Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:26

Regelmatig wordt die van nij helemaal doorgemeten :j

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:31

Ik laat de Ostheopaat ook wel elk jaar een keer komen voor onze paarden. Net als de tandarts trouwens.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:34

Maar hebben die van jullie dan tijdens die controle inderdaad ook verschoven wervels in de hals - of is dat alleen bij mijn grote slungel ;-)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:38

Die van mij heeft meestal de 1ste 2 wervels die net niet helemaal lekker zitten. En altijd rond het SI gewricht.

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:50

@ melrover
De karakter trekken zijn heel herkenbaar bij Burberry is het net zo.
Als alles vertrouwd is loopt ze super en kan ze heel veel.
Maar bv ik ga al vanaf1/2 april elke donderdag naar de ver les en daar is ze toch vreemd in vergelijking met thuis. En ze probeerd me naar mijn idee ook erg uit. En als je dan een beetje corrigeerd weer erg paniekerig en gepikkeerd.

En wat betreft nakijken ik heb ook al veel gedaan om uit te sluiten dat er wat aan de hand is.
chiropractoor,tandarts,zadel na laten kijken, bitten geprobeerd.
Maar goed soms kan er door een gekke sprong of iets best wel weer iets verschuiven.
zou bij twijfel zeker even laten checken.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:24

Cornalijn - doe ik ook zeker hoor, juist omdat hij het al vaker aan de hand heeft gehad. Ze zou vanavond al komen, maar bleek vannacht ziek te zijn geworden dus binnenkort komt ze even langs.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:47

Bij Bolero zit het moeilijke punt midden in de rug (T14-T15). Hals is steeds in orde.
Overigens is ze wel weer heel makkelijk met zadels passen. Ik probeer altijd nieuwe zadels eerst zelf uit, ze is pas een paar maanden onder het zadel en heeft denk ik al zo'n 20 verschillende zadels op haar rug gehad :-). Dat accepteert ze probleemloos. Ook steeds weer op en afstappen tijdens een probeersessie is geen probleem. Gek paard. De binnenbak van de rijvereniging gaat ze ook makkelijk doorheen. Zelfs een keer toen er sneeuw van het dak af schoof maakte dat haar niks uit.
Ik heb ook gemerkt dat Bolero haar lijf erg makkelijk vastzet als ik teveel spanning heb. Dat kan dan weer dagen duren voor we daar weer doorheen zijn. Ik ga dan ook echt niet rijden als ik zelf niet lekker in mijn vel zit, dat wordt dan toch een drama.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:53

Whizz moet je nooit overhaasten, als je hem losrijd en hij is er klaar voor, zal hij altijd loslaten en nageven. Ga je op de een of andere manier dat versnellen of kunstmatig hem voor zijn gevoel vasthouden dan raakt ie de klus kwijt en durft ook niet meer los te laten terwijl hij als hij eerlijk en duidelijk wordt gereden en in zijn waarde wordt gelaten altijd los zal laten als hij los is. Je kunt oefeningen doen om het loslaten te versnellen, maar kunstmatig korter pakken en druk geven, dat vindt ie wel zo'n kul ;-) :+

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:00

hah zo grappig en dat het zo herkenbaar is wat fokt die obelisk karakter door zeg. :D
Soms is het om te |( .Maar ja dan moeten we een robotje nemen toch? *D

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 13:11

Inderdaad hele herkenbare dingen qua karakter!

Laat mijne ook regelmatig checken, met name ook vanwege de geschiedenis met het scheve SI-gewricht. Kan nu gelukkig wel heel goed merken wanneer dat weer eens moet gebeuren, want kan nu precies voelen wanneer ze ergens last van heeft. Da's met name tijdens het borstelen, want tijdens het rijden laat ze het niet gauw merken.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:42

Ik had dinsdag les met Bolero, en ze was zo vreselijk gespannen, het voelde alsof ik op een bom zat die elk moment af kon gaan, niet fijn. Ik snapte er niks van, zo ken ik haar niet. Ik was ook blij toen ik er weer af kon. En gisteren wist ik opeens waar het aan lag, ik voer haar altijd Marstall havervrij, en deze was al 2 dagen op dus had ze van de staleigenaar sportbrok gekregen. En ik wist al dat ze daar zo erg op reageerde, echt een compleet ander paard! Sinds gisteren weer gewoon de oude vertrouwde Marstall en vandaag was ze superfijn te rijden. Hebben anderen dat ook zo met voer?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:45

Ja :j
Als mijn vader haar stiekem wat biks had gegeven merkte ik dat de dag erna.

Ze staat nu op 3 handjes voer per dag, terwijl ze 6/7 dagen in de week loopt, maar anders wordt ze eh.. opvliegerig :+ (Zelfs met voer zonder energie)

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:46

Een foto van mijn Bolero onder het zadel:
Afbeelding

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 08:14

Leuke merrie hoor Melrovers jouw Bolero. Hoe groot is ze precies?

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:50

@fargo ik heb haar niet gemeten. Toen ik haar 1,5 jaar geleden kocht (ze was toen ruim 4) was ze 1,55 m. Ze is nog wel ietsje gegroeid, ik vermoed dat ze nu 1,58m zal zijn. Ik ben zelf ook maar een shortie dus het past mooi zo :-).

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:42

Hier even een update van mijn Obeliskje: Black Rose, ze staat nu samen met haar merrieveulen van United en een andere fokmerrie van ons met haar hengstveulen op de wei. Natuurlijk kijkt ze weer niet in de camera, maar goed, even weer een indrukje:

Afbeelding

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:52

Mooie appeltjes!

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 17:52

Dankje Peppertree! Ze doet het ook goed op de wei, ze had het ook echt nodig. Het brengen ernaartoe was alleen weer een ramp, ze is verschrikkelijk met laden in de trailer. Had een verdovingsspuit bij de dierenarts gehaald, die onder de tong moest, zou ze heel duf van moeten worden, maar madam kon nog heel goed op de achterbeentjes komen. :j
Nou ging het laden altijd al moeilijk, ze heeft wat last van claustofobie, :j. Het ging nu wel wat sneller, ze gaf het na een kwartier op, terwijl we weleens 3 kwartier met haar hebben gevochten.

urbanmove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 12:33

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:42

Urbanmove - super plaatjes weer hoor van Vedor. Hij doet het goed! A.s. donderdag heb ik voor het eerst weer les sinds Whizz zijn operatie (en mijn oude instructeur er mee gestopt is). Best spannend dus! Maar heb er wel zin in.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:17

Ik zag ze ook al! Idd mooie foto's! Hij lijkt ook veel op mijn merrie qua beweging denk ik. Die van mij ziet er op foto's ook vaak zo uit. Beetje gek uit te leggen, zelfde silhouet denk ik.

Leuk Fargo! Ik moet ook eigenlijk weer les, volgende week voor het eerst M2 starten!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:29

Wat een gangen heeft Vedor, volgens mij moet dat niet altijd even makkelijk zitten :D

Fargo, spannend!

Peppertree ook spannend M2 starten!

urbanmove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:41

Thanks voor jullie reactie! Ik kon pas naar 2 jaar zitten op hem, dus dat zegt genoeg.

Succes fargo! Spannend

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:38

zo mooie fotos die van lijkt zeg.alleen een merrie.zitten is voor mij ook lastig.wanneer doen we een clinic.wil ze zo graag bekijken en vergelijken hah

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 16:26

Ja, het is wel leuk om de clinic door te zetten hoor!

Mochten jullie echt een leuke kunnen vinden ben ik wel bereid om een paar uur te rijden. Welke waren allemaal al genoemd? Leukste zou natuurlijk zijn om iemand te hebben die Obelisk zelf gereden heeft?
Marie José Hulsman (wel al 10 jaar terug ;-p ), Bert Rutten, Kirsten Beckers... Al zou Emmelie Scholtens ook wel leuk zijn.