L1 starten en dan op naar het L2!

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:52

idd dorine je kan er geen pijl op trekken, maar weer lekker 2 puntjes erbij..
Met vasco gaat het op het moment niet zo, hij had zijn ijzer eraf getrapt, lichtelijk lomp, doet ie vaker, en die is er weer onder gezet, moest het andere voetje ook meteen anders was het verschil te groot.. en toen dacht ik weer lekker te rijden.. helaas, hij bleek niet zuiver.. wat het is?? vanavond komt me instructrice kijken en als die ook geen idee heeft, dan de dierenarts.. pff baal er echt van!!

Iedereen veel succes nog!!

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:37

Ik ben met de future merrie bij Stefanie Peters geweest, Ze vond het een fijne merrie, moest alleen nog wat sterker worden en dan kwam alles goed. Ik ga er nu weekelijks lessen. Ze geeft echt fijn les!

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:20

Jeetje Kivas dat is weer balen zeg. Fulano heeft dat ook wel eens gedaan (behoorlijk lomp) en toen was hij ook niet helemaal zuiver, niemand die zag het alleen ik voelde het. Toen toch maar naar de dierenarts gegaan die niet echt iets kon vinden en ons stalrust en stappen voorschreef voor 6 weken. Dat was echt een hel!!! was ook nog eens midden in de winter dus Fulano was knettergek, toen hij eindelijk weer 'goed' was brak hij los en ontplofte waardoor hij op de bal van zijn voorvoet spring hoppa stuk eraf en een mega dik been... Maar goed alles is goed gekomen, ik hoop voor jou dat het snel weer over is!

Karianne12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 15:28

oh oh oh , nou hier nog 1 die een beetje lomp was, woensdga had ik die oefencross, zo nu en dan tussen de hindernissen nam hij de touwtjes in eigen handen dus ik maar voltes en voltes maken, nou ik weer wat controle ik op de volgende hindernis af, flor dacht van mmm niet z'n leuke hindernis ik ga er links langs maar ook daar stond een hindernis en een boom, ik bleef aan de boom hangen en lag daarna op de grond.
Erge last van mn nek en mn rug dus toch de ambulance laten komen, viel allemaal mee maar omdat mn kaak erg dik was wilden ze toch graag een foto laten maken van mn kaak dus ik in de ambulance naar het ziekenhuis, fotos was alles in orde en nu heb ik 2 blauwe ogen dikke kaak en schaafwonden op mn wang en in mn nek.
lang leve paardrijden, omdat ik ook nog erg last heb van mn nek en mn rug kan ik dus eventjes niet rijden, hoop er begin volgende week wel weer op te stappen... was weer een hele happening..

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:46

Jeetje Karianne! Heb jij weer... lekker hoor die paarden. Doe maar lekker rustig aan want je moet wel helemaal beter zijn als je er weer opstapt anders heb je er zo weer last van!

Heel veel beterschap!!!

Ninke11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:44

Ik ga ook een paard rijden van Future. Hij wordt in maart 3 jaar, dus dan kunnen we gaan beginnen met rijden!
Ik ben echt super benieuwd hoe hij loopt onder het zadel. Aan de longe laat hij hele mooie gangen zien. Wel vind hij 1 kant op galopperen lastig. maar daar hebben we al wat op gevonden. Als je door je knieen zakt, springt hij vanzelf weer over. Knipoog
Ik kan echt bijna niet meer wachten tot het zover is!