Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

danoesje

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 09:44

Wat n held die dame erop...beetje losrijden, galopje links galopje rechts en stuurt m zo een (heel laag) in-uitje over. !0 min later springt ze gewoon deze oxer...

bebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:42

Hij komt er toch goed over hoor! Mijne vind springen erg leuk, maar heeft meer aanleg voor de dressuur, soms een wonder hoe ze er uiteindelijk nog over komt :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:16

Ben bijgelezen :+

Danoesje heeft nu een springpaard :D Gaat lekker zo te zien ! Dat doet hen ook goed, die afwisseling ! Mijne sprong ook altijd met heel veel plezier...alleen ik niet zo :')
Zadeltroubles ondertussen al verholpen ?

Bebble hoe gaat het ondertussen met de inspuiting van die schiefel ? Gelukkig niet de pees dus, maar evengoed zit je weer even aan de kant :(:) En wat kl** van die verkeerde diagnose begin dit jaar |o

Lianne heeft weer een topfit paard ! Hopelijk gaat alles nu definitief in stijgende lijn !

Haike heb je topic dus pas ontdekt :o Ook wat gepost, hopelijk heb je er wat aan ;)

Hier gaat alles zijn gewone gangetje...eindelijk wat regen vandaag...alles begon aardig op woestijngrond te lijken {:} Het gras zie je nu in ene wel met de minuut groeien...voorzichtig aan dus met de oma, die blijft voorlopig op haar kaalgevreten landje staan...beetje tegen haar zin }> , maar een 2e x hoefbevangen zou heel erg tegen mijn zin zijn <<)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 11:39

Bebble, herkenbaar! Soms vraag je je werkelijk af hoe hij het voor elkaar krijgt er geen balk af te donderen (doe veel losspringen met m) want die benen vliegen alle kanten op hahaha.
Zadeltroubles helaas niet verholpen, zadelmaker gaf aan dat zadel echt te breed is voor m en ik een ander zadel nodig heb. Superbalen dus en ben nu aan t kijken wat ik voorlopig nog kan doen met een onderlegger, wel met advies van een (andere) zadelmaker. Gezien zijn leeftijd, bouw en ervaring van de fokker met zijn broertjes, is de kans heel groot dat ie met een jaartje ineens enorm de breedte in gaat, zit ik weer met een te krap zadel. Hij meldt zich wel als ie het niet eens is met me:)

Hoe staat het er bij jullie voor met weiland? De mijne gaat als t goed is zaterdag het land op!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 19:11

De weilandjes waar ze hier nu op staan zien eruit als een woestijnvlakte :D Maar dat is namelijk ook de bedoeling hier :+
De afgesloten stukken om later op het seizoen strookbegrazing te doen, beginnen aardig bij te groeien...maar da's voor juni, ten vroegste... :P

Jammer van je zadel ! Ik heb hier nog een Equestor dressuur liggen die weg mag, maar da's ook een brede kamer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 19:58

Vervelend danoesje nog geen blijvende oplossing hebt voor je zadel! Hij springt wel goed, binnenkort zelf? En hoe vond hij het land vandaag?

Pandora let idd dan maar op, hoefbevangen zit je niet op te wachten!!

Ik vandaag voor het laatst l1 gestart, en de eerste keer buiten. Zoals altijd weer superbraaf, alleen grote berg wit zand achter ring was even spannend maar na half minuutje kijken besloot ze dat wel veilig was en heeft ze hele proef niets meer op gedaan, echt een verademing na mn vorige wedstrijdpaard, die kon dan halverwege de proef spontaan weer flippen om zoiets :+
nu zelf nog oefenen om zonder hekjes te rijden, die mistte ik toch wel en daardoor vond zelf slordig. Wel gewerkt aam tempo wat zelf steeds te hoog leg, dus vandaag voor mijn idee echt langzaam gelegd. Jurys vonden het gelukkig goed, 1ste vd 19 met 202 en met buiten de prijzen met 197. Nu uit 12 proeven 21 winstpunten en dus tijd om te promoveren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:05

Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 13:22

Geen zandkabouters dus in de berg wit zand Haike ! :+
Proficiat met de promotie en veel succes in de L2! Komen jullie vast ook weer snel doorheen :j
Zonder hekjes is idd wel een aanpassing :D Ik ben begonnen met mijn pony destijds en later ook paardje op die wedstrijden zonder hekjes...Pas veel later met de Don Primero ging het dan tussen de hekjes...moest je ook opletten dat je ze niet omver reed :P

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 13:30

Voorlopig geen zadel helaas. Zadelmaker gaf aan dat voor dit paard eigenlijk n maatzadel moet komen, maar daar heb ik echt geen geld voor ivm huis kopen...
Paarden staan sinds gister op t dagland, wat een heerlijkheid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 14:04

oliebol danoesje!

Pandora, hier vaak vanaf m of z wel hekjes, en toevallig laatste jaren alleen daarin paarden gehad, dus was echt even omschakelen voor mijzelf, vooral ook omdat er al hoefslagen in lagen net naast de hoefslag die ring gisteren had, dus mn ruimtelijk inzicht liet me in de steek :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 11:24

Oei...wat is het stil hier... Is iedereen al met vakantie ? 8-)

Hier alles ok. Oma heeft gister voor het eerst 2 volle uren mogen grazen op een klein stukje :9 Ben er nu zo al meer dan een maand mee bezig om op te bouwen, dus moet wel goed zitten hoop ik.
Ze hoest wel af en toe...al een paar weken... stof en pollen volgens de DA...hoestsiroopje gekregen om in haar mond te spuiten, maar het blieft haar echt niet want ze probeert alles uit te spugen :+ Ruikt nochtans heerlijk..eucalyptus enzo...

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 12:43

Pandora, je hebt ook nog een kruidenmix voor de luchtwegen, misschien is dat wat voor haar?
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... 2008/25546 Misschien het proberen waard?

Wel superfijn dat ze een paar uur naar buiten kan maar wel intensief dat opbouwen zeg!

Mijn pup doet op het moment bijna niks, behalve spek kweken op het land. Hij was echt niet oke op het zadel nog steeds (leenzadel wisselend) dus ik heb besloten hem met rust te laten tot ik 13 juni naar Country Mill kan. Longeer wel een keer of 3, 4 per week.Daar kunnen ze met een drukpad alles meten als het goed is dus hopelijk komt daar wat uit. oliebol is alleen dat ie daar wel als als een volgevreten weidebeest aankomt en ie dus weer af gaat vallen als ie aan t werk moet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 12:57

Flink opgebouwd dan Pandora, fijn ni zo buiten kan!

Danoesje, dan wat meer aan het werk zetten dat niet te dik wordt? Hopen daarna snel ander zadel hebt.

Hier paard idd wel vakantie, verplicht helaas. Vorige week woensdag opeens kreupel en vertrouwde niet dus vrijdag naar da geweest en blijkt beschadiging te hebben pees..... Nu boxrust en elke dag stappen, over 5 weken terug en hopen goed nieuws dan met minuutjes mag gaan opbouwen

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 12:59

Haike, wat oliebol! De eeuwigdurende ellende met paarden die pezen :S

Moet eigenlijk ook maar hij moest gister naar tandarts, 2 snijtanden (melk) eruit getrokken dus heeft voorlopig zeer bekkie. Kan dus wel wat longewerk doen aan kaptoom enzo, maar wil m even een paar dagen laten zodat de ergste gevoeligheid weg is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 13:00

Gelukkig paardje ontzettend braaf dus buiten stalletje gemaakt voor dr, en zonder zadel stappen ook prima voor dr

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 13:05

Dank je voor de link! Alleen vreet ze dat ook niet....daarom dat ik het dus in vloeibare vorm moet hebben zeg maar...kan ik in haar mond spuiten. Als het kruiden of iets anders is om bij het eten te doen, kan ik het zelf opeten...aldus de dame in kwestie :')
Het hele leven met een ex-hb'er is intensief gewoon :+ Daarom kan ik enkel deeltijds werken...de rest van de tijd heb ik nodig om mijn hospice de nodige zorgen te geven :D
Ze staat trouwens het ganse jaar rond overdag buiten hoor...op een kaalgevreten stukje wei dus...maar vanaf eind juni is de gevaarlijkste tijd voor gras voorbij, dus dan is er meer grasland tot haar beschikking :Y)

Wel balen zeg van je zadel ! :( Maar ondertussen regelmatig longeren zal de spekaanzet ook wel wat tegenhouden hopelijk. Alhoewel ik dat fenomeen wel ken...spanjaard hier wordt ook een skippybal op pootjes als hij teveel gras kan snoepen, ondanks 5x per week rijden... :+

Oei Haike, da's niet leuk ! :(:) Gelukkig blijft ze er zelf kalm onder en kan ze zo toch nog genieten van het buiten zijn ! Laatst nog een stukje in de Reiter Revue gelezen over methodes om peesblessures sneller te laten genezen...shockwave therapie enzo...

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 13:33

Hmm oke Pandora, ik wil best kruidenthee drinken maar als avondeten pas ik ook;)
Haike heeft een superbrave poown!
Mijn poown staat niet op een heel vol land gelukkig en heel stiekem vind ik het wel fijn dat ie een beetje spekbol wordt aangezien ie zo iel was. Begint nu net te lijken op n echt peerd. Hopen alleen dat ie niet doorslaat naar de andere kant want skippybal op pootjes hoeft nu ook weer niet haha (hilarische uitspraak overigens :D :D ) Heb m nog nooit zooo sloom gehad. Zwaar leven hoor, met 4 andere ruinen hele dag gras vreten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 14:56

Hét ultieme paardenleven ! :9 :z

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 15:00

Absoluut. Hij vond me ook compleet gestoord dat ik m om 14:00 op kwam halen aangezien ie naar de tandarts moest. Was nog een hele klus om hem aan het lopen te krijgen hihi. Wat een heerlijkheid, zwaar leven! Heeft wel paar goeie klappen gehad dus dat was weer wat minder maar ach, wordt ie hard van denk ik maar....

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 19:12

Is ie compleet murw gevreten, moet het arme dier ook nog aan z'n tanden laten prutsen... _O-

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 19:49

Ach nu kan ie nog beter vreten, melktandjes wilden er niet uit dus zelfs met een zeer bekkie was ie volgevreten. 't Zal me benieuwen hoe die speklap er over een paar weken bij staat :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 20:49

Kan je hem straks rollen mss danoesje ;)

Pandora, jouw dame ook maar verwend, valt het onder mantelzorg, kan je nog toeslag krijgen voor het zorgen voor je bejaarde :+

Wij weer gewandeld en uurtje gras gegeten, vind ze echt heerlijk. Heeft maar zwaar leven nu ook.....

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 09:10

:') :') Mantelzorg ! Nog niet aan gedacht ! Zal mijn licht eens opsteken :+

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:00

zo ik kom ook weer eens even om de hoek! ik lees helaas niet allemaal positieve berichtjes. balen zeg! ik heb ook niet zo heel veel nieuws over keano te vertellen. behalve dat hij redelijk stabiel is. heb er wel al weer 2 keer even opgezeten voor de afwisseling. vond ie erg leuk! ondanks dat hij qua gewicht weer goed op peil is merk je gewoon aan hem dat zijn lijf echt nog flink moet herstellen. hij mag wel licht getraind worden en hij geeft als goed is zelf aan wanneer hij meer aan kan. dus we gaan rustig op de zelfde voet verder.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 11:32

Fijn dat Keano weer helemaal aan de beterhand is ! :j

Hier ook weinig nieuws...oma al 2 dagen niet meer horen hoesten, zal dat mengseltje toch effect gehad hebben... zal haar toch nog maar verder pesten tot de fles leeg is }>