Nakomelingen van Orame(v. Indoctro)?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ibalia

Re: Nakomelingen van Orame(v. Indoctro)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 13:27

Wij hebben ook een Orame.
Uit een Wellington x Kompas-moeder
We gebruiken haar als fokmerrie maar ik ben mijn vader nog aan het overtuigen om haar een jaartje in de sport te doen. Hij vind dat teveel kosten maar ik denk dat ze het geld dubbel en dwars waard is.
Ze heeft destijds een super Ibop gelopen (77.5 punten)
Ze is een echte dame en een hittepetit. Maar in de omgang lief en ongecompliceerd.
Dit jaar heeft ze haar eerst veulen gekregen. Een hengstveulen van Douglas en wij vinden het een erg mooi en luxe veulen.
Er staat een foto in mijn profiel. Dat is wel van een aantal jaar geleden maar ze is nog steeds niets veranderd.

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:13

Ik heb ook sinds kort een Orame (bijna twee weken). Het is een schimmel ruintje van 1.68, 5 jaar oud, maar nog niet zo lang dressuurmatig getraind.
Grappig idd dat bijna alle Orame's zoveel op elkaar lijken in karakter. Lachen
Nu nog even door trainen, maar ik denk dat ie het ook zeker goed gaat doen in de sport.
Voor foto's profiel

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:45

zo een Oramé schimmel! Dat zie je ook bijna niet, wat is moederskant?

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 21:47

RZDLover schreef:

Wou 't net zeggen, je ziet ze inderdaad niet vaak!

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 08:39

UpToDance schreef:
RZDLover schreef:

Wou 't net zeggen, je ziet ze inderdaad niet vaak!

De moeder is Lydi, een Fedor x Troubadour Ik ken die zelf verder niet. Troubadour heb ik wel eerder van gehoord, maar niet ik weet niet zo heel veel van hem. Clown
Maar klopt idd, ik had hier ook alleen maar bruine en zwarte paarden gezien, en wat vosjes. Maar nog geen schimmel Lachen

Edit: Mams is schimmelbruin

Quazzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:39

kan je eens foto posten van je paard?

angellelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:13

Ik heb twee Orames staan uit dezelfde moeder.
Cantor x Amor x Ulex

Zijn beide erg fijne paarden in omgang.
De oudste is 4 jaar en is lekker aan het puberen maar niet vervelend of gemeen. Ze is heel ondernemend en erg nieuwsgierig.
Als veulentje
Afbeelding
Als 3 jarige
Afbeelding

Haar volle zusje is 2 jaar. Zij is een tikkeltje erger dan haar zus. Zij is heel brutaal en wil overal op af en deinst niet snel terug voor enge dingen.
Als veulentje (ander heb ik niet digitaal)
Afbeelding

Beide bewegen ze lichtvoetig, springen met veel gemak en zijn fijntjes gebouwd. De 4 jarige heeft een stokmaat van 1.60m en doet nog wat popperig aan. De tweejarige is nu ongeveer 1.53m. De moeder is een kleintje zij is 1.59m.

Al met al chique donders met super karakter!

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 07:47

Ik heb gisteren nog eens opruiming op de pc gehouden, en kwam nog een foto tegen van onze 4-jarige Oramé, als veulen op prijskamp!
Afbeelding

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:48

Mooi !!!!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 02:43

ik heb ook een Orame x Zeoliet
op het moment ook heerlijk aan het puberen. Geen makkelijke maar wel erg nuchter. foto's zie profiel bij Verona
Ze heeft nog een volle broer rondlopen doet het goed.

pootje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 15:04

Mijn instructrice heeft een 5-jarige Orame ruin. (Orame x Ahorn)
Dit is wel een fris lastig beessie.

De afgelopen 10 weken heb ik stage gelopen bij Mareille Schroder en Daan van Geel en die hadden ook een 5-jarige Orame (Orame x Dutchboy) en die is 2e geworden bij de wereldkampioenschappen 5-jarige springpaarden.

Zelf ben ik nu bezig met een Indoctro.

binnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:29

Hallo

Ik heb ook een oramé - notaris
Hij is nu 5 jaar en ik heb hem gekocht toen hij 3.5 jaar was.
Toen was hij 1.68 shoft en hij is goed gegroeid ondertussen, ongeveer 1.71 nu denk ik.
Hij is superlief en fantastisch in omgang, met voldoende bloed.
Hij wordt nu dresssuurmatig gereden ondanks de springafstamming en hopen er volgend jaar wedstrijd dressuur mee te starten. Voor te rijden is het ook een heel braaf paard (zal niet gauw bokken of steigeren) en ook niet echt bang.
Het zijn echt heel lieve paarden denk ik met een super beweging.
Hij is echt heel fier, iedereen heeft hem gezien

Afbeelding
Afbeelding

binnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:30

Effe woordje uitleg bij beide foto's hierboven
De eerste foto is men paard als hij 3.5 jaar was, geschoren zoals je ziet.
De laatste foto is deze zomer, nu is hij dus 5 jaar
greetzzz

Nilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 22:53

Deze topic was er ook al...
[FB] nakomelingen van orame

Maar goed, ik heb dus ook 'n Oramé (x Pion) van ca. 1,65
Erg leuk paard, maar heeft 'n "achterstandje" opgelopen en denkt dat hij drie is... Bloos
Geeft niet, komt wel goed, maar wel apart! Hij gedraagt zich ook als 'n drie-jarige, wil alleen maar met andere paarden spelen!
Verder super eerlijk dier, maar wel behoorlijk eigenzinnig en temperamentvol. Zal je nooit zomaar iets flikken, maar kan bijzonder beledigt zijn wanneer hij vindt dat je 'm onheus behandeld! Verder goed in zowel dressuur als in springen, werkwillig, bijzonder atletisch, mooi lichtvoetig en ’n elegant dier, maar ook nog heel erg onzeker.
Net als sommigen van jullie ’n paard met gebruiksaanwijzing, best ’n heethoofd, super nieuwsgierig en hij ziet alles!!
Het is echt ’n meneertje en behoorlijk bazig! Maar wel erg lief en hij wordt ook steeds liever en knuffeliger…

Foto’s van april j.l.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En van november j.l.

[ITP] Waterpret!

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 15:29

Binnie, jouw paard heeft zich goed ontwikkeld. Leuk hoor.

Onze Orame wordt sinds een paar maanden nu voor een meisje van 14 gereden. En dat klikt super met die 2.
Ulriecke is wat heet en ziet achter elke boom een beer. Zo is hij altijd een beetje gereden door een andere amazone.
De huidige amazone trekt zich er helemaal niets van aan..maar maakt dus ook geen stennis als Ulriecke weer eens iets ziet.
We zien het paard met de week veranderen. Zo leuk!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 00:29

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 23:21

Inmiddels heb ik hem wat langer (t schimmeltje) en het is er inderdaad een met een gouden hart. Lachen
Maar idd snel beledigd als hij vindt dat hij onheus bejegend wordt (al kunnen de meningen daar over verschillen :p) Hij draagt het je niet na, dus na het protest gewoon verder werken.
En het is een echte knuffelkont. Hij komt regelmatig echt bij me staan, en kan makkelijk een uur geknuffeld worden. Bloos
Hoe doen die van jullie het in de dressuur? Ik ben van plan hem beiden te starten, met als hoofdeel springen..

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 09:51

Vanwege een peesblessure (die nu goed hersteld is overigens) rij ik nu alleen maar dressuur en af en toe een sprongetje. (moet wel uitkijken met wat ik doe, niet overbelasten)
Maar met dressuur gaat het wel goed. Inmiddels 5 proefjes gereden en 4 winstpunten en 2x prijs. In de B.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 06:48

Ik zal het meest ermee dressuren. Ben in juni gestart met wedstrijden. gaat nog niet echt hard heb nu 4 winstpunten.
Ook ben ik inmiddels begonnen met springlessen. Nu 2 lesjes gehad. Nog niet hoog. Maar springen doet ze goed. Erg hoog.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:28

Hoe staat het nu met de Oramé nakomelingen?
Ik zal nog even een nakomeling toevoegen: WorldBridge is de volle zus van Vorstin.. Dus Oramé*Belmondo*Erdball. Het is een 5-jarige merrie, nog niet op concours uitgebracht, met een eigenwijs karakter. Zolang je er maar niet van vraagt loopt ze braaf haar rondje, maar als de oefeningen iets zwaarder worden, kan ze flink in protest komen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trouwens nog 7 deelnemers en dan is Oramé zelf te zien op filmloop.nl in Geesteren, uiteraard weer met Jur Vrieling..

EDIT: Foutloos Lachen

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:45

21 mei is mijn Oramé merrie bevallen van een leuk vos merrie'tje van Unesco. Verder staat ze eigenlijk gewoon vakantie te houden Haha!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:34

LEuk Lachen RZDlover Lachen

Die van ons staat nog mooi in de wei jong te zijn.. volgend jaar mag ze er aan geloven, dan gaat het zadeltje er op Knipoog
Ze is nu door de zon heel erg goudvosachtig geworden.. lekker verbleekt Clown

zoepahhpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:07

Mijn Oramétje loopt als een trein door naar t M2..
Hij is bijgetrokken tot een paard wat zich altijd voor 200% inzet om het goed voor je te doen.
Een gouden paard!

Afbeelding

Afbeelding

zoepahhpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:08

Kheb afgelopen winter nog eens een aantal afstammelingen van hem goed bekeken..maar wat een mooie veulens komen daaruit zeg! Jur is er ook helemaal weg van vertelde hij toen.. blij dattie terug is uit The States!!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:15

@uppojono: Jou paardje komt overeen met mijn paard denk ik. Zo lang je niets vraag aan haar geen probleem maar wordt het moeilijker voor haar en moet ze hard werken oef kan ze flink in opstand komen. wordt gelukkig al stuk minder.

Verder update:
Inmiddels ben ik na 1,5 jaar L startgerechtigd. Rijd 1 keer per maand ongeveer wedstrijd. De start was erg moeizaam en is het nog steeds wel. ga ook nog niet over.
Wat springen betreft vertelde ik eerder dat het goed ging. Nu al even niet gesprongen (moet ik wel doen) gaat het toch minder. Ze maakt echt grote sprongen die moeilijk uit te zitten zijn en wil het liefst landen op de achterbenen. Vervolgens stoor ik teveel in haar mond dus vertrouwen moet eerst gewonnen worden.
Laatste keren dat ik gesprongen heb ging het goed. Spring ook alleen met hulp en diegene heeft het best druk.

Maar karakter is goed. Ze is ontzettend lief.