Is die van jou ook zo behendig? Een en al lenigheid is Lista
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Kaitlin schreef:Ik heb over het algemeen 9ens gekregen voor gestrekte draf, echt kranzinnig omdat je er niks voor hoeft te doen. dit is meer naar 2e draf toerijden, vandaar teveel teugeldruk, ze vind het erg moeilijk de veruiming aan te houden in verzameling waardoor ze hard gaat lopen. En ze heeft idd een hele zachte maar tegelijkertijd stugge mond, snap je wat ik bedoel? super uit te schuiven en op te richten maar wil geen druk nemen.

Was in 1 jaar (toen werd ze 7) van B naar Z1, wel wat langer over het Z2 gedaan ivm wissels, dat is weer een stuk moeilijker bij zulke hete paarden, dan willen ze te veel en worden ze zo ijverig dat het in de soep loopt haha!
heb het heel erg naar mijn zin en in combi met mijn paardensport opleiding kan ik denk ik leuke dingen gaan doen!
wel apart he. wissels zullen we lastig worden ja maar zo ver ben ik nog laaaaaaaaaaaaaaang niet haha! als bij haar het kwartje voor de basis is gevallen is ze ook zo door alle klasses heen denk ik maar goed dan moet ze wel eerst accepteren dat ze zelf niet zomaar eventjes en gas op gaat voeren haha! 

Kaitlin schreef:Ik heb over het algemeen 9ens gekregen voor gestrekte draf, echt kranzinnig omdat je er niks voor hoeft te doen. dit is meer naar 2e draf toerijden, vandaar teveel teugeldruk, ze vind het erg moeilijk de veruiming aan te houden in verzameling waardoor ze hard gaat lopen. En ze heeft idd een hele zachte maar tegelijkertijd stugge mond, snap je wat ik bedoel? super uit te schuiven en op te richten maar wil geen druk nemen.

Kaitlin schreef:Veel geduld caplyso, veel geduld! Rust en vertrouwen bij deze paarden is erg belangrijk, dan gaat ze het vanzelf voor je doen!

trijn schreef:@Calypso84: Heb je toevallig een foto van Lista? Wij hebben ook een dochter van Ferro: Sifra (ook 50 kg te zwaar)
En ze springt ook graag:
Zal ze super leuk vinden