Wie heeft er een nakomeling van Moorlands Bodyguard

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 09:03

xlim : Dank je, ja ze is echt super braaf!
klopt met een hoofdstel in is echt al gewoon een paard om te zien. :o
Voor de rest doe ik nog helemaal niks met haar en mag ze lekker op het land genieten.
maar als we gaan wandelen doe ik voor de zekerheid een hoofdstelletje in. vind ik toch een wat fijner idee stel dat ze opeens schrikt ofzo.

Gisteren is er een professionele fotograaf langs geweest om haar op de foto te zetten!
voor de gelegenheid haar voor het eerst helemaal in de knotjes gezet en mn mooiste hoofdstel uit de kast gehaald :D
ik had me op haar braafheid voorbereid en een groot geel piepend hondenspeeltje mee genomen in de hoop dat ze daar een beetje van
onder de indruk zou zijn.. Maar mevrouw geeft er niet veel om hoe hard het ook piepte ha ha hoezo braaf :+ :Y)
de fotos krijg ik van de week binnen en ben erg benieuwd hoe ze geworden zijn.

zelf heb ik van de week ook wat foto s van dr gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

<3
Afbeelding

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:47

Wat leuk, ben erg benieuwd naar de foto's. Ik vind dat je groot gelijk hebt om te wandelen met hoofdstel! Bij Gilano moet ik wachten tot de wolfstanden getrokken zijn, voordat hij een bit in kan. Gilano zijn manen zien er nu niet uit en ik verwacht ook niet dat het ooit wat wordt ;( Het is sprieterig en er zijn happen uit. Het kriebelt om ze te trekken/knippen, maar vanwege de vele vliegen laat ik het nog maar voor wat het is. Ik was afgelopen weekend weer even bij hem gaan kijken en hij staat er nog steeds goed bij. Onderstaand een foto's. Het is jammer dat je op de foto's niet goed kunt zien hoe mooi hij glimt. Hij lijkt overigens ook weer te groeien en wordt daarom bijgevoerd. Eten komt hij sowieso niet te kort, er staat nog zat gras ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en de foto van een eerder post, maar nu groter
Afbeelding

edit: ik ben het overigens niet op de foto

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 10:13

xlim: leuke foto's hij ziet er goed uit! ook flink aan de maat of niet? hoe is hij kwa beweging?

ik heb de foto's binnen gekregen en ben erg blij mee!
helaas zijn sommige foto's op dr hoofdje iets onscherp maar fotograaf kwam ook om te oefenen :)
ook was het erg warm en liet ze helaas kwa beweging ook niet veel zien. ( en ook hierbij is ze niet gek te krijgen :Y) }:0 weet niet voor wie het
vermoeiender was voor mij of voor blacky ha ha) :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:23

leuke foto's weer :) Bleef ze rustig staan met het knotten? Als je mij zou zeggen dat ze drie jaar is, zal ik het zo geloven. Ik vind haar al erg 'af' en volwassen ogen.

De gangen van Gilano zijn goed. Hij loopt heel gemakkelijk en heeft een sterk achterbeen. Het kniegebruik zoals tegenwoordig graag wordt gezien heeft hij niet, maar het is absoluut niet slecht. Zijn moeder is ook 50% trakehner, dus dat verklaard het wellicht. Wat hij heel goed kan is sluiten. Dat deed hij al vanaf het begin uit zichzelf, als hij met zijn vriendje werd 'gelongeerd' om in de winter de ergste energie kwijt te raken. Ik ben in elk geval erg blij met hem <3

lotte002

Re: Wie heeft er een nakomeling van Moorlands Bodyguard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 15:26

Dankje, ja ze was erg braaf met vlechten ze gaf er niet veel om.

Leuk om te lezen die van mij is het zelfde kwa beweging, zit een super fijn achterbeen op en vetrekt ook altijd vanuit
Achter.

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 12:28

helaas zit het mijn body niet mee..afgelopen vrijdag heel erg slecht nieuws gehad..

we zijn al bijna een maand een beetje aan het tobben met dr..ze liep achter kreupel en de ene dag wat slechter dan weer wat beter.
mijn eigen dierenarts erbij gehad die nogal makkelijk was en zei dat ik er niet teveel naar mocht kijken en haar nog een half jaar op de wei moest gooien.
mijn gevoel zat echter totaal niet lekker en besloten de collega van Steffie van der laarse te laten komen Mieneke van Duijn ik dacht misschien zit ze wel ergens vast en is het met een paar behandelingen van haar beter of over.

helaas kon zei niks met dr en heeft me aangeraden haar achterbeen en hals op de foto te laten zetten..(hier zit een soort verdikking/bult al vanaf de geboorte/veulen tijd hier heb ik mijn eigen dierenarts meerdere malen naar laten kijken en heb zelfs een aantal keer aangegeven dat ik dit graag op de foto wilde hebben maar dit was niks volgens hem niet nodig wand het was niks raars en misschien heeft ze ze zich gewoon een keer gestoten ergens aan, nou ja als de dierenarts dat meerdere malen zegt ga je ervan uit dat dit zo is..

afgelopen vrijdag had ik een afspraak staan bij de kliniek in Utrecht en daar erg slecht nieuws te horen gekregen..
Dr hals is op de foto gezet en daar is uit gekomen dat die bult die er al zo lang zit een vergroeiing is en een hele flinke ook die knelt dr zenuw af en trek door naar dr ruggenmerg. en hierdoor krijgt ze verlammings verschijnselen(die zijn er nu al af en toe dat ze omvalt als ze gek doet in de wei achteruitlopen gaat bijna niet mee) Hier kunnen ze helaas niks meer aan doen en hebben maar 1oplossing..

ik moet nu dus de knoop gaan doorhakken wanneer we besluiten dat het genoeg is geweest voor dr..
ben er echt goed kapot van. Buiten het verdriet wat ik ervan heb ben ook best pissig op mijn eigen dierenarts over het feit dat hij er altijd zo makkelijk over deed.. dit is natuurlijk altijd achteraf. hij word door Utrecht op de hoogte gebracht en ben benieuwd of hij zelf contact met mij opneemt..

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:54

Jeetje wat een naar nieuws voor je! Sterkte! ;(

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:36

Wat een rot nieuws! Heel veel sterkte!

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:32

Bah, dat soort nieuws wilt natuurlijk niemand horen over zijn/haar paardje. Veel sterkte met het nemen van het besluit.

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 09:50

Afgelopen weekend hebben wij helaas afscheid genomen van onze body.

Ze ging met de week achteruit..
Stal eigenaar vertelde dat ze niet meer graag mee naar buiten ging en dr echt mee moest trekken het land in..als de rest ging rennen kon ze niet meer meekomen en bleef alleen achter..

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 18:01

Jeetje wat sneu zeg. Heel veel sterkte met het verlies!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:12

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:18

leuk filmpje! Ik kwam er nog een tegen: http://www.youtube.com/watch?v=nKWSJEcQFoQ

Begin komend jaar (februari/maart zo ongeveer) wil ik die van mij zadelmak laten maken, ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen. Ben momenteel nog steeds zoekende naar een adres en erg in dubio. Hoe gaat het met de andere Bodyguards?

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:42

Waarover ben je in dubio xlim? Wij maken ook paarden zadelmak (zie onze website/facebookpagina), maar wij willen erg graag dat de eigenaar/toekomstige ruiter komt 'meedoen', dus een actieve rol speelt in het hele proces, maar dan kan dus alleen als je redelijk in de buurt woont.

Mijn Bodyguard groeit nog steeds lekker, hij is lekker brutaal en is inmiddels gecastreerd, want hij werd een beetje teveel hengst. Ik ben heel benieuwd hoe hij het onder het zadel gaat doen, maar daar moet ik nog geduld voor hebben. :j

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 12:58

ik twijfel vooral nog ever waar ik hem heen wil brengen. Ik heb jullie website ook al eens bekeken. Het sprak mij in ieder geval aan, vooral dat je erbij betrokken wordt. Ik woon in Almere, op 40 minuten rijden bij jullie vandaan. Opzich nog te overzien, maar om iedere dag deze afstand af te leggen is wel erg pittig ;) Hoevaak verwachten jullie dat iemand erbij is?

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 14:49

Wij verwachten niet dat iemand elke dag komt, maar bv om de dag zou al heel goed zijn. Ik begrijp dat het lastig is wanneer je wat verder weg woont.

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:47

oh, dat is opzich nog te overzien. Ik was gisteren bij Gilano, maar is nog wel erg 'puppy'. Het zadelmak maken gaat zoals het er nu naar uitzien niet gebeuren in februari/maart. Hij meet overigens 1.67m. Mooie maat al zeg ik het zelf :)

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:35

Gewoon nog even een paar maandjes laten uitgroeien!
Mooie maat! :j Ik verwacht dat de mijne iets groter wordt, zal hem binnenkort eens meten, ben toch wel benieuwd wat hij nu meet.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:59

Iedereen de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar, het jaar van het paard!

Vanmiddag hebben we onze bijna 2 jarige gemeten, hij meet nu 1.65m. Ik ben heel benieuwd hoe groot hij uiteindelijk gaat worden.

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:00

Ook namens mij de beste wensen!

Wat een joekel zeg. Knap en groot, als dat geen blikvanger gaat worden :D Houden jullie hem aan voor jullie zelf of is het de bedoeling dat hij straks de verkoop in gaat?

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:49

We willen Hoezo graag zelf houden, het is zo fijn om een veulen helemaal zelf groot te brengen, zadelmak te maken en te rijden :j (tenzij er natuurlijk een onweerstaanbaar bod voor hem komt :o ) maar voorlopig blijft hij gezellig met zijn ooms bij ons op stal.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:52

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:26

Haha ik wilde hetzelfde bericht gaan plaatsen.

Leuk dat het bedoeling is dat jullie hem aanhouden. Ben benieuwd hoe hij het straks gaat doen.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:02

Cyden dressage op facebook vraagt om foto's van nakomelingen van Bodyguard!

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:18

De bodyguard x trento b is afgelopen zaterdag doorverwezen naar het verrichtingsonderzoek *\o/*