Ferro!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

racheltjj

Re: Ferro!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:04

Ahaa dan had ik het toch goed Lachen
Mijn verzorgpaard is een halfzus van Ferro,
heel lief dier maar wel met een karakter!

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:53

Haha, Volgens mij hebben alle ferro's karakter..
Daar moet je tenslotte een ferro voor zijn Knipoog

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 16:34

Kaitlin schreef:
ik heb ook een Ferro merrie!!! (Ferro x Zeoliet x Variant)
Tevens 4/5e volle zus van ggk Ferro zoon Negro!!

Ze is een typische Ferro- dochter, komen vaak mensen naar me toe van: da's toch zeker wel een Ferro!?
erg leuk om te horen!
Ze heeft gelukkig ook de kleur, het hoofdje en het achterbeen megekregen van haar vader!

Moet zeggen dat die van mij een geweldig karakter heeft, alleen erg rillerig en snel op haar teentjes getrapt, en er zijn nog altijd spoken in de binnenbak waar ze al een jaar loopt, als voorbeeld!

Bij ons op stal word er voornamelijk met Ferro, Negro, Welt Hitt, Scandic en Lord Leatherdale gefokt,
de ferro's doen het uiteinlijk toch het beste op keuringen en in de sport! Dus ik ben al over! haha
Profiel staat vol met foto's van deze Ferro! Haha!

Mooi merrie !

Maar in je profiel staat dat de oma van je paard dezelfde is als van Negro, maar dat klopt niet echt volgens mij.
Namelijk de overgrootmoeder ( Mewri ) van jouw paard, is gelijk aan de grootmoeder van Negro,
dus is wel iets verder weg als 4/5 volle zus.

UniqueDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:07

Ik heb ook een ferro merrie! (ferro x Uniform)

Het is echt een super beestje! Bloos

Het is een zwarte 6 jarige van 1.62 hoog! Verder lijkt ze qua uiterlijk sprekend op ferro ! Maar van haar
karakter heeft ze heel veel weg van der moeder! Pling

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:34

Mijn paardje heeft als overgroot-opa Ferro, maar toch heeft ze er het meeste van weg! Het is een 5jarige zwarte merrie, foto's staan in m'n profiel!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:36

Ik heb een Freestyle X Ferro. Hij is 7 jaar, en foto's staan ook in mijn profiel Haha!

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:49

Wij hebben een merrie en een ruin van Ferro! En 2 nakomelingen uit de Ferro-merrie!

Merrie (Ferro x Caritas) 7 jaar
Afbeelding

Ruin (Ferro x Rex Magna xx ) 5 jaar - Op foto als 3-jarige
Afbeelding

Afbeelding

Ruin Fidermark x Ferro 3 jaar
Afbeelding
De 5-jarige Ferro ruin op de achtergrond

Merrieveulen Valeron x Ferro
Afbeelding

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:43

Ik heb geen Ferro, maar ben van plan om (als er nog genoeg beschikbaar is tegen die tijd Tong uitsteken ) mijn merrie volgend jaar te laten insemineren van Ferro. Over 2 jaar zou er dus bij mij ook een Ferro nakomeling moeten staan Haha! .
Ik vroeg me echter af hoe de maat is van de doorsnee Ferro. Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd wel, maar de meesten? Ik heb er zelf een flink aantal gezien die goed aan de maat waren (1.65 en meer), en 1 kleine (en dan ook een echte kleine, E pony). Ben benieuwd wat die van jullie zoal meten en wat het formaat van de moeder was?

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:51

Onze Ferro uit de Rex Magna is 1m63, zelfde maat als zijn moeder.

De merrie is 1m76, en komt uit een moeder van 1m72

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:56

Best ontwikkelde, zeer rijtypisch gebouwde hengst met een mooi front.
1998 (januari) naam: Olympic Ferro
Keurverklaring 2000 (januari)
De door H.J. Gerrits te Rijkevoort gefokte Ferro, de 'zwarte parel' van de eigenarencombinatie Jan Lamers en Adriaan v/d Goor behoeft nauwelijks introductie. Ferro is met amazone Coby v Baalen de laatste jaren hèt visitekaartje van het KWPN in de internationale dressuurwereld. Nog niet eerder wist een KWPN-gefokt product zo overtuigend te scoren in proeven op wereldniveau. Op de huidige BCM-ranking bezet Ferro thans de 22e plaats. Maar de invloed van Ferro reikt natuurlijk verder. In de KWPN-fokkerij zijn thans vier zonen actief, t.w. Kennedy, Métall, Negro en Osmium. Met zijn dressuurindex van 156 met hoge betrouwbaarheid(84 Ziek nestelt Ferro zich in de top van de dressuurverervers en bovendien lijkt hij in staat om, zij het op een ander niveau (springindex 122, btr. 77 Ziek, een bijdrage te leveren aan de fokkerij van een springpaard. Alleen al dankzij zijn fantastische galoppade en vermogen om te sluiten verdient hij een extra aanbeveling. De merrie Lynn, die het KWPN twee jaar op rij succesvol heeft vertegenwoordigd op het WK jonge paarden te Lanaken is hiervan een goed voorbeeld. Hoewel nog relatief jong zijn de nakomelingen van Ferro reeds tot opvallende resultaten gekomen. Een bijzonder groot aantal nakomelingen is uitgebracht in de dressuursport en acteert op M- en Z-niveau. Op Lichte Tour-niveau zijn thans Jarwo, Koreander, Ferrolan, Kennedy, Kantor, Kayra, Kartoga en Lodewijk actief. Ook uit zijn exterieurvererving blijkt de positieve bijdrage van Ferro. Zijn exterieurindex bedraagt 112, zijn bewegingsindex 109. Uit het totaal van 234 aangeboden merries zijn niet minder dan 113 merries ster en 19 merries keur verklaard. In de keuringsbaan was Kulia in haar tijd een gevierd UTV-kampioene. Vorig jaar was Puresia met afstand de beste 2-jr van de Nationale Merriekeuring.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 14:00

snoepie12 schreef:
ksb schreef:
ik heb ook een Ferro merrie!!! (Ferro x Zeoliet x Variant)
Tevens 4/5e volle zus van ggk Ferro zoon Negro!!

Ze is een typische Ferro- dochter, komen vaak mensen naar me toe van: da's toch zeker wel een Ferro!?
erg leuk om te horen!
Ze heeft gelukkig ook de kleur, het hoofdje en het achterbeen megekregen van haar vader!

Moet zeggen dat die van mij een geweldig karakter heeft, alleen erg rillerig en snel op haar teentjes getrapt, en er zijn nog altijd spoken in de binnenbak waar ze al een jaar loopt, als voorbeeld!

Bij ons op stal word er voornamelijk met Ferro, Negro, Welt Hitt, Scandic en Lord Leatherdale gefokt,
de ferro's doen het uiteinlijk toch het beste op keuringen en in de sport! Dus ik ben al over! haha
Profiel staat vol met foto's van deze Ferro! Haha!

Mooi merrie !

Maar in je profiel staat dat de oma van je paard dezelfde is als van Negro, maar dat klopt niet echt volgens mij.
Namelijk de overgrootmoeder ( Mewri ) van jouw paard, is gelijk aan de grootmoeder van Negro,
dus is wel iets verder weg als 4/5 volle zus.

Klopt helemaal( heb het gecheckt Tong uitsteken )! maar als er mensen aan de bakrand staan te kijken zegt de fokker waarbij ik haar gekocht hebt altijd dat het een 4/5e volle zus is vanwege haar moederlijn,en daardoor zo gewild is voor de fokkerij,dit doordat Zeoliet de moedersvader van die van mij is, maar dat de familie dáárvan ook weer familie van negro is ofzoiets!. jammer genoeg heb ik hier de ballen verstand van dus heb ook geen verklaring! haha! Haha! Ze is wel bij van Manen gefokt dus misschien is dat een verklaring voor deze sterk overeenkomende lijnen? ik zou het echt niet weten!
Het maakt me eerlijk gezegd ook vrij weinig uit Bloos

Maar sta altijd open om weer te leren! Haha!

xDnqL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 20:50

Ik lees hier een beetje al die berichten en in elk bericht staat wel iets in wat er bij mijn Ferro afkomst inzit, een paard wat een trots, moeilijk en vastbesloten karakter heeft, en vooral doet wat die zelf wil.

Ik ken 5 nakomelingen van Ferro en, ze waren/zijn niet de makkelijkste met het inrijden enzo, en ze vinden het allemaal geen probleem om eventjes omhoog te komen,, maar het zijn ook paarden met een goudeerlijk karakter, ze hechten zich ook niet direct aan je,, dat merk ik bij de 5 nakomelingen die ik ken..

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 09:40

Mijn merrie is een Ferro x Belisar; ook zij is niet één van de grootste, maar dat was haar moeder ook niet.
Ze is 1.63m. Haar nakomelingen lijken groter te worden.

Van de eerste eigenaars heb ik gehoord dat ze toch wel even bezig met haar zijn geweest om goed zadelmak/rijbaar te maken, maar daarna was het helemaal top! (Ze is Elite Sport dressuur).
Ze is absoluut trots, heeft een eigen wil, maar is wel gezegelijk en nog nooit gemeen geweest.
Ze staat in de groep zeker niet bovenaan, eerder in het midden en is erg gericht op mij (nou ja, in iedergeval op het lekkers dat ik altijd voor haar heb Bloos )

Gisteren heeft mijn dochter, die haar vorig jaar november is gaan berijden en daarvoor niet reed omdat ze bang was geworden op een manege, haar eerste onderlinge wedstrijd gereden op grasbodem.... Super!
Zowel paard, als dochter hebben het heerlijk naar hun zin gehad.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:28

Ik heb een Ferro X Contango ster merrie 1.64
Afbeelding

Hiervoor had ik een Ferro X Kaiserstern
Afbeelding

Blijf een Ferro gek Knipoog We hebben ook nog een Osmium (V. Ferro)
En we hebben nog een Osmium en een Rousseau gehad.
(fijn bloed!)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:33

karinna schreef:
Mijn merrie is een Ferro x Belisar;
Van de eerste eigenaars heb ik gehoord dat ze toch wel even bezig met haar zijn geweest om goed zadelmak/rijbaar te maken, maar daarna was het helemaal top! (Ze is Elite Sport dressuur).

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen met die afstamming! Nagelbijten / Gniffelen
Maar als het goed is gekomen maakt dat ook niet meer uit Knipoog

Nazarma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:36

Heey, ik heb dan wel geen ferro nakomeling ofzo, maar ik heb gehoord dat er nog diepvriessperma is, weet iemand mis. hoe duur dat is?

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:13

DUUURR
Hoe veel weet ik niet precies maar denk wel 4000,-

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:46

ik heb het even gecheckt...
"€1.750,00 Enkel diepvries sperma"

Dussss... Knipoog

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:15

Valt me nog mee eigenlijk!

Nazarma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:23

idd ja! dat valt nog mee!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:49

Nou dat valt reuze mee ja! Had het veel duurder verwacht!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:32

Ik heb zelf een Negro merrie,
Ben er erg blij mee en ze is erg leergierig (binnen een half jaar in het M2)
Alleen met rijden moet je niet boos op haar worden anders kan ik daarna maar beter afstappen want dan word het niks meer Bloos Haha!
Verder heeft ze een verschrikkelijke dunne gevoelige huid en is ze aardig nuchter met enge dingen alleen ze is wel heel pittig.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:41

patjelisa schreef:
Ik heb zelf een Negro merrie,
Ben er erg blij mee en ze is erg leergierig (binnen een half jaar in het M2)
Alleen met rijden moet je niet boos op haar worden anders kan ik daarna maar beter afstappen want dan word het niks meer Bloos Haha!
Verder heeft ze een verschrikkelijke dunne gevoelige huid en is ze aardig nuchter met enge dingen alleen ze is wel heel pittig.

Mijn Ferro merrie is precies hetzelfde te omschrijven, superlief,leergierig, maar snel op haar tenen getrapt en bloederig!
Ze trekt op concour ook altijd aardig wat bekijks, vind ik zelf erg leuk Bloos

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:18

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:35