Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Foxy1980

Re: Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:09

Ja leuk!! Ja

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:10

@Hananya: kan het zijn dat ik jouw hengstje op sporthorses heb gezien? was toen meteen al helemaal weg van het bloed Ja

Ik zelf heb een welt hit II op stal staan. Geen sterbeweger, maar een geweldig karakter. Heeel erg werkwillig (af en toe iets te) een behoorlijk heethoofd, wat eenkennig en niet gemakkelijk. Een knuffel als ze je kent, en gaat voor je door het vuur. Maar o wee als ze het er niet mee eens of niet eerlijk behandelt word, dan kan het een echte draak zijn. Ze is wel heel erg bewerkbaar onder het zadel, en hoe moeilijker hoe leuker.

Foto's in profiel.

Ze is trouwens ook vrij arrogant, en weet op wedstrijd toch iedere keer weer de aandacht naar zich toe te trekken (ondanks haar niet spectaculaire beweging) Ze kan zich erg groot maken en maakt erg veel front op vreemd terrein, ondanks dat ze merrie is.

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:20

Vind dat je een prachtige merrie hebt!!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:25

Dankje! jouw Wes mag er ook zeker zijn! (en charismo net zo goed, wat een mooi koppie heeft hij zeg! )

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:31

Thanks!!
Charismo is mijn kleine babypony (van 1.68m... Nagelbijten / Gniffelen )
T is echt zo'n heerlijk aanhankelijk dier. Hij is echt het tegenovergestelde van Wes, in alles. Dat is echt heel grappig, twee van die uitersten op stal. Haha!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:33

Wauw Dresslover ik vind inderdaad jou Verola ook echt een knap ding om te zien.

Zoe heeft inderdaad een ruime draf, maar ook een goed gebruik van het achterbeen. Ik denk ook dat het door mams komt, want haar opa is een springhengst. Voor de rest wel dressuur gefokt, maar een springer er op gezet voor het sterke achterbeen.

Zoe is ook zo lekker aanhankelijk. Met poetsen is het een braaf paard, maar owe als zij in de box staat en zus lief wordt gepoetst, dan laat ze zich wel horen!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:36

Bloos Dankje, altijd leuk om te horen natuurlijk Knipoog
@Foxy: Ja inderdaad, lijkt me ook wel grappig ja, echt twee uitersten, lijkt me ook tegelijkertijd steeds wel een omschakeling (ook met rijden enzo)

@Trudydejong: Klinkt leuk, heb je een foto?

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:16

De hengst heeft inderdaad ook op sporthorses gestaan...

Hij is erg lief, maar dat éénkennige ken ik wel terug. De moeder heeft dat ook wel trouwens.
Hij kan zeer goed bewegen en had als veulen geen traag achterbeen. Toen hij begon te groeien werd t wel iets trager (slungelig), maar dat grote, krachtige bewegen hield hij.

Het merrieveulen van afgelopen zomer is weer heel anders. Kan nog beter bewegen, vind ik. Ik ben er zelf wel heel erg gek van! Ze mag dan ook blijven... Knipoog
Ze is nu ruim een half jaar, maar blijft heel mooi in proporties en beweegt nog steeds heel makkelijk en groot.
Kwa karakter is zij veel minder éénkennig. Het is een beetje een brutaal krengetje Haha!
Die houden we dan ook erg strak in de opvoeding.
Zo is ze op het moment verder heel braaf!

Foxy: Mag ik vragen waar jouw paard vandaan komt?
Volgens mij ken ik dat paard...

Dress: Jouw paard heb ik al eens eerder gezien hier op het forum. Vind m mooi "opgedroogd"... Knipoog

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:40

Dankje, ze heeft inderdaad haar momenten gehad waar ik op terug kijk en denk : Hmm, wat heb ik daar ooit mooi aan gevonden Clown Lang, slungelig, mager, onbespierd. Maargoed, dat is gelukkig helemaal goed gekomen.

Heb je geen filmpjes van je veulens hananya?

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 19:04

wel leuk ze zo te zien... familie van Santos!!!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:11

Die van jouw is ook echt een Mooi paard! Heb je nog meer foto's?

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:54

DresslOver schreef:
@Trudydejong: Klinkt leuk, heb je een foto?

Dit is papa Whisper:
Afbeelding

Haar knappe koppie:
Afbeelding

Hier was ze net 1,5 maand onder het zadel en deed ze mee aan Prinsenstad Dressuur
Afbeelding

En nog een filmpje. Dus ook 1,5 maand onder het zadel en voor het eerst mee in een andere omgeving....
http://nl.youtube.com/watch?v=WN9B9nnEn7Y

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:58

Ooh, sorry die stond al in het topic! had ik helemaal niet gezien. Leuk paard, die van mij is dan toch een stuk minder kwa beweging. Wat dat betreft moet ze het onder het zadel hebben van haar karakter. Ja

creoolfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:56

Een vriendin van mij had een Weltmeyer.
Een erg werkwillig paard. Wou alles voor je doen.
In de omgang ook een super paard. Je kon hem zelfs alleen laten met kleine kinderen. Een paard met een geweldig karakter.

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:53

Santos al standfotootje gevonden? Ikke nieuwsgierig! Haha!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 07:20

Eigenaar van de stal "De Semshoeve" in De Groeve vlak bij mijn woongehucht Zuidlaarderveen heeft er eentje. Mijn eigen paard staat er ook, zo weet ik dat dus. Dat is een bruine ruin, en HEEL groot. Ik zal vandaag eens even op het stamboombordje loeren wat de precieze afkomst is. Hij rijdt hier in Drente veel met hem op dressuurwedstrijden, het paard heet WICKED GAME. De eigenaar is Rene van der Heul.
Paard is een behoorlijk dressuurtalent, gaat naar de Z nu.

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 09:01

DresslOver schreef:
Die van jouw is ook echt een Mooi paard! Heb je nog meer foto's?

Dankje wel...

Pffffffffffffffff dan moet ik vanaaf ff mijn computer doorspitten, als ik er aan toe kom hoor, anders vant weekend.

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 09:02

Foxy1980 schreef:
Santos al standfotootje gevonden? Ikke nieuwsgierig! Haha!

Ja ik merk het, hihihi... Maar nog niet aan toegekomen... Zal kijken of ik vanaaf een foto kan plaatsen...

Wat betreft Santos, die kun je ook alleen laten met kleine kinderen.... Echt leuk om te zien...

sara2487

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:15

Hoi

Ik woon in België en ken toch verschillende Weltmeyer's! Allemaal groot en in Z2-uitgebracht. De ene ken ik al wat beter dan de andere en die heeft wel zo zijn eigen karaktertje. Als de paarden buiten worden gezet moet hij het eerste buiten en het laatste binnen (en daar wil hij wel héél erg zeker van zijn). Ik weet niet hoe hij zich laat rijden, heb er nog nooit opgezeten maar hij is in ieder geval wel groot! Héél groot!

Sara

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:22

Ik heb ook een Weltmeyer gereden, volgens mij uit een Tangelo of zoiets. Bloedmooi paard, gitzwart maar aaaaaartslui!!! "Wereldverneukeraar" noemden ze die ook wel, hij bewoog fantastich maar was zo lui als drie man! Is nog wel goedgekeurd bij het AES (of zoiets?) maar heeft het uiteindelijk tot L2-dressuur geschopt...

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:25

sara2487 schreef:
Hoi

Ik woon in België en ken toch verschillende Weltmeyer's! Allemaal groot en in Z2-uitgebracht. De ene ken ik al wat beter dan de andere en die heeft wel zo zijn eigen karaktertje. Als de paarden buiten worden gezet moet hij het eerste buiten en het laatste binnen (en daar wil hij wel héél erg zeker van zijn). Ik weet niet hoe hij zich laat rijden, heb er nog nooit opgezeten maar hij is in ieder geval wel groot! Héél groot!

Sara

Dat is bij die van mij precies hetzelfde!! ROFL Ze gaat express met 2 oudjes naar buiten, omdat ze maar ál te graag rent in de wei Knipoog En dan móet ze als eerste naar buiten anders breekt ze de stal af, en met eruit gaan blijft ze gewoon aan het lopen als ze haar als eerste willen pakken. Zijn de andere twee eruit komt ze braaf aan de draad staan zo van: oke, nu mag je me meenemen Knipoog

Typisch dit Knipoog

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:25

WowAmigo schreef:
Ik heb ook een Weltmeyer gereden, volgens mij uit een Tangelo of zoiets. Bloedmooi paard, gitzwart maar aaaaaartslui!!! "Wereldverneukeraar" noemden ze die ook wel, hij bewoog fantastich maar was zo lui als drie man! Is nog wel goedgekeurd bij het AES (of zoiets?) maar heeft het uiteindelijk tot L2-dressuur geschopt...

Pfoe, dat is dan wel echt zonde van zo'n dier. als ik het hier zo hoor zijn de meeste toch wel heel erg werkwillig?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 07:31

Vandaag zal ik even naar de precieze afkomst van Wicked Game kijken en aan de eigenaar vragen hoe en wat en achtergrond, okee? Zal ook stokmaat vragen, dat paard is GROOOT! Toen mijn paard kruising Tinker x Fries er een keer naast stond leek het wel een ponietj, en die is 1.56 (ja dat is niet groot, maar toch...)

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:35

Ik ben zins kort ook in het bezit van een Flemmingh X Weltmeyer Haha! Het is een 9 jarige donderbruine merrie.
Een hele sensibele merrie en zeker geen lui achterbeen Knipoog Verder kan ik er nog weinig van zeggen, ik heb haar nu 3 weken Clown

MayBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 03:14

ik heb ook een bloedverwante
een casco x welt hit II