Nakomelingen Tangelo van de zuuthoeve/

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Irisje

Re: Nakomelingen Tangelo van de zuuthoeve/

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 21:02

Oke,
eehm hier de foto's van vorige jaar,
reed toen een Tangelo, met de orginele Clown naam Wangelo.
was de helft van een tweeling (ja alle 2 overleeft) en doordaar bleef het een klein beetsje, .156 was hij destijds. vlak na deze foto's is hij verkocht.
Hier is hij dus nog 3 jaar oud.
braaf dier, super fij met inrijden en leerde snel en makkelijk!
hij had niet echt een mooie kop, ondanks dat mammie dat wel had. dus denk dan dat bij Tangelo vandaan kwam.
3 nette gangen, goede galop en voor ee springpaard eigenlijk ook een goede draf. met een mooie sterk achterbeen.
was overgens een Tangelo van de Zuuthoeve x Kroongraaf x Derrick
Stand:
Afbeelding

Koppie:
Afbeelding

Van achteren:
Afbeelding

Draf:
Afbeelding

Draf:
Afbeelding

een mislukte galop.
Afbeelding

en de merrie waar hij uitgefokt is:
Afbeelding

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 10:52

DiLiberty schreef:
Wij hebben ook een Tangelo v/d Zuuthoeve. ( mv. Kibrahim) Een 4 jarie merrie.
Afbeelding
We hebben haar nu 2 weken, en gaat heel goed. Toen we haar kochten was ze 10 maand niet onder het zadel geweest, maar deed hier niets op uit.
De gangen zijn inderdaad niet spectaculair, maar wel gewoon goed. De galop is wel wat vlak.

Oh wauw, wat lijkt die op die van mij zoals ze nu is zeg. Heb ik meteen een idee hoe ze er straks onder het zadel uit ziet Knipoog) Heb je nog meer foto's?

Ik ga er straks nog wat maken (als het tenminste niet begint te regenen...

DiLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:17

Citaat:
Oh wauw, wat lijkt die op die van mij zoals ze nu is zeg. Heb ik meteen een idee hoe ze er straks onder het zadel uit ziet Knipoog) Heb je nog meer foto's?

Ik ga er straks nog wat maken (als het tenminste niet begint te regenen...

ik heb wel meer foto's maar die staan op de pc van mijn vader. Ik kan ze wel een keer pm-en of in mijn profiel zetten..

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:58

Bij ons op stage is gisteren een Tangelo hengst geboren, hij was schijnbaar SUPER groot.

Extreem zware bevalling

Tinka v. Lux x Candyboy was 26 mei, 24 dagen over tijd. s' Avonds om 18.00 uur wisten we dat het gelukkig niet lang meer ging duren. Uiteindelijk zette het om 22.15 uur pas echt door, we zagen aan de voorbenen dat het een hele grote was, en het duurde dan ook een hele tijd voordat het hoofdje zichtbaar was, dat was ook veel groter dan normaal, de merrie had het heel erg zwaar en wij willen heel graag dat de veulens levend ter wereld komen, daarom besloten we touwtjes om de pootjes te doen en te helpen, dat ging redelijk totdat de heupen door de bekken moesten, het hengstveulen van TANGELO van de ZUUTHOEVE zat muurvast. Uiteindelijk kwam hij er toch doorheen, we schatten dat hij toch zeker wel het dubbele weegt van een gemiddeld veulen, het veulen had ademhalingsproblemen waarvoor we zuurstof hebben toegediend. Hij is zo zwaar dat hij nu 12 uur later nog niet zonder hulp op z'n eigen benen kan staan. We melken de merrie, en geven dat met de fles aan het veulen. We zetten het veulen elk uur op de benen, dat moet voor de doorbloeding, en we proberen telkens om hem naar het uier te sturen.

http://debemihoeve.nl/veulens2007.htm
De bovenste, dan kun je ook foto's zien.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:19

Oh! Die is groot zeg! Dat wordt een kanjer.... Hoe gaat het nu met ze??

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 18:32

Ik ben er nog niet geweest, maar ik vroeg me eigenlijk af of dat al die Tangelo's dat hadden maar dat zal wel niet :P

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:22

Nee hoor, die van mij niet. Normale maat en gemakkelijke geboorte. Zo gemakkelijk zelfs dat ik het echt net gemist heb...
Ze is ook niet zo groot: Is nu 1.63 en zal wel zo op de 1.65 uit komen uiteindelijk. Ik vind het een ideale maat.

Het is wel zo dat de moeder maar 1.54 is dus dat is toch nog wel ongeveer + 10 cm!!

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:24

Woeps, per ongeluk onder de naam van mijn zusje ingelogd hierboven. Bovenstaande bericht was van mij ;-)

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 23:57

Nouja schijnbaar is het van moeders kant. Vorig jaar had de merrie namelijk een veulen wat er niet uit kon omdat het niet goed gedraaid was (waarschijnlijk omdat het ook zo groot was, want deze hebben ze nog met heel veel kracht goed moeten draaien) en die hebben ze toen af moeten laten zagen. Volgend jaar laten ze hem niet meer dekken.
Maar hij is echt super groot. We moeten hem met 3en overeind helpen, terwijl je een normaal veulen wel in je eentje overeind kunt helpen.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:12

Mijn nu 2-jarige Tangelo was bij zijn (gemakkelijke) geboorte gemiddeld. Als ik 'm nu vergelijk met de andere hengsten in zijn groepje is hij ook gemiddeld of iets groter. Zal dus wel van moederskant komen.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 06:49

Wij hebben een jaarling merrie van Tanglo lopen uit een Athlet Z Lepanto merrie. Luxe jaarling mooi aan de maat drie aparte gangen. Lijkt ook goed te kunnen springen. Als veulen sprong ze zelf over alles heen en dat deed ze met een mooie techniek. Foto's en een filmphje zijn te vinden op onze site, Dorinthe Mansolein.

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:36

Wij hebben ook een Tangelo veulen (mv Amethist). Het is een vos (wat te verwachten was) maar ze wordt nu heel donker! :D Hier een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:59

Hoi Marleen,
Wat een mooi dier! Zo te zien langgelijnd. Mooi koppie. Hoe oud is hij (???) op de foto's?

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 08:53

Ja leuk ding he?! Ze is op 16 maart geboren dus nu 3 maand oud.

VerolaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:14

Hoihoi,
Ik heb een verzorgpaard gehad voor 2 jaar lang, ook een nakomeling van Tangelo van de zuuthoeve.
Haar moeder is Karola.

Ze is in oktober 2008 verkocht.
Helaas weet ik niet waarheen.
Ik heb enige informatie over haar, misschien dat iemand weet waar staat, want ik wil haar heel graag nog een keertje zien.

De informatie;
Ze is een KWPN-merrie van 2002, dat maakt haar nu 8 jaar oud.
Haar afstamming is Tangelo van de zuuthoeve X Karola. De 'opa' van Karola is Marco Polo.
Ze is voskleurig en ongeveer 1m63.
Helaas was ze voor haar eerste veulentje een slechte moeder, dus ik betwijfel dat het een fokmerrie geworden is. Ook was het springen niet al te best aangelegd, maar dit kan ondertussen wat beter geworden zijn.

Afbeelding
Afbeelding

Iemand die haar herkent, of weet waar ze is?
Ik hoor het graag, want ik ben al vrij lang naar haar op zoek.

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:24

Kan je helaas niet helpen. Ik ken dit paard niet. Succes met zoeken!

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:21

Ik ken haar ook niet, maar wat heeft ze op haar sprong links achter en heeft ze een beetje zomerexceem? Dit gezien haar staart?

angelynnxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:52

Op stal staat een Tangelo van de Zuuthoeve, ze zijn erg werkwillig
en kan super goed springen! <3

VerolaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:34

wuswa schreef:
Ik ken haar ook niet, maar wat heeft ze op haar sprong links achter en heeft ze een beetje zomerexceem? Dit gezien haar staart?

Ze had geen last van eczeem voor zo ver ik weet, ik heb haar altijd getoileteerd, nooit wat gezien of gevonden.

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:23

Ja, super karakters, zeker weten!! Die van mij is ook geweldig. Zo super vriendelijk!!

Hier een fotootje:

Afbeelding

Ze is Tangelo van de Zuuthoeve x Notaris x Nimmerdor

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 06:51

Het schijnt zo te zijn dat ze erg makkelijk zadelmak te maken zijn. Heeft iemand daar ervaring mee?

VerolaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:41

wuswa schreef:
Het schijnt zo te zijn dat ze erg makkelijk zadelmak te maken zijn. Heeft iemand daar ervaring mee?

Bij de mijne klopte het, heb er wel wat voor moeten doen natuurlijk maar het ging vrij snel en makkelijk.
Ze accepteerde bijna meteen het zadel en het gewicht wat er later aan kwam te hangen.
Bij het eerste rijden op haar af ze een klein bokje en dat was het.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:47

De Tangelo die ik reed was ook braaf en zonder moeite zadelmak.

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:07

Die van mij ben ik op dit moment zadelmak aan het maken. Je ziet op de eerdere foto wel hoe relaxed ze erbij staat. Tot nu toe gaat het in ieder geval echt geweldig.

Twee jaar geleden las ik ook al (volgens mij hier ergens op bokt) dat die Tangelo's zadelmak geboren worden *D

maschke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:03

hey op de hengsten keuring van dit jaar( KWPN ) loopt de Tangelo vd Zuuthoeve X Oklund: Cartouche van de Smockelaershoeve. mooi ding en fijne sprong. heeft iemand hem gezien?