holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

weule

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:12

weule schreef:
Bij deze onze dayano uit Winola M (elite v. flemmingh X keur pref prest v. Nimmerdor)
was wat 'sloompjes' en staat nu met dikke benen en natte neus op stal (virusje?) maar toch een idee:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:50

Mooie merrie hoor Weule!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 08:52

Zeker mooie merrie, mooi bergop gebouwd!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:03

dit najaar mag ze voor de IBOP met aansluitend stamboekopname en ze is drachtig van Houston (half april uitgeteld)

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:43

Zeker een mooie merrie Weule!!! Heb je haar al zadelmak??

Die van mij blijft het gewoon heerlijk doen!!! Heb nu gestapt, gedraafd en gegallopeerd aan de longe. :) Super braaf! En daarna nog even een rondje door de rijbak uitgestapt.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:52

de merrie is nog niet onder het zadel, pas eind juli/begin augustus, ze krijgt rustig de tijd, ibop is pas in november..

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 08:19

Hoe is het met de dayano's??? :P

Die van mij gaat super!! Ga er 1 of 2x per week opzitten. Heb haar van de week voor het eerst los door de bak heen gereden. :D Het sturen pakt ze ook al aardig goed op. Ze begint nu wat meer bespiering te krijgen en word toch al steeds lichter. :)

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:44

Hallo!

Ik heb nog wat foto's van C'est bon.

Deze is van een aantal weken geleden, een van de eerste keren het zadel erop.
Afbeelding

Deze zijn van vanochtend. Dit was de 3e keer dat ik haar longeerde met bijzet! :D
Afbeelding

Afbeelding

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:52

Hee leuk...

Mijn Dayano is niet meer van mij, hij is zondag naar zijn nieuwe bazin gegaan, misschien plaatst ze nog wel een keer foto's!

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:11

Hoi hoi iedereen,

Ik vroeg mij af hoe het met de Dayano's gaat?

Surprise is nu 2,5 en nog steeds verschrikkelijk overbouwd. Ik heb haar geloof ik nooit recht gezien als ik mij goed herinner, maar ja ze kan nog steeds lekker bewegen dus we zullen het wel zien als ze ouder is.

Ik ben ook erg benieuwd naar hoe het met de Dayano'tjes die onder het zadel zijn gaat? Nog steeds zo braaf?

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:51

Mijn Dayano'tje is nog niet geboren, maar is al druk bezig in mamma's baarmoeder ;-). Ik volg dit topic ook met zekere spanning en nieuwsgierigheid. Op MP heb ik ook al een paar Dayano's voorbij zien komen die de keuringskampioene van Drenthe is ook een Dayano (x Ferro). Tot nu toe geen lelijke Dayano gezien hoor!

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 21:13

Diane65 schreef:
Mijn Dayano'tje is nog niet geboren, maar is al druk bezig in mamma's baarmoeder ;-). Ik volg dit topic ook met zekere spanning en nieuwsgierigheid. Op MP heb ik ook al een paar Dayano's voorbij zien komen die de keuringskampioene van Drenthe is ook een Dayano (x Ferro). Tot nu toe geen lelijke Dayano gezien hoor!

Mijn Dayano'tje is ook al druk bezig in mamma's baarmoeder :-) en ik ben benieuwd wat voor leuk verrassing mij te wachten staat volgende jaar..
Toch voor alle zekerheid ga ik mijn merrie volgende week laten scannen, want ze is hengstig geworden en ze is nu 5mdn drachtig.. :?

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 08:16

Oei Gracy ik kan mij voorstellen dat je dan bezorgt bent.
Ik zal voor je duimen.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 09:16

Gracy, schijnt wel vaker voor te komen dat ze op dat moment van de dracht 'hengstig' tonen, maar dat er dan toch mooi een veulen in zit. Ik heb het in elk geval nu al twee keer gehoord van mensen in mijn omgeving. Maar bij twijfel zou ik ook laten scannen. Succes!

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:06

Danke, ik hou jullie op de hoogte ;)

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 16:16

Afbeelding

Dit is de mijne nu. :) Niet een hele fantastische foto, dit was de beste van alle foto's haha. Ze doet het heel goed, begint al stukjes aan de teugel te lopen. :) Probeer haar nu wel rustig aan wat regelmatiger te gaan rijden zodat ze wat sneller vooruit gaat.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 08:30

Onze dayano gaat heel goed, ze is wel erg heet onder het zadel, maar kan verschrikkelijk goed over de benen, 3 november moet ze de IBOP lopen in Luttenberg. Zal eens kijken of ik iemand kan vinden die eens een foto kan/wil maken.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 09:38

Hoi Weule, spannend! Is ze wel te controleren als ze zo heet is? Mijn merrie kan ik ook zo heet maken, maar blijft dan wel goed bewerkbaar (vraag ik me nu af of ik over 4 jaar een bom onder mn kont heb of niet ;-) ).

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 08:03

Diane65 schreef:
Hoi Weule, spannend! Is ze wel te controleren als ze zo heet is? Mijn merrie kan ik ook zo heet maken, maar blijft dan wel goed bewerkbaar (vraag ik me nu af of ik over 4 jaar een bom onder mn kont heb of niet ;-) ).

wat heet controle met een 3-jarige die net 4 weken onder het zadel is... Ze bokt en/of steigerd niet, de noodrem zit erop, en verder is het fine-tunen. met zeer veel gevoel en concentratie rijden, je rust bewaren en dan kan ze het op de goede manier gebruiken...

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 10:00

De Dayano merrie bij ons op stal is ook erg heet onder het zadel. Wel heel braaf, bokt/steigert niet oid.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 10:21

ik vind het ook niet zo erg, beetje sensibel/heet moeten ze ook zijn, heb ik later alleen maar gemak van. (had het alleen niet verwacht, ze was altijd nonchalant, rustig, heeeel braaf etc...., daarom ook drachtig van houston...)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:20

Quir, hoe lang is die merrie onder het zadel? Ik vind heet onder het zadel ook niet erg, is juist bruikbaar, mits ze dan wel braaf zijn.
Oei Weule, jij kan dan nog wel wat gaan verwachten van een combi met Houston ;-).

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:50

Hey hallo, ik heb een aantal maanden terug de Dayano van Kajanus hier op bokt gekocht (Compere) Hij is nu ongeveer 2 maanden zadelmak en echt suuuperbraaf! Wel een brutaal paard onder het zadel, als iets hem niet zint laat hij dat gelijk weten maar niet bokken, steigeren o.i.d. als hij los staat doet hij dat overigens wel en niet zo'n beetje ook! Fingers crossed dat tie dat met mij erop niet gaat doen! Maar supernuchter karakter, hij schrikt echt nergens van tot nu toe :-) Hij heeft nog wel wat moeite met de aanleuning, hoe gaat dat bij jullie? Laat binnekort is naar zn tanden kijken wellicht zit dat niet helemaal lekker.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:26

Die van mij is heel makkelijk in de aanleuning. Het moet nog stukken beter, maar het begin is er. :) Die van mij is niet zo heet onder het zadel, heel nuchter, braaf, echt een heerlijk beest! Steigeren aan de hand word steeds minder, had ze eerst een handje van als ze schrok ofzo. :)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 06:53

AronenLoutje schreef:
Hey hallo, ik heb een aantal maanden terug de Dayano van Kajanus hier op bokt gekocht (Compere) Hij is nu ongeveer 2 maanden zadelmak en echt suuuperbraaf! Wel een brutaal paard onder het zadel, als iets hem niet zint laat hij dat gelijk weten maar niet bokken, steigeren o.i.d. als hij los staat doet hij dat overigens wel en niet zo'n beetje ook! Fingers crossed dat tie dat met mij erop niet gaat doen! Maar supernuchter karakter, hij schrikt echt nergens van tot nu toe :-) Hij heeft nog wel wat moeite met de aanleuning, hoe gaat dat bij jullie? Laat binnekort is naar zn tanden kijken wellicht zit dat niet helemaal lekker.

ah tof zeg :D en die dayano van kajanus is gefokt door mijn buurman ;) volgend jaar moet ik zijn halfzus van euhm... (spielberg of johnson, weet het niet meer) vermoedelijk voor de IBOP rijden.
Ik herken dat wel iets, die moeite met de aanleuning, de mijne beweegt ook erg ruim en groot, en dan nog iets moeite met accepteren van het bit soms. echt gevoelswerk dus in het mondje.