Onze Coole Daddy Cool's!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Freechoice

Re: Onze Coole Daddy Cool's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:39

Wat grappig, ben benieuwd hoe dat bij de andere Daddy's is.....

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:46

Esmee een beetje hetzelfde voor zover ik het nu kan inschatten, een hele grote stap, kan wat hectisch worden in draf, maar wel veel schoudervrijheid, en een goede galop. Maar of dit nu van vaders of moeders kant komt? Denk van beiden....

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 20:35

Wat ben ik gek op esmee vooral die nek prachtig! Chap gaat weer helemaal goed! Zijn stap is traag en verruimt liever dan dat hij versnelt.. Mooie draf en galop

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:06

Wat fijn dat het weer allemaal opknapt hier!

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 21:39

Hoe is het met de coolie`s?

Chapeau en ik gaan goed! We hebben les en ons doel is om januari 2013 te starten..

Ons jonkie Elisa staat inmiddels ook op stal, ze gaat de verkoop in helaas iets aan de kleine kant maar bloed mooi en een goud karakter zo mak!! Bizar gewoon.. ze loopt al aan de dubbele longe

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:44

Hier gaat het super! Esmee loopt braaf aan de longe en heeft van de week voor het eerst een singeltje om gehad. Deed ze superbraaf, beetje spanning en 1 bok, maar dat was snel over.....lange teugel doet ze ook braaf, dus over een week of twee wil ik haar ook aan de dubbellonge gaan pakken. Heb een filmpje op facebook, maar geen idee hoe ik dat hier krijg....

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 05:57

Das staat nog steeds van z'n congé te genieten op de wei :D

Al komt hij morgen of overmorgen weer naar huis om terug stilletjes op te pakken.
Hier is de planning april 2013!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:39

Das is sinds zaterdag terug thuis.
Eerst ff geacclimatiseerd en gisteren en vandaag aan de longe gehad. Hij is mooi uitgezwaard van die 4 weken niks doen!

Morgen of vrijdag kruip ik er terug op.

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:38

Wat fijn! Dat heeft hem dan echt goed gedaan en succes met er weer op gaan!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:30

Das is super bezig de laatste week.
Die maand rust heeft wonderen gedaan bij hem.

Loopt veel ruimer en soepeler, zowel aan de longe als onder het zadel. Doorzitten is nog wat moeilijk, dan maakt hij zich nog druk en strak in z'n lijf, maar kom, hij is nog geen 3,5 dus da's niet meer dan normaal en maak ik me niet druk in.

Wijken doet hij bv wel al heel goed, eens hij in stap week voor druk, wat redelijk moeilijk was voor hem, deed hij het in draf ook direct super.
Gewoon de middenlijn op, been ertegen en hup opzij.

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 12:13

Wauw super joh!! Komt helemaal goed met das!! Chap gaat ook super wat een schatje ligt aan de starttijden anders rij ik 8 dec mn eerste wedstrijd met chap want hij doet het ook helemaal top.. We gaan echt lekker..

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:20

http://www.youtube.com/watch?v=h0A0g5OM ... e=youtu.be

Voila...

Mijn opmerkingen erbij: hij blijft zich nog steeds vasthouden in z'n lichaam, waardoor hij te weinig z'n rug gebruikt en te beperkt blijft in z'n voorbeen. Het zal nooit een bewegingswonder vooraan worden, maar hij kan wel beter dan dit, dat merk ik aan de longe.
Z'n galop vind ik zelf heel goed, alleen merk ik nu dat ik hem wat te weinig laat doorspringen.
Z'n stap is gewoon goed, ruim, voorwaarts...

En wat betreft mezelf, minder m'n hakken optrekken,maar probeer dat maar eens als je met je benen 20cm onder je paard onderuit steekt :D

Hij is 1m66 ondertussen...

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:53

Ik vind het een fijn beeld geven al hoor! Hij heeft drie goede basisgangen en een zeer nette stap, galop zou nog wat vlotter in de benen mogen, maar hij moet natuurlijk ook nog sterker worden! En de draf, daar kan je het meeste aan werken en kan zeker nog beter worden, ik zou me niet te ongerust maken! ;) ik heb niet veel kritiek op jouw houding, maar omdat je er zelf over begint... ;) jij mag wat losser in je bovenlichaam, in het lichtrijden kom je wat naar voren omhoog en bewegen je handen op en neer. Nogmaals ik vind het een zeer sympathiek beeld!!

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:56

Hoe is het met de andere Daddy's?
Don doet het nog steeds rustig aan dwz. geen zijgangen en niet uitstrekken, wel krachttraining en dat doet m goed! Zijn billen beginnen te groeien :D we moeten 10-12 weer terug voor controle.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:17

Klopt volledig Irma, dat naar voor hangen in het lichtrijden is een kwaaltje dat ik heb met kleinere paarden... heb er altijd gereden van 1m72-75 en Das is nu opeens 1m66... ik duik dus idd wat naar voor in mekaar, dat merk ik en probeer ik aan te werken.
Is dus een nadeel aan 1m90 te zijn...

En voor de rest, we werken zo stilaan verder, hij gaat binnekort voor de eerste keer eens mee op training (ik train bij Jeroen Devroe) en daar zal ik ongetwijfeld weer een hoop werkpunten meekrijgen...

Dus Don is terug helemaal zuiver dan in z'n lopen? Die jonge beesten kunnen soms echt dom zijn en zichzelf iets aan doen è...

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:18

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:42

Haha, ik geloof inderdaad dat het anders rijden is op een kleiner paard! 1.90 jeetje, misstaat niet hoor, had Das groter ingeschat! Ik ben benieuwd hoe het op training zal gaan, is hij al eens op vreemd terrein geweest?
Aan Don is niets meer te merken, maar ik hou me netjes aan het trainings advies, wil nog langer van hem genieten. Hij mag ook niet meer (helaas) zonder peeskappen naar buiten, hij is ook zo lomp af en toe! Jeetje leuk dier!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:58

Hij is nog nooit op vreemd terrein geweest nee, enkel en alleen thuis binnen en buiten.
Heb er vroeger ook eentje gehad die we altijd met peesbeschermers aan buiten zetten... hebben em verkocht als 16jarige, de nieuwe eigenaars echt op het hart gedrukt hem áltijd iets aan z'n benen te doen in de weide... ze hebben em 'n maand, deden niets aan z'n benen in de wei en je raadt het --> peesblessure en gedaan met rijden...
Ben er echt kwaad om geweest, was m'n eerste paard na m'n ponyperiode, heb er op 3 seizoenen van B1 naar Z2 mee gereden en dan zoiets...

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:31

Oeh, dat is zuur zeg! Sommige paarden moeten echt beschermd worden tegen zichzelf.
Verwacht je dat ie het braaf zal doen? Of komt je instructeur bij jullie op stal?

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:34

Scheren jullie je Daddy's ook? Don heeft echt een wollig vachtje in de winter en heb hem gisteren voor de tweede maal moeten scheren binnen vier weken!!! Het was binnen no time weer aangegroeid, zal wel met het weer te maken hebben gehad... Gelukkig is ie erg braaf en zonder sedatie of praam of wat dan ook heerlijk in mijn eentje te doen.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 07:02

Das wordt dit jaar nog niet geschoren, hij zweet wel hard maar gaat dan gewoon onder het solarium...
En hoe hij gaat zijn op verplaatsing, geen idee... ik verwacht braaf, aangezien wandelen met hem wel goed gaat.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:54

Mijn DC is een brekebeen, staat helaas weer op boxrust met dit keer een geïrriteerde strekpees....na de kerst naar de kliniek om weer te scannen...laat haar dan gelijk rondom rontgenen.

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:39

Jeetje Twinklebel, wat een pech!! Sterkte en succes!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:31

Klote Twinkle!
Hopelijk knapt hij snel op!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:46

Esmeetje is vandaag goed door de röntgenkeuring heen gekomen en ook in de pees zit goede vooruitgang, dus hier een happy eigenaar! Nog even drie weken verder opbouwen met stappen, en dan mogen we weer wat gaan draven.