Mijn verzorgpaard is een halfzus van Ferro,
heel lief dier maar wel met een karakter!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Kaitlin schreef:ik heb ook een Ferro merrie!!! (Ferro x Zeoliet x Variant)
Tevens 4/5e volle zus van ggk Ferro zoon Negro!!
Ze is een typische Ferro- dochter, komen vaak mensen naar me toe van: da's toch zeker wel een Ferro!?
erg leuk om te horen!
Ze heeft gelukkig ook de kleur, het hoofdje en het achterbeen megekregen van haar vader!
Moet zeggen dat die van mij een geweldig karakter heeft, alleen erg rillerig en snel op haar teentjes getrapt, en er zijn nog altijd spoken in de binnenbak waar ze al een jaar loopt, als voorbeeld!
Bij ons op stal word er voornamelijk met Ferro, Negro, Welt Hitt, Scandic en Lord Leatherdale gefokt,
de ferro's doen het uiteinlijk toch het beste op keuringen en in de sport! Dus ik ben al over! haha
Profiel staat vol met foto's van deze Ferro!

) mijn merrie volgend jaar te laten insemineren van Ferro. Over 2 jaar zou er dus bij mij ook een Ferro nakomeling moeten staan
.
nestelt Ferro zich in de top van de dressuurverervers en bovendien lijkt hij in staat om, zij het op een ander niveau (springindex 122, btr. 77
, een bijdrage te leveren aan de fokkerij van een springpaard. Alleen al dankzij zijn fantastische galoppade en vermogen om te sluiten verdient hij een extra aanbeveling. De merrie Lynn, die het KWPN twee jaar op rij succesvol heeft vertegenwoordigd op het WK jonge paarden te Lanaken is hiervan een goed voorbeeld. Hoewel nog relatief jong zijn de nakomelingen van Ferro reeds tot opvallende resultaten gekomen. Een bijzonder groot aantal nakomelingen is uitgebracht in de dressuursport en acteert op M- en Z-niveau. Op Lichte Tour-niveau zijn thans Jarwo, Koreander, Ferrolan, Kennedy, Kantor, Kayra, Kartoga en Lodewijk actief. Ook uit zijn exterieurvererving blijkt de positieve bijdrage van Ferro. Zijn exterieurindex bedraagt 112, zijn bewegingsindex 109. Uit het totaal van 234 aangeboden merries zijn niet minder dan 113 merries ster en 19 merries keur verklaard. In de keuringsbaan was Kulia in haar tijd een gevierd UTV-kampioene. Vorig jaar was Puresia met afstand de beste 2-jr van de Nationale Merriekeuring. 
snoepie12 schreef:ksb schreef:ik heb ook een Ferro merrie!!! (Ferro x Zeoliet x Variant)
Tevens 4/5e volle zus van ggk Ferro zoon Negro!!
Ze is een typische Ferro- dochter, komen vaak mensen naar me toe van: da's toch zeker wel een Ferro!?
erg leuk om te horen!
Ze heeft gelukkig ook de kleur, het hoofdje en het achterbeen megekregen van haar vader!
Moet zeggen dat die van mij een geweldig karakter heeft, alleen erg rillerig en snel op haar teentjes getrapt, en er zijn nog altijd spoken in de binnenbak waar ze al een jaar loopt, als voorbeeld!
Bij ons op stal word er voornamelijk met Ferro, Negro, Welt Hitt, Scandic en Lord Leatherdale gefokt,
de ferro's doen het uiteinlijk toch het beste op keuringen en in de sport! Dus ik ben al over! haha
Profiel staat vol met foto's van deze Ferro!
Mooi merrie !
Maar in je profiel staat dat de oma van je paard dezelfde is als van Negro, maar dat klopt niet echt volgens mij.
Namelijk de overgrootmoeder ( Mewri ) van jouw paard, is gelijk aan de grootmoeder van Negro,
dus is wel iets verder weg als 4/5 volle zus.
)! maar als er mensen aan de bakrand staan te kijken zegt de fokker waarbij ik haar gekocht hebt altijd dat het een 4/5e volle zus is vanwege haar moederlijn,en daardoor zo gewild is voor de fokkerij,dit doordat Zeoliet de moedersvader van die van mij is, maar dat de familie dáárvan ook weer familie van negro is ofzoiets!. jammer genoeg heb ik hier de ballen verstand van dus heb ook geen verklaring! haha!
Ze is wel bij van Manen gefokt dus misschien is dat een verklaring voor deze sterk overeenkomende lijnen? ik zou het echt niet weten!
)

We hebben ook nog een Osmium (V. Ferro)karinna schreef:Mijn merrie is een Ferro x Belisar;
Van de eerste eigenaars heb ik gehoord dat ze toch wel even bezig met haar zijn geweest om goed zadelmak/rijbaar te maken, maar daarna was het helemaal top! (Ze is Elite Sport dressuur).

patjelisa schreef:Ik heb zelf een Negro merrie,
Ben er erg blij mee en ze is erg leergierig (binnen een half jaar in het M2)
Alleen met rijden moet je niet boos op haar worden anders kan ik daarna maar beter afstappen want dan word het niks meer![]()
![]()
Verder heeft ze een verschrikkelijke dunne gevoelige huid en is ze aardig nuchter met enge dingen alleen ze is wel heel pittig.
viewtopic.php?f=22&t=775275&hilit= 
amaze schreef:
)