Sir Oldenburg nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wittedirk

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 16:30

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:02

Die Goodtimes is ook een plaatje! Ik ga morgen vriend lief vragen om met longeren wat foto´s te maken. Ze lijkt dan sprekend op die van jou Wittedirk!

74Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 08:40

wittedirk schreef:
@ Joanna: als je weet waar bijzetteugels voor dienen dan hoef ik je geen uitleg te geven ;)

Heb je al enkele foto's van jou SO paard opgezocht om te kunnen plaatsen in dit forum? :D

Ik ben erg benieuwd naar jou SO nakomeling, tot nu toe zijn het allemaal erg mooie dieren die ik hier voorbij heb zien komen :j

Mijn vraag is ook niet waar ze voor dienen maar waarom je hem nu al aan de bijzet hebt. Lijkt mij nog niet noodzakelijk.

Als ik met hem aan de slag ga zal ik wat foto`s laten maken, of het moet zijn dat jullie het leuk vinden hem in zijn weide-outfit te zien :D

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:28

@ paardjes123 Kom maar op met die foto's, altijd leuk! Die twee van ons hebben inderdaad best wel veel van elkaar. :D

@ Joanna Ik train al ruim 20 jaar jonge paarden met bijzet en het voldoet mij heel erg goed als ze goed loslijvig over de rug lopen. Daardoor komen ze mooi in balans en ontwikkelen de spieren op de juiste plaatsen en leren ze ook het bit aannemen. +:)+

Binnenkort begin ik met het zadel longeren en vraag ik even iemand erbij die kan gaan helpen met de volgende stap "opstappen/over zadel heen hangen" , zin in !!! *\o/*

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:56

Ja hier zijn ze dan. Helaas zijn de foto´s niet zo best, Nykie was erg druk en de boer was naast de longeerbak bezig met de tractor heel spannend ;). Toen e vriend eindelijk foto´s kon maken dat ze wat rustig was vond ik het tijd om te stoppen. Wil haar nog niet te lang longeren
Afbeelding
Afbeelding

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:58

Daar was jou topper al op de foto, gaaf dier hoor!!! Duidelijk nog erg rank, ze oogt wat jeugdiger dan de mijne.

Jou merrie heeft duidelijk een supermooie achterhand, de mijne is wat rijker in de voorhand en minder in de achterhand vergeleken met de jouwe, omgedraaide situatie gigi.

Hopelijk krijgt de mijne nog wat dikkere billen in de toekomst _/-\o_

De jouwe krijgt later heeeeeeele mooie billen!!! :D :j

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:20

Ja ik zit ook te twijfelen of ze er al wel klaar voor. Die van jou is al veel meer paard :D . Maar goed anders laat ik haar van de zomer wel weer lekker buiten spelen en pak ik haar het najaar weer op. Al wil ik eigenlijk ook naar de keuring van de zomer :o . Ze heeft een super snel achterbeen }>
Hier nog een kort filmpje van gister, ze heeft overduidelijk de voorkeur linksom haha: http://www.youtube.com/watch?v=n98jTVAWQYQ

wittedirk schreef:
Daar was jou topper al op de foto, gaaf dier hoor!!! Duidelijk nog erg rank, ze oogt wat jeugdiger dan de mijne.

Jou merrie heeft duidelijk een supermooie achterhand, de mijne is wat rijker in de voorhand en minder in de achterhand vergeleken met de jouwe, omgedraaide situatie gigi.

Hopelijk krijgt de mijne nog wat dikkere billen in de toekomst _/-\o_

De jouwe krijgt later heeeeeeele mooie billen!!! :D :j

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:30

http://www.youtube.com/watch?v=-ROi2Nas ... ature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=794MU_nB ... playnext=1

Hier twee korte filmpjes van de mijne, helaas niet echt voorwaarts op die filmpjes waardoor het voorbeen niet echt naar voren komt zoals hij zo mooi kan doen maar het geeft wel even een beeld.

Ik denk dat jou merrie beter nog een jaartje kan wachten met de keuring en haar als 4 jarige gaan aanbieden. Er zit een heeeeeel mooi dier in jou paard maar ze moet echt nog "paard" worden maar dat gaat echt wel komen hoor! *\o/*

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:33

Een uurtje geleden het zadel erop gedaan...heel even gelongeerd...toen 10/15x hangen/in beugel staan en stappen...nou dat was zo saai-braaf dat we besloten hebben om er maar helemaal op te gaan zitten _O-

Hij was zoooo braaf...paar rondjes stappen...paar rondjes in draf...weer paar rondjes in stap en hupsakee weer terug naar stal want hij heeft zijn best wel gedaan ookal waren het maar 10 minuutjes *\o/* :D _/-\o_

Op naar de volgende keer! +:)+

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:11

Vet goed!!!! Fijn dat hij zo braaf was, toch weer een gerust stelling! Ja inderdaad handiger om volgend jaar met die van mij naar de keuring te gaan, alleen moet ik dan nog een jaar lid blijven van het kwpn...

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:01

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 09:46

Jeetje Wittedirk wat onwijs gaaf!! En je wilt niet toevallig die van mij ook ''even'' doen ;)?
Nee wijs hoor! Ben benieuwd wat die in de toekomst gaat doen!

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:18

Dank je Caroline!!! Ben zelf ook superhappy!!! Ik ben de tel kwijt qua paarden beleren en ik ben ook geen 18 meer en dan ga je toch ff anders denken := gigigi!

Ik zal zo de rijbroek weer aantrekken en er weer op klimmen, kheb deze week veel hulp van iemand omdat ze vakantie heeft dus dat komt mooi uit! :D

De mijne swingt lekker, veel ruimte en kracht vanuit achteren waardoor hij je echt meeneemt in de bewegingen. Hij geeft je echt een fijn gedragen gevoel en hij is veel "paard", ik had verwacht dat hij nog wat ielig etc aan zou voelen/lijken qua breedte en hals maar het tegendeel is bewezen! :):)

Kzal nu mn broekje opzoeken...hoezo "ik heb er zin in"? hahaha *\o/*

Wanneer ga je met jou topper aan de slag Caroline? :Y) heb je nog recente foto's?

Lfz,

Yvonne

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:24

Hey hey,

Nee was ook een grapje hoor. Er komt zondag iemand kijken die een beetje met hem aan de slag wil. Ik zelf ga niets met hem doen de komende tijd naast poetsen. Ben al over de helft van mijn 2e zwangerschap nu. En waar is de tijd??? :P

Moet zeggen dat het er goed uit ziet. Net even weer op je Hyves gespiekt en ziet er super uit!! :j Keep up the good work!

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:30

Thanks Caroline!

Ja als je een bol buikje hebt dan kun je ook beter op de begane grond blijven! :j

Ik heb zelf twee kids dus weet hoe dat is! :Y)

Het zou idd erg handig en fijn zijn als er iemand zou zijn die jou topper alvast wat kan trainen, voordat je het weet zit je er zelf op en ligt de kleine even lekker te slapen tussen de voedingen door! :Z

Morgen klim ik er weer op, nu alweer zin in!! *\o/*

Groetjes, Yvonne

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:58

Ziet er goed uit Wittedirk! _/-\o_

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:38

Ik heb mijn SO te koop staan, als iemand iemand weet. Ik wil liever een wat kleiner paardje...
Arme Nykie ;(

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:09

Ik zag hem net staan op mp, jammer dat je dr weg doet. Zal het niet meevallen met de maat enzo?

Anders heb ik nog wel een kleine in de aanbieding :D :+

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:12

Ik rij nu alweer een jaar een d pony en zie er tegen op om weer groter te gaan. Terwijl mijn vorige paard 170 was. Wil je die van jou ook kwijt?
Mnonn schreef:
Ik zag hem net staan op mp, jammer dat je dr weg doet. Zal het niet meevallen met de maat enzo?

Anders heb ik nog wel een kleine in de aanbieding :D :+

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:28

Ja dat is wel een groot verschil van D naar boven 170...
Die van mij moet straks wel weg ja, denk dat ze rond de 160 blijft en dat vind ik
te klein voor mij.

Even een paar foto's spammen :o

Voor de eerste keer hoofdstel om :)
Afbeelding

Met trots baasje :D
Afbeelding

Aan de longe(foto's zijn niet heel scherp, moet nog even wennen aan de nieuwe camera :o )
Afbeelding

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:33

Ziet er goed uit, inderdaad een kleintje haha. Tja ik ga mezelf niet kwellen met op een groot paard te rijden nu ik weet hoe fijn het is op een kleintje :D . Maarja als ze niet weg raakt ga ik na de zomer gewoon met haar rijden.

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:39

Jullie kunnen beter gaan ruilen !!! :j

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:41

Van ruilen komt huilen, zeggen ze toch altijd?!

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:10

Haha soms wel ja ;) Ze blijft eerst ook nog wel hoor. Vind het wel leuk om haar te beleren en straks een beetje door te rijden enzo. Denk dat ik dr met een klein jaartje weg doe als ik het tenminste red om 2 te blijven rijden.
Rij ook nog een andere van 1.72 (die past wel goed :D )

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:13

Ik heb tot nu toe geen serieuze belangstellende, of wel belangstellende maar ik vind niet dat mijn merrie weg moet doen voor bv 2500. Vind ik zonde, dan hou ik haar liever