paddox nakomelingen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jumparound

Re: paddox nakomelingen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 19:35

ik heb het idee dat zijn hoogtepunt al geweest is. je hoort ook niks meer van hem in de sport.
*als iemand wat weet mag dat wel gemeld worden*
het is wel jammer, maar als je een nakomeling heb, dan heb je er ook écht een Haha!

@Valencio, wij doen onze merrie ook pas volgend jaar naar de stamboekkeuring, die moet ook nog mooi uitgroeien en goede gangen ontwikkelen Knipoog

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:35

paddox heeft een peesblesure, en staat al ruim een half jaar stil......

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 09:50

Hoi valencio,

Toen mijn merrie vorig jaar naar de nieuwe heuvel ging stonden er best veel merrie die door padoox gedekt werden!
Die van mij dus ook, maar nog steeds geen veulentje....

eebaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 10:19

Valencio schreef:
Hey eebaatje hoe is het met jouw Paddox merrie, M2 al dat gaat echt super zeg!
Ga jij helemaal voor de sport of heb je ook fok plannen met haar? Is ze naar de merriekeuring geweest?

Ja Vic doet het echt super. Nu een tijdje geen wedstrijden gehad 30 april weer de eerste keer.
Ik wil haar eerst het sport predikaat laten halen en dan misschien een veulentje fokken.
Ze heeft wel het PROK predikaat. Ze is naar de keuring geweest maar toen geen ster geworden. Was nog teveel baby.
De planning is als ze sport is om haar evt. de IBOP te laten lopen.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 10:26

Hee mag ik ook meekletsen Schijnheilig
Ik verzorg een bijna 4-jarige Paddox, hij is van Caroline1985 hier op bokt. Voor foto's zie mijn profiel!

Met beleren was hij echt superbraaf, hij leert echt ontzettend snel. Het is ook echt een koele kikker, we kunnen gewoon alleen met hem naar buiten en hij is echt bijna nergens bang voor. Het is echt een geweldig dier! Lovers

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:43

Hoi hoi... ik meld mij ook even...ik heb een paddox-merrie van 03-04-2004. Moeders is een belgische vuilnisbak; ik weet alleen dat ze in belgie gefokt is. Zarah (v. paddox) is een superlieve vos met een brede bles, een halfwit been voor en een witte kroonrand achter. Met inrijden was ze echt een engeltje....ze liep met ons weg alsof ze nooit anders gedaan had! Nu een jaartje later is zij nogal ondeugend in de galop....ik bijt regelmatig in 't zand. Bokken dat ze kan! Alsof ze zich omdraaid in haar eigen vel. Op de weg is ze kuikenmak...ze laat zich echt niet gek maken, alleen heeft ze 't niet zo op reigers. Op stal is ze helemaal een dooie....ze ligt heel veel en staat ook echt niet op als dat nodig is.

Ik hoorde van iemand dat paddox het sabino-gen door kan geven...misschien vandaar die grijze staarten?

Ik vind 't erg jammer dat je nog zo weinig van deze hengst hoort...is er echt alleen een peesblessure of speelt er ook nog iets anders?
Groetjes, Tessa

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 12:48

Paddox veulentje afgelopen nacht geboren!!!

Zijn naam is Darkness

Afbeelding

Afbeelding

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:52

Wat een ontzettende KNAPPERD!!!! Mag je beretrots op zijn hoor! Zarah heeft er dus weer een mooi halfbroertje bij..haha!

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 11:28

Ahh wat een schatje wisanda2003! Lovers Daar kun je trots op zijn!

Waar is iedereen nou gebleven Nagelbijten / Gniffelen

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 11:49

wat een lekker veulen gefeliciteerd ermee.

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:15

Hey Wisanda wat een ontzettend mooi veulen zeg. Gefeliciteerd!
Is hij voor jezelf of ga je hem verkopen?

Ik ben toch van plan om mijn Paddox merrie te laten dekken maar hengstenkeuze is echt moeilijk hoor.
Hebben jullie misschien nog ideeen hier over welke hengst goed zou passen bij mijn Paddox ?

[EHK] [H][KWPN] Hengstenkeuze voor Paddox merrie

eebaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 07:30

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:13

ziet er netjes uit, ebaatje!!!

Het is de bedoeling dat Darkness blijft zodat ik over 3 jaar weer een jong paard heb waar ik verder mee kan.

Afbeelding

Ik wil ook proberen om hem zolang mogelijk hengst te houden...

Een hangst voor een paddox merrie???? wat zit er nog meer voor bloed achter? Ik vind namelijk die jonge hengst ziesto ( lancet x clavemciel) wel heel erg interessant.

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 22:01

gefeliciteerd wisanda2003 met het mooie veulentje! ik hoop dat je er veel plezier van heb Haha!

ebaatje: ga zo door Haha! Cool

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 22:44

Echt schattig ook die grote kol, een knap koppie heeft je kleine mannetje hoor.

Wisanda Ziesto is een mooie hengst en de afstamming is ook niet verkeerd. Ik ben alleen bang voor het karakter volgens rapportage van het verrichtingsonderzoek is hij snel gespannen en dat is mijn merrie ook dus misschien niet zo'n handige combi.

mij is Krack C aangeraden of nazaat daarvan. Zelf ben ik best wel gecharmeerd van Valeron (Sandro Hit x Houston).

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 15:58

Als je op karakter wilt fokken zou ik geen sandro hit nemen.... Ik heb de mijne verkocht omdat er niets mee te beginnen was...

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:22

Ow echt ik wist niet dat Sandro Hit rotkarakters geeft. Over Valeron heb ik nog niets gehoord over dat zijn karakter verkeerd is.
Maar het karakter speelt voor mij wel mee, ik wil wel een paard fokken wat ook nog handelbaar is voor de gemiddelde paardenliefhebber/ruiter.
Heb zelf een Jazz gehad nou dat is ook echt geen feestje...

Mijn Paddox staat nu al 2 weken stil, omdat ik geblesseerd ben kan ik tijdelijk niet rijden en mijn zus zou haar toen voor mij rijden maar de tweede dag dat ze er op zat ging het mis. Mevrouw schrok van iets en ging er zo hard vandoor, omdat ze zo'n snelheid had zijn ze in de bocht onderuit gegaan. Toen Balou weer ging opstaan stapte ze daarbij vol op de knie van mn zus staan dus die loopt nu al 2 weken met een knie die twee keer zo dik is. Dus lekker handig nu zijn we allebei kneusjes en kunnen we niet rijden Clown
Dus onze paardjes staan nu lekker in het land vakantie te houden!

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:26

Kayunta hier @ bokt heeft ook een Paddox nakomeling. Erg leuk beest!

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 00:11

Even spammen met wat foto's van mijn knollie. Vanavond gemaakt in het avond zonnetje.

Wat een knapperd is het toch (al zeg ik het zelf...) Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 16:49

leuk foto:D

oh het valt stil zijn er echt niet meer met paddox nakomelingen hier op bokt?

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 12:05

hey ik zie dit topic nu pas Haha!
bedankt voor het complimentje Valencio! Bloos
wat een super stoere en mooie half broertjes en zusjes zie ik hier allemaal! Haha! eebaatje, Vic ziet er echt super uit, jullie gaan echt hard! Haha!
en Wisanda gefeliciteerd, zo'n knap veulen, daar mag je trots op zijn! Haha!
Watje (Waddox) is er even uit geweest door een zware verstuiking maar nu zijn we weer een kleine 2 weekjes bezig en hij pakt het braaf op Ja het gaat nog lang niet als ervoor, maar ik ben al heel blij dat we weer aan de slag kunnen!! even wat foto's van de 4e x dat ik er weer op zat:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
andere foto's staan in mijn profiel Lachen

over het karakter: super, super braaf! enkel krijgt ie nu soms wat puberstreken met laden enzo Duivel maargoed, voor de rest een engeltje! Watje is 1m70. hij heeft 1 mini plekje met wat witte haartjes op z'n kont, ziet er wel grappig uit Tong uitsteken

Cinnie28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:04

Hey,

Ik heb een paddox * Samber gehad, was een donkerbruin bonte ruin. Echt een super leuke en vooral gaaf paard. Helaas in moeten laten slapen vanwege artrosse Huilen . Leerde heel makkelijk en was makkelijk in de omgang. Alleen de trailer was een probleem. Boos! .
Ben met hem naar de Pavo geweest en hadden daar 60 punten. In mijn groep liep nog een Paddox deze is inmiddels Z1.

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 16:24

naar wat ik gehoord heb heeft paddox ook atrose, is dat niet vererfelijk?

Nadyche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:45

Mijn moeder had een mail gestuurd om te vragen wat er nu aan de hand was met paddox, omdat het zo stil is rond om hem in de sport, het enige antwoord dat we terug kregen was dat hij ernstig geblesseerd is, dus ik denk niet dat we nog wat zullen horen over hem, maar wie weet?! Ik hoop het toch eigenlijk wel, vond het zo'n leuk dier!

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 18:35

ok, nou ik heb het nog eens nagevraagd. Zijn benen konden het zware dressuurwerk niet aan. Daardoor heeft hij een ernstige blessure opgelopen. Artrose dus.
heel erg jammer en zeker ook omdat ze het niet gemeld hebben. ik zeg het mischien heel erg bot, maar hij's gewoon naar de knoppen gereden. Boos!