Zo zie je maar weer hoe belangrijk een goede smid is. Hopelijk kun je nu lekker met boris aan de gang. (ennuh, goed vasthouden he als je erop gaat zitten
) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) 

Heb Arany nog nooit zo zien swingen. Die man kan wel rijden hoor!! (als je hem op de foto met kreator ziet, kun je het je haast niet voorstellen) Daarna ik er weer op en dat voelde echt super! Weer een boel huiswerk mee voor de volgende x. Wie weet worden we nog wel eens een dressuurcombinatie
Carmen85 schreef:zo... over spierpijn gesproken. Heb je het adres van je paardenmasseur valinsky? Ik heb niet het idee dat bij ons het zadel een probleem is hihi (fijn dat het bij jou nu hopelijk allemaal goed is!). Gisteravond weer les gehad (van 2 uur...) Arany heeft een flinke bijscholingcursus dressuur meegemaakt. Zeker weten dat ze vandaag wat stijfjes loopt! Dus maar ff rustig een beetje longeren en spieren loswerken, vandaag maar even geen drillcursus.
De master himself is voor het eerst sinds jaren (op 64-jarige leeftijd) in het zadel geklommen om eens even te laten zien hoe het moet![]()
Heb Arany nog nooit zo zien swingen. Die man kan wel rijden hoor!! (als je hem op de foto met kreator ziet, kun je het je haast niet voorstellen) Daarna ik er weer op en dat voelde echt super! Weer een boel huiswerk mee voor de volgende x. Wie weet worden we nog wel eens een dressuurcombinatie
![]()
Hebben jullie ook regelmatig les op gebied van springen of dressuur? Op wat voor aandachtspunten zit bij jullie paarden nog werk in? Ik merk dat Arany vooral moeite heeft met sluiten en actief op de achterhand blijven. Ze heeft de neiging om wat op de voorhand te gaat lopen en zich lang te maken.

Niet te kort aan intructeurs dus 
Carmen85 schreef:Mijn instructeur heeft kreator gekocht en zelf naar nederland gehaald. Toen had hij al een peesblessure door de zware derby's die hij gelopen heeft. Was overigens ook de enige reden dat hij hem kon kopen, daarvoor had hij het ook al eens geprobeerd. Zijn vrouw en hij hebben Kreator gereden, maar alleen om hem in vorm te houden. Echt springen kon hij door die blessure niet meer.
Inderdaad wel frustrerend om te zien dat hij binnen 3 passen mijn paard had lopen waar ze zou moeten lopen. Grrr. Maar daarna kon ik het wel narijden, dus weet nu waar ik naar op zoek ben. Rien van de Schaft staat wel goed bekend! En een beetje van de oude stempel houd ik juist wel van (van achter naar voren rijden, recht houden, binnenbeen buitenteugel, balans, actief over de rug etc ipv alleen maar focus op het plaatje en voorbeenactie)
Fijn dat de masseur nog weer terug komt. Staat een goed verhaal op de site! Hopelijk heeft het geholpen voor Wanita
Inmiddels is het me onwijs in de rug geschoten, dus ALLE tijd om onzinnige filmpjes aan elkaar te knutselen
)

En als je de crosshindernissen niet wilt nemen, ook best, dan rijd je gewoon lekker in het bos! En voor wie wil, kunnen we een les van Wendela regelen.