Evelien_MG schreef:Helaas heeft mijn merrie (v.Lord Leatherdale) vanmiddag haar Kjento veulen verworpen met 7 maanden. Super balen!!Niets aan te zien aan het veulen. Het was een merrietje. Merrie zelf liet ook geen voortekenen zien. Gelukkig lijkt zij zich goed te voelen. DA is geweest, ze kreeg later nog naweeën. Ze heeft een AB kuur gehad en pijnmedicatie.
Vorig jaar precies hetzelfde gehad met onze andere merrie. Die heeft met 9 maanden haar veulen verworpen en moesten we haar zelf ook in laten slapen, omdat we het veulen er niet af kregen.
We hebben een punctie laten afnemen.. kan bijna geen toeval zijn lijkt mij..
Jullie allemaal succes met de drachtige merries! Hopelijk volgend jaar gezonde Kjento veulentjes voor jullie!!
Mijn draagmerrie van Kjento is nog vol, maar de Bordeaux uit mijn GP merrie is twee weken geleden ook afgekomen, ook geen rhino maar wat dan wel... Brute pech waarschijnlijk.Vorig jaar een merrie met een baarmoedertorsie twee weken voor uitgerekende datum, nog geopereerd maar allebei dood. Ik ben al langer klaar met de fokkerij, mijn echtgenoot nog niet.
Zo zuur, sterkte