Nakomelingen Kreator xx

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carmen85

Re: Nakomelingen Kreator xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 12:05

2x goed nieuws dus kim en marjan!

Zo zie je maar weer hoe belangrijk een goede smid is. Hopelijk kun je nu lekker met boris aan de gang. (ennuh, goed vasthouden he als je erop gaat zitten ;-))

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:43

goed nieuws inderdaad en een goede smid is inderdaad erg belangrijk !!

Wanita loopt wel iets beter maar vind het sluiten nog steeds moeilijk.
Vanmiddag komen ze gelukkig naar mijn zadel nakijken en vanavond wordt ze lekker gemasseerd door een paardenmasseur, ik hoop dat ze ervan opknapt !

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:25

Ik ga voor julli duimen ;)

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:18

wanita is gisteren lekker losgemasseerd, ze had wel wat blokkades, maar het viel erg mee gelukkig !
Zadelmaker geweest en zadel lag dus echt niet goed, klapperen en te wijd bij de schoft, :(:)
Heb nu een ander zadel een week op proef gekregen, een euroriding diamant, wat een verschil zeg !
Heb vanochtend weer gereden en het gaat super ! *D

Ik heb gelukkig wel een hele goede hoefsmid .......

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:43

Wat balen dat je zadel toch niet goed lag.
Maar ben blij dat het 'probleem' nu duidelijk is en verholpen kan worden

Succes met je topper

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 09:39

zo... over spierpijn gesproken. Heb je het adres van je paardenmasseur valinsky? Ik heb niet het idee dat bij ons het zadel een probleem is hihi (fijn dat het bij jou nu hopelijk allemaal goed is!). Gisteravond weer les gehad (van 2 uur...) Arany heeft een flinke bijscholingcursus dressuur meegemaakt. Zeker weten dat ze vandaag wat stijfjes loopt! Dus maar ff rustig een beetje longeren en spieren loswerken, vandaag maar even geen drillcursus.

De master himself is voor het eerst sinds jaren (op 64-jarige leeftijd) in het zadel geklommen om eens even te laten zien hoe het moet :D :D Heb Arany nog nooit zo zien swingen. Die man kan wel rijden hoor!! (als je hem op de foto met kreator ziet, kun je het je haast niet voorstellen) Daarna ik er weer op en dat voelde echt super! Weer een boel huiswerk mee voor de volgende x. Wie weet worden we nog wel eens een dressuurcombinatie :o

Hebben jullie ook regelmatig les op gebied van springen of dressuur? Op wat voor aandachtspunten zit bij jullie paarden nog werk in? Ik merk dat Arany vooral moeite heeft met sluiten en actief op de achterhand blijven. Ze heeft de neiging om wat op de voorhand te gaat lopen en zich lang te maken.

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:14

Carmen85 schreef:
zo... over spierpijn gesproken. Heb je het adres van je paardenmasseur valinsky? Ik heb niet het idee dat bij ons het zadel een probleem is hihi (fijn dat het bij jou nu hopelijk allemaal goed is!). Gisteravond weer les gehad (van 2 uur...) Arany heeft een flinke bijscholingcursus dressuur meegemaakt. Zeker weten dat ze vandaag wat stijfjes loopt! Dus maar ff rustig een beetje longeren en spieren loswerken, vandaag maar even geen drillcursus.

De master himself is voor het eerst sinds jaren (op 64-jarige leeftijd) in het zadel geklommen om eens even te laten zien hoe het moet :D :D Heb Arany nog nooit zo zien swingen. Die man kan wel rijden hoor!! (als je hem op de foto met kreator ziet, kun je het je haast niet voorstellen) Daarna ik er weer op en dat voelde echt super! Weer een boel huiswerk mee voor de volgende x. Wie weet worden we nog wel eens een dressuurcombinatie :o

Hebben jullie ook regelmatig les op gebied van springen of dressuur? Op wat voor aandachtspunten zit bij jullie paarden nog werk in? Ik merk dat Arany vooral moeite heeft met sluiten en actief op de achterhand blijven. Ze heeft de neiging om wat op de voorhand te gaat lopen en zich lang te maken.

Tja herkenbaar, sluiten met het achterbeen, wanita kan het wel maar heeft ook moeite, of is het toch wellicht karakter !! ( haha )
Ik heb sinds kort les bij rien van de schaft, beetje van de oude stempel, bevalt goed !
Wel leuk om te zien dat de master jouw paard zo lekkerkan laten swingen, maar ook wel frustrereerd lijkt mij als je het er zelf ( nog niet ) uit kan halen.
Tja, spierpijn ! denk wel dat jouw paard dat nu ook wel zal krijgen, maar ja soms moet je wel een beetje doorheen om iets te bereiken,
heeft jouw instructeur dan zelf ook kreator gereden ?

Mijn paardenmasseur komt over 4 weken checken of wanita goed is, soort APK keuring _O-
Zij werkt ook samen met een kraker maar dat was gelukkig niet nodig.
adres : http://www.paardenspieren.nl/

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 14:25

Mijn instructeur heeft kreator gekocht en zelf naar nederland gehaald. Toen had hij al een peesblessure door de zware derby's die hij gelopen heeft. Was overigens ook de enige reden dat hij hem kon kopen, daarvoor had hij het ook al eens geprobeerd. Zijn vrouw en hij hebben Kreator gereden, maar alleen om hem in vorm te houden. Echt springen kon hij door die blessure niet meer.

Inderdaad wel frustrerend om te zien dat hij binnen 3 passen mijn paard had lopen waar ze zou moeten lopen. Grrr. Maar daarna kon ik het wel narijden, dus weet nu waar ik naar op zoek ben. Rien van de Schaft staat wel goed bekend! En een beetje van de oude stempel houd ik juist wel van (van achter naar voren rijden, recht houden, binnenbeen buitenteugel, balans, actief over de rug etc ipv alleen maar focus op het plaatje en voorbeenactie)

Fijn dat de masseur nog weer terug komt. Staat een goed verhaal op de site! Hopelijk heeft het geholpen voor Wanita

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:01

Haha Leuk om te lezen.
Hier het zelfde probleem. Lang, op de voorhand en ik heb er dan nog een aanleuningsmoeilijkheid bij...
Amaretto heeft nog altijd moeite met het bit aan nemen maar het wordt beter.
Ik heb les van Harro Goudsmid (int jurylid en ook hééél ouderwets)springen en dressuur.
Verder heb ik nog les van Knollentuin hier op bokt, richting klassieke school. En ik heb ook les van Jeroen Heijmans voor springen en Eric boss voor de Cross :D Niet te kort aan intructeurs dus

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 23:49

Jeetje wat een instructeurs
Ik heb ook contact gehad met 'knollentuin' maar wegens al die ellende met poown, nog niks mee gedaan eigenlijk :o

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 13:08

Carmen85 schreef:
Mijn instructeur heeft kreator gekocht en zelf naar nederland gehaald. Toen had hij al een peesblessure door de zware derby's die hij gelopen heeft. Was overigens ook de enige reden dat hij hem kon kopen, daarvoor had hij het ook al eens geprobeerd. Zijn vrouw en hij hebben Kreator gereden, maar alleen om hem in vorm te houden. Echt springen kon hij door die blessure niet meer.

Inderdaad wel frustrerend om te zien dat hij binnen 3 passen mijn paard had lopen waar ze zou moeten lopen. Grrr. Maar daarna kon ik het wel narijden, dus weet nu waar ik naar op zoek ben. Rien van de Schaft staat wel goed bekend! En een beetje van de oude stempel houd ik juist wel van (van achter naar voren rijden, recht houden, binnenbeen buitenteugel, balans, actief over de rug etc ipv alleen maar focus op het plaatje en voorbeenactie)

Fijn dat de masseur nog weer terug komt. Staat een goed verhaal op de site! Hopelijk heeft het geholpen voor Wanita

lijkt me echt leuk voor je instructeur dat hij nu een nakomeling van kreator lesgeeft en dat dit zo herkenbaar is.
Heb je nog foto's van hem op kreator ?
Ben inderdaad blij met rien van de schaft, hij is wel duur, en komt een keer in de 6 weken, maar ik heb tussendoor les van
een leerling van hem die ook behoorlijk nivo rijdt en goed lesgeeft :D
De masseur had een buurvrouw die heeft weer een zwarte nakomeling jaarling van kreator , wel groot hoofd ( haha )

Wel leuk dat je steeds meer mensen tegenkomt met kreatorafstammelingen, niet iedereen kent hem !

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 19:04

inderdaad leuk om steeds meer mensen tegen te komen die de hengst kennen. Heeft wel even geduurd! Ik ben al fan van hem sinds ik zijn eerste nakomelingen hier in nederland gezien heb, maar het is wel een beetje zuur dat ie nu pas na zijn dood een beetje erkenning krijgt.

Ik had gisteren weer crossles van Wendela Schlimmer en zij heeft inmiddels haar 4e kreator onder het zadel. Is ook helemaal fan van die beesten!

Heb wel een foto van Peter op Arany, maar die staat bij mijn ouders op de computer. Was wel lastig om in een donkere binnenmanege fatsoenlijke foto's te maken. Als ik deze week tijd heb zal ik het hier ook plaatsen.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 20:38

;( Inmiddels is het me onwijs in de rug geschoten, dus ALLE tijd om onzinnige filmpjes aan elkaar te knutselen ;)

Nog geen foto van Peter op Arany, wel een paar filmpjes van mijn training bij Wendela van afgelopen zaterdag.

Nog een leuke blooper van ons, terwijl Arany een smalletje van tonnen moet leren springen
Zo moet het dus niet.....

En het water in springen via in-uitjes, wedden dat je dan alsnog op het droge kunt landen!
(Arany tenminste wel ;))

Maar al met al ging het erg goed!
Hieronder de samenvatting van de les

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:06

Wat ontzettend gaaf om te zien, maar ik vind het doodeng om het zerlf te doen

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:21

echt gave filmpjes, maar je bleef goed zitten ondanks je noodsprong ( haha )

neem mijn petje af,ben zelf een echte dressuurmuts, maar vind het wel erg leuk, wanita ook wel denk ik !

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:55

Wauw, ziet er goed uit. Mooi compact in de galop.
Wou dat wij ook zo'n terrein hadden. Bij ons is alles zeiknat.
De meeting maar bij jullie doen,? Maken we er een kreator coss lesjr van... Gewoon lekker laag

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:58

Bij de meeting wil ik zijn hoor, maar no way dat ik die cross ga doen met mijn stumpert.. haha

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:33

ik kom wel gezellig kijken, maar doe ook niet mee aan de cross ..........

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:41

Hahah nog iemand als ik hahaha

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:57

Maar zijn de ideeen voor een meeting al wat uitgewerkt oid?

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 23:15

Nee eerst maar zorgen dat alle paarden klaar zijn voor een buiten ritje...

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 23:18

Klaar zijn?
Uhmm... heb je ff whahah
Ik heb er vandaag weer opgezeten na 3,5 week, dus nog een hoop werk aan de winkel

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 09:29

op zich ligt ede wel op een makkelijk bereikbare plek, wel een goede plek voor de meeting. Ook wel leuk omdat Wendela ook 2 kreators heeft. Doen we het een x in de zomer, dan hebben jullie nog ff om je paard klaar te maken voor een buitenrit ;) En als je de crosshindernissen niet wilt nemen, ook best, dan rijd je gewoon lekker in het bos! En voor wie wil, kunnen we een les van Wendela regelen.
Zou ook wel tof zijn om ook een leuke foto van alle kreators bij elkaar te maken!

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:07

Ja! Dat lijk mij erg leuk. Ik heb vakantie in de laatste week van juli en de eerste week van aug. 7 aug heb ik alleen al een cross, maar misschien kunnen julie ook die periode...

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 10:58

klinkt goed! Ik neem nooit zomervakantie op (vriend is bedrijfsleider in de horeca...) dus ik kan vast ergens rond die periode wel een vrije dag opnemen. Of anders een zaterdag/zondag kan natuurlijk altijd wel (rekening houdend met wedstrijdplanning etc)