Wie heeft er een afstammeling van de hengst onze fons.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

helga1969

Re: Wie heeft er een afstammeling van de hengst onze fons.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 23:35

Ja dan toch ook het nuchtere er wel in.
Ben met walser nog niet naar het bos of op de weg geweest
Wil dat wel doen nog maar wacht wr mee tot het voorjaar.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:03

leuk om die verhalen te horen...!!
We zijn gister met Allure gaan wandelen door t dorp.. haha, 2 touwen eraan.. hengstenbit in.. zweepje erbij.. hahahaha.. was echt niet nodig.. ze liep gewoon overal langsaf.. gewoon een halster met 1 touw eraan was genoeg geweest...

psvonv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:29

Dat herken ik van mijn vorige paard LindaJ. Op wedstrijden en buiten meestal onverstoorbaar, maar op eigen terrein alles zien. Zat veel AV in, en met als vaders vader Pion kon dat ook eigenlijk niet missen. Was wel altijd spectaculair om te zien.

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 09:39

Oh, dan hoop ik dat de mijne ook op wedstrijd onverstoorbaar is, dat heb ik namelijk nog niet uitgeprobeerd (alleen nog maar op eigen terrein gestart).

Gister was ze ook zo lekker bezig, er lagen twee jassen op een stoel in de bak, vertrouwde ze niet, moest ze toch langs van mij, valt net als we er langs zijn een van die jassen van de stoel. Ze sprong met een halve draai met 4 benen de lucht in en stond daarna gelukkig gelijk weer stil. Het rondje daarna schrok ze van de sporen die ze zelf met die sprong in de bodem had gemaakt Koe

psvonv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:54

LindaJ
Heerlijk zo'n paard met gevoel voor humor. Zolang je blijft zitten dan.

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:15

Ja inderdaad, ik zat nog wel gelukkig (je wordt ook heel lenig van zo'n paard) Clown

psvonv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 00:35

Tot zover tel ik vijf bokkers met een onze fons. Zijn we echt zo'n exclusief stel?

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:51

Dat lijkt me toch sterk....

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:55

haha inderdaad.. zullen er wel meer zijn... Lachen

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 19:22

Ja jammer dat er niet meer mensen zich melden.
Of we zijn toch de enige met een ozne fons?
En dat terwijl het zulke leuke nakomelingen gegeven heeft.

psvonv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:01

Leuke nakomelingen, en als het er echt zo weinig zijn ook hele dure.

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 22:25

Precies vind ik ook.
Ben er ook heel erg blij mee hoor.

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 23:56

Nou, die van mij was niet zo duur hoor. Misschien is ze wel veel meer waard Tong uitsteken

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 13:43

Wij hebben hem zelf gefokt dus ja dan is het het dekgeld.
Maar goed ze worden wel wat meer waard he als je ze onder het zadel uit ga brengen en ze doen dat goed.

psvonv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:41

Die van mij is goud waard, maar voorlopig niet te koop. Heb er zelf te veel plezier mee. Ze moet alleen eens ophouden met zich elke maand een nieuwe blessure te bezorgen. Eind augustus heeft ze zichzelf een schiefel getrapt. Vorige maand een spier verrekt in de schouder, en hoera, vorige week in de paddock zichzelf op de pees rechtsvoor gebokt. Ze is niet echt superkreupel geweest maar ik ben nu wel voorzichtig. Dus serieus rijden zit er weer even niet in. Zo wordt het natuurlijk nooit wat met onze dressuurcarriere:)

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 18:51

He bah dat is balen.
Nee gelukkig niet maar hij heeft het even een paar weken gehad dat hij traag was en niet voorwaarts wilde,
Nu even rustig aan gedaan en het gaat nu weer goed.
Waarschijnlijk even teveel geweest.
Maar ik verkoop hem ook niet hoor.
Ga lekker in januari starten en wil hem toch naar de Z toe rijden.
Hoe lang het duurt maak me nieks uit maar zou het wel leuk vinden.

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 18:51

Enne de moed niet opgeven hij zal best een keer wijzer worden.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:41

Wij hebben dr ook zelf gefokt.. Ben nog niet zo kapot van haar beweging.. een echte topper wordt het volgens mij niet.. misschien met een ijzertje eronder.. dat kan de zaak nog wel eens wat veranderen.. Springen kan heeeel goed zijn.. als ze ontspannen is.. maar als ze te veel spant en te hard gaat, gaat ze erg vlak.. (maar dat is meestal zo he Knipoog ) Ach ja.. we zien het wel.. Ik heb er nu n paar keer opgezeten..
Het is er echt wel 1 met een apart karakter.. wel nuchter.. maar soms kan ze ineen keer verschieten!! ze heeft ook 2.5 jaar zonder moeite de trailer opgelopen.. kon je echt alleen laden!! en sinds 1 week begint ze te donderen... T is wel een echte merrie Knipoog

psvonv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:56

Dat hopen we dan maar. Ik hoop ook in januari te kunnen gaan starten. Gewoon bij de Beginners. Als ze weer eens een keer op 4 benen loopt moet het met de winstpunten wel lukken op dat niveau. En daarna zien we wel. In welke klasse ga jij beginnen Helga1969?

Je ziet maar, ook paarden zijn soms aan vakantie toe. Vaak gaat het daarna ineens een stuk beter. Misschien wil mijn merrie me dat wel duidelijk maken? Succes met de voorbereidingen.

xCarlyx, is wel leuk om te zien hoe ze zich gaan ontwikkelen. Zeker als je ze zelf gefokt hebt. En wie weet, verrast ze je nog. Mijn merrie heeft ook wel die combi van erg nuchter en ineens enorm kunnen schrikken. Maar als de paniek over is, is het ook over: ze blijft niet eindeloos naklieren.

Wat ze wel doet is bijten als je het zadel oplegt, en niet zachtjes ook als ze de kans krijgt. Maar ze weet donders goed dat het niet mag dus als je op tijd corrigeert blijft het bij dreigen. De huid bij de singel is bij haar wat gevoelig, dus de reactie is wel begrijpelijk.

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 09:10

Ik mag geen B meer starten helaas.
Dus ik begin in de L1.
Het enige waar ik nog moeite mee heb is de linkerkant wijken.
Daar doet 3 passen en wil dan rechtuit.
Rechtsom doet hij prima.
Maar goed die linkerkant komt ook wel goed.
Als hij schrikt dan doet hij een stap of 2 opzij en heb hem dan meteen weer terug.
Ben wel heel blij met zijn nuchtere karakter.
Het enige wat hem wel eens kan opfokken is meerdere paarden in een bak,
Dan denkt hij hengst te zijn en roept en wil maar naar de andere kijken.
Maar gelukkig heb ik dat wel onder controle.
Aankomend weekend komt de DA en word hij gecheckt.
Gewoon kijken of hij goed is haha.

psvonv
Waar kom je vandaan als ik vragen mag.
En start je ook weleens aan deze kant van de rijn?

psvonv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:21

Helga1969: wij wonen in Bennekom. En toen ik nog startte, nu toch al gauw weer twee jaar geleden, startte ik ook onder de Rijn. Dat was met mijn vorige paard. Ook een schimmel trouwens, maar dat is puur toeval. Start jij ook wel eens aan deze kant?

Toestand he, zo'n stoere 'hengst'? Ik heb er ook zo 1 gehad. Laten testen op testosteron door DA. Was hartstikke ruin. Het gedrag bleek puur jongigheid te zijn. Na een paar keer een stevig standje gekregen te hebben van weidegenootjes verdween dat machogedrag. Maar het bleef een dominant typje. Een paar keer per jaar moest je die duidelijk zijn plaats wijzen en dan was hij weer blij dat hij wist wie de baas was. Grappig beest was dat ook.

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 21:54

Wij starten voor jaren terug vaak in elst bij rhenen.
Daarna ook eens in de blauwendraad.
Ook weleens in de dragonder verder niet.
Buitenwedstrijd meestal 30 april in veenedaal en de kant van jullie op een heide wedstrijd ofzo.
Wil straks ook wat vaker ergens anders starten.
De laatste 2 jaar veel in zoelen bij stal vink gestart dat is vind ik een super fijne bak om in te rijden en iedere maand 1 of 2 wedstrijden.
Ja hij moet ook dan eens op zijn plek worden gezet maar hij hing erg aan merries maar ook aan ruinen.
Nu gaat het beter en reageerd hij niet zo heel fel meer.
Maar je woont niet zo ver uit de buurt dus hou me op de hoogte van je wedstrijd kalender dan wil ik eens komen kijken.
Als je dat leuk vind hoor haha

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 11:28

Leuk al die startplannen, als ik m'n trailer heb ga ik ook! (nu 1x gestart op eigen terrein, in de B).

Mijn bijrijdster heeft zaterdag nog met mijn fonzinnetje gesprongen, ze lag er 1x af door een weigering. Dat was een stijltje met latten, blauw/wit diagonaal gestreept, had ze nog nooit gezien en vond ze dus raar. Daarna hebben we haar even laten kijken en sprong ze 'm wel. Wel met wat extra hoogte voor de zekerheid (waardoor je haar mooi zag basculeren!). Pling

psvonv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 11:46

LindaJ en Helga1969, jullie zitten alle twee niet zover hier vandaan. Bij Marcroix in Amersfoort ben ik zelf ook gestart. We kunnen dus elkaar komen aanmoedigen. Alleen als we dat allemaal leuk vinden natuurlijk. Bij mag je in ieder geval komen kijken, alleen zou ik niet de eerste keer komen. Dan ben ik misschien iets te nerveus om gezellig te zijn.

Hebben jullie al iets gepland? Ik nog niet want ik heb nog geen startcoupons en die vragen ze tegenwoordig bij inschrijving meestal. Bovendien wacht ik even tot we weer volledig in training zijn.

Schrikken van een hindernis? Oh oh, wat kunnen paarden toch ontzettende tuttebollen zijn soms. Met die van mij spring ik helaas niet zo vaak. Is zo veel gesjouw. Wel soms wat balkjeswerk.

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 12:57

Ja, dat is wel leuk inderdaad, om bij elkaar te komen kijken. Ik moet ook nog de eerste keer op vreemd terrein starten en voor mij geldt ook dat ik de eerste keer vast te zenuwachtig ben voor bezoek. En even bekijken hoe ze zich uberhaubt gedraagt op vreemd terrein. Maar daarna, leuk!

Ik ga binnenkort plannen (had ik eigenlijk al moeten doen Bloos ), ik moet nog een beetje m'n weg vinden in dat wedstrijdcircuit. Ik zat laatst te kijken op startlijsten.nl, maar daar kon ik maar weinig wedstrijden in de buurt vinden waar plaats was. Maar het schijnt dat je beter ook op verenigingensites kan gaan kijken, omdat niet alles (al) op startlijsten.nl staat.

Mijn paard is een ontzettende tuttebol ja (ik zal het aan haar doorgeven Haha!), maar alleen voor dingen die nieuw voor haar zijn, als ze het even heeft kunnen onderzoeken is het gelukkig wel weer opgelost.