Die van ons is inmiddels 4 en ook een chique dame geworden:

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
shirleyp schreef:Wat een heerlijke van Gogh'jes om te zien! Hoe oud zijn ze nu? @Manonvegas, geweldig die krab-foto! Camaro kan dat ook heerlijk zo doen, laatst krabte hij zelfs mijn zijn linkerachterhoef zijn voorhoofd, haha!
Camaro, voorheen dus Caramba van diehdieh, is ook aardig bijgetrokken de afgelopen maanden. Hij was achter een stuk lager dan op de schoft, dat trekt nu prachtig bij. Even wat foto's ter vergelijking!
Standfoto februari:
Standfoto april:
Rijfoto van vorige maand:
En crosslesje afgelopen weekend (bouw is een beetje moeilijk te zien):
__Marloes schreef:Schuimmondje
Je ziet dat hij nog slap is in de achterhand, maar je ziet hem ook z'n best doen:
Jammer dat ik ervoor sta
En zo stopte we dus![]()
![]()
![]()
Daarna met baasje de enge hoek verkennen, zo is hij helemaal niet meer engToen ging hij daar staan eten en liep ik weg, rendde die keihard naar me toe
rowo schreef:Wat fijn zeg dat je weer met hem aan de slag kan.... ik kan me nog herinneren idd dat je het vertelde toen het net gebeurd was. Kan hij straks gewoon in de sport worden uitgebracht, of puur recreatie?
Het is nog wel een mega puppie zeg. Idd wat schraal maar dat komt vanzelf. Persoonlijk zou ik hem nog ff lekker tot volgend jaar op het land gooien zodat ie bij kan trekken, sterker kan worden.
Searcher schreef:Mijn Van Goghje (ik zal haar maar gewoon Tess noemen) zit in de ziektewet.![]()
Ze is een tijdje geleden uitgegleden in een smal gangetje.
Kan gebeuren zou je zeggen maar die val heeft helaas erg veel consequenties.
Ze heeft hierdoor wat botwoerking opgelopen aan een van haar rugwervels, niet tussen de doornvormige uitsteeksels maar wat daaronder zit. Waarschijnlijk doordat ze zich verdraait heeft bij die val.
Op zich is dat niet zo erg maar wel als het weefsel erom heen ontstoken raakt, dat is erg pijnlijk.
(Vergelijk het met een schieffel op de verkeerde plek waardoor peesontstekingen ontstaan).
Ik had er al een aantal keren een fysio/chiropractor bijgehad en dan was het heel even wat beter.
Het is namelijk niks voor Tess om te dreigen met steigeren en zo te slaan met haar hoofd, bovendien houdt ze haar staart naar links.
1 juni toch maar naar Wolvega gegaan om foto's te maken en een echo.
Ook hebben ze bekeken hoe ze liep, ze is niet kreupel, zelfs niet onregelmatig maar houdt zich erg stijf.
Er is vorige week ontstekingsremmer ingespoten en de spieren zijn behandeld met een warmte massage achtig iets (wat ze wel erg aangenaam vond).
De ontstekingsremmer werkt ook pijnstillend en werkt 3 weken. Ze proberen haar zo uit die vicieuze pijncirkel te halen.
Ik mag alleen maar longeren zonder bijzet deze week, stappen en draven.
We zijn nu 5 dagen verder en ik vind wel dat ze beter loopt, je ziet nu haar lendenen weer bewegen (ik zei nog: wat loopt dat paard te kontjewiebelenmaar ik ben t gewoon niet meer gewend te zien).
Wel houdt ze nog haar staart scheef en slaat wat met t hoofd, dit kan ook gewoonte zijn geworden maar de tijd zal het leren.
Deze behandeling is geen garantie dat ze ooit pijnvrij zal zijn of worden.
Ik moet het nu 3 weken aankijken en dan verder kijken. Als de behandeling niet aanslaat of gedeeltelijk wordt de kans dat ik haar nooit meer kan gebruiken steeds groter.
Het heeft geen zin in om dit 10 keer te doen, 3 keer is maximaal. Het is niet te opereren o.i.d.
Het kan ook zijn dat ze volgende week ineens beseft dat ze echt niks meer voelt en dat de onsteking ook niet meer terug komt.
Ik weet niet wat ik moet en kan verwachten. Ik kan alleen maar hopen dat ik geen keuzes hoef te maken die ik liever niet wil makenen ik heb er alles voor over om weer een pijnvrij paard te hebben...