FERRO nakomelingen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:36

Leuk om te zien! Onze Lista heeft ook zo'n korte hals die ze vaak heel hoog draagt.

Is die van jou ook zo behendig? Een en al lenigheid is Lista :j

onbekend0207

Re: FERRO nakomelingen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:40

Haha deze moet ik zo geconcentreerd zijn want ze staat in no time aan de andere kant van de bak xd

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:13

Wat leuk om te lezen!!
Ze zijn zooo mega vlug, heb nog wel een filmpje van de merrie bij het leren van de wissels in een appuyement, zo heet! Kan elke dag nog genieten van dat achterbeen, wauw! Mijn nieuwe jonge is een stuk minder heet, en dat is echt aanpassen als je gewend bent aan zoveel impuls!

Het is niet geweldig I know, maar ze zet zich altijd 100% in, ookal heeft ze het moeilijk, zoals in dit fragmentje. <3
http://www.youtube.com/watch?v=k_-XCsZ_hrQ

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:30

Vind die van jou erg veel weg hebben van die ik rijd. Alleen dan echt het toekomst beeld zeg maar.
Ik heb nog wel een filmpje hoe vlug ze kan zijn.

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:50

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:35

Wauw wat kan jij super zitten zeg, complimenten!
Maar idd die van mij was op 6 jarige leeftijd ook nog zo, maar liever dat dan een trapzak! :D
En het is niet gemeen, dus dat scheelt ook.

Hier nog een drafje voor de grap, hoezo vlug? hooo braaf :P
http://www.youtube.com/watch?v=uHk_E8mGYbY

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:45

Dank je! Sowieso liever dan een trapzak! Ooooooh wat is hij toch leuk. Die van jou komt ook snel achter de teugel denk ik? als die nog iets meer lengte in de hals krijgt wouw dan wordt die middendraf een 10.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:49

Ik heb over het algemeen 9ens gekregen voor gestrekte draf, echt kranzinnig omdat je er niks voor hoeft te doen. dit is meer naar 2e draf toerijden, vandaar teveel teugeldruk, ze vind het erg moeilijk de veruiming aan te houden in verzameling waardoor ze hard gaat lopen. En ze heeft idd een hele zachte maar tegelijkertijd stugge mond, snap je wat ik bedoel? super uit te schuiven en op te richten maar wil geen druk nemen. :)

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:55

Kaitlin schreef:
Ik heb over het algemeen 9ens gekregen voor gestrekte draf, echt kranzinnig omdat je er niks voor hoeft te doen. dit is meer naar 2e draf toerijden, vandaar teveel teugeldruk, ze vind het erg moeilijk de veruiming aan te houden in verzameling waardoor ze hard gaat lopen. En ze heeft idd een hele zachte maar tegelijkertijd stugge mond, snap je wat ik bedoel? super uit te schuiven en op te richten maar wil geen druk nemen. :)

Ja dat uitschuiven kan bel ook echt en oprichten ook maar druk aannemen accepteert ze niet. Die uitgestrekte draf is ook waanzinnig.
Bel krijgt hem ook zo straks denk ik, als ik er met mijn benen aan kan zitten. Herken er veel in terug. Zij vind het ook lastig die veruiming aan te houden in de verzameling, de verzameling is maar minimaal die ik rijd, maar anders is het zo'n sneltrein. Leuk als Bel
straks ook zo vorderd als deze. Denk dat als de basis er dadelijk helemaal in zit en bevestigd is dat ze zo de klasses door is.

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:56

Jouw opleiding spreekt me trouwens erg aan! sport en media.. zal eens iets over gaan lezen.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:42

Grappig dat jouw merrie zo overeenkomt! :D Was in 1 jaar (toen werd ze 7) van B naar Z1, wel wat langer over het Z2 gedaan ivm wissels, dat is weer een stuk moeilijker bij zulke hete paarden, dan willen ze te veel en worden ze zo ijverig dat het in de soep loopt haha!

Ja opleiding is érg gaaf.. :D heb het heel erg naar mijn zin en in combi met mijn paardensport opleiding kan ik denk ik leuke dingen gaan doen!

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:28

aah daar moet ik ook maar eens naar gaan kijken, trouwens is dat ook voor HAVO? heb niet gekeken naar jouw voor opleiding namelijk :) wel apart he. wissels zullen we lastig worden ja maar zo ver ben ik nog laaaaaaaaaaaaaaang niet haha! als bij haar het kwartje voor de basis is gevallen is ze ook zo door alle klasses heen denk ik maar goed dan moet ze wel eerst accepteren dat ze zelf niet zomaar eventjes en gas op gaat voeren haha!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:32

De basis is alles, dan zijn zijgangen niets extra's als je de basis voor elkaar hebt. Maar als ze moeten gaan verzamelen weet je pas of je een goed paard hebt, dan word het moeilijk haha!

Ja met Havo kan ook hoor! Ik heb vmbo-t en daarna Mbo paardensport&management gedaan, zit nu in de 2e bij Sport&media. :)

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:37

Ja precies, dat heb ik bij mijn voorgaande ook ervaren. Komt wel goed met bel denk ik.
Oké, ja ga wss toch international business and management doen :p

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:51

Dat heb je ook voor paarden he! Wou ik eerst gaan doen maar is super ver weg en moest daarbij verplicht 2x naar het buitenland, en dat wou ik niet met de paarden haha!

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:54

Ja haha daar over zit ik ook nog te twijfelen. Anders Bedrijfskunde MER. Het liefste zou ik iets met paarden doen, maar die stap durf ik een of andere manier niet te zetten xd

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:58

Kaitlin schreef:

Hier heb ik ook last van! Ze kan totaal geen druk hebben... heel lastig rijden. Zodra je druk uitoefend op haar mond begint ze met haar hoofd te schudden.
Ik rij dan ook niet een vaak bereden paard, dus wij moeten nog erg aan elkaar wennen. Heb er pas 3 keer opgezeten. Gemiddeld is ze afgelopen jaar 1 keer per 2 weken bereden denk ik...
Hoop dat ik er dit jaar een leuke B proef mee kan rijden met de Onderlinge wedstrijd bij onze rijvereniging! _/-\o_

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:04

Veel geduld caplyso, veel geduld! Rust en vertrouwen bij deze paarden is erg belangrijk, dan gaat ze het vanzelf voor je doen! :D

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:42

Kaitlin schreef:
Veel geduld caplyso, veel geduld! Rust en vertrouwen bij deze paarden is erg belangrijk, dan gaat ze het vanzelf voor je doen! :D

Ben blij dat je dit zegt!

Wat ik erg merk aan haar is dat ze rust van je overneemt (of juist de onrust). Mijn zwager is een druktemaker, nergens geduld in en 'zal dit paard wel ff rijden'. Let niet veel op techniek. Hij raced een uur lang in de les en over 2 weken weer een uurtje...

Ik aan de andere kant wil juist de rust bewaren, vaker rijden, op technieken letten, benen geven (dit doet hij niet, want Lista loopt toch wel). Ze is dus eigenlijk de afgelopen 10 jaar verkeerd gereden..
Vind het daarom een hele leuke uitdaging! Alleen jammer dat ze al 18 jaar is..

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:16

Nooit te laat om te leren en een band op te bouwen toch? Ze zijn gewoon wat gevoeliger voor gebeurtenissen van buitenaf, zo ervaar ik dat tenminste!

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:44

Hallo, ik lees hier zoveel herkenbare dingen dat ik ook maar eens reageer.
Ik ben in het bezit van een (bijna) 6-jarige merrie van Gribaldi x Ferro maar volgens de kenners een echte Ferro qua karakter en uiterlijk.
Ik zal vanavond uitgebreid reageren maar zit nu op mijn werk dus niet meer tijd.

trijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:44

@Calypso84: Heb je toevallig een foto van Lista? Wij hebben ook een dochter van Ferro: Sifra (ook 50 kg te zwaar ;) )

En ze springt ook graag:
Afbeelding

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:47

hahah dat is precies de merrie om te zien! :P

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:26

trijn schreef:
@Calypso84: Heb je toevallig een foto van Lista? Wij hebben ook een dochter van Ferro: Sifra (ook 50 kg te zwaar ;) )

En ze springt ook graag:
Afbeelding

oh mijn god, NET LISTA!!

Vanavond gaan we weer rijden! We zullen een foto en filmpje maken :j
Zij vindt springen ook zo leuk! Alleen ik wat minder...

we hebben afgesproken met de eigenaar van Lista (mijn zwager) dat ik een proef dressuur ga doen dit jaar en hij doet het springen _O- Zal ze super leuk vinden

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:16

Mooie paarden heb ik voorbij zien komen.
Zelf heb ik dus een 6-jarige merrie van Gribaldi x Ferro. Qua bewegingen heeft ze wel wat van Gribaldi maar het sterke achterbeen gelukkig van Ferro. Ze is 1.76 m en langgelijnd dus heeft behoorlijk wat tijd nodig gehad om sterker te worden. En sterk is ze ondertussen pffff. Het is in de omgang wel een ontzettend lief en aanhankelijk paard maar met tijden ook lomp wanneer ze gespannen is. Ze is heel gevoelig en ze wil ook alles zien. Dressuurmatig zit het er allemaal in maar ze heeft heel snel last van spanning dus het valt nog niet altijd mee om haar goed te kunnen rijden.
Ze is wel weer goed verkeersmak en ik kan overal met haar komen. Op wedstrijd heeft ze dan wel weer veel last van spanning (ik ook dus dat is een wisselwerking: ik kan nergens mee wegkomen). Al met al is ze een hele uitdaging maar ik ben wel dol op die tuttebol.
Qua uiterlijk hoor ik van iedereen dat ze een echte Ferro is en ook qua karakter.
Nu wat foto's (zijn wel nog van 2010):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding