Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:48

Bij iedere nakomeling van Van Gogh die hier langskomt, herken ik wel weer iets in die van ons.

Die van ons is inmiddels 4 en ook een chique dame geworden:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door yvonnepuntnl op 18-07-11 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:50

rowo schreef:
Wow, wat een chique ding is dat geworden zeg :j

Thanks!

@yvonnepuntnl, dat is zeker een chique dame! Ik zie wel gelijkenissen met Camaro! Zijn jullie al gestart?

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:11

Kwam jullie topic toevallig weer tegen toen ik zocht op "Camaro" wou namelijk hun crosstopic nog even bekijken hihi.

Je ziet inderdaad best wel veel dezelfde dingen bij de van goghjes in dit topic. Allemaal zo een lief hoofd ook!
Wel enorm balen voor Tessa zeg :(:) , zal voor je duimen!! Brr krijg altijd kippenvel van dat soort berichtjes, dan besef je je weer even heel goed hoe kwetsbaar een paardje is en dat het soms ook erg tegen kan zitten ;(

Aangezien Tijger een Flemmingh x Zelhem is klets ik nu mee in het flemminghtopic en daardoor vergeet je dan nog wel eens wat. Bovendien ben ik van nature al behoorlijk warrig :D
Sorry sorry sorry, maar heb dus nooit meer een link van mij op tijger geplaatst :o
Maar beter laat dan nooit ;)

http://www.youtube.com/watch?v=p6DThp0s ... re=related

Hij is over het algemeen trouwens best wel braaf hoor, maar dit vond ik wel een grappig filmpje en niet al te lang hihi.
Dit was toen ik hem nog niet zo lang had, inmiddels is het omkeren en steigeren gelukkig een stuk minder geworden. Al blijft hij het nog wel een leuk grapje vinden :+

Heel veel succes met al jullie knappe paardjes!!

ManonVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:47

shirleyp schreef:
Wat een heerlijke van Gogh'jes om te zien! Hoe oud zijn ze nu? @Manonvegas, geweldig die krab-foto! Camaro kan dat ook heerlijk zo doen, laatst krabte hij zelfs mijn zijn linkerachterhoef zijn voorhoofd, haha!

Camaro, voorheen dus Caramba van diehdieh, is ook aardig bijgetrokken de afgelopen maanden. Hij was achter een stuk lager dan op de schoft, dat trekt nu prachtig bij. Even wat foto's ter vergelijking!

Standfoto februari:
Afbeelding

Standfoto april:
Afbeelding

Rijfoto van vorige maand:
Afbeelding

En crosslesje afgelopen weekend (bouw is een beetje moeilijk te zien):
Afbeelding

Wow!!! Die is mooi geworden!!!! :j <3 Maar jij rijdt er dus al op, ik nog niet. Fiësta mijn veulen dan is nu sinds 21 april één. Dus... duurd nog ff. Maar jij hebt er een sjieke gekregen zeg!!!! ;) :D Echt super mooi!!! <3 /3
En jah die krabfoto vind ik ook heeeeeel mooi, die heb ik ook eens bewerkt. In 't sepia, super schattig+moooii :P Jah, krabben/kriebelen vind ie heerlijk!! Zal waar in de Gogh'jes zitten ;) .

ManonVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:50

yvonnepuntnl schreef:
Bij iedere nakomeling van Van Gogh die hier langskomt, herken ik wel weer iets in die van ons.

Die van ons is inmiddels 4 en ook een chique dame geworden:
Afbeelding

Jah vind ik ook, ik zie de ogen en de kijk van de ogen bij iedereen, wat Fiësta dus ook heeft.

aurian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 16:29

Afbeelding

Ik meld me ook maar eens hier :).
Stiekem al een tijdje meegelezen en foto's bewonderd.
En eigenlijk gewacht tot die van mij een beetje uit de winter-baby-dikke-buik-fase was en toonbaar op de foto :o
Dus bij deze! Mijn jonge schaap: Escape

Van Gogh x Lauriston x Wisconsin, ruin van 2009

Sinds 2 weken is hij "thuis" van de zomerweide voor de winter.
Hij is nu ongeveer 1.57 en moet dus nog wel een beetje groeien.

Anoniem

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:47

:wave:

Ik kom ook weer binnenvallen, met foto's van mijn 3 jarige van gogh (MV Voltaire MMV Laudanum). Zoals jullie misschien wel weten heeft hij ongeveer een jaar geleden in de draad gezeten, zijn 2 strekpezen waren door. Tot een maandje geleden vonden wij hem nog niet sterk genoeg om ermee aan de gang te gaan, daarvoor wel een paar keer spelenderwijs gelongeert maar ook écht niet meer. Nu zijn we hem weer aan het oppakken, hij is nog slap maar hij is 3 jaar. Van zijn been heeft hij helemaal geen last meer dus we gaan zo lekker rustig verder en maar kijken hoe en wat. ook is hij momenteel wat schraal, we zijn hem bij aan het voeren maar een paard krijg je ook niet zo snel dik haha. Hij lijkt tot nu toe erg braaf en lief maar ook belangrijk; heel erg werkwillig, ik kan ontzettend goed met hem overweg en hij vertrouwt me al volledig dus ik hoop hem zo zelf met hulp van mijn instructrice in te kunnen rijden!
Om even te vergelijken over hoe groot hij is, ik ben ongeveer zo'n 178 cm groot en ik ben die ene in die witte trui.. We zijn ook puur bezig met een klein beetje balans te laten krijgen en iets sterker te krijgen, omdat hij nog hangt op de kanten. daarom nog lekker aan het halster ipv een bit oid. Ik ben allang heel blij dat ik met hem al aan de slag kan en we hem nog hebben, toen ik hem vorig jaar uit de wei haaldde dacht ik dat we hem beter maar meteen af konden spuiten :o

__Marloes schreef:
Schuimmondje :D
Afbeelding

Je ziet dat hij nog slap is in de achterhand, maar je ziet hem ook z'n best doen:
Afbeelding

Afbeelding

_O-
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jammer dat ik ervoor sta
Afbeelding

En zo stopte we dus :):) :):) :):)
Afbeelding

Daarna met baasje de enge hoek verkennen, zo is hij helemaal niet meer eng :+ Toen ging hij daar staan eten en liep ik weg, rendde die keihard naar me toe _O-
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 21:00

Wat fijn zeg dat je weer met hem aan de slag kan.... ik kan me nog herinneren idd dat je het vertelde toen het net gebeurd was. Kan hij straks gewoon in de sport worden uitgebracht, of puur recreatie?

Het is nog wel een mega puppie zeg. Idd wat schraal maar dat komt vanzelf. Persoonlijk zou ik hem nog ff lekker tot volgend jaar op het land gooien zodat ie bij kan trekken, sterker kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:13

rowo schreef:
Wat fijn zeg dat je weer met hem aan de slag kan.... ik kan me nog herinneren idd dat je het vertelde toen het net gebeurd was. Kan hij straks gewoon in de sport worden uitgebracht, of puur recreatie?

Het is nog wel een mega puppie zeg. Idd wat schraal maar dat komt vanzelf. Persoonlijk zou ik hem nog ff lekker tot volgend jaar op het land gooien zodat ie bij kan trekken, sterker kan worden.

Nee hij word ook nog uitgebracht later, als het goed is kan hij alles gewoon zonder probleem met z'n been!

Daar hebben we ook nog over na gedacht, maar hij vind het zelf heel leuk om te werken, en zijn pees moeten we sowieso een beetje op gaan bouwen zodat die sterker word verteldde de da. Daarom dan nu maar lekker 2 keer in de week een kwartiertje even aan het werk, spelenderwijs en totaal niet gedwongen zodat hij lekker puppy kan blijven. Eerst de peuterspeelzaal, dan pas de basisschool natuurlijk, ik ben er me van bewust dat hij nog te puppy is om er nu al op te gaan zitten en dat hij heel veel tijd nodig heeft, maar die tijd heb ik ook dus dat komt goed uit!

Schijnt van gogh zelf ook last van te hebben gehad, die heeft ook altijd heel veel tijd nodig gehad. Die is geblesseert geweest van (ga ik vanuit) wat teveel in een te korte tijd, inmiddels springt hij de 160 mee in duitsland puur omdat hij dankzij die blessure de tijd heeft gehad die hij nodig had

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 21:16

Is dat zo ja? Onze Van Gogh komt uit de Sheraton Merrie die ik nog rijdt en is nu met 7 jaar pas een beetje op krachten :+ K hoop niet dat deze er dan nog langer over gaat doen.

Okee gelukkig zeg dat ie gewoon de sport in kan. Wat een wonder dat ie nog zo is hersteld dan!?
En zit idd wat in van dat opbouwen. Maar t is wel mijn eerste gedachte als ik um zo op de foto zie. Je zou um eerder 1,5/2jaar schatten :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:35

Hij is heel erg puppy ja, en dat zo jong schatten horen we meer, maar zijn been moet gewoon nu wat sterker worden dus we dat die pees beter word, en hij er verder geen last van heeft! Maar hij is in nu en een paar maanden al heel veel verandert, het was toen nog zoveel erger als nu! En hij is natuurlijk zo groot he haha, hij heeft z'n tijd heel hard nodig maar die krijgt hij zeker ook. Met Dibbes heb ik zo'n ontzettend goede band dat dat een paard voor mijn leven word. :)

Dat verhaal hoorde ik van de da, die is helemaal verliefd op van gogh (en zijn nakomelingen) en volgt hem daarom heel erg.
Dat met zijn pees schijnt trouwens meer te gebeuren bij paarden die bv de draad in gaan, ze zeiden dat het in principe iets moet zijn waar hij nooit meer last van kreeg mits het bot niet beschadigt was, wat dat betreft hebben we wel geluk gehad want dat was die wel haha. En daarbij waren het de minst belangrijkste pezen, het waren zijn strekpezen. Als het bij de buigpezen (het stuk waar de peesbeschermer zit zeg maar) zou zijn geweest, dan zou het einde verhaal zijn geweest. En tijdens zijn boxrust hebben we brand gehad, toen had ik alle paarden die op dat moment binnen stonden dus in de bak moeten zetten, waaronder dibbes die echt niet uit zijn stal mocht komen.. Gelukkig wist hij heel goed dat hij rustig moest blijven en deed hij dat ook! Maar ik ben ook heel blij dat mijn vader het toch nog de moeite vond om dat alles ermee te doen! Het is een heel duur paard geworden daardoor haha.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 22:03

Brand in stal??? Meen je niet! Wat onwijs eng :oo Alles wel goed gegaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:14

Niet bij de paarden (gelukkig) maar de schuur ernaast, zit zo'n 3 meter van de paardenstallen af en had dus alles voor het geval het overwaaide al buiten gezet. Gelukkig niet gebeurt, en in die schuur stond geen vee die afgebrand is. :) maar ik ben toch wel blij dat ik het buiten had gezet, de wind stond die kant op en in notime stond die schuur bij de paarden vol met rook. Best erg dat ik het nummer van de brandweer niet meer wist, maar gelukkig was wel mijn 1e reactie de paarden naar buiten voor het overwaait

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 00:03

Marloes, zo te lezen heb jij je portie paardenpech wel gehad! Gelukkig gaat het met de pezen nu goed!

Het is echt een gup! Maar zo zag Camaro er een half jaar terug ook uit. Het rijden heeft hem wel gevormd. Maar ik doe bewust rustig aan, hij hoeft maar vier keer per week wat te doen. Hij is in een half jaar enorm veranderd, hij lijkt de rust en tijd ook nog nodig te hebben. Dus we gaan gewoon rustig verder. Veel succes!

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:22

Searcher schreef:
Mijn Van Goghje (ik zal haar maar gewoon Tess noemen) zit in de ziektewet. :(:)
Ze is een tijdje geleden uitgegleden in een smal gangetje.
Kan gebeuren zou je zeggen maar die val heeft helaas erg veel consequenties.
Ze heeft hierdoor wat botwoerking opgelopen aan een van haar rugwervels, niet tussen de doornvormige uitsteeksels maar wat daaronder zit. Waarschijnlijk doordat ze zich verdraait heeft bij die val.
Op zich is dat niet zo erg maar wel als het weefsel erom heen ontstoken raakt, dat is erg pijnlijk.
(Vergelijk het met een schieffel op de verkeerde plek waardoor peesontstekingen ontstaan).
Ik had er al een aantal keren een fysio/chiropractor bijgehad en dan was het heel even wat beter.
Het is namelijk niks voor Tess om te dreigen met steigeren en zo te slaan met haar hoofd, bovendien houdt ze haar staart naar links.
1 juni toch maar naar Wolvega gegaan om foto's te maken en een echo.
Ook hebben ze bekeken hoe ze liep, ze is niet kreupel, zelfs niet onregelmatig maar houdt zich erg stijf.
Er is vorige week ontstekingsremmer ingespoten en de spieren zijn behandeld met een warmte massage achtig iets (wat ze wel erg aangenaam vond).
De ontstekingsremmer werkt ook pijnstillend en werkt 3 weken. Ze proberen haar zo uit die vicieuze pijncirkel te halen.
Ik mag alleen maar longeren zonder bijzet deze week, stappen en draven.
We zijn nu 5 dagen verder en ik vind wel dat ze beter loopt, je ziet nu haar lendenen weer bewegen (ik zei nog: wat loopt dat paard te kontjewiebelen :+ maar ik ben t gewoon niet meer gewend te zien).
Wel houdt ze nog haar staart scheef en slaat wat met t hoofd, dit kan ook gewoonte zijn geworden maar de tijd zal het leren.
Deze behandeling is geen garantie dat ze ooit pijnvrij zal zijn of worden.
Ik moet het nu 3 weken aankijken en dan verder kijken. Als de behandeling niet aanslaat of gedeeltelijk wordt de kans dat ik haar nooit meer kan gebruiken steeds groter.
Het heeft geen zin in om dit 10 keer te doen, 3 keer is maximaal. Het is niet te opereren o.i.d.
Het kan ook zijn dat ze volgende week ineens beseft dat ze echt niks meer voelt en dat de onsteking ook niet meer terug komt.
Ik weet niet wat ik moet en kan verwachten. Ik kan alleen maar hopen dat ik geen keuzes hoef te maken die ik liever niet wil maken |( en ik heb er alles voor over om weer een pijnvrij paard te hebben...

Update:
Nadat ze behandeld is met die ontstekingsremmer leek t even beter maar toch lukte het niet. Het eindigde ermee dat ze recht omhoog op dr achterbenen stond terwijl ik er op zat. Ook wilde mn stalgenoot me niet helpen want hij zei dat ze niet goed was. Toen was ik er klaar mee en heb weer de dierenarts gebeld. Hij was er vrij zeker van dat t een gedragsprobleem was ipv pijn maar ik bleef volhouden dat dat niet zo was. Die heeft haar een zware pijnstiller gegeven om te kijken of ze daardoor veranderde. Dat was niet t geval. Ik zat er echt doorheen. Een aantal mensen drongen er op aan dat ik een bepaalde fysiotherapeut moest bellen. Dat heb ik toch maar gedaan, niks te verliezen. Mijn stalgenoot (die me zou gaan helpen met Tess is erbij geweest). De fysio vond wel wat kleine dingetjes maar niks ernstigs, waardoor ik er niet op zou kunnen rijden. De scheve staart wijdt hij aan een verschil in spierspanning. Kan zijn dat dit weg gaat door juiste training, kan ook zijn dat het zo blijft. Hij zei: rijden! Dus ik met mn stalgenoot er een paar dagen later mee aan de slag. We zijn nu 3 weken (6 x rijden) verder en het gaat goed. Stappen, draven en galopperen, alles doet ze. Ze vindt t moeilijk en dan zie je soms aan haar reactie maar oefening baart kunst, ze loopt goed regelmatig en wil ook nageven, ze is heel licht in de mond. En het is een echte merrie geworden, de fysio noemde haar hoogbegaafd :o . De hele kunst is voorwaarts rijden en daar consequent in zijn en dan rijd zelfs ik zelf er al aardig mee weg. Ik moet ook echt toegeven dat toen ik t vermoeden had dat ze pijn kreeg ik niet consequent ben geweest, mss terecht maar een paard denkt niet dat ik voorzichtig ben geweest omdat ze pijn had, maar dat ik t haar makkelijk maakte (dus de dierenarts had stiekum toch gelijk). Voorlopig rijdt mn stalgenoot haar eerst even en dan ik en langzaam aan neem ik t onder begeleiding over. Eerst nog 2 keer rijden en 2 keer longeren per week, dat is wel genoeg. Ik ben zoooo blij dat t allemaal goed lijkt. *\o/* Hopenlijk binnenkort wat fotootjes. Hier in elk geval eentje van Tess met een vriendje:
Afbeelding

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:14

ik zal ook nog even een foto spammen van onze van gogh
die is namelijk alles behalve "puppie"

linsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:46

Hier wat foto's van (uiteraard) de allermooiste Van Gogh! ;) Het is een Van Gogh x Negro en ze is 4 jaar. Sinds Mei is ze weer fanatiek onder het zadel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tjah.. mevrouw is natuurlijk wel ijdel! ;)

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:14

Linsie, leuk paard hoor! Ijdel is Camaro ook, heel herkenbaar, hihi! Heb je haar in mei ingereden of daarvoor al?

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:13

Hier nog een Camaro-update! Dressuurles van enkele weken geleden. Ik ben erg trots op de poownie ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ps. Gisteren stalconcours gehad, 199 punten (wel heel schappelijk gepunt hoor) en een derde plaats! En dat voor ons eerste wedstrijdje! Camaro was braaf en goed te rijden, heerlijk! Rondje parcours was ook geniaal, hij begreep de eerste manche geen biet van wat hij nou in die wei met rare hindernissen moest, hihi! Slechts een weigering. Twee manche lekker door gegaloppeerd en foutloos rond! Joehoe!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:38

Wat ben ik jaloers op jullie allemaal, ik wil ook lekker kunnen rijden op mijn van goghje! Vooral die springfoto hierboven, heerlijk! En wedstrijden, ik ben jaloers

Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 23:02

Wij hebben ook 2 Van Gogh's! 1 hengst is nu 2,5 jaar. Mag volgend jaar eindelijk onder het zadel;-)
en een merrie van 1,5 jaar, echt een super mooi beestje, de eigenaar van de hengst Van Gogh is hier ook helemaal fan van! Na het lezen van deze topic ben ik ook erg benieuwd wat onze van gogh's ons gaan brengen!

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 23:14

Rijfoto's heb ik nog niet, hoewel t wel steeds beter gaat daarmee. Tess loopt goed en laat zich een stuk beter bewerken. Ik ben er zo blij mee. Afgelopen weekend een paar foto's gemaakt. Zwijmel, is dit echt mijn paard?? O:)

Leuk om al die halfbroertjes- en zusjes te zien van Tess.
Sommige lijken behoorlijk op haar, anderen weer minder vind ik.
@ Wind: foto's?

Mooi koppie
Afbeelding

Samen met t baasje op haar blote rug <3
Afbeelding

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 08:14

Wat heeft die van jou lieve, kleine oogjes Searcher! Ben benieuwd naar rijfoto's!

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:52

Mooie foto's hoor. Inderdaad een mooi vriendelijk, klein oog. Ze had toch een blessure opgelopen? Is ze helemaal pijnvrij? Of haal ik nu twee paarden door elkaar?

linsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:58

Ik vind dat de uitstralingen veelal overeenkomen! Leuk om dit topic te volgen en meerdere nakomelingen te zien!

@shirleyp: Ze is vorig jaar een half jaartje onder het zadel geweest, daarna een half jaar niet en sinds mei is ze weer onder het zadel. Geweldige kop heeft die van jou zeg!! Mooie aftekening!!