Wie heeft er een nakomeling van Libero H of Lucky Boy?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxxlianne

Re: Wie heeft er een nakomeling van Libero H of Lucky Boy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 15:13

Hierbij foto`s van mijn paard:

Afbeelding

Afbeelding

Opa vaderskant is Libero H
Opa moederskant is Lucky boy xx

_Daisy14_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:32

ik heb ook een libero H (libero H x Voltaire )
hij is ook super gevoelig op het been, je hoeft maar iets te doen met je been en je vliegt de hele bak door Tong uitsteken
maar de meeste paarden van libero hebben dat wel, zijn allemaal wel een beetje moeilijk te rijden.
in de omgang is die super lief en houdt ook graag van springen.
jammer genoeg wel wat klein dus daarom start ik hem M bij de pony's
voorheen heeft die bij de paarden ZZ gesprongen maar dat was wel de top van hem.
hij wil heel graag voor je werken ook op concours maar kan je ook zo laten zitten.

hier 2 foto's

Afbeelding

Afbeelding

NaduaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:05

@ daisy14, heeft best wel wat weg van mijn pony.. Leuk paardje!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 14:06

wouw lianne als 2 druppels water zeg! Alleen heeft de mijne even meer hals als die van jou maar dat koppie is hem precies!

Iedereen bedankt voor de reacties!

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:00

Kennis van me heeft nakomeling van Lucky Boy, een springmerrie van 15 jaar oud.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 17:52

Nadua schreef:
@ daisy14, heeft best wel wat weg van mijn pony.. Leuk paardje!

Inderdaad zeker een leuk paardje zeg!

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 11:55

Weet je, ik zal binnenkort eens vragen of ik foto's mag maken van die merrie. Ik weet haar naam niet goed meer.. Oniva.. Juniva.. Iets dat op -iva eindigt.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 17:52

foto's zijn altijd welkom! leuk en alvast bedankt!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:27

Ik heb sinds eergisteren een 3.5 jarige nakomeling van Lancaster (zoon Libero H).
Hij is zwart-bruin met een kolletje en een heel mooi klein hoofdje. Hij is ca. 1.67m, maar nog erg jeugdig om te zien.
Qua beweging lekker los en voldoende tact.

Ik heb 'm nog maar net, maar z'n karakter lijkt helemaal super. Hij is nergens bang voor, erg braaf in de omgang, voorzichtig en wil met iedereen vriendjes zijn. Ik verwacht er een leuk paard aan te hebben.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 13:03

Hey Marcella, nieuw paard? leuk dier. Een vriendin van mij heeft een Libero H gehad. heet paard niet makkelijk en stug in de mond, maar springen niet normaal. Heeft er wel veel werk aan, want is een echte vechter, maar toen ze hem zover had zijn ze toch nog ver gekomen (ZZ). Heeft wel lang geduurd.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 18:04

hey hey mer! alles goed? nee deze rij ik alleen. maar vind het wel een super gaaf dier! dus wie weet met de tijd als alles weer op de rails is. en als hij er dan nog is dan natuurlijk. Heb gister 1.20 met hem gesprongen in de les. Een super gaaf dier met veel loop en werklust al is ie wat vluchterig soms

Maartje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:36

Ik heb sinds 1 1/2 maand ook een nakomeling van libero H. Libero H is zijn opa van moeders kant. Hij is erg aanhankelijk en wil de hele dag aandacht en knuffelen. Verder is hij met rijden erg braaf en koel van karakter (voor een 3 jarige).

Afbeelding

Afbeelding

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 14:11

Zeer herkenbaar koppie! de mijne heeft precies het zelfde kolletje als die van jou alleen is de mijne verder donker bruin kijk maar naar de foto' sop pagina 1

R_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:50

Die omschrijving komt me heel bekend voor!
Heb zelf een 11 jarige Libero x Amethist. Loopt nu ZZ. Maar is net een pony. Ongeveer 1.61 met erg korte beentjes en een klein galopje. Maar door zijn ongelooflijke inzet, wordt echt wakker in het parcour, loopt die in het ZZ. Loopt ook bij de Junioren mee. Is wel een sterk paard. Kan ook goed bewegen.
En aandacht hoeft die ook niet zo nodig,een keer een aai vind die goed maar meer ook niet.
Heb daarentegen een Numero Uno(v.Libero) uit dezelfde moeder, maar die houdt van aandacht, kan niet apart bewegen, maar is wel 1.72 en dat is juist een heel relaxed paard in het parcour. Hij ziet alleen wel alles.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 23:11

een vriendin van mijn heeft een nakomeling van lucky boy, paard kan erg goed springen.

RoosHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:41

lucky boy is opa van mijn pony de vader is naturel naturel is een bekende hengst geweest van nl dus lucky boy natuurlijk ook mijne is 1,56 ze is 13 jaar oud ze is best werkwillig met nieuwe dingen leren heeft ze moeite maar ze probeert het goed op te vatten als ik met de benen teveel aan kom gaat ze ook rond galoperen en mmag ook niet te vele met men handen eraan komen(ofja bewegen) ze doet alles voor mij zelfs nog wel door het vuur springen denk ik dus ze vertrouwt me helemaal weet niet of dat bij jou ook is???
de mijne houde ook niet zo van knuffelen maar wel van troetele. mijn pony miranda moet je ook met fluweel behandelen dus met rijden. springen vind ze best leuk maar omdat ze veel last van haar rug heeft doet ze er niet veel mee dus anders denk ik wel. dus het komt bij meeste dingen wel overeen;)

owja ze is donkerbruin van kleur zoals lucky boy zelf ze is ook best compact(hoe je dat ook typt)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:55

heb zelf heel wat Libero h bloed op stal staan en het zijn wereldpaarden !!
iemand die springpaarden fokt zou het zeker in zijn bestand moeten hebben ..ze zijn ietwat speciaal van karakter maar gaan tot het einde voor je ..veel bloed , extra springen en meestal ook mooi en een heel intelligent hoofd ..
in Ustinov ( Libero h x nimmerdor ) zie ik een waardige vervanger van Libero h ..diezelfde blik , uitstraling maar ook op de sprong Pling

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:50

Zie foto's in mijn profiel. Mijn paard is een kleinzoon van Libero H.
Ook zo'n fijn hoofdje als de paarden die ik hier in het topic voorbij zie komen. Ik heb die van mijn nog niet zien springen, maar hij schijnt het wel te kunnen.

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:42

Wie graag een paar foto's ziet van een Lucky Boy merrie die op mijn manege gestald staat, PB me, want het is niet mijn paard. Lachen

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:29

Welke lucky boy? van Compromise? dan meld ik me namelijk ook. En heb daar zelf ook een topic over opgestart trouwens.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 20:03

Het gaat om het paard dat ik rij. Nou had ik van de week zijn papier in mijn hand en het is geen libero x lucky boy maar een libero x orvil.Schandalig he. ik schaam me diep.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 20:14

besita schreef:
heb zelf heel wat Libero h bloed op stal staan en het zijn wereldpaarden !!
iemand die springpaarden fokt zou het zeker in zijn bestand moeten hebben ..ze zijn ietwat speciaal van karakter maar gaan tot het einde voor je ..veel bloed , extra springen en meestal ook mooi en een heel intelligent hoofd ..
in Ustinov ( Libero h x nimmerdor ) zie ik een waardige vervanger van Libero h ..diezelfde blik , uitstraling maar ook op de sprong Pling

heb even in je profiel gekeken. wat een pracht dieren zeg!!!

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 00:06

Als die Orvil waar je paard afstamt als afstamming Uppercut x Adette heeft, dan is jouw paard een kleinzoon van de hengst die vroeger van mijn moeder geweest is !!! Oftewel : Orvil (1972) is een zoon van Uppercut en was goedgekeurd als KWPN dekhengst toendertijd. Toen hij afgekeurd werd heeft mijn moeder hem gekocht, maar dit is allemaal voor mijn tijd hoor. Hij is afgemaakt wegens rugklachten, ik geloof dat hij maar een jaar of 12 geworden is.

MissQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:08

Marcella_e schreef:
Hoi Allemaal,

Momenteel rij ik een Libero H X luckyboy nakomeling.

Helaas weet ik zelf niet zoveel over deze nakomelingen al heb ik wel genoeg informatie over Libero zelf kunnen vinden op internet.

Het paard dat ik rij is een donkere bruine bijna 5 jarige ruin van 1.64. Zeer compact gebouwd en doet daardoor wat ponyachtig aan. Karakter is ontzettend werkwillig. Springt graag en pakt nieuwe dingen en oefeningen goed op. Verder is deze ontzettend gevoelig voor het been. Als je deze iets te grof aanlegt schiet je meteen in volle galop de bak door. Stal gedrag is goed. Erg braaf bijt niet schopt niet is met zadelen braaf. Zelf heb ik wel het idee dat hij niet heel erg openstaat voor echt contact/vriendjes worden. Hij houdt niet echt van knuffelen of kroelen al mag je hem wel gewoon overal aanraken.

Is dit herkenbaar? Hebben meer mensen deze dingen met hun Libero of lucky Boy?

Ik ben erg benieuwd naar de reacties

hallo,
ik rij nu een merrie van: rubistein×vanitas×lucky boy×vorst.
ze is 1.66 ong. en is 9 jaar en ze is zwart.
Ze is ook heel werkwillg en is heel goed aan het been,
en is ook heel lief maar is ook heel eenkennig.
en ik ben zelf 12 jaar.
Maar nu kan ik haar niet rijden omdat ze zwanger is van een valdez veulen.
ik rij haar nu wel zonder zadel. :P
groetjes.

cleoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:07

Ik heb een Libero H van 16 jaar oud. Ik heb hem sinds hij 8 jaar was. Hij is zwarte ruin met een heel speciaal karakter.
Hij is superbraaf in de omgang en om te rijden maar heeft toch pit genoeg, hij wil graag werken.
Op wedstrijd doet hij ook telkens altijd zijn best en heb er al veel prijzen mee gewonnen.
(ik heb er ook nog enkele fotos van als je er meer over wil weten)

groetjes